vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6K (Classic) => Konuyu başlatan: dgn - 18 Mart 2010, 10:41:51
-
arkadaşlar 99 polo classic 100 hp var bende. her zaman değil ama 15 günde bir falan sabah arabayı çalıştırdığımda rolantı birden sıfıra iniyo ve araç stop ediyo.sonra biraz aragazı falan veriyorum öyle devam edince devir 500 ile 900 arasında inip çıkıyo gösterge. 1 saat sonra sanki hiçbişey olmamış gibi çalışıyo araba. sizce neden olabilir bi fikri olan varmı? aracım sıralı sistem lpgli bu arada. benzinde çalışıyo önce. ama sorun hem benzinde hem gazda. bi yardımcı olursanız sevinirim.
-
bunu okuyunca ilk aklıma boğaz kelebeği geliyor. yakın zamanda temizlik yaptırmışmıydınız?
-
2 ay önce falan yaptırmıştım ama dıştan spreyle. öyle çıkarttırıp temizletmedim.
-
hararet müşürine benziyor
-
ozmo hararet müşürünü yeni değiştirdim. değiştirmeden önce motor sıcakken çalışmıyodu. o sorun düzeldi. herşey normaldi şimdi yeni çıktı bu problem. birde dikkat ettim genelde yakıt aldığımın ertesi gün yapıyo. acaba yakıttan veya depoda falan pislik olmasından olabilirmi diyorum.ya da manifolddan. ustaya götürüyorum oraya gidene kadar düzeliyo :) sonra usta hiçbişeyi yok diyip gönderiyo.
-
benzin otomatiği yada benzin filitresinden o zaman ilk çalıştırmada benzin çektiğinde problem yaşıyor olabilir genede göstermek lazım.
-
bende benzin filtresi diye düşündüm. arada bir yaptığına göre pislik bazen tıkıyo filtreyi galiba. haftasonu bi göstericem artık.
-
Slm aranıza yeni katıldım bende de aynı sorun var sarsıntılı calişma ve stop insallah cözülür
-
arkadaşlar boğaz kelebeğini temizlettim şuan için düzeldi. 1 haftadır yapmadı. bayağıda kirliymiş :)
-
arkadaşlar meraba ben uzun zamandır polo klasik lerin bu arızalarını okuyorum ama daha henenüz kesin sonuca gidebilmiş bir kişi göremedim . bunun sebebi ise bu işi tam anlamıyla bilen bir ustanın olmaması kılasik bir cevap boğaz kelebeği arızası işin icinden cıkılıyor .aslında bpğaz kelebeği arıza yapan bir parca değildir .ama hep arıza bilgisayarda hep oraya yönlendirir.servisler ve tamirciler işi halledmeden başka biryere bakmadan kolayca bu parca değişecek der ama....... değişsede belli bir zaman sonra tekrardan aynı arızaları verir. ben otomasyoncu olarak bu tür konularla cok karşılaşıyorum .sizlere tavsiyem boğaz kelebeği arıza yapan bir parca olmadığını söyleye bilirim .bu arızaların ilk temel parcası ısı hararet müşürü .lamda sensörü (lpg li araclarda fazla önemli değil ) okjijen sensörü bu üç parca sizlerin ortak sorun larınız .birde adabdasyon diye bir şey yok cünkü tekrardan farklı bir program atamazsınız tüm poloclasc kullanıcılarına slm....
-
makon adaptasyon için söylediklerine aynen katılıyorum. ben boğaz kelebeğini söktürüp temizlettim ve sonradan direk taktık ve adaptasyon falan istemedi.ama kelebeği çıkarmadan önce akü bağlantısını kestik. bunun bi farkı varmı bilmiyorum adaptasyon için. kelebek temizlendikten sonra düzeldi. işin garip tarafı pololarda bir arıza olduğu zaman kolay kolay bulamıyorlar. iki defa arıza oldu arabamda. ilkini direk ustaya götürdüm ve baya bi masraf çıkardı. birsürü bişeyler değiştirdik. ama arıza için teşhisi bu forumda buldum ve ustaya anlattım.sorun hararet müşürüydü ve değiştirdik düzeldi. ikinci problemimde ise ustaya falan gitmeden burdan baktım ve buldum yine. ilk seferde çözüldü. tavsiyem bi problem olduğunda buradan araştırıp öyle ustaya gidin. ustanızı fikir sahibi edin:) yoksa çok paranız çıkar.
-
mehaba
bende 99 polo clasik 100 hp var ben de de aynı sorun var kelebekte bir sorun olmadı ama çoğu kişiler dediğiniz gibi orada dedi ama yok aynen devam ediyor
bazen stop etmesi rolantiyede iken
rolantiye müşüri birde bu elekriği aktaran vebuji değil başka bir kablo dan kaynaklanabileceğini bir arkadaş söyledi ne kadar doğru bilmiyorum ama daha bir ustaya götürmedim
buradan önce bir tavsiye alayım daha sonra bakalım
önerisi olan varsa yardımcı olabilirse sevinirim
-
Arkadaşlar bende de 3 gün öncesine kadar çok can sıkıcı sorunlar vardı. Sabah bi çalıştırıyorum rölanti otomatik cikleden dolayı 25oo e çıkıyor bi gaz veriyorum düşüyor 1200 e :)).
Sonra durduğu yerde bi 900 bi 500 öldürdü beni. Işılarda stop etme, silkeleme cabası. Ateşleme bobini değişti sanki motoru yeniledik. Sesi bile değişti bizim yavrunun :)) Maliyet 65 tl parça + işçilik
-
sayın ..dgn rumuzlu arkadaşım öncelikle merabalar dilerim .şimdi konumuza gelecek olursak adabdasyon işi tamamen bir servislerin kendine özgü bir tutumu.burada arabadan her hangi bir parca söküldüğü zaman hemen adabdasyon yaptırmak mı lazım hayır cünkü adabdasyon sadece araba beyni değişirse yapılması gereken bir olaydır . onun haricinde her hengi bir parca icin adaptasyon yapılmaz ve yapılamaz.bu kesin bir sonuç ..arac calışmama konusunda izlenecek ilk yol .kelebek temizliği .vakum hava tertibatı kontrolü( hava hortumlarında catlak vs.)hava filitresi sağlamlık kontrolü(herhangi bir kırık varmı diye ) şayet varsa tamiratı yoksa cıkması veya yenisi. okjijen sensörü (temizliği önemli husus temizlik sadece ucucu spreyler ve hava ile olabilir.) üçüncüsü ise labda sensörü(lpg li araclarda ne tazıkki ömrü fazla değil çünkü benzin emisyon değerlerine göre kalibre edilmiş bir parca.bundan dolayı fazla bir uzun vadede işi gercekleştiremiyor.(yani arabadaki ekzos emisyonunu ölçen bir elktronik sensör ona görede yakıt ayarlaması yapan bir parca )sistem bu parca işlemini yerine getirmediğinde otamatik olarak beyin programından calışır .yani bu parca yokmuş gibi.lpg li araclarda fazla sorun haline getirmeyin aksi taktirde cok para harcamış olursunuz. birde ateşleme sistemi konturoli yapılması lazım bobib .buji.kablolar ve ditsbürütör milinde boşluk varmı şeklinde, şayet varsa arabada tekleme ve silkeleme problemi sağ ve sol direksiyonu tam cevirmede devir düşmesi ve stop etmesi gibi bir takım problemler olur. onun icin bunları bilerek yapmak her polo kullanıcıları icin tavsiyedir..tekrar tekrar söylüyorum gaz kelebeği kolay kolay arıza yapan bir parca değildir..sadece ve sadece insanlar tarafından zarar görebilir.mekenik bir parcadır.temizleme esnasında ortadaki kılepe zorlanmak kaydı ile acısını değiştirir ve bu tür arızalara sebeb olur..birde her sprey temizlikte kullanılmaz .bazıları ilk anda işlemini yapar belli bir zaman sonra yağlamayı kesib tutukluk yapar.lütfen bu konuya çok dikkat edin slm...