Volkswagen Türkiye
Volkswagen => Golf => Golf IV => Konuyu başlatan: bluemarlin - 04 Mart 2010, 21:13:00
-
Herkese merhabalar ve keyifli sohbetler
Arkadaşlar;
motor yağı kapağının altında oluşan kremsi beyez maddenin neden kaynaklandığını bileniniz var mı?
-
ben o madde için çok sey söylerim ama havadisten baska bir sey olamyacak, ben özel bir servise gittigimde bana motor yag filtresinin sogutucusundan yag kaciriyor buharlama yapiyor ondan oldu demislerdi ki ondan olmadigi kesin gibi serviste araci yaptırdıgımda sordugumda servis farkli yağ kullanmaktan olabilir demişti, aracınızın su eksiltip eksiltmedigini kontrol edin ve yağ değişiminden sonra tek tip yağ kullanin.
-
Selam arkadaşlar.
aynı durum benim aracımda da söz konusu. ben yağdan olduğunu düşünüyorum. sebebini araştırmadım. bilen bizlerle paylaşırsa sevinirim. herkese iyi forumlar
-
aracım su eksiltmiyor aylar önce antifirizle ne koyduysam aynen duruyor
forumda motor bloğunda çatlak olma ihtimali nedeni ile yağa su karışıyor diye okumuştum yanlış hatırlamıyor isem devamlı bakıyorum ama su eksiltmiyor
yağ da her zaman castrol magnatec 10w40 kullanıyorum bakıma giderken bile kendim alıyorum
yanlız aracım biraz yağ yakıyor
ama aynı durum bendede var neden olduğunu halen öğrenemedim
-
ben de castrol magnatec 10w40 yağ kullanıyorum. yağ ile alakalı olabilir mi acaba?
-
bende de aynı sorun var uzun yola çıkarken yap eksiltmişti eklerken baktım aynısı...ve birde motor soğukken aşırı derecede sallanıyor acaba bu kremsi madde ile alakası olabilir mi???
-
o maddenin ne oldugu bulanamayacak motor dışı geceleri gelip sürüp kaçıyorlar >:D :D
-
bende öyle bişey yok.
-
bende 10w40 kullanıyorum aynı olay benim golfte de var.
yağcı bi usta baktı,yağın fazla miktarda konulmasından olduğunu biraz alınca gideceğini
söyledi.doğruluğu teyit edilmedi. :)
-
bir arkadaşım kısa mesafede sık kullanmaktan dedi kısa mesafede kullanıyosan sık değiştir dedi salladı gibime geliyor:)
-
hurafeci dolu bilen yok ;D ;D :melek:
-
yağdan kaynaklanıyor sanırım motor yag kapagının altında olduguna göre suyla ilgisi olmadıgını düşünüyorum yagın ısıdan buharlaşıp tekrar soğumasından kaynaklanan reaksiyonize bir durum gibi geliyor sebeb fazla yag olabilir.
-
benimkinin altında bol bol direksiyon hidroliğinden kaçan yağ var. ustaya sordum bişey olmaz olur öyle terletmiş dedi ama o zamandan buyana baya terlemiş olacak ki :D oldukça arttı. direksiyonu sonuna kadar çok çeviriyorum ben ondan da olabilir belki. zaten sonuna yaslayınca motorda hafif zorlanma oluyor.
-
Arkadaşlar nasıl ki su buharlaşıyo, yapında bir buharlaşma sıcaklığı var ve sizin o gördüğünüz yağ buharı,
bazı yağlar yapıyor, bazıları yapmıyor, tamamen sizin kullanım şeklinize bağlı,
ki şunu söyliyim, ben aracımda Mobil MotorSport kullanıyodum ki iyi markadır, aynen yağ köpürüyodu,
Şuan Motul kullanıyorum hiçbir problem yok, pistte okadar zorlamama rağmen
-
pist derken başkanım :D
-
pist derken başkanım :D
seat cupra vr6 :D bostancı sanayinde arada gürültüsünü duyarsın gök gürültüsü gibi :) >:D
-
ben zor duyarım tiiiiiiiii Yozgat'dayiz :D ;D
-
ben zor duyarım tiiiiiiiii Yozgat'dayiz :D ;D
yapacak bişi yok o zaman :) sitede muhtelif yerlerde spy fotoları var özel bir araç >:D
-
Arkadaşlar herkese cevaplarindan ve yorumlarından ötürü teşekkürler
Yetkili servise götürdüm aracımı ve ustayla bizzat görüştürm korkulacak birşey yok :) yağdan kaynaklanıyor problem. Kalitesiz ve kalın yağ kullanımından oluyormuş. Değiştirdim aracın yağını Elf 5-40 tam sentetik yağ koydum, uzun süredir de takip ediyorum problem yok...
ha şunu da belirteyim; bazı araçlar yağ değiştiğinde kaliteli de olsa ilk 500 km bunu yapabilirmiş, o da karterde kalan eski yağ ile yeni koyulan yağın karışmasından kaynaklanırmış.
-
castrol 10-40 kullanıyoduk kötümü yani ???
-
kötü değildir castrol. ama arabaya uygun başka yağını kullanmak lazım sanırım. kardeş castrolünde 5w-40 ı var. 10w-40 dan farkı nedir acaba..
-
yağın daha ince olması olsa gerek
-
arkadaşlar benim aracımdada benzer sorun var fakan benim aracımın yağ kapağını açtığınız zaman su damalsı resmen gözüküyor. ayrıca özellikle sabahları esozdan su atıyor. bu su atma miktarı biraz fazla gibi aracımda ya eksiltmesi yok su kaçağı yok. ama motorun içinde su var anlamadım. aracım tuplü lpg soğuk yakıt olduğundan motor içerisinde bir gittiğinde buharlanmamı yapıyor acama diye düşünüyorum. yağdan olsa ne zamana kadar buharlaşma olacak benim aracımda uzun zamandır var.
-
Su haznesine baktınız mı yağ var mı su da?
Bende aynı sorunu yaşamıştım. :-\Sorun yağ soğutucusundandı.Ama neden olduguunu bulana kadar perişan etti beni. :(Yağ sogutucusundaki su yağ birbirine karışmış.Su basıncı yağ basıncından düşük oldugu için araç çalışmadığı zamanlarda ilk çalışmalarda yağ a su karışıyordu ve motorun içerisine su kaçıyordu bu da buhar yaparak motor kapağında bu maddeyi yaratıyordu.
Yağ soğutucusunu çıkartıp test ettik çatlak vardı.Değiştirdik hiç bir sorun kalmadı.
-
Şimdi bu kadar arabada çatlakmı var acaba ?
-
yav yok kalın yağdan sonucu çıktı. 10 - 40 kalın geliyor bu araçlara
-
bu motorlar esasında 5W40 tam sentetik yağlar ile kullanılacak şekilde dizayn ediliyor. fakat bizim gibi gelişmemiş ülkelerde tam sentetik yağ biraz pahalı olduğundan 10W40 yağ kullandırılmaya zorlanıyor insanlar. sorununuz tamamen yağ kalitesi eğer araçlarınızda yağ eksiltme problemi yok ise yağlarınızı mobil 5W40 ile değiştirmenizi öneririm
-
aslında bu durum gayet normal ...ısınan yağda meydana gelen çok minimalde olsa buharlaşma sonucu oluşuyor o dediğiniz kremsi madde yağı değiştirme konusuna gelince bu motorların yağı 10w-40 tır arkadaşlar bunun dışındaki yağlar özellikle daha düşük yoğunluktaki yağlar önerilmiyor pek...
-
aslında bu durum gayet normal ...ısınan yağda meydana gelen çok minimalde olsa buharlaşma sonucu oluşuyor o dediğiniz kremsi madde yağı değiştirme konusuna gelince bu motorların yağı 10w-40 tır arkadaşlar bunun dışındaki yağlar özellikle daha düşük yoğunluktaki yağlar önerilmiyor pek...
Almanlar biraz geri avrupada öyle hepsi geri ondan 5W40 yağ kullanıyor dimi arkadaşım. yanlış bilgi vermeyelim lütfen önceden söylediğim gibi bu araçlar tam sentetik yağ ile çalışmalıdır.
-
5W-40 tabiki tam sentetik olduğu için daha iyi
ancak yetkili servis bu araçlara 10W-40 yağı uygun görmüş
araçlarımızın motoru sıfır olmadığı için şu an 5W-40 yağ konulduğunda eksiltme yapabilir,
eksiltme varsa zaten bu oran daha fazla olmaya başlar ;)
-
10 - 40 koyduktan 5 - 10 bin km sonra motorun sesi bile aretıyor denedim arkadaşlar. denediyseniz tecrubelerinizi paylaşın.
-
10 - 40 koyduktan 5 - 10 bin km sonra motorun sesi bile aretıyor denedim arkadaşlar. denediyseniz tecrubelerinizi paylaşın.
selam golge.
bu konu daha öncede gündemde idi.
ben bu konuyu araştırdım.ustama da danıştım.golf ıv kitapcığındada 5-30 veya 5-40 tavsiye ediliyor.
bende castor 5-40 edge koydurdum.şu an iyi.
selam.
-
arabayı zorlarsanız motor terleme yapıyor tahliye yerinden buhar şeklinde atar korkacak bişi yok devrinde kullan yağına suyuna bak yoluna devam...:)