vwtr.net
Volkswagen => Caddy, Transporter ve Caravelle => Konuyu başlatan: METiN - 14 Şubat 2010, 13:56:42
-
Selamlar arkadaslar,
2.4 t4 kullanan illaki vardir aranizda, siteyi biraz dolastim, biraz biraz bu araclar hakkinda bilgi sahibi oldum, farkli bilgileri paylasirsaniz sevinirim, Ufak capli bir isletme acacagim kismet olursa, 2.4 T4 city van alip hem isimde hemde ozelimde kullanmayi dusunuyorum, 154.ooo km.de bir city van buldum aydin sokede, 12.750 tl yazmis, alinabilitesi yuksek, uygun bir fiyat, fakat dusuncelerim sunlar, 154.ooo km yol yapmis bir arac beni motor istemeden kac km.ye kadar goturebilir, masrafli bir aracmidir, parcalari hala pahalimidir, yakiti beni uzer mi ?? 1.7 corsa dti kullandim daha once 2 yil kadar, aldigim gun kendime dua etmistim ne guzel birsey yaptin kendine diye :) gercektende dizel araclar insani cok fazlasiyla mutlu ediyor yakiti koklamasiyla, transporter 2.4.ler nasi yakar hic bilmiyorum ama... gunde 100 km.ye yakin kullansam sehir icinde beni yakitiyla hirpalarmi bunlari cevaplarsaniz beni cok memnun edeceksiniz. Lutfen yardim, simdiden gelecek cevaplar icin tesekkurler...
Not : epeydir siteye girememistim, tum arkadaslara yeniden selamlar :)
-
5 yıl boyunca beni hiç üzmemiş bir araçtır.
Bu araçların 99 yılına kadar üretilenleri şanzuman oranlarıyla seri bir kullanım sağlar. Fabrika verileriyle
Motor: 2370 cc silindir hacmi 5 silindirli en direkt enjeksiyonlu dizel
Maksimum güç: 78 ps
Maksimum tork: 168 nM ( 2000-2300 devir/dak)
100 km de ise şehir dışı 7,2 lt yakıt tüketmektedir. ( 2,5 TDI modeli ise 6,6 litre)
90 km'yi geçerseniz TDI'ye oranla biraz fazla yakarsınız.
140 km'ye kadar çok hızlı çıkan bir araçtır, 140 dan sonra hızlanması ağırdır.
Tavsiyem alınca enjektörleri değişilmemişse hemen değişip, pompa ayarını biraz açtırmak bu yolla hem motor ömrü uzaltılmış olur hem de 7-8 hp güç artışıyla 10-12 nM de tork artışı elde etmiş olursunuz.
Ayrıca K&N kutu içi filtre de kullanırsanız araç çok değişir.
Motor ömrü bakımından piyasa da 100.000 hatta 150.000 de motor tamirine giren 2,4 dizeller vardır. Bunların en az 10'undan 6'sı rektefiyelidir. Bunun nedeni benim görüşümle, zamanında yapılmayan enjektör bakımları,değişimleri,ustaların uydurması,kötü mazot kullanılması. 270.000 de - 320.000 de hala daha sorunsuz yürüyen 2,4 dizeller vardır. Eğer bakımları zamanında yapılmışsa sorunsuz 300.000 km yaparsınız. Alacağınız araç temizse sorun olmaz.
Şehir içinde eğer vites aralarında gazı köklemezseniz az yakarsınız. Yalnız 2.5 TDI versiyonu 102 hp 250 nm tork'a sahiptir hem elektronik doğrudan enjeksiyonlu hem de turbo intercoolerli olduğundan daha performanlısıdır. Performansı beni tatmin ediyorsanız gönül rahatlığı ile alabilirsiniz.
Ayrıca 1650-1700 kg'lık bir araç olduğundan kullandığınız Opel Corsa'nın ağırlığını 920-980 kg düşünürseniz kalkışları daha ağır, yakıtı daha fazla olacaktır.
Son olarak 6 aylık vergisi 324 TL'dir City van'ın
-
Adem Hocam cok tesekkur ederim bilgiler icin, Allah razi olsun, gayet net ve aciklayici yazmissiniz usenmeden :) corsayla elbette kiyaslanamaz, corsa o kadar hafif degildi ama 1190 kg. agirlik vardi ama yinede kalkista olsun uzun yolda olsun mermi gibi giden bir aletti, ben 1.6 8v hb polodan inerek dizel corsaya bindim, emin olun performansi bir benzinli kadar guzeldi ve bana poloyu hic aratmamisti :) vergi konusunda da diger topickte bir bilgi yayinladim, muhtemelen bilginiz vardir fakat duymamis olma ihtimaline karsi paylasmak istedim...
-
Rica ederim şimdiden hayırlı olsun derim.
Ayrıca bu aracın 1.9 Turbo dizel olanı da var 4 silindirli 68 hp 140 nm torku var. Yalnız 2,4 D motor daha büyük olduğunu düşünürsek rampalarda daha iyi olacaktır. Ayrıca arada 10 hp ve 28 nM de tork farkı var.
Kullanmış olduğunuz araç turbo dizel olduğundan torku yüksek olduğundan benzinliyi aratmayabilir.Diğer konuda da klimalı modelini belirtmişsiniz, ayrıca komple camlı olursa doğrudur vergisi daha az olabilir,yalnız tam emin değilim, yani araç ruhsatta minübüs olarak geçerse vergisi az olur, eğer hepten camlı olupta arkasında bir koltuk olursa minübüs olarak geçmeyebilir, buna dikkat edin. Klimalı alırsanız sizin için bir avantaj olur. 99 modelin mor kadranlısını da alırsanız daha şık olur.
-
2.5 TDI yada Kısa şase 1.9 tdi al ailenle kullanacaksan. 2.4 hem gitmiyor hemde yakıtı fazla. Saglamlıfga gelince biz motor yapılmadan 420 bin gibiı bir km yapmıstık. Motor bayagı dayanıklı fakat yapılan masraf da sıfır motor masrafını aratmayacak cinstendi. Arac hep uzun yolda calıstı ve cok duzenlı şekilde bakımı yapıldı. Bu kadar km yapmasının sebebi de biraz da buydu. Hoş bu kadar km hangi aracta yapsanız masraf acacaktır ama bundan once de L300 vardı onuda 230 bine kadar kullandık L300 daha az masraflıydı. Tabi aile için binilecek arac değildi.
-
T4'lerin tüm motorlarını A-Z'ye bilirim. 2,4 D motor gitmiyor demek yanlış olur.98'a kadar olan 2,4 D'ler oldukca sağlam gider, hatta 2,5'ları aratmaz desem yeridir. Tabi 2,5 TDI gibi gidiyor demiyorum ama piyasada ki diğer araçlardan daha iyi.Masraf olarak TDI'YE göre daha az masraflı bir araçtır. Tabi performans ve biraz daha az yakıt tasarrufu sağlanmak isteniyorda 2,5 TDI en ideali
-
Bizde bindik 430 bin km kullandık 2.4 ü. Boşken köpek gibiydi haklısın orda. ama yük atınca bayılıyordu araba.
-
Sizinki kaç modeldi? Yüklüyken bayılmıyor ama seriliğini kaybediyor o doğru
-
2000 model idi yakıtı da çoktu. Tamam yüklüyken her araba yakar normaldir ama o zaman öyle böyle yakmıyordu. şu anda 2006 starex crdi var performansı da süper yakıtıda daha düşük.
-
2000 model idi yakıtı da çoktu. Tamam yüklüyken her araba yakar normaldir ama o zaman öyle böyle yakmıyordu. şu anda 2006 starex crdi var performansı da süper yakıtıda daha düşük.
2000 model 2,4 ile 97 arasında serilik bakımından çok fark var. 2000 modeller ağır şanzımandı. Özellikle 2,4 olsun 2,5 olsun 98 e kadar olan modelleri kadranda ne yazıyorsa onu yapıyor.
-
onlarda kadran 20 km daha düşüktü zannedersem :) Ama 2.4 de o sürate ulaşabiliyorsa bu müthiş bir şey
-
Kadranda yazıyor derken benzetme yapmak istedim ama atıyorum 2001 ler 165 yapıyorsa düşük modelleri 175 km'ye kadar çıkabiliyor. Hatta 2001 ile 165 km'yi bulan bir arkadaşımız var. Maksimum hızlarda herşey motor gücü demek değildir. T3'lerin 1.6 TD 61 hp'lik motorlu aracı olup 160 km'yi görebilmektedir, tabi bunda şanzımanın üyük bir rolü var.
-
Peki sana soracağım bir şey olacak hocam, sen transporter konusunda bayagı bilgilisin. T4 kısa kasalarda 1.9 Tdi tavsiye edermisiniz. Performans yakıt nasıl olur. Uzun kasada bu motor yetersiz kalır diye düşündüm ama kısa kasada belki hoş olabilir mi?
-
T4'ün 1,9 TDI adlı bir motoru yoktur, mekanik BOSCH pompalı 4 silindirli bir motordur. Daha çok araç ilan sitelerinde satıcıların abartmasıyla çoğu insan bu araçları TDI sanar. TDI motorlar turbo doğrudan enjeksiyonlu olup elektronik yakıt kontrolüne sahiptir. 1,9 ve 2,4 motorlar mekanik BOSCH pompalı endirekt enjeksiyonlu motorlardır yani bu motorlarda kalem enjektör yok, yakıt önce bir ön odaya püskürtülür. Direkt enjeksiyonlu motorlarda ise yakıt direkt olarak püskürtülür.
Gel gelelim 1,9 TD motora bu motor 68 hp ve 140 nM tork sağlıyor. Boşken fena gitmiyor ama yüklüyken ağırlaşıyor, aracın ağırlığı 1650-1700 kg olarak düşünürseniz yüklü kullanımlarda seriliğini kaybediyor tabi bu çekişten düşüyor anlamına gelmez. Eğer pompa ayarını biraz açarsanız bir de intercooler taktırıp turbo ayarı ile biraz daha oynayabilirsiniz o zaman beklentilerinizi karşılayabilir. Kısa şase - uzun şase arasında 60-70 kg kadar bir ağırlık farkı var, karar sizin.
-
Teşekkürler adaşım :)
-
Geçen hafta 2001 model 2,4 Dizel cityvan aldım. Motor için hangi yağı kullanmalıyım ?
Shell ve Castrol ün sitelerinde 2,4 düz dizel için 5/30 - 10/40 gibi sentetik ve yarı sentetik ince yağlar öneriyorlar.
Sanayide götürdüğüm usta 20/50 yi dayamak istedi ancak koydurmadım. Tartışıp çıktım. Siz ne kullanıyorsunuz ne önerirsiniz ?
5 yıl boyunca beni hiç üzmemiş bir araçtır.
Bu araçların 99 yılına kadar üretilenleri şanzuman oranlarıyla seri bir kullanım sağlar. Fabrika verileriyle
Motor: 2370 cc silindir hacmi 5 silindirli en direkt enjeksiyonlu dizel
-
tam sentetik yağ kullanın transitlere 5/30 koyarlar sizin aracada 5/30 iyidir :tamamdir
-
Arkadaşım 15/40 kullananlar var ama ben tavsiye etmiyorum, kalın yağ motoru eski yağ yakan araçlara koyulur. Bu araçlar için en güzel yağ 10/40 yarı sentetik yağdır, aracın daha rahat çalışır, daha performanslı ve sessiz olur, uzun vadede düşünürsen yağ eksiltme sorunun olmaz.
Ben Castrol Magnatec 10/40 D kullanıyorum. 10 -40 VE 15/40 dan başka yağ koydurma derim, koyacaksan da 10/40 olsun, MOBİL'i bir dene derim.
-
Alır almaz bilgi toplamaya giriştim. Hemen yazmıştım foruma :)
Adem Bey
Dediğiniz gibi 10/40 Magnatec Diesel koydurdum. Gulf diye daha ucuz bir yağ daha vardı ama ilk heves düzgün iş olsun istedim. İnanılır gibi değil ama aracın ilk çalışması,ı motorun sesi anında değişti.
Bilgi verdiğiniz için teşekkürler.
Arkadaşım 15/40 kullananlar var ama ben tavsiye etmiyorum, kalın yağ motoru eski yağ yakan araçlara koyulur. Bu araçlar için en güzel yağ 10/40 yarı sentetik yağdır, aracın daha rahat çalışır, daha performanslı ve sessiz olur, uzun vadede düşünürsen yağ eksiltme sorunun olmaz.
Ben Castrol Magnatec 10/40 D kullanıyorum. 10 -40 VE 15/40 dan başka yağ koydurma derim, koyacaksan da 10/40 olsun, MOBİL'i bir dene derim.
-
Rica ederim, ben polen filtresi hariç7 litre yağ, hava +yağ+ mazot filtresi 140 TL vermiştim tabi +80 TL'ye de MS600 BOR POWER eklettirmiştim. Orjinal MAHLER marka filtre 20.000 km yapıyor yani 2 bakım sonra değişiyorsunuz Yan sanayi filtre 25 TL ama 10 -15.000 de değişiyorsunuz.
O yüzden filtreleri orjinla değiştirin, eğer alabilriseniz 120 -130 TL'ye K&N Kutu içi hava filtresi alın yararını görürsünüz.Eğer pompa ayarı ile oynanmamışsa tavsiyem biraz da pompa ayarını açtırın, enjektör değişme zamanı geldiyse 30 TL enjektörlerin tanesi 5 adet enjektör alın değiştirin.