vwtr.net
Volkswagen => Jetta, Vento ve Bora => Jetta II => Konuyu başlatan: Golf_ld - 01 Şubat 2010, 08:19:45
-
merhaba arkadaşlar jetta 2 almak istiyorum normal atmosferik motor mu tavsiye edersiniz yada turbo olanını mı birde netip sorunlar çıkartır başıma teşekkürler hayırlı forumlar
-
Jetta 2 TDI bulman biraz zor olur ama normal dizel veya TD olarak hangisini düzgün ve temiz bulduysan onu almanda fayda var.Tamam TD biraz daha atik ama genel anlamda, uzun yolda o kadar da farketmiyor.Önemli olan aracın genel olarak güzel olması.
-
Özgür kardeş sağ ol teşekkür ederim turbo bulmak zor demişsin anladım aslına bakarsan benim de gönlüm turbosuz olandan yana çünkü yaklaşık 2 seneden fazladır turbosuz 1,6 diesel golf kullanıyorum tık etmedi allah için
-
Hayır ben turbolu bulmak zor demedim. TDI yazmışsı da onun için dedim. Bizim araçlarda ağırlık olarak normal dizel, TD ve az da olsa TDI var.TDI olanı intercooler olan motor. Genelde TD oluyor.Benim araç TD mesela,TDI ise başka.Onu kastetmiştim.
-
Hayır ben turbolu bulmak zor demedim. TDI yazmışsı da onun için dedim. Bizim araçlarda ağırlık olarak normal dizel, TD ve az da olsa TDI var.TDI olanı intercooler olan motor. Genelde TD oluyor.Benim araç TD mesela,TDI ise başka.Onu kastetmiştim.
ok şimdi anladım ben yanlış anlamışım peki inter cooler olan la turbo arası beygir gücü çok fark ediyormu
-
Tabi , motorun soğutma sistemi daha kuvvetli olduğu için performansı da etkiliyor.Ama Türkiye'de orjinal- fabrikasyon bir Jetta II TDI bulman çok zor,imkansıza yakın .Ben iki kez Golf II TDI gördüm sadece başka da görmedim.İnsanlar sonradan yaptırıyorlar ama orijinalini tutmaz herhalde..
-
Tabi , motorun soğutma sistemi daha kuvvetli olduğu için performansı da etkiliyor.Ama Türkiye'de orjinal- fabrikasyon bir Jetta II TDI bulman çok zor,imkansıza yakın .Ben iki kez Golf II TDI gördüm sadece başka da görmedim.İnsanlar sonradan yaptırıyorlar ama orijinalini tutmaz herhalde..
anladım tabi ki orjinalin yerini hiç birşey tutmaz açıkçası ventolardada gönlüm var ama onlarında motoru 1,9 o biraz ürkütüyo beni tüketimi epey fazla olabilir diye
-
Vento'ya girmemeni tavsiye ederim. Alacaksan MK3 Golf tdı al o zaman.Yakıtına gelince bizde mk3 Golf - 1.9 TDI da var.Korkma derim.Mükemmel ve ekonomik bir araçtır.Ama ben TDI için konuşuyorum mk3 'te. TD motor da benzerini yakar herhalde belki az bişey daha fazla yakar diyelim.Ama MK3 Golf alacaksan TDI (intercooler) bulmanı tavsiye ederim,TD değil. MK2'de ise araç düzgün olduktan sonra normal de olur TD de olur.
-
Vento'ya girmemeni tavsiye ederim. Alacaksan MK3 Golf tdı al o zaman.Yakıtına gelince bizde mk3 Golf - 1.9 TDI da var.Korkma derim.Mükemmel ve ekonomik bir araçtır.Ama ben TDI için konuşuyorum mk3 'te. TD motor da benzerini yakar herhalde belki az bişey daha fazla yakar diyelim.Ama MK3 Golf alacaksan TDI (intercooler) bulmanı tavsiye ederim,TD değil. MK2'de ise araç düzgün olduktan sonra normal de olur TD de olur.
allah allah :) kafam karıştı biraz vento alma diyosun parça sıkıntısı falan mı var yoksa başka sorunları mı var
-
Volkswagen > Jetta > 1.6 GL > satılık Jetta 2 #19819158 - sahibinden.com (http://www.sahibinden.com/satilik_jetta_2-53WQQaXQQ19819158WQQpXQQdisplayitem)
turbo dizel kasası ve boyasıda düzgün duruyor geçen günde bir arkadaşa aynı ilanı göndermiştim düşünülebilir
-
Volkswagen > Jetta > 1.6 GL > satılık Jetta 2 #19819158 - sahibinden.com (http://www.sahibinden.com/satilik_jetta_2-53WQQaXQQ19819158WQQpXQQdisplayitem)
turbo dizel kasası ve boyasıda düzgün duruyor geçen günde bir arkadaşa aynı ilanı göndermiştim düşünülebilir
evet epeyce temiz duruyo üzerindeki reno flash jantları çıktımı gayet güzel araç değerelendirecem kardeş teşekkür ederim
-
alırsan TD al.tam olsun yokuşlarda mayışıp kalmazsın takıtta pek bi farkı olmayacağı için normal dizelle, turbolu al daha iyi.bende şuan dizel jetta 1 kullanıyorum.parçalarımın gelmesini bekliyorum.bi kaç ay içinde turbo dizel olucaz.
-
alırsan TD al.tam olsun yokuşlarda mayışıp kalmazsın takıtta pek bi farkı olmayacağı için normal dizelle, turbolu al daha iyi.bende şuan dizel jetta 1 kullanıyorum.parçalarımın gelmesini bekliyorum.bi kaç ay içinde turbo dizel olucaz.
Aynen sonra sen de arama benim gibi duz dizeli turbo yapmanın masrafları ne cıkar diye. nerdeyse her duz dizeli olan bir araştırmıstır turbo yapmanın masraflarını. Düz de gidişi cok tatlı oluyor ama rampada bayılması cok kotu performans arayan adamın sinirini bozan cinsten. Yakıtta da turbo bir adım önde. Düz dizelle gitmiyor diye daha cok gaz veriyosun daha cok yakıyosun
-
istediğim gibi jetta bulamadım mk3 1,9td aldım
-
istediğim gibi jetta bulamadım mk3 1,9td aldım
hayırlı olsun abi kazasız belasız kullanırsın inşallah....
-
hayırlı olsun abi kazasız belasız kullanırsın inşallah....
teşekkürler jetta50 sağ olasın
-
Hayırlı olsun, allah kaza bela vermesin güle güle kullanın
-
Yanılıyorsunuz arkadaşlar TDI intercooler olan motor anlamına gelmiyor. (Turbo Direct Injection) yani turbo direkt veya doğrudan enjeksiyon anlamına geliyor. Bu tip motorlarda yakıt direkt pistonun kafasına püskürtülür yani her bir silindirde kalem enjektör vardır.
Sizin kastettiğiniz D veya TD eski nesil motorlar ise Endirekt veya Turbo Endirekt Enjeksiyon ilkesiyle çalışır. Bu tip motorlar da ön oda vardır ilk önce yakıt ön odaya püskürtülür ve daha sonra silindire püskürtülür. Bu tip yakıt sistemine silindir dışına püskürtme de denilir. Araç rölantide çalışırken şık şık şık diye yanma sesi gelir anlayın ki bu sesin olduğu motor en direkt enjeksiyonlu motor. TDI'lerde ise gır gır gır diye sesler.
Zaten en direkt enjeksiyonlu motorların enjektörlerinin altı düzdür, kalem enjektörler ise aynı kalem gibidir. Sistem olarak 1,6 ile 1.6 TD aynıdır her iki motorda aynı yakıt sistemi ve silindir hacmine sahiptir tabi turbosuz motorda fıskiye sistemi olmadığı için turboluya çevirmeniz zor.
Jettada ki TDI motor 1.9 TDI.
-
Yanılıyorsunuz arkadaşlar TDI intercooler olan motor anlamına gelmiyor. (Turbo Direct Injection) yani turbo direkt veya doğrudan enjeksiyon anlamına geliyor. Bu tip motorlarda yakıt direkt pistonun kafasına püskürtülür yani her bir silindirde kalem enjektör vardır.
Sizin kastettiğiniz D veya TD eski nesil motorlar ise Endirekt veya Turbo Endirekt Enjeksiyon ilkesiyle çalışır. Bu tip motorlar da ön oda vardır ilk önce yakıt ön odaya püskürtülür ve daha sonra silindire püskürtülür. Bu tip yakıt sistemine silindir dışına püskürtme de denilir. Araç rölantide çalışırken şık şık şık diye yanma sesi gelir anlayın ki bu sesin olduğu motor en direkt enjeksiyonlu motor. TDI'lerde ise gır gır gır diye sesler.
Zaten en direkt enjeksiyonlu motorların enjektörlerinin altı düzdür, kalem enjektörler ise aynı kalem gibidir. Sistem olarak 1,6 ile 1.6 TD aynıdır her iki motorda aynı yakıt sistemi ve silindir hacmine sahiptir tabi turbosuz motorda fıskiye sistemi olmadığı için turboluya çevirmeniz zor.
Jettada ki TDI motor 1.9 TDI.
öncelikle merhaba ADEMÜÇÜNCÜ kardeşim vallahi yanılıyormuyuz bilmiyorum ancak benim gördüğüm konu başlığına da yazdığım gibi mk2 serisi için yazdık hepsini atmosferik motor 1,6 sonra 1,6 td turbo diesel ve yine 1,6 tdi aynı tip motorda uygulanan intercooler farkından bahsediyorduk bahsettiğimimz bu mototr tdi yani turbo diesel intercooler uygulamalı olarak passat mk2 lerin bir bölümünde dahi var türkiyede yoksa bilemiyorum ben yurt dışında gördüm
verdiğin bilgiler için teşekkür ederim yanlış anlama sakın
mesela şu an kullandığım mototr 1,9td turbo diesel bu mototrun 1,9 tdi seçeneğinde dediğn olabilir hatta direct injection olanlarda kızdırma için de beklenmiyo bildiğim kadarı ile
-
bir de burada konuştuğumuz mototrların resimleri var ADEMÜÇÜNCÜ kardeşim bizi aydınlatırsan seviniriz bunların hangisi direct injection
(http://img684.imageshack.us/img684/7579/16tdjetta.jpg)
(http://img80.imageshack.us/img80/2461/16tdi.jpg)
(http://img231.imageshack.us/img231/7863/golf2jetta216tdi.jpg)
(http://img88.imageshack.us/img88/2497/passat16tdi.jpg)
(http://img686.imageshack.us/img686/4993/td305.jpg)
-
TDI bulabilirseniz ucuz bir fiyata gözünüz kapalı alın, çünkü bu araçların performansları 1,6 D veya TD'lere göre oldukca fazla. Bir kere 1,6'lar 60-65 hp iken TDI'ler 90 hp hem elektronik enjeksiyonlu bir motor yakıtı da az.
1.6 atmosferik dizel olsun turbo dizeli olsun, hemen hemen aynı yapıya sahip motorlardır,arada en fazla 7-8 hp'lik bir fark vardır.Bence de hangisi temizse onu almak gerekir, yıkık bir motor olursa hem turbo hem motor masraflı olur.
-
öncelikle merhaba ADEMÜÇÜNCÜ kardeşim vallahi yanılıyormuyuz bilmiyorum ancak benim gördüğüm konu başlığına da yazdığım gibi mk2 serisi için yazdık hepsini atmosferik motor 1,6 sonra 1,6 td turbo diesel ve yine 1,6 tdi aynı tip motorda uygulanan intercooler farkından bahsediyorduk bahsettiğimimz bu mototr tdi yani turbo diesel intercooler uygulamalı olarak passat mk2 lerin bir bölümünde dahi var türkiyede yoksa bilemiyorum ben yurt dışında gördüm
verdiğin bilgiler için teşekkür ederim yanlış anlama sakın
mesela şu an kullandığım mototr 1,9td turbo diesel bu mototrun 1,9 tdi seçeneğinde dediğn olabilir hatta direct injection olanlarda kızdırma için de beklenmiyo bildiğim kadarı ile
Serhan bey yanlış anlaşılacak bir şey yok, elbette doğru bilgiler vermek için üye arkadaşları uyarmak gerekir. Ama ne yazık ki yanılıyorsunuz ve bir çok VW-Audi kullanıcısı bu konuda yanlış fikir sahibi.
TDI demek turbo dizel intercooler anlamına gelmiyor, yani kısaltması sizi yanıltmasın. TDI demek Turbo doğrudan enjeksiyon veya turbo direkt enjeksiyon demektir. Bu motorlarda kalem tip enjektör kullanılıp yakıt direkt olarak pistonun kafasına püskürtülür, yani 1,6 D, 1,6 TD, 1.9 D - 1.9 TD motorlar gibi endirekt enjeksiyonlu değilller. Sizin motorlarda kalem tip enjektör yoktur, ufak altı düz enjektörler vardır ve bu motorlara endirekt enjeksiyon derler, yakıtı silindir dışına püskürtürler. Şöyle ki yakıt önce ön odaya püskürtülür, direkt enjeksiyonda ise yakıt doğrudan pistonun kafasına püskürtülür..
Endirekt'in avantajı daha sessizdir fakat ısı kayıpları performans düşüşüne neden olur.
Direkt enjeksiyon'un avantajı ise yakıt direk püskürtüldüğünden daha iyi performans gösterir ve günümüz motorlarının %90'ı direkt püskürtmelidir.
Özetle intercooler bulunan en direkt püskürtmeli motorlar TDI anlamına gemiyor, TDI'nin I harfi de enjeksiyon ''Injection'' anlamında kullanılıyor.Bu arada bu motorlarda intercooler kullanılmasıın pek avantajı olmayacağı kanaatindeyim. Saygılar.
-
Serhan bey yanlış anlaşılacak bir şey yok, elbette doğru bilgiler vermek için üye arkadaşları uyarmak gerekir. Ama ne yazık ki yanılıyorsunuz ve bir çok VW-Audi kullanıcısı bu konuda yanlış fikir sahibi.
TDI demek turbo dizel intercooler anlamına gelmiyor, yani kısaltması sizi yanıltmasın. TDI demek Turbo doğrudan enjeksiyon veya turbo direkt enjeksiyon demektir. Bu motorlarda kalem tip enjektör kullanılıp yakıt direkt olarak pistonun kafasına püskürtülür, yani 1,6 D, 1,6 TD, 1.9 D - 1.9 TD motorlar gibi endirekt enjeksiyonlu değilller. Sizin motorlarda kalem tip enjektör yoktur, ufak altı düz enjektörler vardır ve bu motorlara endirekt enjeksiyon derler, yakıtı silindir dışına püskürtürler. Şöyle ki yakıt önce ön odaya püskürtülür, direkt enjeksiyonda ise yakıt doğrudan pistonun kafasına püskürtülür..
Endirekt'in avantajı daha sessizdir fakat ısı kayıpları performans düşüşüne neden olur.
Direkt enjeksiyon'un avantajı ise yakıt direk püskürtüldüğünden daha iyi performans gösterir ve günümüz motorlarının %90'ı direkt püskürtmelidir.
Özetle intercooler bulunan en direkt püskürtmeli motorlar TDI anlamına gemiyor, TDI'nin I harfi de enjeksiyon ''Injection'' anlamında kullanılıyor.Bu arada bu motorlarda intercooler kullanılmasıın pek avantajı olmayacağı kanaatindeyim. Saygılar.
vermiş olduğun aydınlatıcı bilgiler için gerçekten teşekkür ederim ancak fabrikasyon uygulamalı intercooler lar içnin açtım konuyu açıkçası sonradan takma bir radyatörle olan araçlar için değil seni gayet iyi anlıyorum ama eski nesil motorlar da td mi tdi mi avantajlı bu önemli
-
Rica ederim, öncelikle eski nesil motorların hepsi en direkt enjeksiyonlu, mekanik pompalı oluyor. Yeni nesiller ise direkt enjeksiyonlu olup elektornik pompalı ve elektronik kontrol ünitesi ECU'ya sahip araçlar. Haliyle yeni nesil dizel motorlar bu özellikleriyle daha performanslılar ve daha az yakıt tüketiyorlar, fark burada.
Yani Eski bir Jetta'nın TDI motorlusu hem daha güçlü hem daha az yakıt tüketiyor. Aşağıda ki resimde direkt enjeksiyonla endirekt enjeksiyonun çalışma şeklini görebilirsiniz, direkt enjeksiyonda yakıt direkt pistonun kafasına püskürtülürken, en direkt enjeksiyonda yakıt önce ön oda diye tabir edilen yere püskürtülür oradan da silindirin kafasına.
(http://img1.loadtr.com/k-597733-direkt_ve_en_direkt_enjeksiyon.jpg) (http://www.loadtr.com/597733-direkt_ve_en_direkt_enjeksiyon.htm)
[img=http://img1.loadtr.com/k-597733-direkt_ve_en_direkt_enjeksiyon.jpg][/img] (http://www.loadtr.com/597733-direkt_ve_en_direkt_enjeksiyon.htm)
-
Arkadaşlar ben bu hususta baya bir şeyler okumuştum. Paylaşayım sizlerle
Indirect Injection Avantajları ve dezavantajları
+Patlamalarda oluşan şok motoru daha az etkiler
+motor daha az ses yapar (o yılların direct injectionlarına göre)
+motor enjektör hatalarına karşı daha az hassastır
+Motor yakıt ve yakıtın viskozitesi hususunda çok az seçicidir. ne verseniz yakarlar neredeyse
+bitki yağı vb yağları diğer tip dizellere göre daha sorunsuz tüketirler (BOSCH mekanik pompa ise)
+bir de turbosuz ve iyi kullanılmış ise motor yüzbinlerce kilometre hiç açılmadan yürür. Yurt dışında örnekleri vardır. ben orijinal motorda +900000 km (dokuz yüz bin kilometre) okumuştum bir yerde.
+enjektörleri daha az hassas olduğundan dolayı çok daha ucuzdur. benimkinin takımı 100-120 tl civarı mesela
-yakıt ve performans açısından direct injectionlara göre bir miktar zayıf kalır. yakıt tüketimi %20-30 filan daha fazladır.