Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı  (Okunma sayısı 23318 defa)

6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« : 25 Aralık 2012, 13:26:09 »
s.a.
arkadaşlar 98 düz vites polomun şanzımanını çıkmasıyla değiştirdi usta çekişte ve performansta artış oldu fakat aklıma takılanlar var;
1.yakıt 20 krş (ş. arası) tan 30 krşa yükseldi, normalmi?
2. Araç 5. viteste 100 le giderken motor devri 3800-3900 arasında oluyor normalmi?  
bunları ustaya söyledim performans artıyo yakar dedi, devir yükselmesi için devirli şanzıman olabilir falan dedi ama ben bişi anlamadım
Fikri olan arkadaşlar yorum yaparsa sevinirim.
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2012, 13:40:58 Gönderen: is_mail4503 »

Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #1 : 25 Aralık 2012, 13:40:38 »
Aracınız Sportline mı? Eğer değilse sanırım sportline şanzımanı takılmış. 5. viteste 3000 d/d da hızınız 90 km/h olur.

Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #2 : 25 Aralık 2012, 13:43:31 »
sportline değil  aracım düz 1.6 hb,dediğiniz gibi 90 la gidirken 3000 d/d yapıyor araç bi sıkıntı olurmu ? bide bu araçla hız yapmaya korkar oldum devir çabuk yükseliyor, değiştirmekle hatamı yaptım acaba ?
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2012, 13:47:56 Gönderen: is_mail4503 »

Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #3 : 25 Aralık 2012, 13:48:10 »
Aracınız daha çabuk hızlanır, performansı daha iyi olur. Daha sık vites değiştirirsiniz. Yokuşlarda çekişiniz daha iyi olur, çok vites düşürmezsiniz. Uzun yolda devamlı yüksek devirde gideceğinden kafanızı şişirir, yakıtınız artar. Son hızınız düşer. Şehiriçi belki keyif verebilir, tamamen sizin kullanmanıza bağlı. Ama uzun yol gerçekten can sıkıcı olur.

Çevrimdışı infernaltr

  • Otomobil
    Golf IV
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #4 : 25 Aralık 2012, 14:41:21 »
s.a.
arkadaşlar 98 düz vites polomun şanzımanını çıkmasıyla değiştirdi usta çekişte ve performansta artış oldu fakat aklıma takılanlar var;
1.yakıt 20 krş (ş. arası) tan 30 krşa yükseldi, normalmi?
2. Araç 5. viteste 100 le giderken motor devri 3800-3900 arasında oluyor normalmi?  
bunları ustaya söyledim performans artıyo yakar dedi, devir yükselmesi için devirli şanzıman olabilir falan dedi ama ben bişi anlamadım
Fikri olan arkadaşlar yorum yaparsa sevinirim.

3800 diyorsunuz hiçbir araç kolay kolay 100 le giderken 3800 çevirmez sizin araçta sorun olabilir. Ayrıca lastik ebatlarıyla oynadıysanız devir tam göstermez.

Ben orijinal jant ölçülerini kullanıyorum. Aracım 1.6 AEE HB. 2binbeşyüz devirde 90,  3bin devirde hız 120 gösteriyor.
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2012, 14:41:52 Gönderen: infernaltr »

Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #5 : 25 Aralık 2012, 16:00:47 »
Aracınız daha çabuk hızlanır, performansı daha iyi olur. Daha sık vites değiştirirsiniz. Yokuşlarda çekişiniz daha iyi olur, çok vites düşürmezsiniz. Uzun yolda devamlı yüksek devirde gideceğinden kafanızı şişirir, yakıtınız artar. Son hızınız düşer. Şehiriçi belki keyif verebilir, tamamen sizin kullanmanıza bağlı. Ama uzun yol gerçekten can sıkıcı olur.
yeni şanzımandan sonra yukarıdaki yazdığın gibi oldu araç, ozaman sıkıntılı bi durum yok diyebilirmiyiz atego kardeş?yoksa ustayla papazmı olalım?

Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #6 : 25 Aralık 2012, 18:20:46 »
yeni şanzımandan sonra yukarıdaki yazdığın gibi oldu araç, ozaman sıkıntılı bi durum yok diyebilirmiyiz atego kardeş?yoksa ustayla papazmı olalım?

Eğer senin için herhangi bir sıkıntı yoksa problemde yoktur :) Arabanın yakıtı kullanımına alışırsan eski haline düşer. Performansı zaten eski haline göre daha yüksektir şimdi. Tek sıkıntı uzun yol, onu da sorun etmez isen hayırlı olsun yeni şanzımanın :)

Çevrimdışı vtt

Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #7 : 25 Aralık 2012, 18:59:08 »
sportline şanzımanı düz 6n şanzımanına göre daha kısadır.aracınız daha iyi devir çevirip daha iyi tepkime verir.alt devir kullanırsanız aracı yakıt eski haline dönecektir.tek sorun uzun yol.
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2012, 18:59:35 Gönderen: vtt »

Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #8 : 25 Aralık 2012, 21:05:58 »
yorumlar için teşekkürler arkadaşlar saolun ,  az yakması için 2000-2500 arası devirdemi kullanmam lazım aracı bide normal şansımanla sportline şanzıman arasında fiyat farkı varmıdır.
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2012, 21:17:50 Gönderen: is_mail4503 »

Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #9 : 25 Aralık 2012, 22:46:17 »
Fiyat farkını bilemem ama motoru zorlamayacak kadar düşük devirde kullanırsanız az yakar. Bu yolun durumuna göre 1500 d/d da olur 3000 d/d da.

Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #10 : 25 Aralık 2012, 23:27:14 »
Aracınız Sportline mı? Eğer değilse sanırım sportline şanzımanı takılmış. 5. viteste 3000 d/d da hızınız 90 km/h olur.

benim makina 3000d/dk 105 yapıyor standartı bu değil mi ??  ::)

Çevrimdışı west_55

    Otomobil
    Ford Focus C-Max TDCİ
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #11 : 25 Aralık 2012, 23:35:20 »
benim makina 3000d/dk 105 yapıyor standartı bu değil mi ??  ::)

Benim araçta 105 km yapıyor. Ama yakın bir arkadaşımın 2000 model aracı var. O da 120 yapıyor. araçların ikiside 6N ve AEE motor.

Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #12 : 27 Aralık 2012, 16:08:41 »
yardımlar için tşkürler arkadaşlar alışmaya çalışıyorum araca 2500-3000 dvri geeçmemeye çalışıyorum baklım nasıl olacak.

Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #13 : 02 Ocak 2013, 17:29:58 »
birde bu arabanın tasarruf devri 2800 ile 3600 arasıdır (maksimum tork aralığı ___136 nm)

bu bilgi doğrumu hocam?
bende az yaksın diye hep yüksek viteste 2bin devir civarı sürüyodum neden çok yakıyor diyorum :-\
35_AG_8308 96' 2Kapı Mavi_Şimşek PoLo