Gönderen Konu: BORA -GOLF Hakkında sormak istediğiniz her konuda yardım için beklerim...  (Okunma sayısı 234876 defa)

Çevrimdışı gurcanking

  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Merhaba  Mekatronik,

Bende 2002 Bora var. Üzerinde orijinal fara uygulanmış D2S mercek ve mtec 6000k xenon var. Ancak işçilik pek güzel değil, kapakları hoşuma gitmiyor. Ayrıca selektör olayı far kapalıyken olmuyor. Angel taktırarak kısa-uzun ayırmak istiyorum. Kısa xenon olacak uzun ise halojen kalacak. Sizden ricam :

1) Angel orj mercekleri iyi değil diyorlar, elimdeki xenon - mercek'i angel'in  kısa kısmında kullanabilir miyim?
2) Bu işlemi İstanbul'da yaptırabileceğim bir yer var mı? (reklam alabilir diye sakıncalıysa özel mesajla bildirmeniz ricasıyla)
3) Yaklaşık maliyeti ne olur?

Tüm yardımınız için şimdiden teşekkür ederim.

Logged

Çevrimdışı otopsy

  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
merhaba Mekatronik34
aracım 2004 bora pacific 1,6 16 valf akl kodlu motoru var.
park alanına sorunsuz bıraktığım aracımı bir hafta sonra kullanmaya kalktığımda araç çalışmadı ve ekranda yağdanlık yandı.ve STOP yazdı.aracın altına baktım yağ çubuğunu kontrol ettim.herhangi bir yağ eksiltme sözkonusu değildi.ben aracıma bakan biriyim.tüm bakımlarını muntazam yapan ve sakin kullanan biriyim.işe yetişmem gerektiğinden fazla uğraşmadım.servisi aradığımda aracı çalıştırmamam gerektiği kendilerinin gelip bakacaklarını söylediler.
akşam iş dönüşü tekrar çalıştırmaya çalıştım ve araç çalıştı.ekranda herhangi bir hata yada uyarı yazısı çıkmadı.
bende aracı alıp servise götürdüm.aracı test cihazına bağladılar ve herhangi bir hata kodu bulamadılar.ve üstelik çok iyi dediler.acaba bu neden olmuş olabilir.
ilginize şimdiden teşekkür ederim.

Çevrimdışı VENTODK

  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
SELAMLAR..oncelikle boyle bir konu actiginiz icin,dahada onemlisi KONUYA SAHIP cikip herkesi bilgilendirdiginiz icin tesekkur edioyrum..

Benim vw ventom ile ilgili bir sorum var...1.8 motor..94 model..
aracimin motoru isininca,yani 20 km den fazla yol yapinca ara sira biplemeye basliyor,yani motor yag gostergesi ile birlikte bip sesleri...
bu sesi iki sekilde kesiyor.
1: araca gaz verip surate gectigimde,

2': bipleme baslar baslamaz ayagimi gazdan cekmemde.. bu ses ve sinyal kayboluyor..

not:yag pompasini degistirdim. : ayrica,motorda en kucuk bir sorun yok..1000 km lik yolun ilk 30 km sinde bipledi,oda sehir icinden ,otobana ulasana dek ti..otobanda 180 ile 140 arasi 1000 km yol katettim..ayrica araci aldigimdan beri bu halde kullaniyorum (9500 km den beri ),cok sukur motorda herhangi bir sorun yok...
Feyzimiz Nil Gibidir ! Fakat biz seninle Dicle ile FIRATIZ..

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Merhaba  Mekatronik,

Bende 2002 Bora var. Üzerinde orijinal fara uygulanmış D2S mercek ve mtec 6000k xenon var. Ancak işçilik pek güzel değil, kapakları hoşuma gitmiyor. Ayrıca selektör olayı far kapalıyken olmuyor. Angel taktırarak kısa-uzun ayırmak istiyorum. Kısa xenon olacak uzun ise halojen kalacak. Sizden ricam :

1) Angel orj mercekleri iyi değil diyorlar, elimdeki xenon - mercek'i angel'in  kısa kısmında kullanabilir miyim?
2) Bu işlemi İstanbul'da yaptırabileceğim bir yer var mı? (reklam alabilir diye sakıncalıysa özel mesajla bildirmeniz ricasıyla)
3) Yaklaşık maliyeti ne olur?

Tüm yardımınız için şimdiden teşekkür ederim.

Merhaba gürcan bey
Bora orjinal farları h4 olduğu için uzun kısa aydınlatma bir ampül üzerinden gerçekleşir aracınızın farlarını değiştirip uzun kısa ayrı ayrı olan angel far takarsanız h1 ampül kullanmak zorunda kalacaksınız bende kendi aracımda bu şekilde uygulama yaptıp ve çok memnunum .Eğer şu anda kullandığınız ampüller h4 ise işinizi görmez yenisini almak zorunda kalırsınız.
Maliyetine gelince bu tip boraya göre angel farları bulmaz biraz zordur  kendi aracıma angel farlar 330+h1 xenon 6000k 175 tl ye aldım.Montaj ve parça temini konusunda yardımcı olurum görüşmek üzere iyi günler dilerim.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
merhaba Mekatronik34
aracım 2004 bora pacific 1,6 16 valf akl kodlu motoru var.
park alanına sorunsuz bıraktığım aracımı bir hafta sonra kullanmaya kalktığımda araç çalışmadı ve ekranda yağdanlık yandı.ve STOP yazdı.aracın altına baktım yağ çubuğunu kontrol ettim.herhangi bir yağ eksiltme sözkonusu değildi.ben aracıma bakan biriyim.tüm bakımlarını muntazam yapan ve sakin kullanan biriyim.işe yetişmem gerektiğinden fazla uğraşmadım.servisi aradığımda aracı çalıştırmamam gerektiği kendilerinin gelip bakacaklarını söylediler.
akşam iş dönüşü tekrar çalıştırmaya çalıştım ve araç çalıştı.ekranda herhangi bir hata yada uyarı yazısı çıkmadı.
bende aracı alıp servise götürdüm.aracı test cihazına bağladılar ve herhangi bir hata kodu bulamadılar.ve üstelik çok iyi dediler.acaba bu neden olmuş olabilir.
ilginize şimdiden teşekkür ederim.

Merhaba
Aracınız uzun süre kullanılmadığından yağ müşirinde sıkışma olmuş olabilir ve çalıştırdığınızda yağlama tam gerçekleşebilmesi için  birkaç saniye gereklidir tüm kanlların olması ve yağ basıncının nominal değerlere çıkması için.Akl motorlarda yağ değişim km si bir kaç defa geçilirse yağ kurumlaşmaya neden olur ve oluşturduğu tortular yağ süzgecini tıkar buda yağlamayı zorlaştırır.
Benim tavsiyem karteri söküp yağ süzgecini temizletin ve yağ muşirini değiştirin böylece bir daha bu şekilde bir sorun yaşamazsınız.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
SELAMLAR..oncelikle boyle bir konu actiginiz icin,dahada onemlisi KONUYA SAHIP cikip herkesi bilgilendirdiginiz icin tesekkur edioyrum..

Benim vw ventom ile ilgili bir sorum var...1.8 motor..94 model..
aracimin motoru isininca,yani 20 km den fazla yol yapinca ara sira biplemeye basliyor,yani motor yag gostergesi ile birlikte bip sesleri...
bu sesi iki sekilde kesiyor.
1: araca gaz verip surate gectigimde,

2': bipleme baslar baslamaz ayagimi gazdan cekmemde.. bu ses ve sinyal kayboluyor..

not:yag pompasini degistirdim. : ayrica,motorda en kucuk bir sorun yok..1000 km lik yolun ilk 30 km sinde bipledi,oda sehir icinden ,otobana ulasana dek ti..otobanda 180 ile 140 arasi 1000 km yol katettim..ayrica araci aldigimdan beri bu halde kullaniyorum (9500 km den beri ),cok sukur motorda herhangi bir sorun yok...

Merhaba
Aracınızın yağ pompasını değiştirdikten sonra yağ basıncını hiç ölçtünüzmü yada yağ müşirini hiç değiştirdinizmi?
Yağ müşiri araçların motorlarında farklılık gösterir yani kullandığınız müşir motora uygun olmalıdır Yağ basıncını doğru çalışan bir barometreyle ölçüp uygun bir yağ mişir kullanarak kontrol edilmelidir .
Uygun yağ muşir numarasını vw yetkili servislerinden bulabilirsiniz.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı VENTODK

  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
selamlar yeniden..eyup hocam musir yeni degismis,ama bir ihtimal uyumlu olmayabilir..bunu aciklamaniz iyi oldu..ayrica yag filtresi aldim..onuda oylesine keyfi degistirecegim...yani yeni olsun ama saglam olsun hesabi...musiri ve basinc konusunu en yakin zamanda SONUCUYLA birlikte iletirim size..ilginiz icin cok cok saolun..ALLAH Yar ve yardimciniz olsun..
Feyzimiz Nil Gibidir ! Fakat biz seninle Dicle ile FIRATIZ..

Çevrimdışı passi

  • İleti: 760
    • Profili Görüntüle
merhaba mekatronik 34,

aracımın kitabında bir numara gözüme çarptı onu sormak istedim sana,
isteğe bağlı aksesuar, PR numarası yazıyor, onun karsısında yazıyor
vwz1z3c71612491304

aracım 2004 model passat tdi comfortline

Çevrimdışı VENTODK

  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Degerli dostum...arizayi bugun buldum... ( motor ve hersey sapasaglam iken YAG LAMBASININ motor isininca biplemesi)

1:Onlarca FORUM ADI altinda kepaze yerlerde sordum..BIR TEK ADAM GIBI CEVAP verilmesi.. ( 300 e yakin sallama cevap)

2: sunu anladimki sanal alemde herkes atip tutuyor...

3: sanirim bende sorunu cok iyi anlattim..

4: sanirim ismin EYUP...ALLAH KAZANDIGIN HER KURUSU SANA MILYAR YAPSIN KARDESIM...ALLAH SANA ,TUM AILENE,SEVDIKLERINE HUZUR VERSIN...

5: arabamin motor yag musiri yepyeniydi...benden onceki adam degismis..ama ORJINAL DEGIL..yani uyusmuyormus demekki...

bugun vw ana bayiye gidip normalde tr 5 ytl olan musire tr deki 10 ytl fiyatina ORJINALINI aldim...kendim taktim...arabanin anasini aglattim 100 km de ama BIP YOK...NORMALDE 10 km den sonra biplerdi...

6: herkese tavsiyem...orjinal parca kullanin...yoksa sizede benim gibi..YENI YAG POMPASI...YENI YAG FILTRESI..YENI HAVA FILTRESI keyfi masraf olur..

7:ALLAH SENINLE OLSUN eyup kardesim \abim...


Feyzimiz Nil Gibidir ! Fakat biz seninle Dicle ile FIRATIZ..

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
geçmiş olsun :)

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
merhaba mekatronik 34,

aracımın kitabında bir numara gözüme çarptı onu sormak istedim sana,
isteğe bağlı aksesuar, PR numarası yazıyor, onun karsısında yazıyor
vwz1z3c71612491304

aracım 2004 model passat tdi comfortline
Merhaba passi.
Bu yazdığın numara aracına ait radyo/teyp in şasi numarası olması gerekiyor.Her aracın teyp'inde araca ait bir numara bulunur eğer teyp kodu kaybolursa bu numara ve şasi numarasını vw yetkili servisine götürdüğünde aracına ait teyp kodunu verirler.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Ventodk temennilerin için çok teşekkür ederim arkadaşım arızanın gitmiş olmasına çok sevindim ALLAH hepimizin yardımcısı olsun iyi günler dilerim.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı 34AC34

  • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
SLM Mekatronik34
Benim arabam bora pacifik 2003 BFQ motor stafanelli lpg takılı
arabanın sol ön tarafından bir gıcırdama sesi geliyor.  ama kimse çözemiyor. bide sana anlatayım derdimi.
arabayla kaldırıma çıkıldı 60km hızla ve altı epey hasar gördü.  :-\ değişen parçalar
şanzıman-kartel- akstutucu-radyatör-direksiyon kutusu-motor kulağı-yine motoru tutan bir kol - ön panel- termostat- dış aks kafası iç aks kafası - aks körüğü- salıncak ----
 amortisörler tamir edildi- takozları yeni alındı.
ön takımda sadece yaylar kaldı değişmeyen.  kartelin içindeki yağ seviye sensörünü değiştiricem. sürekli arızalı sinyali veriyor. 1 haftadır arabayı sorunsuz bir şekilde kullanıyorum. motor ışığı sürekli yanıyor. arabayı her çalıştırdığımda abgas werstatt - service jeist sinyallerini veriyor.

sorularım 1- bu gıcırdama sesinin çözümü varmı. (araba kalkerken dururken ve gazı köklediğimde daha çok çıkıyor bu ses)

2- test cihazına bağlasam zaten çözülmüş bir arızayı tekrar verirmi. (bu konuda kafam karışık )

3- u dönüşü yaparken sanki elektronik bir parça çalışıyomuş gibi ses çıkartıyo böyle filmlerdeki robotlar kafalarını çevirirken çıkarttığı ses gibi.

4- şimdiden sana çok teşşekkür ediyorum.  aslına bakarsan arabamı birde senin görmeni istiyorum.
ALLAH KAZADAN BELADAN KORUSUN HEPİMİZİ.

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Merhaba 34ac34
Öncelikle atlattığın kazadan solayı büyük geçmiş olsun.Sorularına gelince
1.Ön kısımda bahsettiğin şekilde gıcırtı yapacak bir kaç parça var bunlardan en muhtemeli viraj demir orta lastikleri ikinci olarak amortisorler tamir edildi demişsin amortisörün kendisi bu sesi çıkarabilir üçüncü olarakta gevşek kalan birsalıncak civatası veya salıncak burcu bu şekılde ses çıkarır.
2.Motor arıza ikazını yakan parça kontrol edilmelidir ne tip bir arıza kaydı olduğunu bilmeden bunu söyliyemem geçicide olabilir kalıcıda yani bir defa silindikten sonra tekrar yanarsa o parçanın arızalı olma ihtimali çok yüksektir değiştirmen gerekebilir.
3.Muhtemelen u dönüşü yaparken direksiyonu sonuna kadar yaslıyosundur buda direksiyon sisteminin yağ basıncının çok artması sonucu direksiyon pompaının çıkardığı bir sesdir eğer tam sona dayamamana rağmen çok net o sesi duyabiliyorsan direksiyon pompası arızalı olabilir.Sadece sona dayadığında çıkıyorsa normal.
Dikkat ısırır !!!