Gönderen Konu: BORA -GOLF Hakkında sormak istediğiniz her konuda yardım için beklerim...  (Okunma sayısı 234842 defa)

Çevrimdışı turabi

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
tavsiyelerin için çok sağol Mekatronik34 diskler deforme olmuştu baya değiştirmeyide düşünüyordum disk için önerdiğin bi marka var mı bendisk ve valeonun diskleri nasıl ikiside aynı fiyat bunlardan hangisi iyidir yada tavsiye edeceğin bir marka var mı hidroliğide beraber değiştiririm teşekkürler iyi çalışmalar

Logged

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Otomobillerde en önemli sistem fren sistemidir bu nedenle en ideal frenlemeyi orjinal parçalarla yapabilirsiniz.bahsettiğiniz bendix ve valeo markaları piyasa dılınde her ne kadar orjinal olarak geçsede malzeme kalıtesı dusuk oldugu için kısa zamanda ısınır ve fren verımını etkılerler benı tavsıyem kesınlıkle fren sıstemıyle ılgılı her parçayı yetkılı servıslerden temın etmenızdır fren balatasında alternatıf olarak texstar dıye bır marka var orjinale en yakınolan onunda ıkı kalıtesı var sız hangısını aldıgınızı bılemezsınız bence rıske gırmeyın derım.Fren hidrolik markasıolarak  ( ate )  yi tavsiye ederim.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı savarona

  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar öncelikle herkese selamlar.aranıza daha yeni katıldım.o yüzden sürçü lisan olursa affola şimdiden. sizlerin burada bildiklerinizi paylaşmanız ve  birbirinize yardımcı olmanız çok güzel bir olay. o yüzden  bu foruma bende katılmak istedim .ben sizlerden bir konuda  fikir almak istedim. bende 2001 model 103.000 km de bora  tredline var. benden önceki sahibi trigeri nisan 2005 de 78.000 de değiştirmiş.normalde arabanın triger değişimi  için 90.000 km yada 4 sene diyorlar.yani triger 4 sene baremini 2009 yılı içinde dolduracak ama km olarak çok erken olacak. mantıken  yıpranmanın süreden ziyade kullanımndan dolayı kaynaklanan yıpranma ile alakalı olduğunu düşünülürse eğer  trigerin değişimi yapılmalımıdır sizce. ayrıca triger değişimi yan servislerdemi yoksa gerçek yetkili servislerdemi yapılmalıdır. ve bu işin maliyeti nekaradır.

Çevrimdışı savarona

  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
ya arkadaşlar wolksvagenlerde 8 valf ile 16 valf modelleri arasında yakıt tüketimi açısından nekadarlık bir fark var. bunu uzun yolda 100 km tüketimi olarak düşünecek olursak tabi normal hızlarda iki motor seçeneği arasında ne kadarlık bir fark doğar. bu konuda farklı rakamlar ortaya atılıyor. benim arabam 8 v ve şu anki rakamlarla izmir fiyatlarında 2.850 ytl/lt uzun yolda 100-110 km hızlarda  185-195 bin lira yakıyor. işte burada 16 v arabası olan bir arkadaşın fikrini almak istiyorum. ayrıca 8 v ile 16 valfenin avantaj ve dezavantajları nedir. saygılar

Çevrimdışı yxear

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
merhaba arkadaşlar. 99 model bora basic/ac sahibiyim. araçta atiker sıralı lpg var araç rölantide ve 2.viteste vuruntu yapıyor. farlar berbat. bir de arabanın altından zaman zaman tak diye bir ses geliyor. yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
...BİneRİm BORA çIkaRIm YoLa...

Çevrimdışı DeSiGNeR

  • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
DESIGNER ( TOLGA ) BEY ;

Siz bu işlemleri nerde yaptırdınız? Yetkili mi özel servis mi?
Mesajına geç cevap verdiğim için üzgünüm arkadaşım.  :-[  Bu değişimleri  özel serviste yaptırdım.
Çektim Borayı Altıma.... Bas gaza aşkımmm bas gaza....

Çevrimdışı qwpzx

  • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Mekatronik Bey merhaba, öncelikle yardımlarınızdan dolayı teşekkür ediyorum.
Şöyle bir sorunum var.99 otomatik vites bora comfort sahibiyim.Aracın sürekli motor soğutma suyu eksiliyor.1-1,5 ayda bir su eklemek zorunda kalıyorum. Acaba neden kaynaklanıyor olabilir ve maliyeti ne olur cevaplarsanız cok sevinirim.

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
merhaba savaro aramıza hoşgeldin diyelim öncelikle
Sorduğun sorulara cevap vermek için biraz gecikmiş olabiliriz kusurumuza bakma lütfen.
ilk olarak triger kayışı hakkındaki sorune cevap olarak   triger kayışı kullanıma bağlı olarak da yıpranır zamana bağlı olarakta sonuçta triger kayışının içerisinde kavuçuk maddesi kullanılmakta ve bu madde zamanla özelliğini kaybetmektedir tıpkı otomobil lastiklerini raf ömrünün 5 yıl olması gibi lastikler hiç kullanılmasa bıle 5 yılda bır değişmesi gerekmektedir triger kayışıda 4 yılda bır degısımı uygun gorulmuş bence riske girmeye değmez.
2.sorunuza gelince triger kayışı kaliteli olmalıdır ve mumkun oldugu kadar yan sanayı urun kullanılmamalıdır nerede değiştirdiğiniz önemli değil parça orjinal olsun yeter ayrıca ustanızında ayarlamaları iyi yapması gerkmektedir.maliyetine gelince bildiğim kadarıyla yetkili serviste triger seti v kayışı v gergisinin toplamı 600 ytl yi buluyor işçilik dahil özel servis te yaklasık yarı fiyattadır dıye tahmın edıyorum.
Yakıt konusuna gelince uzun yolda 8 v ile 16 arasında pek fazla bir fark yok ayrıca değerlere bakılırsa senın aracın uzun yolda gayet az yakıyormuş fakat 16 v ler şehir içi trafikte daha az yakıyorlar bunun nedenide daha geliştirilmiş bir motora sahip olmalıdır.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
motor suyu 1 ayda ne kadar eksiltiyor onu soyleseydınız daha kolay tahmın yurutebılırdım ama buyuk ıhtımalle çok az bı kaçak vardır muhtemelen oda motorun arka kısmında su flansı bağlantısından kaçırıyordur su flansi tam olarak şanzımanla motorun baglandıgı duzlemın ust kısmındadır bı ısşık yardımıyla sıde kontrol edebılırsınız.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı qwpzx

  • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Şöyle açıklayayım, max çizgisine kadar suyunu dolduruyorum,1-1,5 ay sonrada arabayı çalıştırdığımda hararet uyarısı veriyor,baktığımda su seviyesi min çizgisinin altına inmiş. yani bu sürede yaklaşık max ile min çizgisi arasındaki miktar kadar su kaybı oluyor.
  Teşekkür ederim.

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
o zaman çok ufak bir sızıntı var demektir bence korkacak birşey yoktur ama ılerdede buyuyebılır tabı siz bi el fenerıyle komple motorunuzun her yerını bı kontrol edın gozle eğer pembe korozyona benzer bişey gorursenız bılınkı oradan kaçak var demektıor muhtemelen de sıze tarıf ettıgım suflanşının oradan kaçırıyıordur.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı devran

  • İleti: 965
    • Profili Görüntüle
Mekatronik34  abi bende bora yok ama 2000 passt comfotlıne var passat konusnda acıyorum ama tam bı bılgı yok
1.si aracımda kontaga anahtarı takınca epc yanıyor calıstıgında sonuyor
epc nedir?? ve neden bole bısı yapıyor???
2.arac comfortlıne bana asr veya esp olacgını soledıler dugmesı konsolda olmasa bıle otomatık vardır dedıler bugun test ettım ufacık yuklenmemde arac sarıyor...aracın cekısı cok guzel(zavollı sıralı sıstemde kullanıyorum)ama esp olsa patı cekmemsı lazım deılmı...3.olarak su bılgısayar zımpırtısı almanca bunu ıngılızce yapmanın ufak malıyetlı yolu yokmu sen bılırısn???passat konusunda sordum yazılım ıcın 150-200 gozden cıkar dılolar oha dedım bende bı yazılım ıcın o paraya yazık...bende suan passat kıtapcıgı bulmaya calısırum ufak tefek aklıma takılan sey olursa bakarım.turkce klavuzu varmı???
ÜSTAD bide ben yenı aldım aracımı bana tavsıye edecegın bısı varmı...aldık ama daha bılgısayara baglatmadık bı sorunu varsa herhangı bıyerınde dırek cıkarmı arza???yada passatların olabılecek kronık sorunu cabuk bozulan bıseyı varmıdır(arac 108 bınde bu arada) sen sadece mekanık mısn yoksa aracın iç aksam dış aksamdanda anlıomusun??? bana yardım edersen çok duamı alcaksın usta arac guzel ama daha bılmedıgım cok sey var ...
 
 

Çevrimdışı 333Blue

  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Selam Üstad. Benim şöyle bir sorum olacak, birkaç gündür arabamın (2001 trendline) motor yağ kapağında beyaz süte benzer bir madede birikiyor. Siliyorum bikaç gün sonra tekrar oluşuyor. Ustaya götürdüm, motorda sorun yok, yağdan olabilir, normal dedi. Aracım 77000 km de, yağ falan yakmıyor, antifirizi de eksiltmiyor. Çekişinden memnunum. Nedeni nedir. Yazın böyle bişey yoktu. Aşırı soğuktan kapakta biriken su damlalarından mı oluyor. Bu normal mi? Kolay gelsin..

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
333 blue Eger aracının motor kodu akl ile baslıyorsa normal bır durum kış aylarında soguktan dolayı oluşan buharlasma sonucu oluşan su damlaları yağla karışınca kopurur korkulacak bişey yok eger çok fazla kopuruyor ve su eksıltıyorsa o zaman korkulacak bir sey var derim ama su an için için ferah olsun .
Dikkat ısırır !!!