Gönderen Konu: Polo Boğaz Kelebeği  (Okunma sayısı 575031 defa)

Çevrimdışı polo ladie

  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #140 : 05 Eylül 2007, 23:26:26 »
fotoğraf iyi oldu en azından artık neye benzediğini biliyorum :) teşekkürler...

Logged

Çevrimdışı kuzey

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #141 : 06 Eylül 2007, 04:24:34 »
yukarıda bazı arkadaşlar polo da rolanti motoru yüzde 95 yoktur demiş hatta bazıları ilk defa duymuş , hemen açıklayayım motorun stop etmesi yada rolantideki dengesizlik "rölanti motor" undan kaynaklanıyordu bende gaz kelebeğimi söktüm sonra gaz kelebeiğinin üzerindeki rölanti motorunu söktüm yenisini aldım poloya bosh üretiyor sıfırı 2 yıl garantili 135ytl , taktım sonuç son mesajımı yazdığımdan beri mükemmel, arabayı pc ye bağlattığınızda sorun gaz kelebeği olarak görünür fakat bu servislerin size oynadıkları oyundan ibaret hatta adaptasyon gerekir derler bende usta dedi bu konuyuda açayım ustaya abi ben sadece rölanti motorunu taksam olmazmı dedim çalışmaz dedi beraber takacakmışmışız , peki abi ben taksam adaptasyon mecbur mu dedim sen takamazsın adaptasyonsuz kesin çalışmaz dedi, yani işin doğrusu rolanti motoru adaptasyon istemeyen bir parça bazı arkadaşlar için rolanti eski rolanti motorunun resmini koymaya çalışırım .
polo 1,6 ac 2k kırmızı

Çevrimdışı kuzey

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #142 : 06 Eylül 2007, 04:43:37 »
şunuda belirteyim polonun rolanti motoruyla citroen aynı modeli kullanıyor , ben hala boğaz kelebeğini değişmeden problem yüzde 99 hallolur kanaatindeyim ayrıca boğaz kelebeği mekanik döküm bir parça gözle görülür bir metal aşınması yoksa ki olması imkansıza yakın aksi halde değişmek saçma geliyor ,çalışma prensibi gaz teline yük geldiğinde yani gaza basıldığında gaz telinin bağlı olduğu yayla açılıp kapanan bir kapak , şimdi neden o zaman biz servislerde boğaz kelebeğini değiştirdiğimizde problem çözülüyor derseniz , satıcılardan poloya boğaz kelebeği verirmisiniz dediğinizde size verilen kelebeğin üzerinde rolanti motoru olması , yani beraber satıp kar paylarını çoğaltmaları  ...................bunlar benim görüşlerim yanlışta olabilir tabiki benim başıma gelenlerden çıkardığım sonuçlar bunlar ,
polo 1,6 ac 2k kırmızı

Çevrimdışı yakkir

  • İleti: 565
  • GAVURDAĞLI
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #143 : 06 Eylül 2007, 08:42:36 »
şunuda belirteyim polonun rolanti motoruyla citroen aynı modeli kullanıyor , ben hala boğaz kelebeğini değişmeden problem yüzde 99 hallolur kanaatindeyim ayrıca boğaz kelebeği mekanik döküm bir parça gözle görülür bir metal aşınması yoksa ki olması imkansıza yakın aksi halde değişmek saçma geliyor ,çalışma prensibi gaz teline yük geldiğinde yani gaza basıldığında gaz telinin bağlı olduğu yayla açılıp kapanan bir kapak , şimdi neden o zaman biz servislerde boğaz kelebeğini değiştirdiğimizde problem çözülüyor derseniz , satıcılardan poloya boğaz kelebeği verirmisiniz dediğinizde size verilen kelebeğin üzerinde rolanti motoru olması , yani beraber satıp kar paylarını çoğaltmaları  ...................bunlar benim görüşlerim yanlışta olabilir tabiki benim başıma gelenlerden çıkardığım sonuçlar bunlar ,

Son günlerde sayın Kuzeyden oldukça doyurucu, akla yakın ve tecrübelerine dayanan bilgi paylaşımları geliyor.Kendisine burdan teşekkür ediyorum.
En Büyük Kazancınız Sağlığınızdır

Çevrimdışı babacan1796

  • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #144 : 06 Eylül 2007, 09:33:49 »
arkadaşlar rolanti motorunun resmini koya bilir misiniz

Çevrimdışı kuzey

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #145 : 07 Eylül 2007, 00:30:22 »
bugun eski motoru aradım ama bulamadım yarın bulur bulmaz resmini koyacağım , hatta maddem bu kadar bilinmeyen bir parça olmazsa aksaraya gittiğimde yenisinin resmini çeker koyarım. siyah 10cm boyutunda yandan 6 yada aracın modeline göre 4 pinli kablo girişi olan 1-2 cm genişliğinde bir parça boğaz kelebeğine yandan 3 vida ile tutturulmuş ve tutturmaktan başkada boğaz kelebeğiyle alakası olmayan bir parça.
polo 1,6 ac 2k kırmızı

Çevrimdışı merthpolo

  • İleti: 137
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #146 : 07 Eylül 2007, 00:37:32 »
ne bogazmıs yaa allahdan basıma gelmedı gelmesınn ;)
the polo gti`s little brother the 101 ps 1,4litre 16v Sportline

Çevrimdışı vw6n

  • Moderator
  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #147 : 07 Eylül 2007, 00:48:01 »

Resimde parçanın sağ tarafındaki siyah bölüm dikkat edersen kelebeğin mili o yere kadar gidiyor tahminim içindeki sesnsör felan olmalı ki rolantiyi öyle ayarlıyor içindeki sensör bozulunca konple değiştiriyorsun
« Son Düzenleme: 07 Eylül 2007, 01:12:39 Gönderen: sortie34 »

Çevrimdışı kuzey

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #148 : 07 Eylül 2007, 01:05:48 »
bu adaptasyon olayında servisten duyduğum bir konuyu sizlerle paylaşayım , arabadan söktüğünüz parçayı tekrar araca monte ettiğinizde adaptasyon gerekmez , sadece eski yerine yeni parça takılırsa adaptasyon yapılır , bir ikincisi eğer rolanti motorunun fişini araba çalışırken çekerseniz elektronik bölüm jikleyi siler yani bu olaydan sonra araba ilk çalıştığında jikle yapmaz bu olay düzeltilemez. ben bunları bizzat denedim .
polo 1,6 ac 2k kırmızı

Çevrimdışı kuzey

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #149 : 07 Eylül 2007, 01:22:28 »
aslında burda anlatılacak çok şey var ama benim gibi tembel bir adam için yazı yazmak zor

polo ladie size şunu söyleyeyim tabi diğer arkadaşlarada boğaz kelebeği öyle 10.000 30.000 km de bir pislenen bir yer değil zira ben ilk temizliğini 98,000 civarında yaptım yani bu olay başıma geldiğimde hatta pırıl pırıl duruyordu , eğer burda is kurum oluyorsa hava filitresini taktığımız kutunun altındaki contada bir açıklık olabilir, hava filitresi tam oturtulmadan yani filitrenin altından üstühnden kaçan tozlar burayı kirletmiş olabilir, eskiyip yırtılmaya yüz tutmuş zamanında değişmeyen hava filitreleri yüzünden olabileceği gibi enjektörden gelen benzindeki pisliklerde buna sebep olabilir demekki bensizn filitremizide sık sık değişmekte fayda var sık dediyse 5000 yada 8000 de bir 5-6 ytl lik parça egzozcular bile 5 dakikada değişebilirler.

arkadaşımın polo clasiğine baktığımda 70.000lerde aracı hava filitresi takarken elimi boğaz kelebeğinin içine daldırdım parmağıma hiç bir şey bulaşmamıştı pırıl pırıldı .
polo 1,6 ac 2k kırmızı

Çevrimdışı kuzey

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #150 : 07 Eylül 2007, 01:29:16 »
sortie34 resimde sağdaki yer değil üstteki 4 pinli bölüm rolanti motorudur bazı araçlarda 6 pınlı olabiliyor bendeki 6 pinli olan herhalde çünkü daha farklı duruyor onunda resmini en kısa zamanda koyacağım ,
resimdede görüldüğü gibi 2 iki vidayla tutturulmuş bir parça görmediğimiz taraftada vida vardır , yani değişebilen bir parçadır illa boğaz kelebeğini almaya da gerek yok. böylece sadece gerçek problemli parça değişmiş ,paramızında büyük bölümü cebimizde kalmış olacaktır. hatta kendiniz değişin eliniz alışsın. çok kolay 3 vida ve bir soket adaptasyonda istemeyen bir parça.
polo 1,6 ac 2k kırmızı

Çevrimdışı attitut1

  • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #151 : 07 Eylül 2007, 14:19:42 »
diğer mesajlarımda da yazmıştım... boğaz kelebeği değişti... hararet müşürü değişti.. en son da benzin rolesi değişti...
 bu stoplama  neden hala devam eder....
hakikaten anlayan bir usta bulamazmıyım  çok  cınım sıkılıyor.. mekanik araç insan yapısı ve illaki bulunması gerekir  bunun nedeni.. öğrenmişler ustalar  bilgisayara bağlıyalım  warsa gösterir  diyorlar...  eskiden  pc  yokken  nasıl buluyorlardı bunca problemi? kar maksatlı mı yapılıyor  yoksa  cidden anlamadıklarından mı bilemiyorum...  ya da bizim bu polo-ların bazı parçalarının kalitesi mi düşük imal ediliyor anlamıyorum ki bitürlü...

benim boğaz kelebeği değiştiğine göre rolanti motoru da üzerinde mi oluyor ozaman şu resimdeki parça idi  evet  takılan... rolanti motoru dedikleri de bunun üzerindeki mi oluyor yani   buna bir açıklık getirirseniz sevinirim....

Çevrimdışı kuzey

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #152 : 09 Eylül 2007, 01:32:41 »
attitut1  aracının tam sorunları nedir anlatırmısın belki yardımcı olabiliriz ,aslında bu resimde rolanti motorunu ben göremedim üstte görünen soket demiştim ama değil o gaz kelebeğinin kendi soketine benziyor. üşengeçliğim tuttu sizin için en kısa zamanda söküp resimlerini koyacağım.
polo 1,6 ac 2k kırmızı

Çevrimdışı attitut1

  • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #153 : 09 Eylül 2007, 14:43:29 »
attitut1  aracının tam sorunları nedir anlatırmısın belki yardımcı olabiliriz ,aslında bu resimde rolanti motorunu ben göremedim üstte görünen soket demiştim ama değil o gaz kelebeğinin kendi soketine benziyor. üşengeçliğim tuttu sizin için en kısa zamanda söküp resimlerini koyacağım.

araba yavaşladığında stoplama yapıyordu... mesela kırmızı ışıklara gelindiğinde ya da yawaş bir şekilde mesela u  dönüşü yapıcağın vakit diyelim stoplama yapıyordu.  ya da sert  frene basmak zorunda kaldığında  stoplama  yapıyordu...  dediğim parçalar değişti ama halen stoplama var..

aracı biraz performanslı kullandığım vakit mesela 3000-4000 devir arası vites değişimine izin verdiğimde (araç otomatik bu arada) yavaşlama gereği duyduğunda  stoplama yapıyor.. mesela cuma günü okulun önüne gelip yavaşladım tam dönücem stop.... marşa tekrar bastım almadı.. kapadım kontağı tekrar bastım zrolansa da aldı... 100 metre gittim okulun kapısının önüne geldim dönerken hareket halinde idi  stopladı o  hızla da anca park ettim..:S   sorun bunlar...

tüm bakımları da yapıldı... hangi parça arızalı bitürlü bulamadılar...  sabah çalıştırdığımda motordan boğuk bir ses geliyorsa biliyorum ki o gün bu araç stoplama yapıcak  ve  oluyor da...
arabayı çalıştırdım diyelim frene basarak "r" ya da "d" konuma göre vitesi değiştiriyorum, değişirken de rölanti bi anda aşağı düşüyor ve stoplama yapıyor.. bu da var...

sorunu çözebilecek varsa buyursun  benim kafam almıyor artık....