Gönderen Konu: orjinal bujiler vs. performans bujiler  (Okunma sayısı 12664 defa)

Çevrimdışı aliis

  • İleti: 456
    • Profili Görüntüle
orjinal bujiler vs. performans bujiler
« : 14 Temmuz 2008, 15:56:04 »
aracımda su an  bosch 3 tırnaklı bujiler mevcut, piyasada performans bujilerine baktığımızda ise tek tırnaklı.
perf. bujilerinin özelliği nedir akım siddeti dahamı fazla ne gibi artıları vardır yani kısaca araca hangisi daha verimli olur bu konuda kafam karısık? birde performans bujilerini daha kalın performans buji kablolarıyla kombine etmekmi gerekir?

Logged

Çevrimdışı mcsahan

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 1588
  • onsekiz at, onaltı valvit
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: orjinal bujiler vs. performans bujiler
« Yanıtla #2 : 14 Temmuz 2008, 16:23:09 »
Tek tırnaklı ama iridium buji... olay tırnak sayısında değil artık, teknolojide ;) eskiden biz de 3 tırnak olsun 5 tırnak olsun diyoduk, artık devir iridium devri :)


http://www.ngk.com.tr/Iridium_IX.1871.0.html

Çevrimdışı corrado

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2328
  • amca
    • Profili Görüntüle
Ynt: orjinal bujiler vs. performans bujiler
« Yanıtla #3 : 14 Temmuz 2008, 19:03:55 »
canın dediği gibi takabiliyorsanız iridium takın.

araştırmadım ama benım ustamdan duyduğum bildiğim tırnak çoğalsada ateşlemeyi 1 tırnaktan yapıyor sayıyı çoğaltmaktakı maksat ateşlemenın düzgün yapılabilmesi.bizim ustalar çok sever buji tırnaklarını bujiye yaklaştırıp uzaklaştırıp ayar yapmayı.çok gördüm tek tırnak ustalar vurup yapıştşrmış bujiye tırnağı araç teklıyor.
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: orjinal bujiler vs. performans bujiler
« Yanıtla #4 : 17 Ağustos 2008, 09:39:06 »
Türkiye'de pek fazla insan bilmesede benim kullandığım Mk3 GTI için fabrikanın önerdiği buji BOSH'un iridium tek tırnak bujisi. Tanesi 25 euro falan ama memleketimizde genelde 3 tırnaklı kullanılıyor.1.6 motor için bunların kullanman ne kadar mantıklı bilmiyorum ama performansına etkisi olacağı kesin.Gerçi bu bujilerinde ömrü benim araba 100.000 km falan  :D yani parasını amorti ediyor. O kadar para vermek istemiorum dersen yine BOSH'un 4 tırnaklı performans bujisi var onu al derim.3 tırnaklı NGK ile arasında farkı hissediceksin. Takımı 35 milyon falan

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: orjinal bujiler vs. performans bujiler
« Yanıtla #5 : 17 Ağustos 2008, 12:16:16 »
3 tırnaklı orjinal VW kutulu NGK kullanıyorum ben. Ömürleri 30bin km falan sanırım.
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı aliis

  • İleti: 456
    • Profili Görüntüle
Ynt: orjinal bujiler vs. performans bujiler
« Yanıtla #6 : 17 Ağustos 2008, 12:51:24 »
polonun orjinali ngk gecenlerde değiştirdim bosch ile ngk yı yanyana koydum durus itibariyle bosch daha iyi gorundu gozume onu aldım taktım :)