fikirlerinize saygılıyım ama katılmam mümkün değil.aynı zamanda yanlış bilgi veriyorsunuz.1.4-1.6ve en sonunda 1.8 cc motor hacimli araba kullanan ve tecrübe edinen biri olarak katılmam mümkün değil.çünkü en düz mantık aynı yük ve altında eşekle atı kıyaslayın.kusura bakmayın belki biraz kaba bir benzetme.
Arkadaşım al sana düz mantık o zaman,
golf 4'lerde motor seçeneklerine ve serisine göre ağırlık değişiyor, biz ortalama 1200 kg diyelim...
1.6 lar bildiğim kadarıyla 103 hp...FSI olmayan, düz motor, yani;
Güç / Ağırlık Oranı: 90.2 HP/ton (67.3 W/kg)
Güç / Motor Hacmi Oranı: 64.5 HP/litre (48.1 kW/litre)
1.4 için (73 hp)
Güç / Ağırlık Oranı: 60.2 HP/ton (44.9 W/kg)
Güç / Motor Hacmi Oranı: 52.5 HP/litre (39.2 kW/litre)
1.8 T için (148 hp)
Güç / Ağırlık Oranı: 122.1 HP/ton (91.1 W/kg)
Güç / Motor Hacmi Oranı: 83.1 HP/litre (62 kW/litre)
Bu da benden, 3 alana 1 bedava
1.9 TDI (148 hp)
Güç / Ağırlık Oranı: 117.2 HP/ton (87.4 W/kg)
Güç / Motor Hacmi Oranı: 78.1 HP/litre (58.2 kW/litre)
Not: Bu hesaplamalar araçların gerçek güç ve gerçek ağırıkları göz önünde bulundurularak yapılmıştır, yani ortalama dediğim ağırlığı baz almadım Yani burada önemli olan güç/ağırlık
tüm arabalarda böyledir... Aynı aracı yürüten motor ne kadar büyük olursa, o kadar rahat çalışır... Eminim sen 1.4 1.6 ve 1.8 kullanırken acaba kalkışta hangisi daha rahat, vites aralıkları nasıl, frenaj mesafesi ne kadar, aynı vitesin aynı devrinde aynı yükle hangisi ne kadar hız yapıyor vb. soruların cevaplarını arayarak kullanmadın...
Neyse ben yine kafaları karıştırmadan bitireyim
Saygılar