Gönderen Konu: Jetta MK II intercool  (Okunma sayısı 39100 defa)

Çevrimdışı golf-line2

  • İleti: 2189
  • golf GTD
    • Profili Görüntüle
Ynt: Jetta MK II intercool
« Yanıtla #28 : 28 Nisan 2008, 22:09:00 »
Yav ben de kendi kendime tamam araba biraz seri bazı arabalara göre ama o kadar da değil dedim :)Bu yaptıracağın işlemlerin tutarı ne olur tahminince?Bi de Turboya ekstra bi delik açtıracak mısın? IC 'den gelen boru için fazladan bi delik mi gerekiyo?Yoksa zaten turbonun üzerinde mevcut olan bir yerden mi giriş yapılıyor?

turbonun salyongozunun değişmesi lazım bildiğim kadarıyla motor yaptırırken intrcoolr deyilde 1.9  tdı motor atacaktım ama kafama göre bir motor bulamadım bizim araclardada soğutma sorunu var zaten coolrda soğutmasında bi faydasını olduğunu düşünüyorum.. fakat direk coolr uygularsak orj. jr kodlu motorlara bi faydasını olacağını düşünmüyorum neden derseninz pompa basıncları farklı olmalı bildiğim kadarıyla  bloktaki 2 delik dediğiniz şeyde yağ kalalı galiba onun bi alakası yok su kallarıyla colların...

Logged

Çevrimdışı ramcho®

  • İleti: 1094
  • Mangal Sonu
    • Profili Görüntüle
Ynt: Jetta MK II intercool
« Yanıtla #29 : 28 Nisan 2008, 22:10:00 »
turbo ya delik açilmiycak ki :D emme ile turbonun birleştiği boğaz var oraya gelecek borulardan bir tanesi...

tahmini işçilik dahil 500 750 ytl civarı tutacaği kesin..ama tanıdık falan olursa aşşaği da iner yukarı da çikar...

Çevrimdışı ramcho®

  • İleti: 1094
  • Mangal Sonu
    • Profili Görüntüle
Ynt: Jetta MK II intercool
« Yanıtla #30 : 28 Nisan 2008, 22:11:36 »
kadir salyanguzu falan ellemiyosun :) bi sn resimle açikliyicam :D



« Son Düzenleme: 28 Nisan 2008, 22:18:25 Gönderen: ramcho® »

Çevrimdışı golf-line2

  • İleti: 2189
  • golf GTD
    • Profili Görüntüle
Ynt: Jetta MK II intercool
« Yanıtla #31 : 28 Nisan 2008, 22:22:59 »


« Son Düzenleme: 01 Şubat 2009, 11:45:42 Gönderen: golf-line2 »

Çevrimdışı Erhan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2156
    • Profili Görüntüle
Ynt: Jetta MK II intercool
« Yanıtla #32 : 28 Nisan 2008, 22:38:04 »
değiştirme yada delme diye birşey yok,
turbonun motora hava üflediği ağızdan intercoolera çekilicek bir boru, coolerdan geri çıkanda boğaza...

Çevrimdışı OZGUR.K

  • İleti: 1170
    • Profili Görüntüle
Ynt: Jetta MK II intercool
« Yanıtla #33 : 28 Nisan 2008, 22:40:22 »
Sanki bana da ekstra bi boru var diye geldi.Onun için turboda bi delik açılacak mı diye sordum.Hala orijinali gibi olacağını düşünmüyorum.

Çevrimdışı Erhan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2156
    • Profili Görüntüle
Ynt: Jetta MK II intercool
« Yanıtla #34 : 28 Nisan 2008, 22:43:54 »
coolerdan geri boğaza dönen boru size fazla göründü  :)
orjinalinden daha verimliside yapılır,
daha yüksek güçler hedefleniyorsa faydası tartışılmaz.

Çevrimdışı OZGUR.K

  • İleti: 1170
    • Profili Görüntüle
Ynt: Jetta MK II intercool
« Yanıtla #35 : 28 Nisan 2008, 22:49:25 »
O fazla görünen boruyu nereden geri döndüreceksin?

Çevrimdışı OZGUR.K

  • İleti: 1170
    • Profili Görüntüle
Ynt: Jetta MK II intercool
« Yanıtla #36 : 28 Nisan 2008, 22:52:20 »
Erhan kısaca benim öğrenmek istediğim şu.Bu IC olayını sonradan yaptırırken turboyu elletiyor muyuz?Elletmiyor muyuz?

Çevrimdışı Erhan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2156
    • Profili Görüntüle
Ynt: Jetta MK II intercool
« Yanıtla #37 : 28 Nisan 2008, 22:55:28 »
3 boru var , soldaki turbo filtresinin borusu.
sağda kalan 2 tanesi ise, biri turbodan çıkıp coolera giden boru, diğeride coolerdan çıkıp emme manifolduna giden.

Turboyu ellemiyorsun, o gün ank buluşmasında benim arkadaş takalım demişti intercooler seninkine   :) :)

Çevrimdışı OZGUR.K

  • İleti: 1170
    • Profili Görüntüle
Ynt: Jetta MK II intercool
« Yanıtla #38 : 28 Nisan 2008, 23:00:33 »
Valla iş biraz teknik olunca :)... O zaman IC li motorların turbosu bizimkiyle aynı.Ben valla onların turbo yapısını farklı sanıyordum.

Çevrimdışı Erhan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2156
    • Profili Görüntüle
Ynt: Jetta MK II intercool
« Yanıtla #39 : 28 Nisan 2008, 23:04:59 »
IC takabilmen için turboda herangi bir değişiklik olmasına gerek yok normalde direk motora verdiğin havayı önce IC e vericeksin sonra motora.

Tabi tam olarak turbonun konumu nasıl o da borulama kısmında önemli yoksa aşırı dönüp dolaşan bir sistemlede bir miktar verim kaybı olabilir.

Çevrimdışı OZGUR.K

  • İleti: 1170
    • Profili Görüntüle
Ynt: Jetta MK II intercool
« Yanıtla #40 : 28 Nisan 2008, 23:16:33 »
İki motor.Üstteki normal TD , alttaki de TD Intercooler.3. bir boru var fark olarak.Bu ekstra boru nereye takılıyor?Turboya dokunmayacaksak?






Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: Jetta MK II intercool
« Yanıtla #41 : 28 Nisan 2008, 23:25:52 »
Hava filtresinden turboya boru gidiyor. Turbodan intercooler a bir boru gidiyor, sonra intercoolerın diğer tarafından emmeye boru geliyor. 3 boru yani. Turboya dokunmayacaksın ama borulara dokunacaksın işte, boruların gidiş sırası eskisi gibi olmayacak.

Orjinalinde kaputa doğru bakıyor cooler yanlış görmediysem, tam rüzgarın geldiği tarafa değil yani. Daha sağlıklı bir uygulama bile yapılabilir, tamponun orda tam rüzgarı alacak bir şekilde.
« Son Düzenleme: 28 Nisan 2008, 23:29:58 Gönderen: G60 »
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."