Gönderen Konu: GoLf 5 aLmayı düşününyoruz.İyi ve kötü yorumLarını bekLiyorum..  (Okunma sayısı 86076 defa)

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
DSG ( Direct Shift Gearbox )
bildiğim kadarıyla ilk r32de kullanılan şanzımanın geliştirilmiş hali. iki kavrama vardır yani siz birinci vitese taktığınızda diğeri otomatik olarak 2. vitese geçiyor ama etkin değil, siz değiştirme komutunu verince etkin hale geçiyor. geçtiği anda diğer kavrama 3ü hazırlıyor. yani kavramanın biri tek rakamları diğeri çift rakamlara ve geri vitese hükmediyor. manuel vitesten daha hızlı vites geçişi sayesinde vites değiştirme süresi ve aracın hızlanma süresi azalıyor.
ayrıca dsg de iki veya üç vites birden düşürmek mümkündür. örneğin 6dan 4e rahatlıkla geçebilirsiniz. direksiyon arkasındaki kulakçıklardan veya vites kolunu ileri geri iterek vites değişimleri kolaylıkla yapılabilir.
« Son Düzenleme: 22 Mart 2008, 02:14:23 Gönderen: MK-IV 35 »

Logged

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
teşekkürler. hoş bir özellikmiş.hızlanma süresini düşürdüğü gibi kullanım kolaylığıda sağlıyor olsa gerek. :saygılar

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
DSG ( Direct Shift Gearbox )
bildiğim kadarıyla ilk r32de kullanılan şanzımanın geliştirilmiş hali. iki kavrama vardır yani siz birinci vitese taktığınızda diğeri otomatik olarak 2. vitese geçiyor ama etkin değil, siz değiştirme komutunu verince etkin hale geçiyor. geçtiği anda diğer kavrama 3ü hazırlıyor. yani kavramanın biri tek rakamları diğeri çift rakamlara ve geri vitese hükmediyor. manuel vitesten daha hızlı vites geçişi sayesinde vites değiştirme süresi ve aracın hızlanma süresi azalıyor.
ayrıca dsg de iki veya üç vites birden düşürmek mümkündür. örneğin 6dan 4e rahatlıkla geçebilirsiniz. direksiyon arkasındaki kulakçıklardan veya vites kolunu ileri geri iterek vites değişimleri kolaylıkla yapılabilir.

+1
Dayimin sahip oldugu 2006 2.0 tdi dsg yi cok kez kullandim.Ozellikle uzun yola ciktigimda farki anladim.Isterseniz 2 vites degil 3 vites bile dusurebiliyor.Ornegin 80 km hizda aracla ilerlerken gaza basmassaniz yada cok az dokunursaniz,rampa inerken araci viteste salarsaniz 80 km hizda 6. vitese atabiliyor.Bu durumda aniden hizlanmaniz gerekirse gaza yuklendiginiz anda(gaza basma derecenize gore) 6. vitesten birden 3. vitese atabiliyor.Bu durumda arac 6-5-4-3 seklinde vites kucultmuyor.Direk 6 dan 3. vitese atiyor.
Benim dsg den once kullandigim otomatik sanzimanli arac sayisi bir elin parmagini gecmez ve kullandiklarimdan hic zevk almamistim.Hatta dayima da almamasini soylemistim fakat arac geldiginde daha ilk kullanimda tum zevkini yasadim.Her zaman da tavsiye ederim.Eger alacaginiz aracin dsg sanzimanli modeli mevcutsa arada 4-5 bin ytl gibi bir fark soz konusu oluyor ve bu farki vermeye kesinlikle ve kesinlikle deger.
Ayrica normal otomatik sanzimanlarin belirli devirleri vardir vites degistirmek icin.DSG de bu yok.Araci tamamen nasil kullanacaginizla ilgili vites degistiriyor.Ornegin gaza sakin basarsaniz vites 2000 de degisebiliyor.Normal basarsaniz 2500-3000 de sert basarsaniz 4000 de degisebiliyor.Yani diger otomatik sanzimanlar gibi belirli bir devri yok.Bu sayede arac hem kendini yormuyor hem de fazladan yakit yakma geregi duymuyor.Diger otomatik sanzimanlar (smg haric) manuel sanzimanlara oranla 1-1.5 litre daha fazla yakar.Fakat dsg aynen manuel sanzimanin yaktigi kadar yakiyor.
Butceniz yeterliyse kesinlikle tavsiye ederim...

Çevrimdışı Firestarter

  • İleti: 2604
    • Profili Görüntüle
Bu DSG sistemi o zaman, tamamen performans için tasarlanmış bir sistem.

Çevrimdışı Dr_EmrE

  • İleti: 1225
  • Pre-tuned in Deutschland :)
    • Profili Görüntüle
DSG şanzımanlar Dünyanın en hızlı vites değiştiren pilotların daha hızlı vites değiştiriyor  ^-^

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
DSG sadece performans için geliştirilmiş bir şanzıman değil aynı zamanda bildiğimiz otomatik viteslerin aksine, düz vitesle hemen hemen aynı yakıt tüketimine sahip. yakında 7ileri DSGde piyasada olacak.

Çevrimdışı corrado_g60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 1828
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
mk5 alsam su anda alacagım dırek tsı olur..
hem fıyatı hem performansı ıle gercekten cok ıdeal bı arac...
bınene kadar oyle oldugunu hıc tahmın etmıyordum ama gercekten guzel bı secenek olmus..

Çevrimdışı peak

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar,
bugün gittim golf midline 1.4 tsi 122hp 7 vites triptonike yazıldım, hayırlısıyla haziranda gelecek, şunu demek istiyorum, bütün olumlu ve olumsuz eliştirileri okudum. neden golf seçtim derseniz tek  kelime ile TSI motor için. zaman ekonomi devri... bu güne kadar bir sürü aracı araştırdım ve TSI motor dışında bana hangi aracı gösterirseniz gösterin (dizel dışında) bunun kadar ekonomik yakanı bulamadım sadece honda civcv yaklaşıyor... ama kardeşim oda otorduğumda sanki yere yapışıyorum... istanbul trafiğindede münübüslerin yanında giderken kompleks olurum..:))). devir TSI motorlar gibi ekonomik araçların devri. bugün pahalı diyorsunuz ama inanıyorumki benzin tüketimi bunu telafi edecektir... 2 seçeneğim vardı ya dizel alıcam ekonomik olsun diye... 1. tercihim citroen C4 dü... ama düşündüm yılda 15bin km yapıyorsam şehir içinde değermiydi? değmiyeceğine karar verdim 2. si benzinli ama hangi arabaya baksam benzinci dostu olduğunu hissettim... sonunda golf 1.4 tsi motora karar verdim... jettaya baktım normal bir sedandan farkı yoktu hem boradan bozmaydı... golfle arasında 30cm fark var başka bir özelliği yok.. ama golf??? adı var... içinde genişlik var... öyleki dingil mesafesine jetta bilem yetişemiyor... hem istanbul tarfiğinde uzunluk bir dezavantaj.... neyse duydumki golf6 çıkacakmış, duydumki maliyet düşürmek için arabayı basitleştirecekmiş.... dedilerki araka suspaniyon basitleşecekmiş.... ozaman ben akıllıklık ettimki golf5 alıyom...  hem 7 vites... hem 1.4 motor... hem 122 beygir... 5000 devirde ulaşıyor güce... 1500 devirde maksimum torka... yanlışmıyım... golf5 dizaynını beğenmeyenler... hiç dikkat etttinizmi bütün C sınıfı otomobil markaları kendilerini pejoya benzettiklerine fark etmişsinizdir... pejo bu sivri burnu çıkardığında devrim yaratmıştı... şimdi her mark kendini buna benzetiyor... demekki sağlıklısı bu... bakıyorum golfe genede eski sert görünümü var eskisi gibi... neyse başınızı ağrıttım sadece golf5 i tsi motorunu beğendim... ekonomik, hızlı ve kasası bana güven verdi... içine oturdum ön koltuğu geri çektim sonuna kadar, ayaklarım değmedi gaz pedalına (boyum 1.80) sonra arkaya geçtim oturdum dizimle ön kotuk arasında elim kadar boşluk var... bu genişlik başka hangi araçta var?... golf alıyorsam ekonomik olması.... fiyatımı? A3 den ucuz..:)) Astradan pahalı...:)))  iyi yayınlar...

Çevrimdışı Dr_EmrE

  • İleti: 1225
  • Pre-tuned in Deutschland :)
    • Profili Görüntüle
Doğru bir seçim.. Hayırlı olsun...

Çevrimdışı teo

  • İleti: 103
    • Profili Görüntüle

hayirli olsun. benim de FSI'm var. sehir ici kullanimda VW'nin soyledigi FSI motor 1.5 lt/100km fark yapiyor FSI olmayana gore. ancak istanbul sehir ici kullanimda ben yazin 9.5 lt/100km kisin da 10 lt/100km yakti. yani TSI'in kitabi degeri kadar olmayabilir sarfiyat.

bu arada... golf 5'in bagaji cok kucuk. neredeyse polo sinifindaki kadar.. buyuk bir eksik bence bu. focu HB'nin bagaja bakin; yayla gibi..

Çevrimdışı Cherkes_81

  • İleti: 3
  • .
    • Profili Görüntüle
golf ıv veya  golf v  gerekse  donanıma  bakmaksızın golf lll.  hıc  fark etmez.  astrada  alman  aracı ama  alman aracı olmak cozum degıl. karsısındakı vw golf. bu ıkısının kıyaslanması cok komık bence.
.

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
golf ıv veya  golf v  gerekse  donanıma  bakmaksızın golf lll.  hıc  fark etmez.  astrada  alman  aracı ama  alman aracı olmak cozum degıl. karsısındakı vw golf. bu ıkısının kıyaslanması cok komık bence.

Kusura bakmayinda arac kiyaslamasi yapilirken komiklik olsun diye birseyler yazilip cizilmiyor.Elde olan veriler var, kisinin ihtiyac ve arzulari var, butcesi var vs... Ona gore kiyaslama yapiliyor.Size komik gelecegini bilseydik hic kiyaslama yapmazdik.Ozur dileriz...

Çevrimdışı peak

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar,
hayallerim yıkıldı, demiştim  golf5 midline 1.4 tsi 122hp triptonik DGS şanzımanlı (7 vites) yazıldım diye... bana bugün aracınızın gelmesi eylül-ekimi bulur diyorlar... bende üzülerek almakatan vaz geçtim... yazıkki volkswagen türkiye pazarında rekabetini zayıflatıyor... çok yazık... piyasayı toyota ve diğerlerine bırakıyor... çok yazık... volkswagen adı benim için ulaşılmaz konuma geliyor... bugün bir arabayı getiritmekte zorlanıyorsam yarın bir arıza durumunda ne yaparım... 6 ay parçamı bekliycem... 2. terciğim toyota idi hayalim golf tü ama bu beceriksizler hayalimide yıktı... artık volkswagen ve türkiye temsilcileri  kına yaksınlar.. piyasayı toyota ile rekabet edemiyorlar... yazık... çok yazık... golf arabalarını bugün peynir ekmek gibi piyasada satıyor olmalıydılar... çok oynadılar bu arabayla çok... artık golf bir nostalji olur... 2. el piyasalarında antika diye düşer... yazıkki çok yazık... neymiş efendim otomatik şanzıman problemi yaşanıyormuşşş... ozaman honda bu konuda CVT şanzımanı ile lider demektir dimi?... bilmiyorum artık yapacak bişi yok... hem 2009 da kasa değiştiriyorlar hemde piyasada istediğiniz özellikte golf yok... ne tezat ya...

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
7 vites takviye var mı peki kamyonlar mı yarısıyoruz araba bu....

hayırlısı abi bazen ekonomik nedenler bunlara engel olabilir euro da ki ufak oynama bir arabanın maliyetini büyük ölcüde etkiliyor zaten gümrükten geçen her arabaya % 50 fazla veriyoruz, ikinci el daha uygun bişeyler bakabilir veya İ.E.T.T ye devam diyebirsin

iyi günler..
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)