Gönderen Konu: Triger Kayışı ve 90000 bakımı  (Okunma sayısı 41599 defa)

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger Kayışı ve 90000 bakımı
« Yanıtla #14 : 28 Şubat 2008, 22:56:14 »
.
« Son Düzenleme: 28 Temmuz 2008, 20:58:19 Gönderen: MK-IV 35 »

Logged

Çevrimdışı refikmk1

  • İleti: 281
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger Kayışı ve 90000 bakımı
« Yanıtla #15 : 28 Şubat 2008, 23:08:58 »

[/quote]
aynen katılıyorum normal kullanımda ikinci bir 90000km daha o set götürür düşüncesindeyim :tamamdir
düşüncen yanlış o kadar mühendisler düşünmüşler.yazmışlar çizmişler ve demişlerki her  90 km de yada4 yıl da bir tiriger seti değişecek diye ömür biçmişler. :tamamdir

Çevrimdışı Tholl-ga

  • İleti: 1039
  • Sleeper MK4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger Kayışı ve 90000 bakımı
« Yanıtla #16 : 28 Şubat 2008, 23:55:17 »
ben 100.000 de hem triger hemde ilk baskı balata deiştirdim

Çevrimdışı Dr_EmrE

  • İleti: 1225
  • Pre-tuned in Deutschland :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger Kayışı ve 90000 bakımı
« Yanıtla #17 : 28 Şubat 2008, 23:57:06 »
aynen katılıyorum normal kullanımda ikinci bir 90000km daha o set götürür düşüncesindeyim :tamamdir

Arkadaşım götürür mü hiç? Motorun ısınması ve soğumasıyla zamanla o kayış özelliğini kaybeder. Aslında km ile birlikte 4 yıldır deişme süresi. Ama yok ben şansımı denerim diyorsan o da ayrı bir düşünce :D

Hiç o riske girmem daha iyi , koparsa motoru toplamak epey bir masraflı...  :t

Çevrimdışı refikmk1

  • İleti: 281
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger Kayışı ve 90000 bakımı
« Yanıtla #18 : 29 Şubat 2008, 00:06:28 »
Arkadaşım götürür mü hiç? Motorun ısınması ve soğumasıyla zamanla o kayış özelliğini kaybeder. Aslında km ile birlikte 4 yıldır deişme süresi. Ama yok ben şansımı denerim diyorsan o da ayrı bir düşünce :D

Hiç o riske girmem daha iyi , koparsa motoru toplamak epey bir masraflı...  :t
ya bak ne güzel yorumlamışsın, koparsa cc toplamak epey bi masraflı
zaten setın ömrü burdan  belirlenmiştir.
değiştirirsen kafanda rahat olur :tamamdir

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger Kayışı ve 90000 bakımı
« Yanıtla #19 : 29 Şubat 2008, 00:11:01 »
sanırım mesaj yanlış anlaşıldı en iyisi silmek.
ayrıca ben kayış götürür demedim, gergi rulmanından bahsettim ve sağlamsa değişmesine gerek olmadığını düşündüğüm için öyle yazdım. 4 yılda veya 90000 kmde triger kayışı değişmeli diye yazdığımı hatırlıyorum.
tabiki de komple set halinde yetkili kişiler tafından değiştirilirse bu konuda kafanız rahat olur.
« Son Düzenleme: 28 Temmuz 2008, 00:15:52 Gönderen: MK-IV 35 »

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger Kayışı ve 90000 bakımı
« Yanıtla #20 : 29 Şubat 2008, 00:13:33 »
yeni bir araç aldığımızda ilk işimiz triger kayışı ve yağını değiştirmek olur. benden önceki sahibi yeni değişti desede, hep acaba demektense kendim bunların değiştirilmesini gözümle görmeyi tercih ederim kafamın rahat olması açısından.
değiştirilirkende bizzat başındaydım gergi rulmanı sağlamdı, ve değiştirilmesine gerek duyulmadı. belki gerçektende kısa bir süre önce değişmişti bu yüzden değiştirilmesine gerek duyulmamış olabilir.
« Son Düzenleme: 28 Temmuz 2008, 21:42:12 Gönderen: MK-IV 35 »

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger Kayışı ve 90000 bakımı
« Yanıtla #21 : 29 Şubat 2008, 00:15:40 »
Volkswagen Türkiye satış sonrası hizmetler, periyodik bakımlarda madde 26da triger kayışı ve gergi rulmanı hakkında bilgi verilmiş. konu hakkında bilgi edinmek isteyen arkadaşlara yardımcı olabileceğini düşünüyorum
« Son Düzenleme: 17 Mart 2008, 13:46:24 Gönderen: MK-IV 35 »

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger Kayışı ve 90000 bakımı
« Yanıtla #22 : 29 Şubat 2008, 00:28:14 »
      30000 km bakımına ek olarak her 90.000 km'de

26   Triger kayışı değişimi ve gergi rulmanı kontrolü, gerekirse değişimi
      (Binek araçlar ve Transporter için her dört yılda bir yada 90.000 km'de değişir ve ek ücrete tabidir)
« Son Düzenleme: 17 Mart 2008, 20:22:46 Gönderen: MK-IV 35 »

Çevrimdışı Dr_EmrE

  • İleti: 1225
  • Pre-tuned in Deutschland :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger Kayışı ve 90000 bakımı
« Yanıtla #23 : 29 Şubat 2008, 01:15:40 »
Arkadaşım ister değiştir ister değiştirme beni bağlamazda ben sadece fikrimi söledim.. Sağlam parçayı değiştir demiyoruz ki , ben triger kayışı yada v kayışı vs. onlardan bahsediyorum..

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger Kayışı ve 90000 bakımı
« Yanıtla #24 : 29 Şubat 2008, 01:55:09 »
ama ben gergi rulmanından bahsediyordum, kayışların değişmesi gerektiğini söylemiştim.
« Son Düzenleme: 11 Mart 2008, 22:30:58 Gönderen: MK-IV 35 »

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger Kayışı ve 90000 bakımı
« Yanıtla #25 : 29 Şubat 2008, 12:18:10 »
.
« Son Düzenleme: 27 Temmuz 2008, 23:02:16 Gönderen: MK-IV 35 »

Çevrimdışı zlothann

  • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger Kayışı ve 90000 bakımı
« Yanıtla #26 : 29 Şubat 2008, 13:37:40 »
Alıntı
triger kayışı 4 yılda veya 90000kmde bir değişir. ağır bakım diye bişey yok motorumu inidiriyorlar yahu Grin alt tarafı kayışlar+yağ değişimi.  :)trigerin diğer parçaları gerekli görülürse değişir yok sa değişmez. triger için sadece kayış değişimi gerkliyse 150ytl gb masraf olur, tabi takım değişirse bu yukarıda söylenen rakamları bulacaktır. ama şimdi çoğu yer hem işçilik hem parçadan kazanayım diyerek takım değişir diye laflar edip milleti kandırıyor. iyi bi usta bulursan işini ucuza halledebilirsin. :tamamdir bu arada baskı balata 300-350gb özelde değişiyor ama dikkat et üzerinden çıkanla aynı marka olsun

Öncelikle selamlar tekrardan.

Bilgimi paylaşmayı severim uygun görürseniz kendimce düzeltme ekleyim. Triger bakımı kısa aralıklarla basitçe yapılabilen bi bakım değil bildiğiniz üzre, aynı zamanda riskinide benden daha iyi biliyorsunuz. yukarıda verdiğim 350 - 400 ytl fiyat işçilik hariç trigerin değdiği muattab olduğu tüm dişli ve bilyaları kapsıyor. Triger bakımında ise kayışı değiştirmek sanıldığı kadar kolay olmuyor bu vesile ile diğer 90,000 e ulaşana kadar içiniz tam olsun istiyorsanız bahse konu olan tutara razı olmak gerekir. Bahsettiğim servis fiyatı da 550 ytl doğuş ankara nın telde verdiği fiyattır.

Tüm arkadaşlarımın mk4 lerinin tekeri düz bassın diiyorum...

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger Kayışı ve 90000 bakımı
« Yanıtla #27 : 29 Şubat 2008, 13:59:00 »
.
« Son Düzenleme: 28 Temmuz 2008, 21:47:25 Gönderen: MK-IV 35 »