Gönderen Konu: Lambda (oksijen) Sensörü  (Okunma sayısı 19341 defa)

Çevrimdışı erdm805

  • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lambda (oksijen) Sensörü
« Yanıtla #28 : 01 Şubat 2015, 17:34:08 »
bendede oksijen senserü arızalı. fakat ustaya götürdün sensorü sokmeye çalıştı yerinden bir mm bile oynamadı. manifoltun ısıtılarak sökülmesi gerektiğini söyledi. onun içinde manifolt ve bir sürü yerin sökülmesi gerekceği için söktürmedim. arızalı şekilde biniyorum. sökmenin kolay yolunu bilen varsa yardımcı olsun

Logged

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Lambda (oksijen) Sensörü
« Yanıtla #29 : 01 Şubat 2015, 19:54:35 »
ben kendim söktüm, wd-40 sıkın nüfuz etmesini bekleyin, iki ağız kalite bir anahtar numarasını hatırlamıyorum yalama yaptırmadan zorlayınca sökülmesi lazım, bu iş kanalda veya liftte olur.

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Lambda (oksijen) Sensörü
« Yanıtla #30 : 01 Şubat 2015, 19:56:57 »
benim dediğim 6n için geçerli, tek lambda sensörü var o da katalizörün önünde sökmesi kolay, golf 4 de kaç tane var nerede bilmiyorum.

Çevrimdışı cybertronics

  • İleti: 127
  • Daha iyisi yine bir VAG'dır
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf MK4 1999 1.6 AKL & Audi A6 2008 4.2 Quattro
  • Şehir: Ankara
Ynt: Lambda (oksijen) Sensörü
« Yanıtla #31 : 04 Şubat 2015, 16:42:43 »
tek lambda sensörü olan araçlarda değişim çok özel bir durum olmadığı sürece gerekmez arkadaşlar çok basit bir mekanizma ve çok sağlam bir parçadır dolayısı ile bozulma ihtimali çok düşük , çok gıcık bir yerde ama eğer sökebilirseniz üzerinde biriken şey karbon atığıdır ve akış ağızları tıkandığı için ölçüm yapamaz temizlendiği zaman sorunsuz olarak kullanabilirsiniz (tecrübe ile sabit  :tamamdir)

https://www.youtube.com/watch?v=EtK08cyW05w

Videoda görülen deliklerin içeriden geçen egzoz gazının rahatça geçeceği kadar temizlerseniz uzunca bir süre idare eder. Bazıları hürmüz ile ile ısıtrakda temizliyor tercih sizin ısıtmanın mantığı da dizel araçlardaki dpf sistemi ile aynı , yani biriken karbon'u ısı yolu ile yakarak atmak. kesin çözüm için zımparaladıktan sonra az bir miktar ad blue içine batırın 1-2 saat bırakın tertemiz olur.
« Son Düzenleme: 04 Şubat 2015, 16:46:02 Gönderen: cybertronics »
Daha iyisi yine bir VAG'dır