yine burada konu açarak kirlilik yarattığım için affınıza sığınırım. aracım bobin yakıyordu sürekli intihar sebebi bobin yanması" adlı başlıkta dile getirmiştim. beyni, krank mili sensörünü değiştirdik, beyin değiştikten sonra aracımın her şeyi normale döndü gibiydi, ama bugün aracı deneyeyim dedim, sürdüm 20 km kadar bir sıkıntı yok, ustanın yanına gittim tekrar bir sıkıntı yok falan diye, dükkanın önünde stop ettim, tam gidecektim, marşa bastım araç çalışmadı, ateşlemeye kadar veriyor ama araç çalışmıyor, distrübitörün oraya çıt diye elektrik geliyor, motora benzin basıldığının sesi geliyor kontağı çevirince ama araç çalışmıyor, 15 dakika bekledik, araç soğudu biraz sonra çalıştı, bir de ustanın oraya giderken hızım 100-110'da iken devir saati bir anlığına sıfıra indi bir saniye sonra tekrar eski haline geldi, o an elektriğini kesti ve aracın döşünden 6-7 kez çıt çıt diye ses geldi sanki bir valf ya da sensör ötüyormuş gibi. elektrikçi bugün kabloları, soketleri, döşteki elektrik düzeneğini kontrol edecek. yemin ediyorum ustalardan da bu golf3'ten de tiksindim, oysaki çok severdim aracımı.... artık bobin yakmıyor ama stop ediyor durduk yere bekleyince tekrar çalışıyor. aküyü de değiştirdik çok fazla ısınma yapıyordu. akü veya beyin değişiminden sonra bu tür sorunlar olabiliyor mu? yeni beyne immo ve ecu tanıtımı yapıldı başka bir kodlama gerekiyor mu?
ayrıca 167 numaralı röle yani yakıt pompasının elektriğini gaza geçince devreden çıkartan rölede ısınma oluyor, açtım kokladım yanık kokusu gelmiyordu, lpgdendir diye lpg kabloları sökülmüştü araç benzinde şu an, lpgden değilmiş arıza onu anladık, motor soğukken hiçbir sıkıntı yok ama sıcakken bu tür şeyler yaşatıyor bana 167 numaralı röle böyle bir sorun yaratabilir mi?
şunu da belirtmemde fayda var belki araç selde kalmıştı kartelin oraya kadar falan birden stop etti 1 saat sonra çalıştı. bu olaydan 1-2 hafta sonra bu olaylar silsilesi başladı. nette biraz araştırma yaptım selde kalan araçların immobilizer beyni bozulabiliyormuş, ama benimkisi o kadar sel yemedi ilk suda stop etti, 1 saat kadar sonra çalıştı 1-2 hafta hiçbir şekilde çalışmamazlık stop etme olmadı direkt gitti bozulurken de. immo beyni diye bir şey var mı bu araçlarda?
değişenler:
motor beyni
akü
30 numaralı röle
krank mili sensörü
7 tane bobin