Gönderen Konu: Onden gelen sesler ve sertlesme ile ilgili...  (Okunma sayısı 9052 defa)

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Onden gelen sesler ve sertlesme ile ilgili...
« : 25 Eylül 2014, 15:16:39 »
Arkadaslar,

Bugunlerde hava sıcaklıkları dustu tabi yazlik lastikler yetersiz kalmaya basladi ve biraz aracta sertlesme soz konusu. Yani biraz bununla alakali oldugunu dusunursek bunun disinda ne vardir diye bugun bir servise gittim.

Araci kaldirdilar baktilar iste on tekerleklere v.s tasiyicilara z rotlari v.s herbirseye. Bir sıkıntı olmadigini sadece su asagida resimdeki parcalari sag-sol olarak degistirirsek iyi olur dedi. Sanırsam rot başları. Cabuk yipraniyor bunlarda dedi ozellikle cok cukurlarda ve bozuk yollarda kullanildiginda.

Sizden ricam bu parca tam olarak ne ise yariyor degistirdikten sonra ne gibi fark hissedebilirim ?

Sıkıntım ve sikayetlerim sunlar :

1- Arac biraz egimli kaldiginda yaptigim manevralarda aracin orta ve arka kismina dogru hafif gicirtilar geliyor.
2- On takimlardan biraz oncekinden daha fazla ses geliyor. Ozellikle su kaldirim tasli yollara girdigimda tıkır tıkır tıkır mekanik sesler geliyor onden.
3- Cukurlara sert girmesini zaten gectim amacim gelen tıkırtılari biraz kesmek.
4- Sanki eskiden o kadar direksiyon titremiyordu simdi daha fazla titresimleri hissediyorum yoldaki. Asfalttaki o ufak tırtıkları uzun yolda v.s daha fazla hisseder oldum. Direksiyondayken elim sanki onceden hic hissetmiyordum.

Belkide kisliklara gecince sorun kalmayacak ama yine de sormak istedim.



Tavsiyeleriniz nelerdir fuzuli masraf yapmadan degistirebilecegim birseyler var mi sice?
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2014, 15:22:19 Gönderen: by_tata »

Logged

Çevrimdışı MurdeR

  • İleti: 1364
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf V TSI Comfortline 140 hp Kompresör+Turbo
  • Şehir: Bilecik
Ynt: Onden gelen sesler ve sertlesme ile ilgili...
« Yanıtla #1 : 25 Eylül 2014, 20:23:49 »
valla benim de bundan yöne bi sıkıntım var arabanın altından dönerken özellikle sanki birşeyler parçalanıyor gibi ses geliyor gacır gucur sesler ön takımdan salıncak fişeklerini yeni değiştirdim 3 tane usta baktı rotçu baktı sağa sola salladık hiç bir şey yok ama araba sanki parçalanıyor alttan öyle bir ses geliyor ayağımın altındanda hissediyorum. dikkatimi çeken tek şey şöför tarafındaki rot kolu diğer taraftakinden daha gevşek oynuyor elle bile dokununca yoldada geziniyor araba. neyden yapar bilmiyorum da bundan mı başka birşeyden mi bilmedende onu değiştir bunu değiştir yapmak istemiyorum.

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: Onden gelen sesler ve sertlesme ile ilgili...
« Yanıtla #2 : 26 Eylül 2014, 09:35:01 »
Benim bu gosterdigim ustaya 3 senedir gidiyorum. Adam VW AUDI BMW MERCEDES hep boyle araclarin on takimlari v.s turin bakimlari elektronik ve elektrik haric herseyle ilgileniyor. Bugune kadar gereksiz hicbirsey degistirtmedi.

Bakiyor bakiyor ne gerekliyse onu soyluyor ilginc adam. Halbuki sunu sunu degistirmek lazim dese tmm dicem daha fazla para kazanicak. Ama devamli musterisi oldugu icin zaman kaybetmek istemiyor.

Bu rot baslarinin sık degismesi gerek dedi melum buralari delik desik dedi.

Çevrimdışı s1nanozk

  • İleti: 1238
    • Profili Görüntüle
Ynt:
« Yanıtla #3 : 26 Eylül 2014, 15:24:07 »
Bu viraj demir lastikleri vs. gibi lastik parçalar var onlar çürümüş ya da esnekliklerini kaybetmiş olabilirler..

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: Onden gelen sesler ve sertlesme ile ilgili...
« Yanıtla #4 : 27 Eylül 2014, 13:57:20 »
Viraj demir lastikleri de genetik bir sorun golflerde ve passatlarda onu gecen sene degistirdim gicirti v.s kesildi. O sorunu o sekilde cozmustuk ama bu yolu fazla hissettirme ve onden gelen hafif tıkırtılar icin usta rotil baslarini degistirip bir rot balans yapalim dedi. Degistiricem bakalim ne gibi bir degisiklik olacak.

LEMFORDER veya SWAG tercih edicem buyuk ihtimal marka olarak. Rotil baslari kaliteli olsun bakalim ;)

Çevrimdışı s1nanozk

  • İleti: 1238
    • Profili Görüntüle
Ynt:
« Yanıtla #5 : 27 Eylül 2014, 15:04:24 »
Evet rot başları da yapabilir. Ben aracı ilk aldığımda expertizde çatlak demişlerdi. Değiştirdim, 2senedir sıkıntısız kullanıyorum. Senede bir viraj demir lastikleri gibi esnek parçaları değiştiriyorum sadece ;)

Çevrimdışı MurdeR

  • İleti: 1364
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf V TSI Comfortline 140 hp Kompresör+Turbo
  • Şehir: Bilecik
Ynt: Onden gelen sesler ve sertlesme ile ilgili...
« Yanıtla #6 : 27 Eylül 2014, 15:35:47 »
viraj demir lastikleri ben hiç ellemedim daha usta bakıyor yepyeni diyordu onlar için

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: Onden gelen sesler ve sertlesme ile ilgili...
« Yanıtla #7 : 27 Eylül 2014, 16:08:33 »
Gicirdama yoksa kasislerde v.s arac yaylandiginda ozellikle demek ki viraj demir lastikleri iyi durumda. Lastik yani kaucuk malzeme ve icindeki ozel kaplamasi eriyinceye deforme oluncaya kadar sıkıntı yok. Deforme oldugunda gıcırtılar basliyor.

Beni rahatsız eden su tıkırtılar sanki on takimda biryerde gevsek vida varmis gibi. Takırtı yapiyor tasli yollarda v.s Rotil baslari degissin bakalim ne olacak.

Çevrimdışı MurdeR

  • İleti: 1364
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf V TSI Comfortline 140 hp Kompresör+Turbo
  • Şehir: Bilecik
Ynt: Onden gelen sesler ve sertlesme ile ilgili...
« Yanıtla #8 : 28 Eylül 2014, 00:11:48 »
Gicirdama yoksa kasislerde v.s arac yaylandiginda ozellikle demek ki viraj demir lastikleri iyi durumda. Lastik yani kaucuk malzeme ve icindeki ozel kaplamasi eriyinceye deforme oluncaya kadar sıkıntı yok. Deforme oldugunda gıcırtılar basliyor.

Beni rahatsız eden su tıkırtılar sanki on takimda biryerde gevsek vida varmis gibi. Takırtı yapiyor tasli yollarda v.s Rotil baslari degissin bakalim ne olacak.
valla salıncaklardan başladım salıncak aldım müsait zamanda onları değiştiricem viraj demir lastikleri torpidoda duruyor almıştım ses yapar demişlerdi usta bunlarda bişey yok diyince öyle kaldı gerekirse onlarıda değiştirirm. rot başları kalıyor ses yapıcak başkada bi yer kalmıyor

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: Onden gelen sesler ve sertlesme ile ilgili...
« Yanıtla #9 : 28 Eylül 2014, 10:17:36 »
Salincaklar hangileriydi tam olarak resim v.s eklesene bir gorelim ;)

Çevrimdışı cybertronics

  • İleti: 127
  • Daha iyisi yine bir VAG'dır
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf MK4 1999 1.6 AKL & Audi A6 2008 4.2 Quattro
  • Şehir: Ankara
Ynt: Onden gelen sesler ve sertlesme ile ilgili...
« Yanıtla #10 : 04 Ekim 2014, 10:37:19 »
Benzer sıkıntıyı bende yaşamıştım kampanaları , kaliperleri kontrol etmekte fayda var. Nasıl oldu bilmiyorum ama fren kaliperlerini kontrol edin derim. Bendeki sorun kaliperlerin ağzı açılmış ve balata sıkı dursada yukarı aşağı oynama yapıyordu ve dur kalklarda çukurdan geçerken yahut hafif bozuk bir yolda sürekli ses geliyor özellikle kalkış duruş veya ileri geri menevra yaparken tak tuk sanki birşeyler vuruyormuş gibi sesler geliyordu şimdi herhangi bir sorun kalmadı. Daha öncedende aracın altını vurduğum için motor koruma kapağı esnemiş gaza bastıkça motorun salınımından dolayı karter'e sürtüyordu bu noktaları kontrol etmekte fayda var.
Daha iyisi yine bir VAG'dır

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: Onden gelen sesler ve sertlesme ile ilgili...
« Yanıtla #11 : 04 Ekim 2014, 11:45:02 »
Adamim ayni sıkıntı bende de var. Gecen sene komple disk ve balatalari on arka degistirdim. Arkalarda sıkıntı yok gibi ama onlerde degisimden sonra acayip sesler cikmaya basladi. Burada da sormustum ama sorunu yasayan olmadigindan pek net cevap veren de olmamisti.

Aynen senin dedigin gibi ozellikle arac duruyorken manevra yaptigimda kut pat sesler geliyor onden. Ornegin durdum ve tam sol veya sag cevirdim direksiyonu gaza yuklendigim anda onde bir kımıldama oluyor kut filan boyle mekanik bir ses. Sanki balata yerinden oynuyor veya yapisik kalmis da sonradan ayrilmis gibi ilginc bir ses.

Bende simdi rot baslarini degistirirken zaten gostermek niyetindeydim ciddi ciddi kontrol ettireyim ustaya bakalim salllamasin. Sonucta o degistirdi biraz da artisler gel beraber bir tur atalim sesi gostereyim diyince isim var zamanim yok oluyor. Sadece parayi alirken ustalar cogu. Kesin orada ciragina v.s degistirtti pratik olsun diye takamadi o da guzel montajini yapamadi herhalde. Ya da balata ve diskler mi kalitesiz bilemedim. Ama insallah bende senin gibi kurtulurum o sesten de.

Çevrimdışı MurdeR

  • İleti: 1364
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf V TSI Comfortline 140 hp Kompresör+Turbo
  • Şehir: Bilecik
Ynt: Onden gelen sesler ve sertlesme ile ilgili...
« Yanıtla #12 : 06 Ekim 2014, 21:07:02 »
salıncakları değiştirdim bende ki sesler tamamen yok oldu gitti.

Çevrimdışı cybertronics

  • İleti: 127
  • Daha iyisi yine bir VAG'dır
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf MK4 1999 1.6 AKL & Audi A6 2008 4.2 Quattro
  • Şehir: Ankara
Ynt: Onden gelen sesler ve sertlesme ile ilgili...
« Yanıtla #13 : 06 Şubat 2015, 02:06:38 »
Adamim ayni sıkıntı bende de var. Gecen sene komple disk ve balatalari on arka degistirdim. Arkalarda sıkıntı yok gibi ama onlerde degisimden sonra acayip sesler cikmaya basladi. Burada da sormustum ama sorunu yasayan olmadigindan pek net cevap veren de olmamisti.

Aynen senin dedigin gibi ozellikle arac duruyorken manevra yaptigimda kut pat sesler geliyor onden. Ornegin durdum ve tam sol veya sag cevirdim direksiyonu gaza yuklendigim anda onde bir kımıldama oluyor kut filan boyle mekanik bir ses. Sanki balata yerinden oynuyor veya yapisik kalmis da sonradan ayrilmis gibi ilginc bir ses.

Bende simdi rot baslarini degistirirken zaten gostermek niyetindeydim ciddi ciddi kontrol ettireyim ustaya bakalim salllamasin. Sonucta o degistirdi biraz da artisler gel beraber bir tur atalim sesi gostereyim diyince isim var zamanim yok oluyor. Sadece parayi alirken ustalar cogu. Kesin orada ciragina v.s degistirtti pratik olsun diye takamadi o da guzel montajini yapamadi herhalde. Ya da balata ve diskler mi kalitesiz bilemedim. Ama insallah bende senin gibi kurtulurum o sesten de.

Ustaya gittiğinde kaldırt arabayı abicim söktür lastiği ama sen elinle kontrol et gene kendi arabanı en iyi sen bilirsin ama aklında bulunsun bizim arabaların balatalar iki çeşit misal benim araçta balatalar için uyarı sistemi yok genelde piyasada satılan balatalar'ın üzerinde kablo olur balata bittiği zaman uyarı versin diye ustalarda dikkat etmeden kablolu balatalardan alıp kabloyu kesip takıyorlar ama kablolu ile kablosuz arasında birkaç milimetrelik boyut farkı var ondan dolayıda oynama yapabiliyor.


« Son Düzenleme: 06 Şubat 2015, 02:09:42 Gönderen: cybertronics »
Daha iyisi yine bir VAG'dır