biraz mı
biliyosun turboyu dgştırdım ozaman çok araştırdım buyuk kafa 90 lık olsun 110 luk olsun turbo takım dıye dedıklerı şu turboyu doılduramassın doldurursanda çok yuksek dvrlerde dolucak ve bu sefer arabayı zabdedemessin yapılacak ışlem pervane boyunu genişletmek buyutmek onlada ugraşılmaz en kesın çözumu ıntercooler oda sonradan yapınca çok saglıklı olmaz dedıler ne bılım 15 hp verıyor ya intercool. yapıcan yada bı golf 4 motoru bulcan petten falan atıcan ustune bekıcan keyfıne
Turbonun ömrünün kısalmasndan feragat ederseniz büyük turbo takmaya gerek yok. Intercooler ile neden verim alamayacak ki? Ne kadar soğuk ve yoğun hava o kadar fazla güç demektir. Orjinal turbo örneğin 0.7 bar basıyorsa 0.9 bar a çıkarın intercooler ve güzel bir pompa ayarı ile sonucu görün. 75 hp den 100 hp ye güç artışı rahatlıkla alabilirsiniz.. Tabi bu motorun sağlığı ile ilgili biraz da!! Daha fazla da güç alınabilir. Ama bitik bir motorda bu işlerle uğraşmak motoru daha kullanılmaz hale gelecektir.
1.9 td ile 1.9 tdi arasında sakin kullanımlarda 2500 devirleri geçmedikten sonra pek ahım şahım bir fark olacağını sanmıyorum. 100 km de en fazla 0.7 -1 litre arası fark olabilir. Bu da ayna mahruti dişlisi,şanzıman farklarından ve 15 hp lik güç ve tork farkından olacaktır.
Standart halde her iki aracı karşılaşırsak, hızlanma,son hız yakıt tüketimi gibi özellikler arasından 1.9 tdi daha üstün olacaktır