Gönderen Konu: sabah ilk çalıştırma  (Okunma sayısı 2491 defa)

Çevrimdışı bennecyim

  • İleti: 213
    • Profili Görüntüle
sabah ilk çalıştırma
« : 06 Aralık 2012, 20:08:10 »
arkadaşlar bir problemim var yardımcı olursanız sevinirim. aracımı sabah sorunsuz çalıştırıyorum tek marşta. vites boşta iken ayağımı debriyajdan kaldıryorum araç sanki hareket etmeye çalışıyo ve rolanti çok az düşüyor. usta debriyaja basmadan çalıştırma diye uyarmıştı beni, çünkü vites boştada olsa debriyaja basmazsan marş motoru volantıda çevirir araç zor çalışır demişti. şimdi ayağımı kaldırdığımda volant ta döndüğü için araç zorlanıyor diye düşünüyorum. dünde araç stop edecekti az daha. sorun baskı balatadan mı acaba yardımcı olursanız sevinirim.

Logged

Çevrimdışı akdenizli

  • İleti: 67
    • Profili Görüntüle
Ynt: sabah ilk çalıştırma
« Yanıtla #1 : 06 Aralık 2012, 22:43:09 »
arkadaşlar bir problemim var yardımcı olursanız sevinirim. aracımı sabah sorunsuz çalıştırıyorum tek marşta. vites boşta iken ayağımı debriyajdan kaldıryorum araç sanki hareket etmeye çalışıyo ve rolanti çok az düşüyor. usta debriyaja basmadan çalıştırma diye uyarmıştı beni, çünkü vites boştada olsa debriyaja basmazsan marş motoru volantıda çevirir araç zor çalışır demişti. şimdi ayağımı kaldırdığımda volant ta döndüğü için araç zorlanıyor diye düşünüyorum. dünde araç stop edecekti az daha. sorun baskı balatadan mı acaba yardımcı olursanız sevinirim.


Kesinlikle baskı balatanda sorun yok. Şöyledirki; Debriyaja basıpta çalıştırmak iyidir. Ama Basmamak da rahatdır.

AŞAĞIDAKİLER BİR ALINTIDIR.............

vites boşta ve debriyaj basılı değilse marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:

1. Kavrama diski
2. Baskı balatası
3. Debriyaj mili
4. transfer şaftı
5. transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
6. ana şaft
7. ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi

Eskiden manuel vitesler senkromeçli ve kayar dişli tipindeydi yani bütün dişliler birbiriyle temas halind değildi.. Günümüzdeki modern manuel viteslerin çoğu sabit meçlidir ama senkromeç mekanizması yerine senkronizer kullanılır. Bu nedenle ana şaft üzerindeki tüm dişliler şaftla birlikte boşta döner. Bunları birbirine kilitleyerek transfer şaftından ana şafta gücü aktaran kayan dişliler değil kayan bileziklerdir. Bu nedenle modern şanzumanlarda şanzuman içindeki mil ve dişlilerin tamamı döner.

Dolayısıyla, debriyaj pedalına basmazsanız, marş motoru tüm bu ekstra ağırlığı da döndürmek zorunda ve dolayısıyla aküden daha fazla akım çekecek. Hele kış aylarında yağ viskozitesi ilk çalıştırma anında iyice düşeceği için marş motoru ve haliyle akü daha da zorlanacak.

Ama debriyaja basarsanız baskı balatası geri çekileceği için kavrama diski volan yüzeyinden ayrılacağından, marş motoru tüm bu gereksiz ağırlıktan kurtularak motoru daha rahat çalıştıracak, aküden daha az akım çekecek.

Bunu anlamın en kolay yolu araç boştayken debriyaj pedalına basın ve basarken de devir göstergesinin hareketlerini izleyin. Aradaki fark, şanzumanın yarattığı dirençten kaynaklanıyor.
« Son Düzenleme: 06 Aralık 2012, 22:43:36 Gönderen: akdenizli »
Bana aklı başında bir insan gösterin, onu sizin için tedavi edeyim.  (Carl Gustav Jung)

Çevrimdışı onurmac

  • İleti: 98
    • Profili Görüntüle
Ynt: sabah ilk çalıştırma
« Yanıtla #2 : 06 Aralık 2012, 23:24:44 »
Bilgilendirme için çok sağol yaz aylarında çok mühim değil ama kışın debriyaja basarak çalıştırma konusunda özellikle araçlarımız neredeyse 10 yaşında basarak çalıştırmak önemli.
Hyundai iyidi Opel Güzeldi Golf Efsane :)

Çevrimdışı bennecyim

  • İleti: 213
    • Profili Görüntüle
Ynt: sabah ilk çalıştırma
« Yanıtla #3 : 07 Aralık 2012, 01:20:41 »

Kesinlikle baskı balatanda sorun yok. Şöyledirki; Debriyaja basıpta çalıştırmak iyidir. Ama Basmamak da rahatdır.

AŞAĞIDAKİLER BİR ALINTIDIR.............

vites boşta ve debriyaj basılı değilse marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:

1. Kavrama diski
2. Baskı balatası
3. Debriyaj mili
4. transfer şaftı
5. transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
6. ana şaft
7. ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi

Eskiden manuel vitesler senkromeçli ve kayar dişli tipindeydi yani bütün dişliler birbiriyle temas halind değildi.. Günümüzdeki modern manuel viteslerin çoğu sabit meçlidir ama senkromeç mekanizması yerine senkronizer kullanılır. Bu nedenle ana şaft üzerindeki tüm dişliler şaftla birlikte boşta döner. Bunları birbirine kilitleyerek transfer şaftından ana şafta gücü aktaran kayan dişliler değil kayan bileziklerdir. Bu nedenle modern şanzumanlarda şanzuman içindeki mil ve dişlilerin tamamı döner.

Dolayısıyla, debriyaj pedalına basmazsanız, marş motoru tüm bu ekstra ağırlığı da döndürmek zorunda ve dolayısıyla aküden daha fazla akım çekecek. Hele kış aylarında yağ viskozitesi ilk çalıştırma anında iyice düşeceği için marş motoru ve haliyle akü daha da zorlanacak.

Ama debriyaja basarsanız baskı balatası geri çekileceği için kavrama diski volan yüzeyinden ayrılacağından, marş motoru tüm bu gereksiz ağırlıktan kurtularak motoru daha rahat çalıştıracak, aküden daha az akım çekecek.

Bunu anlamın en kolay yolu araç boştayken debriyaj pedalına basın ve basarken de devir göstergesinin hareketlerini izleyin. Aradaki fark, şanzumanın yarattığı dirençten kaynaklanıyor.
çok teşekkür ederim. güzel açıklama, demekki sıkıntı yok. aracıma gözüm gibi bakıyorum o yüzden bi yerinden ses gelse ustanın yanındayım. usta sıkıntı yok demişti ama rahat etmemiştim. aydınlattığın için tekrar teşekkürler.