Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: K-jetronic hakkında..(Vakum kaçağına sebep olabilir mi?)  (Okunma sayısı 16471 defa)

selam arkadaşlar bundan önce vw golf bölümünde benzinde problem yaşadığımı söylemiştim geçen gün şunu farkettim sizlerden bilgi almak istedim araçta mikserli mödülü LPG mevcut geçen rölanti ayarı yapmak istedim ama rölanti ayar vidası üzerinden ne açmam ne tamamen kapatmam sonucu değiştirmedi bende biraz araçtırdım vakum kaçağı yada LPG beyninin içindeki diyaframın özelliğini kaybetmesinden olabilirmiş.bunu öğrenince şöyle bir bakındım bu motorun üzerinden çıkan (silindir kapağı üzerinde) bir hortum var 3 yollu birisi direk yere gidiyor birisi kartere giriyor alttan diğeride rölanti ayarlayıcısına bu hortum da bazı yerlerinde yarıklar var ve oradan dışarı yağda atmış (karter havalandırma hortumu olması lazım) şimdi bu benim sorun kaynağım olabilirmi? çünki araç benzinde çalışmıyor çalıssada gaz vermek gerekiyor ayağını gazdan çekince ya hemen stop ediyor yada çok dengesiz çalışıyor LPG de giderken yolda düğmeden benzine aldığımda sorunsuz geçiyor ve araç yürüyor ama 5000d/dk. da kalıyor hangi viteste olursam olayım ve kırmızı ışıkta hada herhangi bir sebebden dolayı durur isem stop ediyor ve benzindede olsa direk gaza bile basmadan hemen çalışabiliyor ama bazende LPG ye almadan çalışmıyor.Tavsiyeniz nedir neden olabilir? Şimdiden teşekkür ederim.(resimde ekledim)
« Son Düzenleme: 03 Temmuz 2012, 21:59:31 Gönderen: quattro »

Ynt: K-jetronic hakkında..(Vakum kaçağına sebep olabilir mi?)
« Yanıtla #1 : 09 Temmuz 2012, 04:11:33 »
 :-\ arkadaşlar konu hakkında bilgisi olan yokmu?

Çevrimdışı panik

  • DÜŞ GÖRDÜM
Ynt: K-jetronic hakkında..(Vakum kaçağına sebep olabilir mi?)
« Yanıtla #2 : 09 Temmuz 2012, 11:24:23 »
sn. erşan varol bu bölümen bekleniyorsunuz, sn. erşan varol.... doktor çözer bu işi

Çevrimdışı Mk1GTI

    Otomobil
    VW Golf mk1 GL
    Şehir
    Çanakkale
Ynt: K-jetronic hakkında..(Vakum kaçağına sebep olabilir mi?)
« Yanıtla #3 : 09 Temmuz 2012, 21:06:15 »
 Konuya yardımcı olmak isterim ama K-Jetronik sistemde LPG haram gibi bişey.. 2 seçenek var. Ya benzinde kalacak araç herşeyi 4-4lük olacak yada LPG de devamlı kullanılacak ve ayarı ona göre yapılacak....

 K-Jet sistemi hava emişi ile mekanik püskürtme sağlayan bir sistem o yüzden LPG dede tam tersi bir mantık olduğu için bütün hava akışları kısılmalı yada kapatılmak zorunda yoksa LPG de o araç yürümez o yüzden LPG ile kullanıcaksan sistemi çok karıştırma ve gerekli LPG bakım ve ayarlarını yap kullan.. LPG takılıyken Benzinde istediğini yap ne rolentiyi ayarlayabilirsin nede motorun stop etmesini..

 Yok her iki sistemde düzgün olsun istiyorum diyorsan maalesef bunun imkanı yok K-Jetronik sistemde..
« Son Düzenleme: 09 Temmuz 2012, 21:07:28 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Ynt: K-jetronic hakkında..(Vakum kaçağına sebep olabilir mi?)
« Yanıtla #4 : 10 Temmuz 2012, 03:32:03 »
sn. erşan varol bu bölümen bekleniyorsunuz, sn. erşan varol.... doktor çözer bu işi

:) çağrı ve ilgi için teşekkürler :)

Ynt: K-jetronic hakkında..(Vakum kaçağına sebep olabilir mi?)
« Yanıtla #5 : 10 Temmuz 2012, 03:34:55 »
Konuya yardımcı olmak isterim ama K-Jetronik sistemde LPG haram gibi bişey.. 2 seçenek var. Ya benzinde kalacak araç herşeyi 4-4lük olacak yada LPG de devamlı kullanılacak ve ayarı ona göre yapılacak....

 K-Jet sistemi hava emişi ile mekanik püskürtme sağlayan bir sistem o yüzden LPG dede tam tersi bir mantık olduğu için bütün hava akışları kısılmalı yada kapatılmak zorunda yoksa LPG de o araç yürümez o yüzden LPG ile kullanıcaksan sistemi çok karıştırma ve gerekli LPG bakım ve ayarlarını yap kullan.. LPG takılıyken Benzinde istediğini yap ne rolentiyi ayarlayabilirsin nede motorun stop etmesini..

 Yok her iki sistemde düzgün olsun istiyorum diyorsan maalesef bunun imkanı yok K-Jetronik sistemde..

ilginiz için çok teşekkür ederim benim aklım mercedes lerin k-jet olan E200 gibi serilerinde ki gibi (ki onlarda da bildiğim kadarı ile patlama yapıyor) her ikisinide kısıtlı ölçüde olsada kullanmaktı yani en kötü ihtimal lpg de sorun olunca benzine geçip idare edebilmek yada lpg bitince.yoksa keşke söksemde benzinde topuklayabilsem 2.2 motor var ama....

Çevrimdışı Mk1GTI

    Otomobil
    VW Golf mk1 GL
    Şehir
    Çanakkale
Ynt: K-jetronic hakkında..(Vakum kaçağına sebep olabilir mi?)
« Yanıtla #6 : 10 Temmuz 2012, 22:04:13 »
 Birkaç manuel yada elektromekanik switch ünitesi ile her iki yakıt sistemide uygulanabilir. Yurt dışında bu malzemeler satılıyor bunları temin etmek yada elektromekanikten hobi olarak uğraşan birisinden yardım alınarak yapılabilir..

 K-Jetronik bilindiği üzere benzin püskürtmesini hava emiş yolu ile sağlamakta. Basınçlı benzin sisteme pompalanır, Gaz kelebeği gaza basınca hava emişi artar, bu basınçlı emiş hava valfini yukarı çeker valfin bağlı olduğu kol sondayı iter ve enjektör yolu açılır. Mekanik döngü ile sistem çok güzel ilerler..

 BU sisteme LPG uyarlamak için sırası ile kesilecek yollar..
1- Benzin pompasının Elektriği paypas edilecek.
2- Ana benzin hattını kesicek bir switch takılacak. (Mengen e bağlı ana benzin borusu filtreden sonra)
3- Emme manifolduna giren hava kanalını komple kapatıcak bir otomekenik kapak yada manuel kapama sistemi (manuel yapılırsa Benzine geçişide manuel ayarlamak gerek)
4- Gaz girişi mutlaka gaz kelebeğinin önünde olmalı mengen in oraya takılması çok yanlış, Yol çok uzun bu yüzden randıman düşüyor ve çok fazla yakıt tüketiyor.

Bu sistemi kurarsan her iki sistemide kullanabilirsin ama Jetronik sistemde LPG tüketimi karb yada sıralı sistemden fazla oluyor buda emiş kısmının baya geniş olmasından kaynaklanıyor. Gazı kısarsan performans yok oluyor

« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2012, 22:27:36 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Ynt: K-jetronic hakkında..(Vakum kaçağına sebep olabilir mi?)
« Yanıtla #7 : 12 Temmuz 2012, 10:32:37 »
Birkaç manuel yada elektromekanik switch ünitesi ile her iki yakıt sistemide uygulanabilir. Yurt dışında bu malzemeler satılıyor bunları temin etmek yada elektromekanikten hobi olarak uğraşan birisinden yardım alınarak yapılabilir..

 K-Jetronik bilindiği üzere benzin püskürtmesini hava emiş yolu ile sağlamakta. Basınçlı benzin sisteme pompalanır, Gaz kelebeği gaza basınca hava emişi artar, bu basınçlı emiş hava valfini yukarı çeker valfin bağlı olduğu kol sondayı iter ve enjektör yolu açılır. Mekanik döngü ile sistem çok güzel ilerler..

 BU sisteme LPG uyarlamak için sırası ile kesilecek yollar..
1- Benzin pompasının Elektriği paypas edilecek.
2- Ana benzin hattını kesicek bir switch takılacak. (Mengen e bağlı ana benzin borusu filtreden sonra)
3- Emme manifolduna giren hava kanalını komple kapatıcak bir otomekenik kapak yada manuel kapama sistemi (manuel yapılırsa Benzine geçişide manuel ayarlamak gerek)
4- Gaz girişi mutlaka gaz kelebeğinin önünde olmalı mengen in oraya takılması çok yanlış, Yol çok uzun bu yüzden randıman düşüyor ve çok fazla yakıt tüketiyor.

Bu sistemi kurarsan her iki sistemide kullanabilirsin ama Jetronik sistemde LPG tüketimi karb yada sıralı sistemden fazla oluyor buda emiş kısmının baya geniş olmasından kaynaklanıyor. Gazı kısarsan performans yok oluyor



Sayın Mk1GTI bu kadar detaylı ve güzel anlatımız ve zamanınızı ayırdığınız için öncelikle çok teşekkür ediyorum benim olduğu gibi eminim birçok kişiyede yararı olacak ve konu ile ilgili bilgi sahibi yapacaktır.ben kendimde endüstriel elektronik öğrencisiyim otomobillere de ilgim ve merakım küçük yaştan beri var elimden geldiğince dediklerinizi uygulamaya çalışacağım ve sizlere danışacağım.bu karter havalandırma hortumunundaki yırtıklar da bu hava basıncını etkilermi sizce gördüğüm kadarı ile rölantı ayarlayıcısınada burdan hortum giriyor. Birde bu lpg nin mikseri tam gaz kelebeği ile mengenteilerden gelen emme hortumunun arasında (gaz kelebeği önünde) bendeki yer doğrumu yoksa yanlış mı bu durumda?

« Son Düzenleme: 12 Temmuz 2012, 10:36:56 Gönderen: quattro »

Çevrimdışı chemisamet

    Otomobil
    2000 Bora 1.6 SR
    Şehir
    İstanbul
  • DAS AUTO
Ynt: K-jetronic hakkında..(Vakum kaçağına sebep olabilir mi?)
« Yanıtla #8 : 12 Temmuz 2012, 11:52:52 »
takıpteyız :tamamdir

Çevrimdışı Mk1GTI

    Otomobil
    VW Golf mk1 GL
    Şehir
    Çanakkale
Ynt: K-jetronic hakkında..(Vakum kaçağına sebep olabilir mi?)
« Yanıtla #9 : 12 Temmuz 2012, 12:42:41 »
 Rica ederim.. Kendimde elektro mekanik ve bilişim donanım işindeyim ve küçük yaşlardaki otomobil merakı yüzünden ve mk1 hastalığından birçok işi tecrübe ettim. Herşey merak ve kurcalama ile başlıyor gerisi mantık yürütme...

 K-jetronik sistemde emisyon veya egzost kısmında hava kaçağı yada yakıt kaçakları motorun düzenini çok etkiliyor bu çok önemli..  

 Kartel havalandırması dediğin sanırım üst külbütör kapağından hava filtresine(yada gaz kelebeği önü) ve rolenti valfine bağlı olan havalandırma hortumundan bahsediyorsun eğer bunda çatlaklar varsa aracın dışardan fazla hava alıp rolentisi düzensiz olacaktır ve gaz yememe yada üst devir düzensiz çalışma gözlemlenecektir..

 LPG mikserin yeri doğru ve periyodik zamanlarda çıkarılıp gaz kelebeği ile birlikte karbon temizliği yapılırsa iyi olur.

 Audideki 5 silindirli k-jet sistemi tam olarak inceleme fırsatım olmadı genel sistem hakkında yorum yapıyorum ve birçok modelde farklı componentler kullanıldığı için bağlantılarda farklılık oluşuyor bu yüzden açıklamalarımda bazı parça veya boruların yeri sizin motorunuzda farklı olabilir.
« Son Düzenleme: 12 Temmuz 2012, 12:44:33 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı panik

  • DÜŞ GÖRDÜM
Ynt: K-jetronic hakkında..(Vakum kaçağına sebep olabilir mi?)
« Yanıtla #10 : 12 Temmuz 2012, 12:42:50 »
forumun amacına asıl hizmet eden başlıklar konular bunlar, çgh diyorum, emeğinize sağlık efenim ;D ;D

Ynt: K-jetronic hakkında..(Vakum kaçağına sebep olabilir mi?)
« Yanıtla #11 : 13 Temmuz 2012, 03:31:10 »
Sayın Mk1GTI in konu hakkında bilgi  ve tecrübesi sayesinde hepimiz daha detaylı bilgileniyorum gerçektende bilgi ve tecrübe paylaştıkça çoğalır sözünün doğruluğu bu forumda anlaşılıyor.Sayın Mk1GTI dediğiniz ve yerini tespir ettiğiniz compınetlerin bu motor için yerleri sözünü ettiğimiz ve resimdeki motor sıralı 5 silindir 2.2 (2226cc.) " KU " motor koduna sahip motor.Elektro mekanik gerçektende elektronikten daha zevkli ve süprizlerle dolu bir bölüm mekanik parçaların bir uyum işinde görevlerini yerine getirirken izlemek büyük bir zevk benim gözümde.evet o külbütör kapağının üzerinde olan T hortum bundan burada bulamadım ama dediğiniz gibi hava filresinin emiş ucunu kapatıp bir nebzede olsa idareten kullanmanmayı deneyeceğim.müsait olduğum zamanlarda dediğiniz yerlerin kontrolü ve elimden geldiğince düzenini yapıp paylaşacağım bende.

Ynt: K-jetronic hakkında..(Vakum kaçağına sebep olabilir mi?)
« Yanıtla #12 : 10 Eylül 2012, 20:23:04 »
selam arkadaşlar benzinde ki problemin kaynağını buldum benzin dağıtısıcı (mengenteiler) in hava emişi ile yukarı aşağı oynayan kol boşalmış yani boşta gibiydi muhtemelen kol ile dağıtıcı arasında ki pim takılı kalmış.ve emiş hortumlarının bazısı boşta idi.sorun yaşayan arkadaşlar kendi araçlarnıda kontrol edebilirler.benim size bir sorum olacak ilk mesajımdaki resimde de görünen ateşleme bobinin yanındaki tepesine elektrik soketi girip altından hortum çıkan parçanın görevi nedir ve bunun hortumu nereye bağlı olacak.ben bogaz kelebeğinin oradan çıkan hortumu distribütördeki girişe taktım muhtemelen doğru ama bilgisi olan düzeltebilir.