Gönderen Konu: Yeni Aldım ..Bazı sorular  (Okunma sayısı 3564 defa)

Çevrimdışı varyans

  • İleti: 32
    • Profili Görüntüle
Yeni Aldım ..Bazı sorular
« : 12 Haziran 2012, 12:05:19 »
1 hafta önce Edirneden 1.4 tsi 140 hp lik 2007 manuel comfortline GOLF aldım.araç 50.000 de fakat ALLAH razı olsun sahiplerinden çok temiz binmişler sıfıra yakın denebilir.Ancak aracı aldığımın 2. günğ geri vitese takıp kalkmam sırasında lank diye bir ses geldi .sabah gözümü açar açmaz servise koştum adamlar bindi test etti hiç bir sıkıntı yok yok dediler ...Ancak bazen motor biraz horultulu ve gürültülü çalışıyor bu normalmidir ??
 Bu aracı en ekonomik ve motora en zararsız hangi devirlerde kullanmamız gerekir (örneğin arac 1500 d/d 3. viteste rahat gidiyor fakat sıkıntı çıkarırmı)
 Sabah ilk çalıştırmada motorun sihhati açısından ne kadar süre sonra hareket edelim?
 Normal bir kullanım sonrası stop etmeden beklemenin bir anlamı var mı?
 Forumlarda baya sıkıntı çeken arkdaşlar gördüm bu makineler çabuk arıza yapan nazik aletler mi ?Ki 99 comfortline kullandım 2,5 sene tık demedi...
 Bakımları servisden çıkmamış servisden 60,000 bakımı gelmiş yaşı itibari ile dediler yaptır dediler fakat aldığım adam 60,000 olmadan hiç bir yere götürme dedi 50,000 bakımı 5 ay önce yapılmış 48,000 de iken .. ne yapmak gerekir .
 Bu zincirin sent atması olayı var bu olay  o kadar basit bir şekilde zırt diye atarmı ??
 
 

Logged

Çevrimdışı falconxtc

  • İleti: 75
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 1.4 TSI Comfortline
  • Şehir: Eskişehir
Ynt: Yeni Aldım ..Bazı sorular
« Yanıtla #1 : 12 Haziran 2012, 15:30:42 »
Öncelikle aracınız hayırlı olsun  kazasız belasız kullanın inşallah. Elimden geldiğince sorularınızı cevaplamaya çalışayım. Fakat daha iyi bilen arkadaşlar gerekli açıklamayı daha detaylı yapacaklardır.
1) Geri vitese taktığınızda nadiren o ses gelebilir yinede dikkatli olmakta yarar var. (Bazen ben geri vitese taktıktan sonra çok hızlı gaz verdiğimde olabiliyor. Çok şiddetli bir ses değil sanki boşluktaki bir şey yerine oturuyormuş gibi bir ses) Ben şimdilik çok kafaya takmıyorum 90000 bakımında bi baktıracağım.
2) Motorun horultulu ve gürültülü çalışması benim başıma gelmedi fakat kullandığınız yakıtla alakalı olabilir veya buna benzer bir durum olabilir.
3) Devir olarak ben genelde belirli bir devirde kullanmıyorum. Aracın tepkilerine göre hareket ediyorum. Motora yinede çok yüklenmemeye çalışıyorum.
4) İlk çalıştırdığınızda motor devri biraz yüksek olarak çalışır araç kendine gelene kadar. Bazıları aracın kendini toplayıp devrin düşmesine kadar beklemenizi önermektedir. Fakat özellikle birçok avrupa ülkesinde aracın durduğu yerde çalışmasının yasak olduğunu düşünürseniz. Aracı çalıştırdıktan sonra araç kendini toplayana kadar motoru yormadan yolda kullanarak ısıtmanızın da doğru bir yöntem olduğunu belirtenler vardır. Ben kendimce aracı çalıştırdıktan sonra motoru, yolda fazla zorlamadan hareket ediyorum. Buradaki amaç aracın ilk çalışması sırasında motorda yeterince yağlanmamış olan parçaların yağlanmasını sağlamaktır bildiğim kadarıyla.
5) Normal kullanımdan sonra stop etmeden beklemek turbonun ömrü açısından yararlı olacaktır. Çünkü bildiğim kadarıyla motoru stop ettiğiniz anda motordaki yağlama sisteme devre dışı kalmaktadır, fakat turbo motorun stop etmesinden kısa bir süre sonra ançak kendini kapatmaktadır. Bu nedenle araç durduğunda stop etmeden önce turbonun normal devirde biraz daha yağlanmasını sağlamak amacaıyla bu tarz bir uygulama kullanılmaktadır diye biliyorum ve ben kendi aracımda stop etmeden önce biraz beklemeye çalışıyorum.
6) Bildiğim kadarıyla bakımlar 10000km veya bir yılda sizin yazdıklarınıza göre 5 önce yaptırdığına ve daha onbin km olmadığına göre servisten niye bakımı gelmiş dediklerini tam anlayamadım eğer km. 60000 oldu ise bakım yaptırmanızı tavsiye ederim. Yoksa zaten 5 ay önce girmiş dediğinize göre ya 1 yılı yada 60000 km. beklerdim ben olsam.

Yine de belirtmek isterim yukarıdaki fikirler tamamen benim şahsi fikirlerim olup yanlışlarım varsa daha bilgili arkadaşlar düzeltecektir.


Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Yeni Aldım ..Bazı sorular
« Yanıtla #2 : 12 Haziran 2012, 22:04:56 »
1 hafta önce Edirneden 1.4 tsi 140 hp lik 2007 manuel comfortline GOLF aldım.araç 50.000 de fakat ALLAH razı olsun sahiplerinden çok temiz binmişler sıfıra yakın denebilir.Ancak aracı aldığımın 2. günğ geri vitese takıp kalkmam sırasında lank diye bir ses geldi .sabah gözümü açar açmaz servise koştum adamlar bindi test etti hiç bir sıkıntı yok yok dediler ...
*Ancak bazen motor biraz horultulu ve gürültülü çalışıyor bu normalmidir ??
-Tsi lerde belli zaman aralıklarında 15-30sn civarı horhor tıslarla karışık bir çalışma var. Genel kanaat zincirin yağalandığı vs. yönünde ve ses normale dönünceye kadar bekle. Bende 15sn yi hiç geçemez. Çok soğuk veya çok sıcakta yapmıyor.
*Bu aracı en ekonomik ve motora en zararsız hangi devirlerde kullanmamız gerekir (örneğin arac 1500 d/d 3. viteste rahat gidiyor fakat sıkıntı çıkarırmı)
-düz yolda 1500d/d ya düşsede basıp rahatlıkla toparlar zarır fazla olmaz. Ama araçta turbo var kurum turboyu etkiler. O sebepten yokuşta en az 2000-2500d/d kullanmak düzde bile normal seyirde 2000d/d üstünde ilerlemek ara ara 4000-500devir çevirmek iyidir.
 *Sabah ilk çalıştırmada motorun sihhati açısından ne kadar süre sonra hareket edelim?
-20-30sn tıları bekle sonra hararet 70e ulaşıncaya kadar yüksek devir sürme.
*Normal bir kullanım sonrası stop etmeden beklemenin bir anlamı var mı?
-Eski dizellerde bunun hayati önemi vardı. Turbo motor yağı ile soğur motor stop edilirse turbo sıcak kalır ve ömrü kısalır. Buna da faydası olacağını düşünüyorum sert kullanımlar ve ş.dışı sonrası 2dk. rolantide bırakırım.
 *Forumlarda baya sıkıntı çeken arkdaşlar gördüm bu makineler çabuk arıza yapan nazik aletler mi ?Ki 99 comfortline kullandım 2,5 sene tık demedi...
---2seneyi geçti 122Hp bende. Tık demez maşallah. At sahibine göre kişnermiş.
-yüksek devirde sakın vites küçültme
-1.viteste çok yüksek devirleri zorlama bu 145nm lik golf4 değil 220nm 140Hp neredeyse 2.4CCmotor kapasitesinde bi araç.Basacaksan 2den sonra basmaya gayret et.
-140Hp lerde zincir sıkıntısı olmuştu iyi bir ustaya dinlet, gerekirse değiştirt.
-1den 2ye atarken önce boşa al sonra ikiye at. Bu mauel şanzımanın yapısından kaynaklı galiba bende gırç ediyor böyle kullanınca sıkıntı yok.
*Bakımları servisden çıkmamış servisden 60,000 bakımı gelmiş yaşı itibari ile dediler yaptır dediler fakat aldığım adam 60,000 olmadan hiç bir yere götürme dedi 50,000 bakımı 5 ay önce yapılmış 48,000 de iken .. ne yapmak gerekir.
-63.000yada 1yıl içerisinde mobil yada castrol 5-30yağ ile değişir
-Bu zincirin sente atması olayı var bu olay  o kadar basit bir şekilde zırt diye atarmı ??Atmaz çok sert kullanılan uzun süre yüksek devir sürülen araçta ısınıp gevşiyor ondan olabiliyor. İçin sıkılacaksa değiştir 150.000de bir yenile. Normalde ömürlük bi parçadır ses yapınca gerilir veya değşir. VW gerilmez çünkü kendi gerer.
 
 
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı varyans

  • İleti: 32
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Aldım ..Bazı sorular
« Yanıtla #3 : 13 Haziran 2012, 15:51:46 »
Cevaplar aydınlatıcı oldu çok teşekkürler