Gönderen Konu: kafamı karıştıran dizel ve benzinli olayı  (Okunma sayısı 11925 defa)

Çevrimdışı theblade

  • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
kafamı karıştıran dizel ve benzinli olayı
« : 21 Mayıs 2012, 21:46:18 »
arkadaşlar 1.5 2 yıldır forumu takip ediyorum anlamadığım bişey var dizeller sürekli sorun açıyor ve kimse dizelden vazgeçmiyor benzinde lpg motoru bitirir deniliyor. sorun istemiyorum performansta istemiyorum desem benzinliyi tavsiye edermisiniz . teşekkürler
peugeot 206,golf mk2

Logged

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: kafamı karıştıran dizel ve benzinli olayı
« Yanıtla #1 : 21 Mayıs 2012, 23:05:01 »
7 yıl 1.8 gtı a yaklaşıkta 1 yıldır 1,1 e biniyorum daha hiç önemli problemim olmadı motor ile alakalı.dizelinde sıkıntılı olcağını sanmıyorum devrinde sürüp yağına suyuna dikkat ettikten sonra

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: kafamı karıştıran dizel ve benzinli olayı
« Yanıtla #2 : 22 Mayıs 2012, 09:46:51 »
bir  karşılaştırma yapalım kabaca
 dizel  bir benzinli araç sıfır alınsın alınırken dizele en az 8000 tl fark ödenir..iki aracıda 150000 km kullanalım.

*dizel araca bu sürede 5 kez km bakımı fazla uygulanır.
*dizel araçlarda bu kmlere kadar genelde turbo, enjektör araca göre pompa revizyonu ,volant set ve bilimum sensör arızaları.(hava akışmetre +turbo vs sensörleri)
*benzinli motorlar masraf cıkarmaz demiyorum ama dizele bu km ye kadar 3000-8000 tl harcanabilir benzinlide maksimum 1000 tl harcanır  oda boğaz kelebeği olabilir veya eskilere gidersek distirbitör  ihtimali de azdır zaten ..

 mazot fiyatlar ab uyum gereği benzini geçecektir ab ülkelerinde bu böyledir.fazla uzatmak istemiyorum.
ayretten 150000 km deki aracı 2,elde benzinlisi ile hemen hemen  aynı fiyata satarsınız baştan verilen farkta heba olur.ayretten motor hacmi de fazla ise verdiğiniz fazla vergide dizel arac kullanıcılarılarının cebinden fazlasıyla gidenlerden dir...


 şimdi sorayım nedere bu işin karı
?   şu an yakıtın hesabını yapanlara (hepimiz yapıyoruz sanırım)benzin +lpgden başka dost yok hem çevreye hem motora...

lpg  ye de değinmeyi unuttum lpg  her yönden daha güvenli daha cep  ve motor dostudur   ( az önce yarım saat yadım  mesaj gönderilemedi ve s
ilindi tekrar yazdım)
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: kafamı karıştıran dizel ve benzinli olayı
« Yanıtla #3 : 22 Mayıs 2012, 16:45:28 »
 Konu mk1 kısmında olduğuğu için nakres in yazdıkları baştan sona yanlış. Son modeller için geçerli bir karşılaştırma. 30 yaşındaki mk1 lerimiz için geçerlilik göstermiyor... 

 Başta GTI sonra Dizel en sonda 1.6 LPG li mk1, 3 mk1 imdede sanayi yollarına sadece gerekli olan işler için götürmüşümdür. Onun dışında bana gereksiz masraf çıkartan bir mk1 im olmadı...  Ama yanlış ustalara ve bilinçsiz kullanıma maruz kaldığında inanın bana aracınızı yakarsınız.. Bu eski olmuş yada yeni olmuş...

 Yeni araçları bilememde mk1 ler hem benzinli hem dizel motorları çok cefakar aletlerdir..

 GTI ımı full resto etmek için masraf yaptım.
 Dizelimi aldım 1.5 yılda sadece 1 kere alt takım masrafı ve yağ değişimi yaptım..
 Son aldığım mk1 dede gene alt takım masrafı ve LPG ilavesi için sanayiye soktum.

 Bunların dışında yağ değişimi filtre değişimi gibi ıvır zıvırları kapımın önünde kendim yapıyorum.. Elektirik motor ve aksesuar gibi sorunlarıda gene kendi kapımın önünde zevkime göre hallediyorum.
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı fatih1708

  • İleti: 123
    • Profili Görüntüle
Ynt: kafamı karıştıran dizel ve benzinli olayı
« Yanıtla #4 : 22 Mayıs 2012, 20:11:24 »
açıkçası dizelin daha fazla problem çıkardığı yok.özellikle mk1 için söylüyorum.bu arabalardaki motor atmosferik ve common rail sistem değil.common rail olmadığı için enjektör sorunları pek olmuyor,atmosferik olduğundan turbo sorunuda çıkarmıyor.ayrıca atmosferik motorun ömrü turbodan her zaman daha uzundur.hakikaten diesel mk1'ler oldukça dayanıklı motorlara sahipler.uzun yıllar kullanmadım yaklaşık 6 aydır dizel mk1'im var ama bu motoru ben kullansam (çok titizimdir,yağ,su hiçbirşey ihmak etmem,motor ısınmadan yola ile çıkmam) 600-700bin km'yi göreceğinden eminim.
bu arada yeni nesil dizellerinde çok sorun çıkarttığına katılmıyorum.sadece dizel bu tork var bassscaaannn hacııı zihniyetindekiler yüzünden bu motorlar çok hırpalanıyor.dizeller benzinli gibi devirli motor değildir mesela ama herkes 4000'den aşşağı vites değiştirmiyor,turbo sağlığı açısından aracı durur durmaz stop etmemek 1-2 dk rölantide bekletmek gerekiyor bunu bilen dahi yok.
bütün bunlara uyulduğu taktirde günümüz dizelleride büyük bir problem çıkarmadan 300-400bin km yapar diye düşünüyorum

Çevrimdışı theblade

  • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Ynt: kafamı karıştıran dizel ve benzinli olayı
« Yanıtla #5 : 22 Mayıs 2012, 20:48:07 »
1-2 dk beklemek çok uzun gibi ya parkyerine girip beklediğimi düşünüyorum ama yapamam heralde :)
anladığım kadarıyla sorun yaşamamak için aracı iyi seçmek gerekiyo burdada iş beni aşıyor :)
peugeot 206,golf mk2

Çevrimdışı ak8624

  • İleti: 499
    • Profili Görüntüle
Ynt: kafamı karıştıran dizel ve benzinli olayı
« Yanıtla #6 : 22 Mayıs 2012, 20:57:08 »
Araclari dizel veya benzinli diye ayıplamanın manası yok.
Dizelin ustunlukleri ve dezavantajları oldugu gibi
Benzinli motorların da kendine gore ustunlukleri ve dezavantajları var.
Aracların sorunlu olması da %85 arac sahibinden kaynaklanır.
Gerekli zamanında bakım yapmamak gerekli parcaları degismesi gerekenden zamanda degismeden ertelenmesi, kullanım gibi.
Volkswagenlerde ozellikle eski modellerde saglamlık ve sorunsuzluk on plandaydı.
Simdiki araclarda bu yok. Daha cok ekonomik ve geri donusumlu(satıs sonrası on planda) olması planlanıyor.
Ayrıca alıcagınız aracın gecmısı onemlı sorunsuz olması acısından.

Sız cok km yapıcak ve gurultu onemlı deıl dersenız dıesel her zaman daha faydalıdır.
Cok az km yapıp keyfıme bakıcam dersenız Benzinli daha iyidir.







1.Arac VW 1302S           1972-----3.Arac VW Golf Cl  Mk2  1984
2.Arac VW Golf Gti Mk1  1981-----4.Arac VW Jetta C Mk1  1982

Çevrimdışı theblade

  • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Ynt: kafamı karıştıran dizel ve benzinli olayı
« Yanıtla #7 : 22 Mayıs 2012, 21:02:11 »
günde 2 km anca yaparım öğrenciyim 1.3 benzinliye yaklaşmaya başladım ???
peugeot 206,golf mk2

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: kafamı karıştıran dizel ve benzinli olayı
« Yanıtla #8 : 22 Mayıs 2012, 21:33:46 »
 Aracın motorunu seçerken kendi yaşınızı ve kullanım tarzınızıda ön plana çıkarın. Ve uzun yola gittiğinizde özellikle otobanda giderken 90 a sabitlerim bana yeter yada abi otobanda 120 den aşağı gidilirmi yaff demesi var.. 

 Kendi şahsi düşüncem mk1 de herzaman dizel dede 5 benzinlidede 5 vites olmalı ve dizelde 1600cc benzinlide en az 1500cc hem şehir içi hem uzun yolda rahatlık.. Kimi dizellerde FM 5 ileri oluyor bendekide oydu uzun yolda kötü oluyordu, Dizel alırken son dişlinin büyük olmasına özen gösterin yoksa 100km sürat ile giderken aracın bağırması iyi olmuyor.
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı theblade

  • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Ynt: kafamı karıştıran dizel ve benzinli olayı
« Yanıtla #9 : 22 Mayıs 2012, 21:39:25 »
şuan siteden bi arkadaş 1.3 gx benzinli (ankara)satıyo o yüzden demiştim tek kapı mavi forumda bulamadım ama araba hakkında bilgim yok pek
peugeot 206,golf mk2

Çevrimdışı burak.akın

  • İleti: 1228
  • GOLF 1 GLD
    • Profili Görüntüle
Ynt: kafamı karıştıran dizel ve benzinli olayı
« Yanıtla #10 : 22 Mayıs 2012, 23:05:21 »
bakım yaptığın sürece dizel yolda bırakmaz. 3 yıldır biniyorum hiç yolda kalmadım.. bi kere kaldım oda baskı balata bitti.

Çevrimdışı fatih_06

  • İleti: 743
    • Profili Görüntüle
Ynt: kafamı karıştıran dizel ve benzinli olayı
« Yanıtla #11 : 23 Mayıs 2012, 00:26:08 »
siteye bişey oldu sanırım birsürü yazı yazdım tam gönder butonuna basacakken sayfa kendiliğinden yenilendi yazdıklarım uçtu :(

çok çeşitli araçlarım oldu 2 mk1 4 5 tane vosvos ford granada opel kadett 26m 17m ford caddy tofaşk  ama sanayiye bakım ve ön takım baskı balata vs haricinde motor arızası yüzünden hiç gitmedim ilk vosvosumun motoruna bitik 1 aya elinde kalır dediler 1 seneden fazla kullandım sattığım kişide 1 sene binde en son alan restore ederken motor yaptırdı :) yani kusuru araçta değil kullananda aramak gerekir
  ilk dizel aracım bu mk1 ve yağ yakıyor 3000 4000 km yaptım 3 4 litre yağ ekledim bu şekilde eğer tık diye bi yerde kalmazsa en az 100.000 km daha motor yaptırmadan kullanırım :D euro dizel kullanırken 230 250 arası yakıyordu pro dizelde 200 ün üstüne hiç çıkmadı 20 tl mazot 100 km götürüyor ve hep seri kullanırım boş vitesi kullanıp gaza az bassam eminim yakıt daha azalır şanzumanım FM kodlu 110 120 de giderken bağırıyor fakat o hıza bir çok araçtan hızlı çıkıyor zaten 30 yaşında araba için bence 100 km üzeri büyük risk dizelin en sevdiğim yönü 5 kişide binsek rampada olsa herzaman aynı performansı veriyor daha rampalarda vites düşürdüğümü bilmem aksine devirlendikçe vites istiyor
« Son Düzenleme: 23 Mayıs 2012, 00:35:17 Gönderen: fatih_06 »

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: kafamı karıştıran dizel ve benzinli olayı
« Yanıtla #12 : 23 Mayıs 2012, 10:09:34 »
+Dizel ısındıkça performansıda artıyor :)) Ama şu anda benzinle arasında eskisi gibi uçurum fiyat farkı olmadığı için ve ülkemizde satılan Mazotlar kalitesiz olduğu için değerlendirmelerimiz kötü yönde oluyor ister-istemez. AB standarlarına göre dizel benzinden pahalıya satılacaktır yakın gelecekte. Zaten rafineri çıkış fiyatı dizelin benzinden 10-12 kuruş daha fazladır. + dizel egzos emisyon değerleri benzinden fazla olduğu için yeni vergilendirme sisteminde yine sıkıntı yaratacaktır.
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: kafamı karıştıran dizel ve benzinli olayı
« Yanıtla #13 : 23 Mayıs 2012, 10:39:00 »
Konu mk1 kısmında olduğuğu için nakres in yazdıkları baştan sona yanlış. Son modeller için geçerli bir karşılaştırma. 30 yaşındaki mk1 lerimiz için geçerlilik göstermiyor... 

 Başta GTI sonra Dizel en sonda 1.6 LPG li mk1, 3 mk1 imdede sanayi yollarına sadece gerekli olan işler için götürmüşümdür. Onun dışında bana gereksiz masraf çıkartan bir mk1 im olmadı...  Ama yanlış ustalara ve bilinçsiz kullanıma maruz kaldığında inanın bana aracınızı yakarsınız.. Bu eski olmuş yada yeni olmuş...

 Yeni araçları bilememde mk1 ler hem benzinli hem dizel motorları çok cefakar aletlerdir..

 GTI ımı full resto etmek için masraf yaptım.
 Dizelimi aldım 1.5 yılda sadece 1 kere alt takım masrafı ve yağ değişimi yaptım..
 Son aldığım mk1 dede gene alt takım masrafı ve LPG ilavesi için sanayiye soktum.

 Bunların dışında yağ değişimi filtre değişimi gibi ıvır zıvırları kapımın önünde kendim yapıyorum.. Elektirik motor ve aksesuar gibi sorunlarıda gene kendi kapımın önünde zevkime göre hallediyorum.


kusura bakmayın dedğiniz gibi ben mk1 olarak açıldığını görmedim..yazdıklarım değiniz gibi 95 yıllarından sonraki aracları içeriyor. ben güncel olarak değerlendirdim  haklısınız..
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon