Gönderen Konu: GOLF 4 1.9 TDİ 110 HP DYNOMETRE TEST SONUCU  (Okunma sayısı 9525 defa)

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
GOLF 4 1.9 TDİ 110 HP DYNOMETRE TEST SONUCU
« : 13 Mayıs 2012, 13:56:44 »
Arkadaşlar C.tesi Ümraniye'de forum üyelerinden Bilal kardeşimizin chiptuning dükkanında motor güç ölçümü yaptık.Sonuç aşağıdaki gibi çıktı.Chiptuningi merak eden arkadaşlara tavsiye ederim,gayet profesyonel bir şekilde çalışıyorlar. :)

03.06.2005

Logged

Çevrimdışı bugrabey

  • İleti: 49
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ 110 HP DYNOMETRE TEST SONUCU
« Yanıtla #1 : 13 Mayıs 2012, 20:17:09 »
hayırlı olsun kardeş.peki max speed ndn 170 ben orayı anlamadım.hp değerleri baya iyi görünüyor oysa..peki buna benzer bi uygulamayı Antalya'da yaptırma imkanımız var mı,biliyor msnz acaba?

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ 110 HP DYNOMETRE TEST SONUCU
« Yanıtla #2 : 13 Mayıs 2012, 20:31:12 »
O kadar detaylı bende bilmiyorum,benim için önemli olan motor gücü beygir sayısı idi.
03.06.2005

Çevrimdışı serhan61

  • İleti: 204
  • Yolu bilmekle yolda yürümek farklı şeylerdir...
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ 110 HP DYNOMETRE TEST SONUCU
« Yanıtla #3 : 13 Mayıs 2012, 21:31:21 »
benimde bu konuda pek bi fikrim yok ama grafiği ve verileri yorumlayarak  170 kmnin hesaplanan maximum güçteki(3865 rpm de) ulaşılan hız olduğunu düşünüyorum.yanlışımız varsa bilen arkadaşlar düzeltsin bizde öğrenelim.
ancak benim aklıma başka bi soru takıldı bu araç normalde 110 hp olmasına rağmen ölçülen max güç 112 hp çıkmış.bu araçta hiçmi güç kaybı olmamış verilere göre artmış gözüküyor hatta :D tecrübeli biri el atsın konuya aydınlanalım :)

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ 110 HP DYNOMETRE TEST SONUCU
« Yanıtla #4 : 13 Mayıs 2012, 22:07:06 »
Çok doğru Serhan tespitin hız ve deviri gösteriyor.112 beygir çıkması normal bence araca çok iyi bakıyorum :D Normalde bu modeldeki aracın bu şekilde değerler vermesi tabiki öncelikle bakımlı olması fakat ustayla yaptığım fikir alışverişinde bu yaştaki aracın 105-108 gibi değerler vermesi gerektiği ancak kullanılan yakıt ve yağ katkısının çıkan değerleri yükselttiğini söyledi, :)
03.06.2005

Çevrimdışı serhan61

  • İleti: 204
  • Yolu bilmekle yolda yürümek farklı şeylerdir...
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ 110 HP DYNOMETRE TEST SONUCU
« Yanıtla #5 : 13 Mayıs 2012, 23:51:48 »
o zaman aracına bukadar iyi baktığın için canı gönülden tebrik ediyorum seni :tamamdir bu yaşta bi araç için 100 bg çıkması bile normalmiş.senikinin 2hp de fazlası çıktı:) hatta aracın bi ara 115 hp mi diye düşündüm 1.9 motorlarda 115hp olanda var genelde audide kullanıldı ama belki aracın gümrük girişli falansa kullanılmış olabilr diye düşündüm ajm kodluydu galiba o motorlar.

Çevrimdışı MECOO

  • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ 110 HP DYNOMETRE TEST SONUCU
« Yanıtla #6 : 14 Mayıs 2012, 11:57:11 »
Güzel sonuç güle güle kullanın. Dyno sonucunu açıklamak gerekirse. Motordaki güç 112hp, tekerde 94 hp yani aktarmadaki kayıp güç 18hp, son sürat 170 olmasının sebebi 4 üncü vitete ölçüm yapılması, yani daha 5. vites var :) Güle güle kullanın.

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ 110 HP DYNOMETRE TEST SONUCU
« Yanıtla #7 : 14 Mayıs 2012, 14:41:23 »
o zaman aracına bukadar iyi baktığın için canı gönülden tebrik ediyorum seni :tamamdir bu yaşta bi araç için 100 bg çıkması bile normalmiş.senikinin 2hp de fazlası çıktı:) hatta aracın bi ara 115 hp mi diye düşündüm 1.9 motorlarda 115hp olanda var genelde audide kullanıldı ama belki aracın gümrük girişli falansa kullanılmış olabilr diye düşündüm ajm kodluydu galiba o motorlar.
1.9 motorlar 90-110 ve 130bg olarak üretilmiş.Benim aracın motor kodu ALH ve genellikle 90 bg araçlarda bu motorlar kullanılıyormuş.Yani 90 ve 110 bg motor aynı sadece turbo farklı sanırım,130 bg motor daha gelişmiş olması lazım.Benzinli 1.6 fsi motorlar 115 bg diye biliyorum.Aracın kmsi de önemli sanırım burda araç henüz 126 binde ve çok fazla kullanılmıyor zaten.Senin aracında dizel yağ değişim aralıklarını mümkün olduğunca kısa tutuyorum 5000-6000 km gibi.Hava filtresini bagajda yedek tutuyorum kafama göre değiştiriyorum bence bunlar çok önemli. :)
03.06.2005

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ 110 HP DYNOMETRE TEST SONUCU
« Yanıtla #8 : 14 Mayıs 2012, 14:48:00 »
Güzel sonuç güle güle kullanın. Dyno sonucunu açıklamak gerekirse. Motordaki güç 112hp, tekerde 94 hp yani aktarmadaki kayıp güç 18hp, son sürat 170 olmasının sebebi 4 üncü vitete ölçüm yapılması, yani daha 5. vites var :) Güle güle kullanın.
Herşey tamam da aktarmadaki kayıp güç ile kastedilen nedir?Motor gücünün volant,baskı,balata,akslar ve tekerleklere iletilirken oluşan kayıplar mı?Yoksa şanzumanla alakalı bir durum mu?Orda da direkt motor gücüne odaklandığımdan sorma gereği bile duymadım. ???
03.06.2005

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ 110 HP DYNOMETRE TEST SONUCU
« Yanıtla #9 : 14 Mayıs 2012, 15:00:12 »
Alıntı
Motor gücünün volant,baskı,balata,akslar ve tekerleklere iletilirken oluşan kayıplar mı?
Aynen bu. :)
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ 110 HP DYNOMETRE TEST SONUCU
« Yanıtla #10 : 14 Mayıs 2012, 15:21:29 »
Aynen bu. :)
Osman peki bu kayıplar önlenebilir yada giderilebilir kayıplar mı?Yoksa olması gereken kayıplar mı?Yani akstaki kayıp boşluktan,tekerlek kaybı bilyadan,gibi...??
« Son Düzenleme: 14 Mayıs 2012, 15:22:30 Gönderen: mussel »
03.06.2005

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ 110 HP DYNOMETRE TEST SONUCU
« Yanıtla #11 : 14 Mayıs 2012, 15:28:02 »
Serp'in kayıp hesaplaması neye göre bilmiyorum. Teorik olarak bir yere kadar önlenebilir. Her aracın verilerinde aktarma kaybı da verilir.
Tabi mantıken asfalta tutunamayan lastik de bir aktarma kaybı.
Başka nasıl desem bilemedim, önemsenecek bir şey değil yani. :D
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ 110 HP DYNOMETRE TEST SONUCU
« Yanıtla #12 : 14 Mayıs 2012, 15:32:27 »
Dyno felan neyse de bayadır görmedim seni forum da Osman,yok demi bi yaramazlık? :)
03.06.2005

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ 110 HP DYNOMETRE TEST SONUCU
« Yanıtla #13 : 14 Mayıs 2012, 15:36:08 »
Dyno felan neyse de bayadır görmedim seni forum da Osman,yok demi bi yaramazlık? :)

yok abi o öyle erketeden izliyor siteyi :D durum oldugu zaman ortaya çıkıyor
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)