lastik konusu şakaya gelmez. ister 5000 liralık araba olsun ister 500.000 liralık araba olsun aracın yolla temas ettiği alan 4 tane avuç içi kadar alan. aracın ve lastiklerin sınırlarını bilmek gerçekten çok önemli. ama şu da var ülkemiz yolları çok istikrarsız. 100 metre önceki virajda asfalt oturmuş, bir sonraki asfaltta ise kasis var. yerde mıcır var. yola hamsi yağı dökülmüş. veya mühendislik hesabı iyi yapılmamış eğimleri farklı ya da ne bileyim kamyonun birisi köpek ezmiş yerde kanı yağı var. viraj çapı aynı olsa da bu iki viraj için aracımızın ve lastiklerimizin sınırları farklı olacak haliyle.
öyle sanıyorum ki bu forumda yazan kimse (eğer istisnaları yok ise) ileri sürüş teknikleri eğitimi almamıştır. ileri sürüş tekniği eğitimi almak şüphesiz aracımızın veya lastiklerimizin limitlerini geliştirmez. fizik kurallarını değiştirmez. sadece olası ekstrem durumlarda bizim reaksiyonlarımızı geliştirir. nasıl davranmamız gerektiğini öğretir. söylediklerimi de yanlış anlama. eleştirmiyorum. bilgiçlik taslamak da değil niyetim. kendime de iğne değil çuvaldızı batırıyorum. direksiyona oturunca hepimiz ustayız diyoruz. aracımı kontrol ederim diyoruz. ama reaksiyonlarımız reflekslerimiz geliştirilmemiş olduğun dan hatalı veya zamansız tepkiler verebiliyoruz. bu yüzden bence aracımızın limitlerini trafiğe açık alanda sorgulamamamız en doğrusu.
lastiğini seçerken seçeceğin lastiğin hız limitine de dikkat etmeni öneririm. viraj emniyeti kadar bu da önemli. otoban kullanımı ve yüksek hız düşüncesi söz konusu olabilecekse buna da dikkat etmek gerek.
Ne demek istediğini anladım dostum sorun yok bende Demir Bükey oldugumu iddia etmiyorum
çok çeşitli araçlar kullandım açıkçası sert
araba kullanmayı ve arabayı zorlamayı seviyordum halada zevk alırım fakat her konuda oldugu gibi geçen her sene insanı olgunlaştırıyor
her geçen sene arkaya bakıp şunu neden yapmışım ne kadar salakmışım diyebiliyorum sürüş karakteri konusundada geçerli bu insan
daha mantıklı daha sonrasını düşünen bi kıvama geliyor zamanla küçük yaşta direksiyon başına geçmenın zararlarıda diyebiliriz
aslında.genel olarak sonunu yada sonrası düşünmeye başlıyor insan.
Sevdiklerini,sevmediklerini,hatta tanımadıklarını daha bir düşünür oluyor...
Artık çok daha sakin kullanıyorum sabit ve düşük hızda sağ seritte çok takılıyorum aöa açıkçası sert kullanmak istediğim zamanda saçmalayan bi lastik istemiyorum.
Dün dediğim gibi Petlas bayisine gittim alma niyetiyle gittim fakat sordugum sorulardan rahatsız olan arkadaş (iyi bi esnaf olsa kesinlikle o lastikleri bana satardı) değişik değişik cevaplar vermeye başlayınca möö gibi almadım ve kafamda petlas defterini kapadım.Başka lastiklere yönelicem artık.
Good year Eagle Ntc5 marka lastik buldum nette elemanlada konustuk çok temiz oldugundan bahsetti 5000 km falan yapılmış 200 TL istiyor 4üne akşama bakalım buluşup derken alttaki lastik yorumlarını ve puanlarını görünce şok oldum
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Goodyear/Eagle-NCT5.htmbu lastik hakkında tecrübesi olan varmı fiyatı ve durumu çok iyi ama herkeste eleştirmiş en dandik marka ve modellerden bile düşük puanlar almış.