Gönderen Konu: Turbo MK I desek?  (Okunma sayısı 3070 defa)

Çevrimdışı gokhan54

  • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Turbo MK I desek?
« : 21 Mayıs 2011, 15:05:59 »
Bu soruyu sormak için en uygun yerin bu camia içerisi olduğunu düşünüyorum aranızda bunu uygulayanlarda vardır tecrübelerini yazıya dökerler ise sevinirim. Soru şu
- Motoru dahil herşeyi sıfırlanmış bi golf mk1 gti olsa :) biz bu araca turbo uygulamak istesek ne yapmak gerek?
Açıkcası performans ve çusla çuslaya  seyir halinde olmak icin ne kadar masraf ve bu uygulamanın sorunsuz bir şekilde işlemesi için gereken parçalar nelerdir?  Bu gibi sorularıma cevap istiyorum.
Teşekkür ediyorum...
Zeytin  ( 1982 Golf 1.6 GTI: )

Logged

Çevrimdışı mk1gti09

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo MK I desek?
« Yanıtla #1 : 21 Mayıs 2011, 15:27:23 »
Mk1 GTi'ler bünyesinde mekanik injeksiyon bulunduruyor..Türkiye şartlarında mekanik injeksiyona turbo takmak çok çok zor bir iş kaldıki normal stock hayliyle bile tamiri zor yapılıyo çok uğraş gerektiren bir iş..Bence bu işi unutmalısın 1.8T yada G60 motoru daha makbule geçer..

Çevrimdışı gokhan54

  • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo MK I desek?
« Yanıtla #2 : 21 Mayıs 2011, 15:33:45 »
Mk1 GTi'ler bünyesinde mekanik injeksiyon bulunduruyor..Türkiye şartlarında mekanik injeksiyona turbo takmak çok çok zor bir iş kaldıki normal stock hayliyle bile tamiri zor yapılıyo çok uğraş gerektiren bir iş..Bence bu işi unutmalısın 1.8T yada G60 motoru daha makbule geçer..
hevesimi kırmasaydın :) öyle yüksek basınçlı bişey değil ya hani blow off sesi yankı yapsın hafiften şöle bi 25 hp artsın 18t var da satılık olarak g60 var mı ki ?
Zeytin  ( 1982 Golf 1.6 GTI: )

Çevrimdışı mk1gti09

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo MK I desek?
« Yanıtla #3 : 21 Mayıs 2011, 15:39:04 »
O zaman stock bir mk1 gti sana yetecektir 4000 rpm'den sonra turbonun sesi aratmaz o emiş sesi..25 ps için sistemi bozmanın anlamı yok dereceli egzantirk,headers ve komple egzos sistemi ile o değeri rahatllikla  alırsın..Piyasayı takip edmiyorum ama G60 samanlıkta iğne arar gibi bişey

Çevrimdışı 0M42

  • İleti: 53
  • Çoksa torkun,olmasın korkun..
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo MK I desek?
« Yanıtla #4 : 25 Mayıs 2011, 19:52:57 »
Zaten arkadaşın kastettiği basınç ile öyle ahım şahım yankılı bir "çuff" sesi alınmaz.Boost dediğin 1 - 1.5 bar olacakki çufladımı yer gök inleyecek.
Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız ..

Çevrimdışı ahmet_0519

  • İleti: 70
  • etikete ihtiyaç yok eskiLer tanıR ßizi :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo MK I desek?
« Yanıtla #5 : 25 Mayıs 2011, 21:07:01 »
bence en ıyısı cakma blow of bnde wardı bı ara herkez turbolu sanıodu :P :D  :D  ::)
farkıN yoKsa yaŞama ;)

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: Turbo MK I desek?
« Yanıtla #6 : 26 Mayıs 2011, 01:31:16 »
Zaten arkadaşın kastettiği basınç ile öyle ahım şahım yankılı bir "çuff" sesi alınmaz.Boost dediğin 1 - 1.5 bar olacakki çufladımı yer gök inleyecek.
aynen dediğin gibi o motora max basacağın 0,6 bar dır o kadar havayı da motor benzinin yanmasında kullanacağı için geriye bişey kalmaz.
Çufffff sesi çıkarmı bilmem ama güzel bir fosssss sesi çıkacağından eminim :)