Gönderen Konu: Motor çalışma sorunu... (DİZEL)  (Okunma sayısı 35933 defa)

Çevrimdışı betoqu

  • İleti: 488
  • '' Bize her yer Kripton...''
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor çalışma sorunu... (DİZEL)
« Yanıtla #42 : 25 Nisan 2011, 15:02:31 »
Mek. ağır basıyordu,herhangi bir ikazda almayınca,sıvadım kolları...

Logged

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor çalışma sorunu... (DİZEL)
« Yanıtla #43 : 25 Nisan 2011, 15:08:06 »
Mek. ağır basıyordu,herhangi bir ikazda almayınca,sıvadım kolları...

mekanikten geçtin olayı artık elektronik değildir inş.
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı betoqu

  • İleti: 488
  • '' Bize her yer Kripton...''
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor çalışma sorunu... (DİZEL)
« Yanıtla #44 : 25 Nisan 2011, 16:35:46 »
mekanikten geçtin olayı artık elektronik değildir inş.

İnş usta inş...

Ama %90 krank kaması diyorum ben,hatta anket bile başlatabilirim... :)

Yalnız dikkatimi çekti,kimse konuya müdahil olmuyor. Sen,ben,O başka yok.  NEREDE BU DİZELCİLER,T4'cüler, CHİP-TUNİNCİLER..!? ???

Çevrimdışı omertek

  • İleti: 723
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor çalışma sorunu... (DİZEL)
« Yanıtla #45 : 25 Nisan 2011, 21:04:51 »
Diyecek bir şey bırakmamışsınki kardeş  :D sadece izliyoruz .Volan dişlisi demişsin bu bahsettiğin dişli ne işe yarar??  Aslında benim aklıma volanın kendisi geliyor krank'a nasıl bağlantılı bilmiyorum kama da olabilir volanın oturacağı özel pimler de olabilir iki türlüde sıyırmış boşa dönüyor olabilir ??

 
Acaba elektronik bir arıza olabilir mi.? ???

Beyin doğru komut vermeyip,ateşleme sırasını bozma gibi..?

Senin motorun yakıt püskürtme sistemi  common rail mi ? Zannetmiyorum dolayısı ile beyin kaynaklı ateşleme değilde yakıt püskürtme sırasında bir sorun olma ihtimali yok geriye neler kalır tekrar düşünmek lazım :) ::)
1993 RENO TOROS
2000 SEAT CORDOBA 1.6 SXE
1980 VW  MK1 GOLF LD

Çevrimdışı omertek

  • İleti: 723
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor çalışma sorunu... (DİZEL)
« Yanıtla #46 : 25 Nisan 2011, 21:14:25 »
Birde sprey demişsin ne spreyi bu emme manifoldundan mı sıkıyorsun  ?? Marş bastığında egzost'tan çıkış nası oluyor yani yanma belirtisi varmı ? Birde yakıt var sente tamam diyorsun geriye ateşleme için basınç kalıyor kompresyon oranlarını kontrol edebilirsiniz mesela.
1993 RENO TOROS
2000 SEAT CORDOBA 1.6 SXE
1980 VW  MK1 GOLF LD

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor çalışma sorunu... (DİZEL)
« Yanıtla #47 : 25 Nisan 2011, 23:31:24 »
Diyecek bir şey bırakmamışsınki kardeş
:tamamdir
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM

Çevrimdışı betoqu

  • İleti: 488
  • '' Bize her yer Kripton...''
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor çalışma sorunu... (DİZEL)
« Yanıtla #48 : 25 Nisan 2011, 23:40:41 »
Birde sprey demişsin ne spreyi bu emme manifoldundan mı sıkıyorsun  ?? Marş bastığında egzost'tan çıkış nası oluyor yani yanma belirtisi varmı ? Birde yakıt var sente tamam diyorsun geriye ateşleme için basınç kalıyor kompresyon oranlarını kontrol edebilirsiniz mesela.

Özel spreylerde var ama ben balata temizleyici sıktım emmeden. Egzosttan mavi duman atıyor aşırı derecede,sanki her enjektör iişiyormuş gibi. Volanda bir sıkıntı yok. 4-1 de yerine geliyor,sente tutuyor ve kırık değil. Fakat takıldığım bir nokta var pompa. Pompa sentesi için herhangi bir işaret bulamadım...

Çevrimdışı betoqu

  • İleti: 488
  • '' Bize her yer Kripton...''
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor çalışma sorunu... (DİZEL)
« Yanıtla #49 : 25 Nisan 2011, 23:43:15 »
İnat etti,izin vermedi. Bende mecbur kaldım bıraktım ustanın şefkatli ellerine... :)

Çevrimdışı omertek

  • İleti: 723
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor çalışma sorunu... (DİZEL)
« Yanıtla #50 : 25 Nisan 2011, 23:50:02 »
Kesinlikle olması gerek,  yani pompa miline bağlı olan kasnak üzerinde işaretli yeri bulamıyorsanız düzgün çalışması mümkün değil , bu demek oluyor ki  pompanız pistonlar herhangi bir yerdeyken mazot püskürtüyor bu püskürtme sıkıştırmanın maksimum seviyesinde(aynı zamanda sıcaklığın en yüksek olduğu zaman) olmayınca mazot içerde tekrar sıvı hale gelip birikiyor dolayısı ile daha sonra sıkıştırma olsa bile ancak senin bahsettiğin dumanın çıkmasına yarıyor :) bence sente ayarından  yapıyor  ;)
« Son Düzenleme: 25 Nisan 2011, 23:51:16 Gönderen: omertek »
1993 RENO TOROS
2000 SEAT CORDOBA 1.6 SXE
1980 VW  MK1 GOLF LD

Çevrimdışı omertek

  • İleti: 723
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor çalışma sorunu... (DİZEL)
« Yanıtla #51 : 25 Nisan 2011, 23:55:53 »
Tabi bunun sebebi sadece sente olmayabilir mesela kol yataklardan biri aşınıp boşluk yaparsa o  piston tam yukarı çıkamayacağından kompresyon düşer yine duman atar ama bu halde motor çalışırmı  yada ne kadar çalışır bilemiyorum.Tabi bunlar kötü senaryolar böyle gider durur aklımıza kötü şeyler getirmeyelim :)
1993 RENO TOROS
2000 SEAT CORDOBA 1.6 SXE
1980 VW  MK1 GOLF LD

Çevrimdışı omertek

  • İleti: 723
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor çalışma sorunu... (DİZEL)
« Yanıtla #52 : 25 Nisan 2011, 23:56:14 »
İnat etti,izin vermedi. Bende mecbur kaldım bıraktım ustanın şefkatli ellerine... :)

Aynen yapacak başka bir şey yok
1993 RENO TOROS
2000 SEAT CORDOBA 1.6 SXE
1980 VW  MK1 GOLF LD

Çevrimdışı betoqu

  • İleti: 488
  • '' Bize her yer Kripton...''
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor çalışma sorunu... (DİZEL)
« Yanıtla #53 : 25 Nisan 2011, 23:56:28 »
Kesinlikle olması gerek,  yani pompa miline bağlı olan kasnak üzerinde işaretli yeri bulamıyorsanız düzgün çalışması mümkün değil , bu demek oluyor ki  pompanız pistonlar herhangi bir yerdeyken mazot püskürtüyor bu püskürtme sıkıştırmanın maksimum seviyesinde(aynı zamanda sıcaklığın en yüksek olduğu zaman) olmayınca mazot içerde tekrar sıvı hale gelip birikiyor dolayısı ile daha sonra sıkıştırma olsa bile ancak senin bahsettiğin dumanın çıkmasına yarıyor :) bence sente ayarından  yapıyor  ;)

Söylediklerin nokta,eyvallah ama dediğim gibi herhangi bir işaret bulamadım,yok.. :) Bilen birisi var mı..? Motor kodum 1Z .

Çevrimdışı betoqu

  • İleti: 488
  • '' Bize her yer Kripton...''
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor çalışma sorunu... (DİZEL)
« Yanıtla #54 : 26 Nisan 2011, 22:46:18 »
Arkadaşlar sorunum çözülmüştür...

Saydığımız,uğraştığımız ve ürettiğimiz çözümlerin hiç birisi ile alakası yokmuş. Sorun, pompadaki  'stop muşuru'nda...


Bozuk olan parça bu ve bu ufak parça aracı stop ettiğinde enjektör ve pompa arasındaki mazotu sabit tutuyor. Ama özelliğini kaybetmiş ve marşa bastığın halde çalışma moduna geçmiyor,stop pozisyonunda bekliyor ve pompanın görevini tamamlamasına müsade etmiyor. Ustanın dediği bu ama kesin sonuç için yarın Teknik Dizel, Ümraniye Kadosan'a gideceğim...


İşte meşhur parça... :)



Uploaded with ImageShack.us

içinde yay var ve tepesininde karşılıklı 2 delik var...



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Bağlı olduğu yerde burası, SİYAH-BEYAZ KABLONUN BAĞLI OLDUĞU YER



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us





Çevrimdışı omertek

  • İleti: 723
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor çalışma sorunu... (DİZEL)
« Yanıtla #55 : 26 Nisan 2011, 22:55:48 »
İyi ama enjektörlerden mazot geliyor demiştin o selenoid açmıyorsa nasıl olmuş o iş  ??? neyse yeterki sorun çözülsün   :tamamdir :sevgi:
1993 RENO TOROS
2000 SEAT CORDOBA 1.6 SXE
1980 VW  MK1 GOLF LD