Gönderen Konu: MK1 1.8 8V Twin Dellorto projesi başladı "yeni resimler"  (Okunma sayısı 29473 defa)

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Merhaba VW Dünyası
« Yanıtla #42 : 21 Mart 2011, 19:10:06 »
ufak bir araştırma yaptım. bu motor 87-90 arasında golflere takılmış. 1,8 8v. jh kodlu motor ile aynı bloğa sahip olmasına karşın daha düşük hp üretiyormuş.

daha ilginç bir detay. (doğruluğundan emin değilim.) bu motorların avrupadaki golflerde değil amerikadaki fox lara takılmış olması.

Evet 89 Hp lik 1800cc bir motor 1983 ten sonra ABD de Quantum, Fox ve Jetta da kullanılmış bir motor.
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Logged

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Merhaba VW Dünyası
« Yanıtla #43 : 22 Mart 2011, 10:56:31 »
Evet 89 Hp lik 1800cc bir motor 1983 ten sonra ABD de Quantum, Fox ve Jetta da kullanılmış bir motor.
Çift yatık Weber'lerle bayağı yükselmiştir o 89 HP  :) :)
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı bersavas

  • İleti: 64
  • Dünde vardım, Bugünde Varım..
    • Profili Görüntüle
Ynt: Merhaba VW Dünyası
« Yanıtla #44 : 22 Mart 2011, 11:08:07 »
Önceki sahiplerinin gıdıkladığını biliyorum ama sanırım kapak sonradan değişmiş. istediğim randımanı alabilirsen ufak ufak 16V ye doğru geçicem sanırım. Arabayı çok güçlendirmek yerine hafifletmeyi daha çok seviyorum. En son 1999 yılında mk1 Pirelli almıştım ilk sahibinden çok orjinaldi çok keyif almıştım. bakalım yine keyif alabilecekmiyim.

Bugün weberler ayara gidiyor.
Herkese Selamlar , Sevgiler

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Merhaba VW Dünyası
« Yanıtla #45 : 22 Mart 2011, 18:59:57 »
Weber lerden sadece ses ve aşırı yakıt tüketiminden başka bir şey gelmiyecektir.. Sahibi satarken 150hp diye reklamını yapıyordu aracın ama üzerindeki stock motor değerleri 89hp weber stock ayarı ile 10hp anca eklese 100 hp.. Makina da ciddi değişiklilikler yapılsa piston,kol,gömlek sonra dereceli egsantrik 150hp rahat yakalanır. üstüne çıkmak için 16v kapak iyi gider ama gaza basmayada bu devirde sağlam cep ister :)
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı bersavas

  • İleti: 64
  • Dünde vardım, Bugünde Varım..
    • Profili Görüntüle
Ynt: Merhaba VW Dünyası
« Yanıtla #46 : 22 Mart 2011, 20:26:48 »
Weberlerde problem çıktı malesef değiştireceğim. başka bir önerin varsa seve seve dinlerim.
Herkese Selamlar , Sevgiler

Çevrimdışı GolfGti16VMk1

  • İleti: 2868
  • Volkswagen Motorsport
    • Profili Görüntüle
Ynt: Merhaba VW Dünyası
« Yanıtla #47 : 22 Mart 2011, 20:34:50 »
Hayırlı uğurlu olsun Bora abi .

Arabanın daha önce önce önce ki sahibi olarak o araç std 1.6 Gti ları geçen çok sağlam yürüyen bir araçtı yakıtı astronomik derecede azdı o zamanda bende 3 taen gti vardı 2 tanesi 1.6 gti buda 1.8 gti dı. K-jetronik sistemi mükemmel di ben çok zevk alıyordum en azında. Weber olayına gelince. O aracı webere çeviren belki kasaptı tam emin değilim ama arabaya binen salavat getiriyormuş istabula gelen mk1 i bilen arkadaşlardan duydum.

Doğru Weber DCOE yada Dellorto DHLA 40G H Karbüratörler düzgün kullanımda standart 1.6gti k-jetten daha az yakar bunun her türlü açıklarım Erşan. Yakıt tüketimi bir araç gidiyorsa yakar yakmazsa gitmiyordur zaten bunu artık herkes biliyor. Weber yada Dellorto sesini ben çok uzun yıl kendim kullanarak dereceli eksantrikli 8v yada 16v de zevk aldım aldırdım. Gidişini ıspatlı olarak yaklaşık 12 tane arabayla denedim ve geçtim. ( 306 Gti -  Golf3 Gti - Golf 4 Gti 1.8T- Vtec - 3.25 e30 5.25 e34 - Audi 1.8T vs ) Hiç bir zaman weber çok yakmaz bu weber dellorto karbüratörlerin en büyük reklamıdır. Ayarsız bakımsız filtreleri değişmeyen yağ kir içinde kullanılan her karbüratör her motor ne yakıt sistemi olursa olsun kötü düzensiz ve çok yakarak çalışır. Kendim 16v Weberli her zaman gazlayarak kullandığım araç inanılmaz performasa sahip sahip olduğu performansa göre çok az yakıt sarfeden bir araçtı . Bu iş bakım bilgi çerçevesinde olduğu sürece iyidir. K-jet iyi bir sistem hemde çok iyi ama artık vaadini doldurdu .

Sevgiler.
« Son Düzenleme: 22 Mart 2011, 20:36:33 Gönderen: GolfGti16VMk1 »
Volkswagen Motorsport

Çevrimdışı bersavas

  • İleti: 64
  • Dünde vardım, Bugünde Varım..
    • Profili Görüntüle
Ynt: Merhaba VW Dünyası
« Yanıtla #48 : 22 Mart 2011, 20:48:30 »
Hayırlı uğurlu olsun Bora abi .

Arabanın daha önce önce önce ki sahibi olarak o araç std 1.6 Gti ları geçen çok sağlam yürüyen bir araçtı yakıtı astronomik derecede azdı o zamanda bende 3 taen gti vardı 2 tanesi 1.6 gti buda 1.8 gti dı. K-jetronik sistemi mükemmel di ben çok zevk alıyordum en azında. Weber olayına gelince. O aracı webere çeviren belki kasaptı tam emin değilim ama arabaya binen salavat getiriyormuş istabula gelen mk1 i bilen arkadaşlardan duydum.

Doğru Weber DCOE yada Dellorto DHLA 40G H Karbüratörler düzgün kullanımda standart 1.6gti k-jetten daha az yakar bunun her türlü açıklarım Erşan. Yakıt tüketimi bir araç gidiyorsa yakar yakmazsa gitmiyordur zaten bunu artık herkes biliyor. Weber yada Dellorto sesini ben çok uzun yıl kendim kullanarak dereceli eksantrikli 8v yada 16v de zevk aldım aldırdım. Gidişini ıspatlı olarak yaklaşık 12 tane arabayla denedim ve geçtim. ( 306 Gti -  Golf3 Gti - Golf 4 Gti 1.8T- Vtec - 3.25 e30 5.25 e34 - Audi 1.8T vs ) Hiç bir zaman weber çok yakmaz bu weber dellorto karbüratörlerin en büyük reklamıdır. Ayarsız bakımsız filtreleri değişmeyen yağ kir içinde kullanılan her karbüratör her motor ne yakıt sistemi olursa olsun kötü düzensiz ve çok yakarak çalışır. Kendim 16v Weberli her zaman gazlayarak kullandığım araç inanılmaz performasa sahip sahip olduğu performansa göre çok az yakıt sarfeden bir araçtı . Bu iş bakım bilgi çerçevesinde olduğu sürece iyidir. K-jet iyi bir sistem hemde çok iyi ama artık vaadini doldurdu .

Sevgiler.

Dostum Dellortoları yarın bırakabilirsen çok sevinirim. Yatırmayalım çocuğu. Veysel abi seni bekliyor.
Herkese Selamlar , Sevgiler

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Merhaba VW Dünyası
« Yanıtla #49 : 22 Mart 2011, 22:45:30 »
Çoklu karburatör sistemleri 60lı yıllarda performans için uygulanmaya başlanmışlar 70 lerin sonuna kadarda devam edilmiş özellikle büyük hacimli motorların beslenmesi için büyük boğaz veya çoklu boğaz mantığı kullanılmış.. Ama ekonomik krizler yakıta bindirilen ağır vergiler (şimdiki durum gibi) üreticileri başka sistemlere yönelmişler. 

 Konumuz Hangisi iyidir kötüdür değil ama zamanında performans ve ekonomi kriterleri motorlara uygulanan sistemlerle apaçık ortada..  Yazının içindede dediğin gibi kötü sistem yoktur ama uygulama vardır.. Ben k-jet ile ki kötü ayarlı sistemde 100km de 4,5 litre gibi bir değerler yakaladığımı biliyorum kaldıki aynı makinada çoklu weberin aynı kullanımda aynı yakıt ve performans değerini verebileceğini sanmıyorum..

 Şunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirim standart kullanımda (stock motor) çoklu karburatörün avantaj yerine dezavantajdan başkabirşey getireceğine inanmıyorum..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı GolfGti16VMk1

  • İleti: 2868
  • Volkswagen Motorsport
    • Profili Görüntüle
Ynt: Merhaba VW Dünyası
« Yanıtla #50 : 22 Mart 2011, 23:17:24 »
Çoklu karburatör sistemleri 60lı yıllarda performans için uygulanmaya başlanmışlar 70 lerin sonuna kadarda devam edilmiş özellikle büyük hacimli motorların beslenmesi için büyük boğaz veya çoklu boğaz mantığı kullanılmış.. Ama ekonomik krizler yakıta bindirilen ağır vergiler (şimdiki durum gibi) üreticileri başka sistemlere yönelmişler. 

 Konumuz Hangisi iyidir kötüdür değil ama zamanında performans ve ekonomi kriterleri motorlara uygulanan sistemlerle apaçık ortada..  Yazının içindede dediğin gibi kötü sistem yoktur ama uygulama vardır.. Ben k-jet ile ki kötü ayarlı sistemde 100km de 4,5 litre gibi bir değerler yakaladığımı biliyorum kaldıki aynı makinada çoklu weberin aynı kullanımda aynı yakıt ve performans değerini verebileceğini sanmıyorum..

 Şunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirim standart kullanımda (stock motor) çoklu karburatörün avantaj yerine dezavantajdan başkabirşey getireceğine inanmıyorum..

Şuan USA Almanya İngiltere normal kullanımda Weber Dellorto tercih ediyor ekonomik açıdan önemlimidir onlar için bilemem .  ama bu karbüratör sistemleri Performanslı yakıt sistemidir. Alınan performansa göre en düşük yakıt tüketimide bu karbüratörleriyle sağlanır

Bu karbüratörlerin motora ne kadar güç kattığını şöyle aktarayım .

Stock Golf Mk2 16v KR motor 139 PS  dir ( Bu K-jetli sistemle alınan güçtür. )

Aynı Stock Makineye 45 DCOE 152  Karbüratör sistemi  takıldığında ise 155 - 160 Ps arası kullanılmaktadır.

İşte aradaki fark bu kadar farklı. Yakıt tüketimi için bilgi lazım olursa . Onuda detaylı yazarım.

Weber  Karbüratör sistemi özellikle Gti segmentindeki araçlar için hiç bir zaman dezavantaj değildir. Bu sistemi avantajlı olmak isteyenler kullanıyor zaten. Aksini  düşünecek olursak gidip dizel alalım yada LPG li  araba alıp binelim.
Volkswagen Motorsport

Çevrimdışı bersavas

  • İleti: 64
  • Dünde vardım, Bugünde Varım..
    • Profili Görüntüle
Ynt: Merhaba VW Dünyası
« Yanıtla #51 : 23 Mart 2011, 00:36:27 »
Şuan USA Almanya İngiltere normal kullanımda Weber Dellorto tercih ediyor ekonomik açıdan önemlimidir onlar için bilemem .  ama bu karbüratör sistemleri Performanslı yakıt sistemidir. Alınan performansa göre en düşük yakıt tüketimide bu karbüratörleriyle sağlanır

Bu karbüratörlerin motora ne kadar güç kattığını şöyle aktarayım .

Stock Golf Mk2 16v KR motor 139 PS  dir ( Bu K-jetli sistemle alınan güçtür. )

Aynı Stock Makineye 45 DCOE 152  Karbüratör sistemi  takıldığında ise 155 - 160 Ps arası kullanılmaktadır.

İşte aradaki fark bu kadar farklı. Yakıt tüketimi için bilgi lazım olursa . Onuda detaylı yazarım.

Weber  Karbüratör sistemi özellikle Gti segmentindeki araçlar için hiç bir zaman dezavantaj değildir. Bu sistemi avantajlı olmak isteyenler kullanıyor zaten. Aksini  düşünecek olursak gidip dizel alalım yada LPG li  araba alıp binelim.


Arabayı sadece hafta sonları kullanıyorum. Hali hazırda Eşimin dizel Albeası var (Şirket Aracı). BUndan önce 145 1.7 16v kullanıyordum hiç sıkıştırmadan 50 kuruş yakıyorduki sıkıştırdığımdada yürümediğinden emin olabilirsiniz. İlk sahibinden almama rağmen hemen sattım. Yakıt/performans oranı birbirini kurtardığı sürece önemli değil. yaksın yürüsün. bir headers bir dereceli koyup keyif için birazda performans alabilirsem ne ala. olmassa Yaza doğru Golf 2 16V ye geçebilirim. Yada aklımdaki büyük projeye doğru. Arkadan itiş MK1 2.8
Herkese Selamlar , Sevgiler

Çevrimdışı bersavas

  • İleti: 64
  • Dünde vardım, Bugünde Varım..
    • Profili Görüntüle
Ynt: Merhaba VW Dünyası
« Yanıtla #52 : 24 Mart 2011, 16:40:33 »
Merhaba

Sevgili Selçuk arkadaşımızdan aldığım Dellortoların tamir takımları ingiltereden yola çıktı. Tamşr takımı 27 pound kargosu 36 pound :)))
Sanırım pazartesi en geç burda olacak. Sonra egzosa gelecek sıra. bakalım hayırlısı.
Herkese Selamlar , Sevgiler

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Merhaba VW Dünyası
« Yanıtla #53 : 24 Mart 2011, 19:53:34 »
Merhaba

Sevgili Selçuk arkadaşımızdan aldığım Dellortoların tamir takımları ingiltereden yola çıktı. Tamşr takımı 27 pound kargosu 36 pound :)))
Sanırım pazartesi en geç burda olacak. Sonra egzosa gelecek sıra. bakalım hayırlısı.
Bora abi fotosuz olmuyor ama özlettirme bize yavruyu  :)
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı bersavas

  • İleti: 64
  • Dünde vardım, Bugünde Varım..
    • Profili Görüntüle
Ynt: Merhaba VW Dünyası
« Yanıtla #54 : 24 Mart 2011, 23:58:49 »
Bora abi fotosuz olmuyor ama özlettirme bize yavruyu  :)

Yanına gidemedimki. Bostancıda yatıyor yavrucak. Yarın akşam inşallah
Herkese Selamlar , Sevgiler

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Merhaba VW Dünyası
« Yanıtla #55 : 25 Mart 2011, 14:33:05 »
Yanına gidemedimki. Bostancıda yatıyor yavrucak. Yarın akşam inşallah
İnşallah  :sevgi:
ob ein leben nach dem cabrio ist ???