Gönderen Konu: NK R buji  (Okunma sayısı 12218 defa)

Çevrimdışı asokrates

  • İleti: 46
    • Profili Görüntüle
NK R buji
« : 03 Mart 2011, 12:54:58 »
Arkadaşlar 1,6 comf. 2000 model boramın bujilerini değiştirmek istedim fazla yakıyor diye.Yedek parçacıdan boch buji satına aldım ustama gittiğimde beraber söktüğümüzde usta bana bujiler çil gibi çok iyi değiştirmeye gerk yok dedi .ayrıca bujilere baktığımda bujini NK r hatırladımğım kadarı ile (NGK  R de olabilir) ve bu buj,ler çok iyi bende kendi arabamda kullanıyorum diyerek takmadık. sizce doğrusunumu yaptık ne önerirsiniz. İyi günler
Ayinesi iştir kişinin ,lafa bakılmaz..

Logged

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: NK R buji
« Yanıtla #1 : 03 Mart 2011, 13:15:30 »
AKL motorun orjinal bujisi NGK, yetkili servise de gitseniz bunu verirdi.

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: NK R buji
« Yanıtla #2 : 03 Mart 2011, 14:50:31 »
BOSCH,NGK,Denso,Beru... her markanın aşağı yukarı her otomobile uygun bujisi vardır. AKL motorun üzerinden NGK çıktı diye BOSCH takılamaz diye bir durum söz konusu değil. Örneğin benim arabamın orjinal bujisi BOSCH bu kaputun altında Türk'ün değil Hans'ın yazdığı metal panelde de yazıyor ama ben NGK'nın Iridium bujisini kullanıyorum. Arabamın çekişi farkedilir şekilde artarken yakıt tüketimimde düşüş oldu. Önemli olan aracınıza en uygun bujiyi bulmanız. Benim size önderim Bosch veya NGK'nın aracınıza uygun olan Iridium bujisini takmanız. Bu tüketiminizi düşürür. Veya aracınız LPG'li ise çift platinli yeni nesil LPG'li araçlar için olan BUJI'lerden kullanmanız.

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: NK R buji
« Yanıtla #3 : 03 Mart 2011, 19:48:55 »
her motor aynı sıcaklık değerine sahip değil,
dolayısıyla her motorda sorunsuz çalışan bir buji olamaz.

evet üzerinden NGK çıktıysa aynı koda sahip NGK ile değiştirmenizi öneririm,
servisten alırsanızda aynı koda sahip bujiyi verirler dolayısıyla aklınızda şüphe kalmaz.


Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: NK R buji
« Yanıtla #4 : 03 Mart 2011, 20:51:26 »
her motor aynı sıcaklık değerine sahip değil,
dolayısıyla her motorda sorunsuz çalışan bir buji olamaz.

evet üzerinden NGK çıktıysa aynı koda sahip NGK ile değiştirmenizi öneririm,
servisten alırsanızda aynı koda sahip bujiyi verirler dolayısıyla aklınızda şüphe kalmaz.



Bende BOSH Super 4 alırsanız sizin için daha iyi olur diyorum,hadi bakalım ne olacak  ;)

Çevrimdışı beyazbora

  • İleti: 422
  • SELAMLAR...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: WV BORA
  • Şehir: Ordu
Ynt: NK R buji
« Yanıtla #5 : 04 Mart 2011, 00:56:30 »
 Benim size önderim Bosch veya NGK'nın aracınıza uygun olan Iridium bujisini takmanız. Bu tüketiminizi düşürür. Veya aracınız LPG'li ise çift platinli yeni nesil LPG'li araçlar için olan BUJI'lerden kullanmanız.

evet benim araç lpgli
çift platinli ne demek bosh un varmı bu şekilde bir bujisi
« Son Düzenleme: 04 Mart 2011, 00:56:57 Gönderen: beyazbora »
BİSMİLLAH HER HAYRIN BAŞIDIR...

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: NK R buji
« Yanıtla #6 : 04 Mart 2011, 01:19:38 »
Gerekli bilgiyi buradan öğrenebilirsiniz:

BoschLive

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: NK R buji
« Yanıtla #7 : 04 Mart 2011, 16:06:59 »
Bende BOSH Super 4 alırsanız sizin için daha iyi olur diyorum,hadi bakalım ne olacak  ;)

ben buji aramıyorum ki  ;)

konunun sahibi arkadaşa kafanda bir soru işareti varsa şayet,
yetkili servise de gitsen sana ngk verir, orjinali çünkü ngk dedim. (akl motor olduğunu düşünerekten).

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: NK R buji
« Yanıtla #8 : 04 Mart 2011, 16:30:40 »
Birol şimdi şöyle bir durum var bahsettiğimiz ara. 99 model,araç üretildikten sonra gelişen teknoloji ile platinium bujiler,iridium bujiler,çift platinli bujiler çıktı. Bizimkisi sadece teknolojiye ayak uydurmak  ;)

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: NK R buji
« Yanıtla #9 : 04 Mart 2011, 16:56:23 »
yok Gani ben anladım senin demek istediğin şeyi. ona bir lafım yok zaten.
benim söylemek istediğim farklı bişey, misal adamın elinde orjinal veya muadili buji yok, elinde ne varsa bu uyar diyip takıyor.
forumda da duyduk, polodan taunus bujisi çıkması falan. tamam buji aynı markadır ama araçlar aynı değil.
sonra bir problem çıkınca kimin aklına buji gelir. ufacık şey olmadık masraflar çıkarır.

bu yüzden orjinal yazdım, eğer bilgi sahibi değilseniz servisten orjinali isteyin bu sadece buji değil birçok parça için geçerli.

Çevrimdışı rsb

  • İleti: 1512
    • Profili Görüntüle
Ynt: NK R buji
« Yanıtla #10 : 04 Mart 2011, 17:22:20 »
6N  aracıma önerebilceginiz buji nedir acaba ? yakıttan sikayetciyim ... performans kaybetmeden yakıt dusurmek istiyorum ...

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: NK R buji
« Yanıtla #11 : 04 Mart 2011, 18:18:49 »
Neyse boş verin tartışmayı beni MK1'ime en iyi gidicek buji hangisidir ben söktüm 3 tırnak çıktı kaç tırnak ne marka hangi model alayım  :)
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: NK R buji
« Yanıtla #12 : 04 Mart 2011, 18:26:43 »
Neyse boş verin tartışmayı beni MK1'ime en iyi gidicek buji hangisidir ben söktüm 3 tırnak çıktı kaç tırnak ne marka hangi model alayım  :)

Fits: VW GOLF Mk1
Engine Size:  1.8
Variant:  GTi
Engine Type/Code:  JJ, DX
Year:  08/82-02/84
 
 
 Iridium Part Number:  BPR6EIX
Iridium Stock Code:  6637
Number of Plugs:  4
Electrode Gap in mm (X = factory preset):  X

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: NK R buji
« Yanıtla #13 : 04 Mart 2011, 18:28:23 »
Gökhan Iridium bulamazsan veya pahalı kaçarsa   Bosch WR7DC