Gönderen Konu: tsi 122 hp mi yoksa 140 hp mi  (Okunma sayısı 34907 defa)

Çevrimdışı dalgıç

  • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Ynt: tsi 122 hp mi yoksa 140 hp mi
« Yanıtla #14 : 21 Temmuz 2010, 20:05:35 »
140 lığın kaldırılma sebebini bilen var mı acaba??????

 ben söyleyeyim kaldırılma sebebini,,ilk çıktıklarında 122,140,ve 170 hplik seçenekler vardı,satış rakamlarında 140 lık en çok satanıydı,122 de tek turbo olduğu için performansta çok iddalı degildi,140 ve 170 lıkte kompresör+turbo oldugundan motorları tamamen aynı ve aradaki güç farkı sadece yazılımdan sağlanıyordu,,fiyat olarak 170 lik en pahalısı oldugundan,140 lık modeli 170 liğin satışlarını baltalıyordu haliyle,,benimde yaptığım gibi 140 lık alıp chip tuning yaptırarak 210 hp ye kadar gücü artırılabiliyordu,170 liğe 10000 tl fazla vermeye hiç gerek yoktu,,volkswagende bunun farkına vardı haliyle tabiki,ve 140 lıgı iptal etti,ve sadece122 lik ve  160 lık modeli çıkardı,,yani (GÜÇ İSTİYORSAN 10000 TL FAZLA VERİP )kompresör+turbo olan 160 lığı almak zorundasın ,istemiyorsan 122 lik tek turbolu alacaksın,BU KADAR BASİT ,TİCARET VE KAR MESELESİ YANİ
« Son Düzenleme: 21 Temmuz 2010, 20:07:42 Gönderen: dalgıç »

Logged

Çevrimdışı erberk

  • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
Ynt: tsi 122 hp mi yoksa 140 hp mi
« Yanıtla #15 : 21 Temmuz 2010, 20:39:54 »
dalgıç açıklama için tşk.
bir kaç soru sorsam yardımın için şimdiden şk.
-fsi motorun kaldırılma sebebi nedir?
-tsi motorlarda düz mü yoksa dsg yi mi tavsiye edersin?
-102 hp 8v motor ilkel bir teknoloji olmasına rağmen niçin hala kaldırılmıyor veya 16v yükseltilmiyor?ve parasına göre bu motoru tavsiye edermisin?çok soru oldu galiba ::)

Çevrimdışı dalgıç

  • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Ynt: tsi 122 hp mi yoksa 140 hp mi
« Yanıtla #16 : 21 Temmuz 2010, 22:12:42 »
dalgıç açıklama için tşk.
bir kaç soru sorsam yardımın için şimdiden şk.
-fsi motorun kaldırılma sebebi nedir?
-tsi motorlarda düz mü yoksa dsg yi mi tavsiye edersin?
-102 hp 8v motor ilkel bir teknoloji olmasına rağmen niçin hala kaldırılmıyor veya 16v yükseltilmiyor?ve parasına göre bu motoru tavsiye edermisin?çok soru oldu galiba ::)

fsı nin kaldırılma sebebini bilmiyorum ama yakıt yüzünden olabilir sanırım,fsı motor performansını yüksek devirlerde gösteren bir motor,buda yakıtı fazla yakması demek,,,102 hp lpg takılabildiği için talep yüzünden üretime devam ediyor herhalde,yoksa 80 li senelerin teknolojisi bu motor ,,,tsi motorlarda kesinlikle ve kesinlikle manuel vitesi tavsiye ederim,diğer forumda arıza yapmayan yok gibi,şikayetler diz boyu,,dsg alıp ha bozuldu ha bozulacak diye tedirgin olarak kullanmak ve geceleri rahat uyuyamamaktansa,manuel alıp rahat bir şekilde sorunsuz kullanarak ,geceleride rahat uyumak daha iyidir bence
« Son Düzenleme: 21 Temmuz 2010, 22:29:51 Gönderen: dalgıç »

Çevrimdışı q4

  • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Ynt: tsi 122 hp mi yoksa 140 hp mi
« Yanıtla #17 : 23 Temmuz 2010, 15:14:47 »
fsi motorla ilgili kulaktan duyma bilgim şudur; performans ve yakıt tüketiminde klasik motora göre daha iddali olmak üzere çıkartılmıştı. istenilen sonuçlar alınmayınca vazgeçildi, hatta bir ara vw sadece büyük hacimli motorlarda devam etmeyi düşünüyordu; 2.0 fsi gibi, sonra ondan da vazgeçildi. bununda gerekçesi tsi olabilir. çünkü küçük hacimli benzinli motorlardan performans ve yakıt sarfiyatı konularında elde edilecek çok fırsatlar olduğu artık hesaplandı. hatta ototmotiv dünyası bu konuya o kadar odaklanmış durumdaki, hibdit araçların yollardaki görünürlülüğünü de ilerilere atacakmış...

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: tsi 122 hp mi yoksa 140 hp mi
« Yanıtla #18 : 23 Temmuz 2010, 16:25:20 »
Fsi  T-fsi oldu. Yani TSi, dolayısıyla Fsi gelişti geri dönüş yok. Fsi 98 oktan isterdi türkiyeye uymazdı,tsi 95le çalışıyor

*Tsi 122hp az yakar 1.4 70-75 beygir hafif kasa araçlar gibi, atmosferik 140 hpden seri ve esnektir 1300kgye yakındır.
*Tsi 140hp 122hpden yarım litre kadar fazla yaksada ekonomik 1.6 motor kadar yakar. performansı 2.0 atmosferik motorların hepsinden çok çok iyidir modifiyeye yatkındır. Alan yakıtından sikayet eder!!! çünkü 120 ile zor gidilen yerde 180-200 gidersin, kendini durdurmak zordur.
*6ileri DSG sürüş özellikleri mükemmeldir. Gerçekten manuelden çok hızlıdır arıza sı yağlı olduğu için 7ileri kurudan azdır
*7ileri DSG kuru kavrama sürüş özellikleri iyice ilerlesede çok yüksek arıza oranı var, ikinci elini sürekli baltalıyor.
*1.6 8v 102hp son nefesini veriyor yerine Tsi 1.2 105 hp geliyor ve eski teknoloji 102hpden çok güçlü çünkü torku yüksek


TSİ 1.6 200hp söylentiside var bilgilerinize.
Daha iyisi mi ? Audi TT tsi 2.0 375hp 0-100 5.4sn
« Son Düzenleme: 23 Temmuz 2010, 16:28:05 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı erberk

  • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
Ynt: tsi 122 hp mi yoksa 140 hp mi
« Yanıtla #19 : 23 Temmuz 2010, 21:32:12 »
sayın 06 onur
6 ileri dsg yağlı kavrama ile 7 ileri kuru kavramayı tam olarak açıklarmısın? 7 ileri yağlı kavrama yok mu?

Çevrimdışı dalgıç

  • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Ynt: tsi 122 hp mi yoksa 140 hp mi
« Yanıtla #20 : 24 Temmuz 2010, 21:44:59 »
sayın 06 onur
6 ileri dsg yağlı kavrama ile 7 ileri kuru kavramayı tam olarak açıklarmısın? 7 ileri yağlı kavrama yok mu?


adı üstünde zaten,birisi yağın içinde kavrıyor ve çok daha dayanıklı,7 ileri kurusu ise kuru kavrama oldugu için yüksek tork a dayanıklı degil ve problem çıkaran bir sistem,,7 ileri yağlı kavrama,transporterlerde var sanırım,ama bunlarada takılacak büyük ihtimalle

Çevrimdışı q4

  • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Ynt: tsi 122 hp mi yoksa 140 hp mi
« Yanıtla #21 : 26 Temmuz 2010, 20:51:53 »
bugün  havacı bir subaydan ilk el 2008 1.4 tsi 140 hp aldım. tertemiz, 20 binde. adam harika bir titizlikle kullanmış. ver galericiye sıfır diye satsın o misal yani, kapı altı- paspas altı korucu şeffaf bantları duruyor daha. eskişehirden bursaya genelde 100 km ile, arada bozuk yollar ve test ivmelenmeleriyle yol bilgisayarı 5.6 lt/100 km gösterdi.

Çevrimdışı dedalus

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: tsi 122 hp mi yoksa 140 hp mi
« Yanıtla #22 : 27 Temmuz 2010, 21:15:33 »
q4 arkadaşım hayırlı olsun..kazasız belasız sürüşler...

Çevrimdışı q4

  • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Ynt: tsi 122 hp mi yoksa 140 hp mi
« Yanıtla #23 : 28 Temmuz 2010, 13:29:26 »
q4 arkadaşım hayırlı olsun..kazasız belasız sürüşler...

çok teşekkür ederim. süper bir araç...

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: tsi 122 hp mi yoksa 140 hp mi
« Yanıtla #24 : 29 Temmuz 2010, 17:11:06 »
bugün  havacı bir subaydan ilk el 2008 1.4 tsi 140 hp aldım. tertemiz, 20 binde. adam harika bir titizlikle kullanmış. ver galericiye sıfır diye satsın o misal yani, kapı altı- paspas altı korucu şeffaf bantları duruyor daha. eskişehirden bursaya genelde 100 km ile, arada bozuk yollar ve test ivmelenmeleriyle yol bilgisayarı 5.6 lt/100 km gösterdi.



Hayırlı olsun adına sevindim
Gerçek 1.4 tüketimi ama anormal performans şaşırtıcı değil mi?
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı q4

  • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Ynt: tsi 122 hp mi yoksa 140 hp mi
« Yanıtla #25 : 29 Temmuz 2010, 20:35:40 »


Hayırlı olsun adına sevindim
Gerçek 1.4 tüketimi ama anormal performans şaşırtıcı değil mi?

çok teşekkür ederim.aynen öyle. sakin kullanımda normal bir 1.6 benzinliyle, dizel bir araç tüketimleri arası değerlere sahip. performans ise muhteşem.
gaz pedalına dokunulduğunda dikiz aynasındaki tüm araçlar karınca kadar küçülüyor.aradaki mesafeye ise uçak iner:)
« Son Düzenleme: 29 Temmuz 2010, 20:36:17 Gönderen: q4 »

Çevrimdışı erberk

  • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
Ynt: tsi 122 hp mi yoksa 140 hp mi
« Yanıtla #26 : 03 Ağustos 2010, 14:32:02 »
hayırlı olsun dalgıç
hangi model midline mı, düz?dsg?
ben hala düz ve dsg arasında kaldım?
2007 midline tsi 140, 17000 km boyasız kazasız düz bir araç buldum. 33,750 fiyat nasıl?arkadaşlar


 

Çevrimdışı dedalus

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: tsi 122 hp mi yoksa 140 hp mi
« Yanıtla #27 : 04 Ağustos 2010, 11:53:08 »
hayırlı olsun dalgıç
hangi model midline mı, düz?dsg?
ben hala düz ve dsg arasında kaldım?
2007 midline tsi 140, 17000 km boyasız kazasız düz bir araç buldum. 33,750 fiyat nasıl?arkadaşlar


 

slm.biraz daha pazarlık yapıp 30-31 liraya düşürürsen iyi olur.çünküalınca servise sokacan bakım yapacan (buji-yağ filtre vs)..