Gönderen Konu: sonradan takma turbo nasıl olur  (Okunma sayısı 20801 defa)

Çevrimdışı mehmethan38

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
sonradan takma turbo nasıl olur
« : 08 Haziran 2010, 13:44:37 »
arkadaşlar bende 83 model station passat cl  var turbosuz
ama turbo taktırmak istiyorum sizce uyumlu olurmu sorunsuz kullanabilirmiyim
birde birçok seçenek sundular turbonun çalışma şekli için
manuel olabilirmiş bellibir devire gelince çalışırmış birde sürekli çalışabilirmiş hangisini tavsiye edersiniz
ustalar bi akıl verin bana saygılar

Logged

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: sonradan takma turbo nasıl olur
« Yanıtla #1 : 08 Haziran 2010, 14:34:52 »
Sanırım aracınız 1.6 dizel. Bur da çok iyi bir vw ustası var kendisinin daha önce 1,6 turbo dizel vardı onu satıp 1,6 turbosuz dizel aldı ve ona turbo  uygulaması yaptı, aynı orjinali gibi oldu fakat araç 20.000 km sonra rektefiyelik hale geldi.

Ben zaten kendisine demiştim dayanmaz diye, o dedi ki bu motorlarda fıskiye sistemi yok yani silindir yataklarına yağlama o yüzden dayanmadı. Yani özetle turbo uygulaması yapılır ama bunun için mazot pompasının değişmesi şart turbosuz motorların mazot pompası uyum sağlamıyor. Sonra o motorda fıskiye yok . Bütün bunlar size çok maliyetli olacaktır.

Benim size tavsiyem hurdacıdan çıkma bir motor alın takın en iyisi o olur. Hurdacıdan o motoru 3.000 TL ye alacaksınız. Siz turbo için 3.000 TL masraf yapacaksınız ama randuman alamıyacaksınız...

Bir başka seçenek bilmem ruhsatta sorun çıkarırmılar, swap yapmanız. Yani motoru farklı bir motorla değişmeniz mesela 1.9 TD gibi.

Ama eğer eş dost akraba var diyorsanız turbolu 1,6'nın manifoltlarını alın bir de mazot pompasını, turbosunu taktırın zaten turbo basıncı orjinalnide de düşük oluyor belki bir 20.000 gider belki de 30.000




« Son Düzenleme: 09 Ağustos 2012, 00:02:45 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Çevrimdışı Atay

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 542
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: T3 Luki / Jetta Mk2 / Passat 32b / Jeep Cj8
Ynt: sonradan takma turbo nasıl olur
« Yanıtla #2 : 09 Haziran 2010, 02:30:42 »
Orijinal kalması daha iyi olacaktır diye düşünüyorum usta sağını yapar solunu yapmayı unutur 2 hafta sonra arıza çıkartır sürekli bir uğraşma durumu içersinde olursunuz.
Food's life! Learn it.

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: sonradan takma turbo nasıl olur
« Yanıtla #3 : 09 Haziran 2010, 15:02:29 »
Bence en iyisi üst silindir kapağını turbolu olanla değişmek, pistonları da değişebilirseniz çok sağlıklı olur. Size lazım olan bir silindir kapağı,pistonlar, manifoltlar bir de mazot pompası. Eğer yurt dışında arkadaşınız varsa çok düşük bir maliyete getirir size ama burada en az 2.000 TL' yi bulur . Bu şekilde yaparsanız sorun yaşamazsınız. Keşke eski tip dizeller için sağlıklı makul fiyatlara turbo uygulaması yapılsa da eski dizellerde artık turbolansa.
« Son Düzenleme: 09 Haziran 2010, 15:03:28 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
Ynt: sonradan takma turbo nasıl olur
« Yanıtla #4 : 09 Haziran 2010, 16:27:07 »
Orijinal kalması daha iyi olacaktır diye düşünüyorum usta sağını yapar solunu yapmayı unutur 2 hafta sonra arıza çıkartır sürekli bir uğraşma durumu içersinde olursunuz.

 :tamamdir
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: sonradan takma turbo nasıl olur
« Yanıtla #5 : 11 Haziran 2010, 20:30:49 »
Nasıl uygulandığını görmek istiyorsanız konuyu takip edebilirsiniz.
Transporter T4 2,4 D Turbo Uygulaması 140 hp!

Çevrimdışı mehmethan38

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: sonradan takma turbo nasıl olur
« Yanıtla #6 : 12 Haziran 2010, 22:42:34 »
adem kardeş bilgiler için çok teşekkürler
ben çok detaylı bir turbo düşünmüyorum
 bi arkadaşımda turbo varmış gel takayım 250 tlye dedi
bende önce bir bilenden sorayım diye konuyu buraya taşıdım
ama 20000/30000 km gibi kısa bir mesafe sınırı varsa hiç işim olmaz
ben sadece rampalarda biraz daha seri olsun diye istemiştim

ancak anladığım kadarıyla dandikler motoru yiyor
kaliteli bişeyde masraflı o zaman ben bu sevdadan vaz geçeyim


ata kardeş senin fikrine kesinlikle katılıyorum
eski arabaları hayırsız eden kesinlikle ustalar anlamadığı halde yaparım diyor söküyor dağıtıyor sonrası hüsran

bilgiler için tekrar teşekkürler saygılar

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: sonradan takma turbo nasıl olur
« Yanıtla #7 : 13 Haziran 2010, 23:26:55 »
Mehmet bey dediğim gibi aynı motorlu Transporter araca burda bir vw ustası turbo yaptı, hatta çok iyi bir ustadır. Motoru çok ta güzel dizdi, manifoltlar filan aynı orjinali gibi oldu. Ama sonuç rektefiye ile noktalandı. O motorlar turbo için uygun donanıma sahip değil, ustanın dediğine göre silindir bloklarında yağlama sistemi yok. Gerçi benim aklıma takılan bir soru var, acaba turbo basıncını çok mu yüksek verdi? Ama kendisi de ne kadar verileceğini iyi bilen bir usta. Diğer bir düşüncemde mazot pompasında regülatör sistemi bulunmaması, turbonun bastığı basınca göre mazot ya az verilmeli ya da çok, eğer regülatör olmazsa mazot pompası standart bir mazot basacaktır bu da detonasyona sebep olup, silindirlerin erken erimesine neden olacaktır. Bu yüzden de olabilir, pompa da bir değişiklik yapılmışmıydı bilmiyorum.

Benim size tavsiyem bu sevdadan vazgeçmeyin. Eğer ki 98-99 1.9 TDI motorlu bir Passat almayı düşünmüyorsanız size çok randumanlı bir tavsiyem olacak.

Aracınız turbo uygulaması için pek müsait değil ama bazı uygulamarla çok müsait motor olabilir. Örneğin komple silindir kapağı,pistonlar ve mazot pompası alarak sizin motor bloğunuza monte edebilirsiniz. Tabi alacağınız kapak 1.6 TD'ye ait olmalı. O zaman aracınızı sorunsuz bir şekilde kullanırsınız. Satarken de Turbo dizel olduğundan en azından yaptığınız masrafın yarısını tolere edebilirsiniz.

Bir başka olanak , bahsettiğim usta 1,9 kapak oluyor demişti, nasıl bir işlem yapıyorlar bilmiyorum, 1,9 kapakla da turbolayabilirsiniz. Eğer Almanya'da eş dost akraba varsa hurdalıklardan  200 euro ya komple sistemi bulabilirsiniz ya da size komple bir motor getirmelerini söyleyin, kendi motor bloğunuzu değişmezsiniz bu sayede ruhsat masrafı da ödemezsiniz. Kendi üst silindir bloğunuzu ve mazot pompanızı da satıp parasını çıkartabilirsiniz. Tüm bunlar hayal değil herşey sizde bitiyor, aracınızın gidişi de çok değişir. Kalkışları daha seri olur, rampalarda yerine göre 3' le çıktığınız yeri 4 le çıkarsınız. Şu da bir gerçek ki o aracın düz dizeli ile turbo dizeli arasında pek çekiş farkı yok düzde.

Çevrimdışı mehmethan38

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: sonradan takma turbo nasıl olur
« Yanıtla #8 : 14 Haziran 2010, 23:54:02 »
adem kardeş bilgi ve tecrübene hayran kaldım
kusurumu bağışla ama mesleğini merak ettim
malum sitede yeniyim
bu senin anlattığın beni aşan bir proje okadar uğraşmayı düşünmüyorum açıkçası
mali durum biraz düzelirse 98/2000 arası passat almayı düşünüyorum ben wolkvagen'den çok memnunum
birde alıştım ve beni hiç yolda bırakmadı afedersiniz eşşeğe biner gibi biniyoruz
ayrıca biz dekorasyon işi yaptığımız için çok malzeme taşıyoruz banamısın demiyor
bilgiler için ayrıca teşekkürler saygılar

Çevrimdışı alpers3

  • İleti: 2144
    • Profili Görüntüle
Ynt: sonradan takma turbo nasıl olur
« Yanıtla #9 : 15 Haziran 2010, 00:23:14 »
arkadaslar bu turbo konusunda herkes bı yorum yapıo ama o kadar basıt bı sıstem degıl bu ıs adem arkadasın dedıgı usta zaten bastan yanlıs cıkmıs yola bu sewdanın olmayacagını nasıl bılemıodu anlamıs degılım turbo motorda 1.6 lar ıcın konusuyorum 1.9 larda secenek degısebılır pıstonlar we sılındır kapagı kesınlıkle degısmez degısır dıyen sadece yorum yapıodur.tek kanal cıft kanal olayında degısıklık wardır mesela tek kanal turbolu motor gunumuzde cok olmadıgı ıcın ınsanların aklında sılındır kapagıda degısıyo gıbı bı durum wardır kısacası tek kanalllı we turbolu blok eger duz ıse aynı kapak kullanılabılır.turbo motorda turbosuz pompa enjektorde kullanılır sadece arac gımez bı sıkıntı yaratmaz adem arkadasımızın ustasının motorunun neden az km gıttıgıne gelıncede fıskıye olmayan we turbo olan her motorun sonu aynıdır turboya cewırmek ıcın ılk etapta blok degısecektır bazı ısguzar ustalarımız fıskıye delıklerı acarlar ama bu bı sıre sonra sıkıntı yaratır cunku fabrıkanın montajını kesınlıkle yapamayacaklarından sorun yasamakkı yuksek maalıyetlerde masraflar acar.kısacası mehmet kardesım turbo yapmak ıstıyosan komple wer komple al motoru derım yada bıgun arabayı krıkoya kaldır tabıı elınden ıs gelıyosa kartelı sok alttan fıskıyenın olup olmadıgını anlayabılırsın.duz motoruda turboluya cewırmek ıcın turbo turbo borusu turbolu kartel hawa fıltresı hawa fıltresı hortumları manıfoltlar gıbı malzemeler gerekır tabıı sulu we susuz kucuk kafa we buyuk kafa turbo seceneklerı dıye devam edebılırız.bence ya duz dızele bınkkı en saglıklı olanıdır yada komple takas yoluna gıt basını agrıtma derım ben kazasız surusler...

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: sonradan takma turbo nasıl olur
« Yanıtla #10 : 15 Haziran 2010, 11:27:57 »
arkadaslar bu turbo konusunda herkes bı yorum yapıo ama o kadar basıt bı sıstem degıl bu ıs adem arkadasın dedıgı usta zaten bastan yanlıs cıkmıs yola bu sewdanın olmayacagını nasıl bılemıodu anlamıs degılım turbo motorda 1.6 lar ıcın konusuyorum 1.9 larda secenek degısebılır pıstonlar we sılındır kapagı kesınlıkle degısmez degısır dıyen sadece yorum yapıodur.tek kanal cıft kanal olayında degısıklık wardır mesela tek kanal turbolu motor gunumuzde cok olmadıgı ıcın ınsanların aklında sılındır kapagıda degısıyo gıbı bı durum wardır kısacası tek kanalllı we turbolu blok eger duz ıse aynı kapak kullanılabılır.turbo motorda turbosuz pompa enjektorde kullanılır sadece arac gımez bı sıkıntı yaratmaz adem arkadasımızın ustasının motorunun neden az km gıttıgıne gelıncede fıskıye olmayan we turbo olan her motorun sonu aynıdır turboya cewırmek ıcın ılk etapta blok degısecektır bazı ısguzar ustalarımız fıskıye delıklerı acarlar ama bu bı sıre sonra sıkıntı yaratır cunku fabrıkanın montajını kesınlıkle yapamayacaklarından sorun yasamakkı yuksek maalıyetlerde masraflar acar.kısacası mehmet kardesım turbo yapmak ıstıyosan komple wer komple al motoru derım yada bıgun arabayı krıkoya kaldır tabıı elınden ıs gelıyosa kartelı sok alttan fıskıyenın olup olmadıgını anlayabılırsın.duz motoruda turboluya cewırmek ıcın turbo turbo borusu turbolu kartel hawa fıltresı hawa fıltresı hortumları manıfoltlar gıbı malzemeler gerekır tabıı sulu we susuz kucuk kafa we buyuk kafa turbo seceneklerı dıye devam edebılırız.bence ya duz dızele bınkkı en saglıklı olanıdır yada komple takas yoluna gıt basını agrıtma derım ben kazasız surusler...

Sevgili Alper, anlattıklarına bakılırsa sen hem olur diyorsun hem de olmaz, ben de böyle bir izlenim yarattın. 1,6' D de değişir de 1,9 D neden değişmez bana anlatırmısın? Turbosuz olan her motorda en sağlıklısı piston,segmanlar,piston kollarını değiştirmektir. Çünkü atmosferik motorlarda sıkıştırma oranı turboluya göre çok daha yüksektir. Bu sıkıştırmanın üstüne siz bir basınç uygularsanız haliyle piston kolları eğilecektir ve silindirlerin içi tünel gibi olacaktır. Tabi düşük turbo basınçlarında 0,3 -0,4 bar gibi böyle değerlerde pistonlar değiştirilmeyebilir, nitekim fabrika aracın kaldırabileceği basıncı biraz daha tolere ediyordur. Yani atmosferik basıncı örneğin 0.1 barsa bu basıncı 0,4 lere öteleyebiliyor. Yani bu değerlerin üstüne basınç bindirmek istediğinizde pistonların ve diğer ekipmanların kesinlikle değişmesi gerekir.

Mazot pompasına gelince, orjinal mazot pompasıyla turbo randumansız olur, dediğiniz gibi zengin, fakir karışım olayından araç performans gösteremiyecek. Ama burada bir yanlışınız var, siz sadece performanstan çalar diyorsunuz bundan başka motor ömrü çok kısalır, zaten atmosferik dizellerde en büyük sıkıntı bu değil mi? elektronik kontrollü dizellerde veya benzinlilerde bunu yapmak daha kolay, piggy back, chip tuning uygulamalarıyla yeniden yakıt avans yoluna bir harita çizilebiliyor. Eğer mazot pompasında regülatör olmazsa turbonun ihtiyacı olan az veya çok hava karşılanamayacak az yakıt basılması gerektiği yerde çok yakıt basılacak, çok yaktı basılması gerektiği yerde de az yakıt basılacak, bunun sonucunda detenasyon meydana gelecek ve artık pistonlar,segmanlar kullanılamaz hale gelecek.

Daha yeni model klasik enjeksiyonlu düz dizellerin çoğunda da yağ filtresinin yanında yedek yağ girişi vardır. Mesela T4 2,4 D motorunda turbo olmamasına rağmen yağ intercooleri ve  yağ filtresinin yanında yedek yağ çıkışı vardır, ama sıkıştırma oranı yüksek bir makinadır 22:5
« Son Düzenleme: 15 Haziran 2010, 11:41:15 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: sonradan takma turbo nasıl olur
« Yanıtla #11 : 15 Haziran 2010, 11:34:31 »
adem kardeş bilgi ve tecrübene hayran kaldım
kusurumu bağışla ama mesleğini merak ettim
malum sitede yeniyim
bu senin anlattığın beni aşan bir proje okadar uğraşmayı düşünmüyorum açıkçası
mali durum biraz düzelirse 98/2000 arası passat almayı düşünüyorum ben wolkvagen'den çok memnunum
birde alıştım ve beni hiç yolda bırakmadı afedersiniz eşşeğe biner gibi biniyoruz
ayrıca biz dekorasyon işi yaptığımız için çok malzeme taşıyoruz banamısın demiyor
bilgiler için ayrıca teşekkürler saygılar

Mehmet bey estafurullah, ben de sizin gibi normal bir vatandaşım yani bir motor ustası değilim, şu an ikinci üniversiteyi okuyorum, yaklaşık 6 yıldır radyo programcılığı ve biraz da seslendirme yaptım. Elektronik mezunu olduğum için elektronikciyim diyeyim. Sizin turbo işine gelince en iyisi dediğiniz gibi o halde kullanıp daha sonra satıp yeni kasa bir passat almak. Açıkcası o araca turbo uygulaması yapsanız da çok büyük bir fark olmayacak. Bildiğim kadarıyla aynı aracın turbolusu ile sizin araç arasında 6-8 hp arasında bir fark var. Kaldı ki satarken de daha çok o araçların temizliğne dikkat ediliyor. Yani 61 hp'lik bir aracı turboladığınızda 66-68 hp gibi bir güce sahip olacaksınız bu da çok önemli değil. Size tavsiyem mazot pompasının ayarını biraz daha açtırın, eğer hiç ellenmemişse 4-5 hp daha gücünüz artmış olur saygılar.
« Son Düzenleme: 15 Haziran 2010, 11:34:59 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Çevrimdışı alpers3

  • İleti: 2144
    • Profili Görüntüle
Ynt: sonradan takma turbo nasıl olur
« Yanıtla #12 : 15 Haziran 2010, 12:53:11 »
Sevgili Alper, anlattıklarına bakılırsa sen hem olur diyorsun hem de olmaz, ben de böyle bir izlenim yarattın. 1,6' D de değişir de 1,9 D neden değişmez bana anlatırmısın? Turbosuz olan her motorda en sağlıklısı piston,segmanlar,piston kollarını değiştirmektir. Çünkü atmosferik motorlarda sıkıştırma oranı turboluya göre çok daha yüksektir. Bu sıkıştırmanın üstüne siz bir basınç uygularsanız haliyle piston kolları eğilecektir ve silindirlerin içi tünel gibi olacaktır. Tabi düşük turbo basınçlarında 0,3 -0,4 bar gibi böyle değerlerde pistonlar değiştirilmeyebilir, nitekim fabrika aracın kaldırabileceği basıncı biraz daha tolere ediyordur. Yani atmosferik basıncı örneğin 0.1 barsa bu basıncı 0,4 lere öteleyebiliyor. Yani bu değerlerin üstüne basınç bindirmek istediğinizde pistonların ve diğer ekipmanların kesinlikle değişmesi gerekir.

Mazot pompasına gelince, orjinal mazot pompasıyla turbo randumansız olur, dediğiniz gibi zengin, fakir karışım olayından araç performans gösteremiyecek. Ama burada bir yanlışınız var, siz sadece performanstan çalar diyorsunuz bundan başka motor ömrü çok kısalır, zaten atmosferik dizellerde en büyük sıkıntı bu değil mi? elektronik kontrollü dizellerde veya benzinlilerde bunu yapmak daha kolay, piggy back, chip tuning uygulamalarıyla yeniden yakıt avans yoluna bir harita çizilebiliyor. Eğer mazot pompasında regülatör olmazsa turbonun ihtiyacı olan az veya çok hava karşılanamayacak az yakıt basılması gerektiği yerde çok yakıt basılacak, çok yaktı basılması gerektiği yerde de az yakıt basılacak, bunun sonucunda detenasyon meydana gelecek ve artık pistonlar,segmanlar kullanılamaz hale gelecek.

Daha yeni model klasik enjeksiyonlu düz dizellerin çoğunda da yağ filtresinin yanında yedek yağ girişi vardır. Mesela T4 2,4 D motorunda turbo olmamasına rağmen yağ intercooleri ve  yağ filtresinin yanında yedek yağ çıkışı vardır, ama sıkıştırma oranı yüksek bir makinadır 22:5
arkadasım bırıncısı 1*9 dızellerın hepsınde duzde olsa turboda olsa fıskıye olur we 1.9 modellerde eskı we yenı olarak degısır elektrıklı pompa we duz pompa seklınde ayrılır bunlarda ıclerınde ayrılır ne ıs yaparsın bılmem ama ben vw audı seat skoda yedek parca ısı yaparım ezbere konusmam bu arada 2.4 den bahsedıosun onun orjınalındede fıskıye oldugu ıcın turbolama ıslemınde sıkıntı yaratmaz ıstersen bılgı werebılırım sana ama sunu bılkı pıston felan 1.6 larda degısmez 1.9 larda eskı yenı agırlıklı agırlıksız 72 90 110 115 130 150 we 155 hp lık motorlar wardır bunlarda farklılıklar olur bunlar hakkında detay ıstersen werebılırım kolay gelsın kazasız surusler...

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: sonradan takma turbo nasıl olur
« Yanıtla #13 : 15 Haziran 2010, 16:32:12 »
arkadasım bırıncısı 1*9 dızellerın hepsınde duzde olsa turboda olsa fıskıye olur we 1.9 modellerde eskı we yenı olarak degısır elektrıklı pompa we duz pompa seklınde ayrılır bunlarda ıclerınde ayrılır ne ıs yaparsın bılmem ama ben vw audı seat skoda yedek parca ısı yaparım ezbere konusmam bu arada 2.4 den bahsedıosun onun orjınalındede fıskıye oldugu ıcın turbolama ıslemınde sıkıntı yaratmaz ıstersen bılgı werebılırım sana ama sunu bılkı pıston felan 1.6 larda degısmez 1.9 larda eskı yenı agırlıklı agırlıksız 72 90 110 115 130 150 we 155 hp lık motorlar wardır bunlarda farklılıklar olur bunlar hakkında detay ıstersen werebılırım kolay gelsın kazasız surusler...

Alper bey otomotiv sektöründe çalışmıyorum, şimdi yazdıklarımdan lütfen alınmayın genel olarak söylüyorum. Ne yazık ki Türkiye'de bir gerçek vardır ki ezbere dayalı ustalarımız var veya ezbere dayalı konuşan arkadaşlarımız. Herkes turbo olur şu olur bu olur diyor ama bunları söyleyenlerin hiç biri böyle uygulamalara girmemiş ne yazık ki! Tabi verilen bu tavsiye ve öğütlerle uygulamaya giren araç sahibi hep zararlı çıkıyor. Bir süre sonra silindirler tünel gibi olduktan sonra tavsiyeyi veren arkadaş, sen iyi kullanamadın, bakımını yapmadın diye işin içinden çıkıyor.

Ben var olan şeylere inanırım yani eğer yapılmış bir araç varsa gösterin bana, kaç yıldır kullanılıyor, bir problem çıktı mı? Bu yazdıklarımı yazmadan  4 saat önce Almanya'da VW hastası olan ve elinden bir çok Transporter geçmiş ve bazılarının motorunu dağıtmış bir ağabeyimizle konuştum. Kendisi 2,4 D T4 motorları iyi bakılırsa  500-600.000 km ömürlü olup, Almanya da bu araçları profesyonel olarak turbolayan iki firma olduğunu söyledi. Adamlar komple motoru indirip, özel manifoltlar, Garret turbocharger, pistonlar, kollar vs,,, kısaca herşeyle oynayıp 250 hp  550 nM tork değerine ulaştırıyorlar tabi bu uygulama da 9.000 euro tutuyormuş. Bunun dışında araçlarına turbo uygulaması yapan arkadaşlar varmış hepsi sorun yaşamışlar. Çünkü bu motorlar turboya göre dizayn edilmiyor. Hatta bu uygulamaları yapanlarda araçlarıyla hava yolu tşaımacılığı, kargo vs işi yapan kişilermiş, böyle çok örnek varmış..

Özetle işi bilen birine sormalı, kulaktan duyma laflarla olur demek yanlış olur, atmosferik dizel motorlarda blok la oynamadan turbo işlemi çok zor...

Önemli olan fıskiye sistemi değil, o basıncı kaldıracak pistonlar,kollar'dır. Saygılar.