Gönderen Konu: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...  (Okunma sayısı 53495 defa)

Çevrimdışı apsimati

  • İleti: 244
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #28 : 21 Mayıs 2010, 15:59:36 »
şimdi hocam öncelikle geçmiş olsun diyeyim....
şu atasözünün bariz örneklerinden birini yaşıyoruz sende ..zenginin arabası dağları aşar fakirin arabası düz yolda şaşar...bu böyle... ama sonuçta altı üstü araba ...gelsin gelecekse mala gelsin zaten yok anasını satam varsın oda olmasın baktın kafanı çok bozuyor benzini döker yakarsın A.Q.
aman haaa :)
öle bişey yapim deme en çoğu zararaına verirsin olacağı o....
aslında iyi arabalar , bizim memlekette servisleri dahil bu araçlardan anlayan nitelikli usta yok maaalesef o yüzden bizim gibi sıfırına parası yetmeyip var olan birikimi ile hevesle anca ikinci elini alabilen insanlar bu araçların keyfini süremiyoruz ...keyifli zamanları başkalarının elinde geçiyor bizlere cefaları kalıyor cefalarıyla seviyoruz arabalarımızı ...duygusallaşıyoruz... :'(
ben ustayım deyip dükkan açan ...lpg montajı yapan araba tamiri yapan insanların ((buna servislerde dahil ne yazık kıi )) bir çoğu aslına bakarsanız işi bilmeyen eğitim seviyesi düşük, maksadı bi şekilde cebinizde ki parayı almak olan dürüstlükten uzak esnaf değerlerini taşımayan ve sizin araba konusundaki bilgi eksikliğinden ve o araca haddinden fazla değer vermenizden kaynaklanan zaafınız bilip ondan yararlanmanın peşinde olan adamlar veya kurumlar...
sizin aracınızı o hale getiren adam yarın bigün bi doktora gitse doktor ona yanlış bi ilaç verse o adam inanın dünyayaı ayağa kaldırır ama kendi yaptığı hiç gözüne gelmez insanlar böyle maalesef... :bekleriz:
zaman kötü...
içlerinde gerçekten dürüst insanlar var belki azınlıkta da olsa  ama onu buluncaya kadar sizin için keyifsiz zamanlar geçiyor işte...
arkadaşınız doğru söylemiş ...aslında bu araçlara binecekseniz sıfırlarına binecek arıza verecek yaşa geldimi satacaksınz....yada broadwaye bineceksiz ...kafanızı hiç yormadan... :(
kolay gelsin....
« Son Düzenleme: 21 Mayıs 2010, 21:12:42 Gönderen: apsimati »

Logged

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #29 : 21 Mayıs 2010, 21:41:37 »
 LPG sistemini komple iptal et benzine dön inşallah ayarlar tutar.. Yok LPG kullanıcam diyorsan otomatik mixerli takıcaksın yoksa kesinlik ile hiç bir şekilde randıman almassın. LPG yakıtını her hafta ayarlat gene tutturamayacaksın ECU buna izin verdirmeyecek..

İlk önce aracını benzin sisteminde düzelttir herşey yoluna girsin sonra otomatik mixerli yani BMW ve Mercedes lere takılan KE-JET yada MONO JET e uygun mixer kullanılacak.. Motorun ilk startı benzin ile alacak ve normal sıcaklığına ulaşınca benzin tertibatını kapatım LPG ye dönmesi gerek yoksa ECU mantıksız çalışacak ve akışmetre, Benzin regulatörü gibi birimlere düzgün sinyal yollayamayıp çalışma prensibini karıştıracak..
« Son Düzenleme: 21 Mayıs 2010, 21:54:10 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı apsimati

  • İleti: 244
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #30 : 21 Mayıs 2010, 22:11:12 »
LPG sistemini komple iptal et benzine dön inşallah ayarlar tutar.. Yok LPG kullanıcam diyorsan otomatik mixerli takıcaksın yoksa kesinlik ile hiç bir şekilde randıman almassın. LPG yakıtını her hafta ayarlat gene tutturamayacaksın ECU buna izin verdirmeyecek..

İlk önce aracını benzin sisteminde düzelttir herşey yoluna girsin sonra otomatik mixerli yani BMW ve Mercedes lere takılan KE-JET yada MONO JET e uygun mixer kullanılacak.. Motorun ilk startı benzin ile alacak ve normal sıcaklığına ulaşınca benzin tertibatını kapatım LPG ye dönmesi gerek yoksa ECU mantıksız çalışacak ve akışmetre, Benzin regulatörü gibi birimlere düzgün sinyal yollayamayıp çalışma prensibini karıştıracak..
:tamamdir...gayet mantıklı.....

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #31 : 21 Mayıs 2010, 22:23:40 »
LPG sistemini komple iptal et benzine dön inşallah ayarlar tutar.. Yok LPG kullanıcam diyorsan otomatik mixerli takıcaksın yoksa kesinlik ile hiç bir şekilde randıman almassın. LPG yakıtını her hafta ayarlat gene tutturamayacaksın ECU buna izin verdirmeyecek..

İlk önce aracını benzin sisteminde düzelttir herşey yoluna girsin sonra otomatik mixerli yani BMW ve Mercedes lere takılan KE-JET yada MONO JET e uygun mixer kullanılacak.. Motorun ilk startı benzin ile alacak ve normal sıcaklığına ulaşınca benzin tertibatını kapatım LPG ye dönmesi gerek yoksa ECU mantıksız çalışacak ve akışmetre, Benzin regulatörü gibi birimlere düzgün sinyal yollayamayıp çalışma prensibini karıştıracak..

erşan abiye niye doktor diyruz onun çok küçük bir örneği  :) erşan abi geçende sen o dediğin parçayı ebayda bulmuştun dimi?
« Son Düzenleme: 21 Mayıs 2010, 22:23:56 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #32 : 21 Mayıs 2010, 23:39:03 »
Evet gaz kelebeğinin önüne takılan mixer ama sanırım TR dede LPG takan yerler onu temin ediyorlarmış.. Bu dediğimiz parça sisteme gaz akışını ayarlıyor ve üzerinde geri dönüşüm ve ek gaz girişi var 2. kelebeğin açıldığı zaman devreye giriyor.. Tabi bu mixer ler farklı farklı Tek ve çift gözlü olarak.. Ama bizim sistemde iş bununla bitmiyor LPG dönüşümü güzelce ayarlanmalı, Ya motor sıcaklığı ile (bu en güzeli) yada ecudan 3bin devir sinyali( sanırım artık bu kullanılmıyor)  ile LPG ye otomatik geçmeli ve yakıt pompasındaki elektriği kesmeli..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı cyber34

  • İleti: 918
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #33 : 22 Mayıs 2010, 00:36:40 »
Benim aracımda tek nokta enjeksiyonlu.
Bir kaç LPG dönüşüm istasyonuna gittiğimde karbüratörlü olmadığı için patlama yapacağını söylediler.
Bende aracın ruhsat işlerini yaptırmak zorunda kaldım.
Daha sonra aramalarım  sonuç verdi ve doğru ustalara rastladım.
Şu an arabamda atiker marka LPG sistemi var.Sorunsuz kullanıyorum.
Boğaz kelebeğinin oraya alüminyumdan özel bir parça koydular.
Tek sorun LPG gösterge ışıklarının ayarsız olması.
Örneğin kırmızı işık yandıktan sonra 150 km daha gidebiliyorum:)
İlk başta bu insanlara rastlamadığım için tekrar muayene ve tekrar ruhsat çıkarmak zorunda kaldım.
Ustalarımı problemi olan varsa tavsiye edebilirim.
« Son Düzenleme: 22 Mayıs 2010, 00:39:02 Gönderen: cyber34 »

Çevrimdışı teatrocu

  • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #34 : 22 Mayıs 2010, 22:27:20 »
LPG sistemini komple iptal et benzine dön inşallah ayarlar tutar.. Yok LPG kullanıcam diyorsan otomatik mixerli takıcaksın yoksa kesinlik ile hiç bir şekilde randıman almassın. LPG yakıtını her hafta ayarlat gene tutturamayacaksın ECU buna izin verdirmeyecek..

İlk önce aracını benzin sisteminde düzelttir herşey yoluna girsin sonra otomatik mixerli yani BMW ve Mercedes lere takılan KE-JET yada MONO JET e uygun mixer kullanılacak.. Motorun ilk startı benzin ile alacak ve normal sıcaklığına ulaşınca benzin tertibatını kapatım LPG ye dönmesi gerek yoksa ECU mantıksız çalışacak ve akışmetre, Benzin regulatörü gibi birimlere düzgün sinyal yollayamayıp çalışma prensibini karıştıracak..
[/
LPG sistemini komple iptal et benzine dön inşallah ayarlar tutar.. Yok LPG kullanıcam diyorsan otomatik mixerli takıcaksın yoksa kesinlik ile hiç bir şekilde randıman almassın. LPG yakıtını her hafta ayarlat gene tutturamayacaksın ECU buna izin verdirmeyecek..

İlk önce aracını benzin sisteminde düzelttir herşey yoluna girsin sonra otomatik mixerli yani BMW ve Mercedes lere takılan KE-JET yada MONO JET e uygun mixer kullanılacak.. Motorun ilk startı benzin ile alacak ve normal sıcaklığına ulaşınca benzin tertibatını kapatım LPG ye dönmesi gerek yoksa ECU mantıksız çalışacak ve akışmetre, Benzin regulatörü gibi birimlere düzgün sinyal yollayamayıp çalışma prensibini karıştıracak..

Zaten yapmak istediğim şey de tam bu.Yukarıda lpg montajı sırasında kırılan bir parçayı beklediğimi yazmıştım.O parça geldikten sonra arabayı benzinde düzelteceğim.Benim lpg sistemi senin bahsettiğine benziyor.Araba benzinde çalışıyor gaz verip devir 1500-2000 olunca lpg ye geçiyor.bahsettiğin şey bu mu?bu değilse  bir gazcıya bu konuyu soruyum ben.

Çevrimdışı teatrocu

  • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #35 : 23 Mayıs 2010, 13:53:50 »
Zaten yapmak istediğim şey de tam bu.Yukarıda lpg montajı sırasında kırılan bir parçayı beklediğimi yazmıştım.O parça geldikten sonra arabayı benzinde düzelteceğim.Benim lpg sistemi senin bahsettiğine benziyor.Araba benzinde çalışıyor gaz verip devir 1500-2000 olunca lpg ye geçiyor.bahsettiğin şey bu mu?bu değilse  bir gazcıya bu konuyu soruyum ben.bu otomatik mikserle ilgili bilgi verirsen sevinirim.ben mikseri enjeksiyondan söktürüp boğazdan verdirttim.bu otomatik mikser dediğini boğazdan verdirebilirmiyiz.mikseri enjjeksiyona bağladığımızda işler karışıyor
« Son Düzenleme: 23 Mayıs 2010, 13:56:57 Gönderen: teatrocu »

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #36 : 23 Mayıs 2010, 15:03:36 »
 Şimdi tam nasıl bir düzenek takıldı bilmiyorum.. Ana dağıtıcı otomatik oluyor şimdi yeni sistemlerde eskiden LPG ye geçmesi için 2000 yada 3000 devir gibi basınca otomat LPG ye geçiriyordu.. Şimdi ise suyun sıcaklığından çalışıyor... Senin aracındaki kırılan parça nedir onu bilmiyorum ama sana takılacak sistem dediğim gibi gaz kelebeğnin önüne LPG mixeri takılacak ve LPG dağıtıcın otomatik olacak motorun normal sıcaklığına ulaşacak ve ECU motordaki soğuk motor yakıt ve hava valf lerini kapatacak bundan sonra LPG sistemi deverey girecek ve LPG ECU su senin ECU ile bağlantılı olmak zorunda yoksa benzin pompan çalışmayı kesmeyecek ve ECU bir müddet sonra tekrar mantıksız işleme geçecek ..  Uydurma mixer yada manuel devre kesicili LPG sistemleri senin aracını mahfedecektir..
« Son Düzenleme: 23 Mayıs 2010, 15:08:35 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı teatrocu

  • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #37 : 23 Mayıs 2010, 19:47:43 »
sanırım senin eski diye nitelendirdiğin sistem lpg var benim arabada.Arabanın ilk çalışması benzinde ardından biraz gaz verince  2000-3000 devirde lpg ye geçiyor.Ben benzin pompası olayını hallettim.Gaz verip lpg ye geçtiği anda benzin otomatiğine taktırdığım role otomatik olarak benzin pompasının çalışmasını durduruyor.Senin bahsettiğin konu ile ilgili olarak lpg ustasıyla konuşacağım.benim bahsettiğim parça enjeksiyonla manifolt arasında hava akımını düzenleyen fiberden yapılmış bir parça.o olmadığı zaman araç benzin miktarını ayarlıyamıyor.parça çarşamba gelecek bakalım.sonucu yazacam.Bu arada bir yakınım boşa uğraştığımı söyledi.Tek nokta enjeksiyonu sök at yerine slx karbüratörü tak senin arabanın hiçbir sorunu kalmaz dedi.İlk başta güldüm ama biraz araştırınca bir üniversitede bilimsel olarak bu konuyla ilgili deney yaptıklarına rastladım.Acaba olabilir mi diyede kendi kendime soruyorum şimdi?ne dersiniz?

Çevrimdışı cyber34

  • İleti: 918
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #38 : 23 Mayıs 2010, 22:50:46 »
geçen gün lpg cide 600 tl yakan bir slx vardı:))

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #39 : 24 Mayıs 2010, 10:09:22 »
geçen gün lpg cide 600 tl yakan bir slx vardı:))

muhaahaha..birde bziim arabalara laf atarlar yok bunlar çok yakıyor yok parçası pahalı diye..çeksinler çilesini görsünler göreceklerini her şartta şu doğan kartal şahin vs. öven arkadaşlara sinir oluyorum..geçen bir tane doğan görünümlü şahini olan arkadaş var "yok benim arabada 1.8 kapak var yok benim şahin 100 beygir" felan diye artizlik yaptı rampada verdim eline o günden beri görüşemiyoruz arabam yüzünden bir arkadaşımı kaybettim:))
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı barthez

  • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #40 : 24 Mayıs 2010, 11:24:34 »
sanırım senin eski diye nitelendirdiğin sistem lpg var benim arabada.Arabanın ilk çalışması benzinde ardından biraz gaz verince  2000-3000 devirde lpg ye geçiyor.Ben benzin pompası olayını hallettim.Gaz verip lpg ye geçtiği anda benzin otomatiğine taktırdığım role otomatik olarak benzin pompasının çalışmasını durduruyor.Senin bahsettiğin konu ile ilgili olarak lpg ustasıyla konuşacağım.benim bahsettiğim parça enjeksiyonla manifolt arasında hava akımını düzenleyen fiberden yapılmış bir parça.o olmadığı zaman araç benzin miktarını ayarlıyamıyor.parça çarşamba gelecek bakalım.sonucu yazacam.Bu arada bir yakınım boşa uğraştığımı söyledi.Tek nokta enjeksiyonu sök at yerine slx karbüratörü tak senin arabanın hiçbir sorunu kalmaz dedi.İlk başta güldüm ama biraz araştırınca bir üniversitede bilimsel olarak bu konuyla ilgili deney yaptıklarına rastladım.Acaba olabilir mi diyede kendi kendime soruyorum şimdi?ne dersiniz?
hocam geçmiş olsun benim duyumlarım neticesinde tek nokta enjeksiyon sistemlerinde lpg sıkıntı veriyor araban çok noktadan enjeksiyonlumu bilemiyorum eğer çok noktadan 'sa sıralı sistem lpg sistemine geçersen iyi olur.tek noktadan enjeksiyonluysa çoğu araba karbüratörlü sisteme
geçiyor sırf lpg ile gezebilmek için benim izlenimlerin araban doğru ellerde değil
var olan düzeni bozup karbüratöre geçmekte akıllı iş değilbuaracın motoruna daha önce lpg sistemi uygulamış bir yer varsa onlarla irtibata geç hiç erinme yaptır büyükşehirlerin birinde olsan çok rahat çözersin
golf 4 1,8 Highline

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: İlk arabamı aldım.Sorun bitmek bilmiyor.Ecu lpg benzin klima...
« Yanıtla #41 : 24 Mayıs 2010, 17:13:21 »
 Dediğin parça ek hava vanası( stabilizer valve) Kendisi motor soğukken açıktır Sıcaklık sensörü (Temperature sensore) ECU ya sinyal yollar ve bu parçayı devreye sokar ve ek havayı devre dışı bırakır aynı şekilde Ek benzin akışınıda devre dışı bırakır.

 sana bir şema veriyorum bu senin sistemin bunun üzerine bir LPG dönüşüm yerine gitmeni tavsiye ederim bu şemayı görüp bu ne diyen yerden 5. vites ile uzaklaşman gerek..

« Son Düzenleme: 24 Mayıs 2010, 17:25:47 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"