Gönderen Konu: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?  (Okunma sayısı 82144 defa)

Çevrimdışı cemele

  • İleti: 352
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #28 : 04 Mart 2009, 14:25:21 »
***********ALINTIDIR********
SORU:Benim 2003 temmuz trafige cikisli 2004 model otomatik Golf Pacific aracim var. Araci aldiktan sonra bakim esnasinda aracin 8 Valf oldugunu ogrendim. 8 Valf ve 16 Valf arasindaki fark nedir.

her ikisininde avantaj ve Dezavantajlari nedir? 16 Valf daha cok tercih ediliyor olmaz ise olmaz birseymidir?

CEVAP: Konu ayrıntılı ama çok kısa anlatmaya çalışayım.

8 VALF = Üstten Tek Eksantrikli (SOHC = Single Over Head Camshaft), her silindir başına 1 Emme ve 1 Eksoz Valfi olan "eski" sistem.
4 Silindirli bir motorda 4 x 2 = 8 Valf

16 VALF = Üstten Çift Eksantrikli (DOHC = Double Over Head Camshaft), her silindir başına 2 Emme ve 2 Eksoz Valfi olan "yeni" sistem.
4 Silindirli bir motorda 4 x 4 = 16 Valf

Valflerin sayısı artınca motordaki silindirlere beslenen hava/yakıt karışımı ile silindirlerden tahliye edilen eksoz gazı daha fazla sevk ve tahliye yolu olduğundan motorun performans ve yakıt tüketimi daha optimum değerlere ulaşıyor. Ancak bazı otomobil fabrikaları halen "eski" sistem motorlar üretmeye devam ediyor çünkü bu motorları üretmek daha ucuz ve yüksek performans aramayana hitap ediyor, ancak her zaman daha az yaktığı da ifade edilemez.

HONDA'nın 16 Valfli ama SOHC motorları var. VW'nin de bünyesinde 4 silindirli ama 20 valfli motorları da var. Aracınızdaki "AKL" motor olarak bilinen 8 Valfli motor da üretimi hesaplı olan ve halen üretilen ve kullanılan bir motor. VW'nin bunu devam ettirmesi, GOLF VI'ye de koyması ve hatta 7 ileri çift kavramalı DSG vites kutusunu da bu motora bağlaması şaşırtıcı.

Logged

Çevrimdışı cemele

  • İleti: 352
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #29 : 04 Mart 2009, 14:28:31 »
*********ALINTIDIR************

SORU: Servisteki usta bu araca LGP taktirmayin dedi. Performansi kötü olur. Hatta sizinki gibi otomatik bir araca takildi sonra tekrar söktük arac kendine gelemedi hala dediler. Oysa LPG uyumu mukemmel gozukuyor.
CEVAP: Bu araca bilhassa LPG taktırın, hem de LANDI-RENZO, BRC veya PRINS, hesaplı olan ZAVOLI ve ROMANO da olabilir, en ufak bir sorun yaşamayacaksınız, sadece takan yer uzman, takan kişi de usta olsun. Marka bir yer, özellikle de BRC ve LANDI RENZO, sizi mükemmel uyum ve korunan performans ile fazlasıyla memnun edecektir.
--------------------------------------------------------------------------------

SORU: 8 VALF de depo kucukmudur. 16 VALF e gore kucuk gibi. Gecen ibre hemen kırmızı bolge uzerindeydi 135 tl ye full doldu. Sanirim 160 tl ye tam doluyor. 16 valf lerde 180 tl bu rakam.

CEVAP:İkisinin de deposu 50 litredir, yedek depo ile 5 litre daha alabilir ama tavsiye edilmez, OVERFILL (AŞIRI DOLUM) yaparsınız fazla yakıt dışarıya tahliye edilir, yakıt göstergesi de tam doğru çalışmayabilir, buharlaşan yakıta depoda yer kalmaz, depo "şişer".
--------------------------------------------------------------------------------

SORU: 8 Valf in yakit harcamasi 16 valf e gore ne orandadir. Ornek 100 km sehir ici 16 valf 20 tl harciyor diyelim, 8 Valf 23 tl mi harcar.

CEVAP:Arada kayda değer çok fazla bir fark yok, sadece 16V motor 5 HP daha fazla güç üretiyor, o kadar. İkisi aynı harcar diyebilecek durumdayım.
--------------------------------------------------------------------------------

SORU: Benim aractan sikayetim yok sadece ogrenme meraki ile soruyorum aile icin arac secerken bu 8 valf aracmis diyerek vazgececek kadar onemli bir durummudur. Cunki cok temiz ve uygun fiyata 2001 model megane bir araci sirf 8 valf oldugu icin arkadas aldirmamisti. Galiba onlarda renault19 motor u varmis. Ve gercekten ikinci el araba pazarlarinda ozellikle 2000-2002 8 valf megan araclar 16 valf e gore biraz daha az musteri topluyor ve biraz daha ucuz.
CEVAP: Hayır, kesinlikle vazgeçmeye sebep olacak bir durum değildir. VW'nin şu anda 16 Valfli LPG'ye uygun motoru aşağı yukarı yokken 8 Valfli LPG'ye uygun motoru halen üretilmekte ve satılmaktadır. Bu bile sizin için yeterli bir sebep olmalı vazgeçmemek için. Renault hususunda genel olarak birşey söyleyemem ama 8V ve 16V arasında araç almak veya almamak kadar kesin ve kati bir ayırım yapmak ve seçici davranmak bence doğru bir araç alma politikası değildir.

Çevrimdışı cemele

  • İleti: 352
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #30 : 04 Mart 2009, 14:34:09 »
Arakadaslar
8 VALF ile 16 VALF arasindaki fark nedir sorusuna ve bazi extra sorulara yukardaki iki msg sanirim noktayi koyuyor. Reklam olmaz ise ben bunu baska bir forumda yazmistim. Detaylari ve 8 valf ve 16 valf pistonlarinin calismasini asagidaki linktten de gorebilirsiniz.

http://forum.donanimhaber.com/m_30183318/tm.htm

Çevrimdışı cemele

  • İleti: 352
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #31 : 04 Mart 2009, 14:37:59 »
**********ALINTIDIR************


Sevgili arkadaşım,

Volkswagen şimdiye kadar yüzlerce benzinli ve dizel motor geliştirmiştir. Çok ilginç gelecektir ama geliştirdiği benzinli motorların LPG'ye mükemmel uyum göstermesini VW isteyerek ve/veya planlayarak da yapmamış, çünkü VW şirket politikası gereği CNG'yi destekliyor, LPG'yi değil. Motor geliştirme departmanı da hiç durmayan, sürekli yeni teknolojiler geliştiren ve bunları uygulayan bir laboratuvar gibi çalışıyor.

İlk olarak aklınızdan şu düşünceyi çıkartın. Bir motorun üretimi durduysa bu motorun KÖTÜ veya BOZUK olmasından değil, daha iyisi geliştirildiği içindir. Bir motor da halen üreliyorsa bunun sebebi ekonomik çıkar (iktisadi menfaat) ve pazarının olmasıdır.

AKL motor basit yapısı, üretimi, montajı ve tamiri kolay, çalışma prensibi nedeni ile fazla parçası olmayan ve son safhasında da oldukça makul yakıt tüketimi, güç üretimi ve ömrü olan bir motor. Bu motorda şarj dinamosu, klima kompresörü ve hidrolik direksiyon pompası yukarıdan aşağya doğru sıralanmış durmakta, çift (')! taraflı yassı kayış (FLAT BELT) ile krank mili kasnağından güç almaktadır. Gaz pedalına halatla bağlı olması nedeni ile gaz pedalına basıldığında tepkisi anidir. Eksoz manifoldu arkada, emme manifoldu öndedir. LPG'ye uyumu çok iyidir. Tek hatırlanması gereken husus motoru devirli kullanmaktır. 4. viteste 50 km/saat ve 5. viteste de 60 km/saat hızlarla da rahatça gitmekte ve tecrübeli kullanımda yakıtı makuldur. Zaten bu motorun ülkemize gelme sebebplerinden birisi ÖTV ve maliyetlerdir.

BCB motor ise daha karmaşık, 16 valf, çift eksantrik, hava filtresi motor bloğu üzerinde, tek taraflı kayış kullanmakta, daha elektronik bir yapıya sahiptir. Gaza bastığınızda motorun tepki vermesinde çok hafif bir gecikme olmakta, çünkü gaz pedalındaki elektronik direnç (rezistans) ne kadar basıldığını ölçmekte, bunu motora elektronik sinyal olarak aktarmakta ve gaz kelebeği buna göre açılmakta, enjektörlerden yakıt püskürtülmektedir. Emme manifoldu akada (!), eksoz manifoldu da öndedir, eksoz borusu karterin içinden açılan bir oyuktan geçer. Emme manifoldunun firewall (göğüs duvarı) ve motor arasındaki en sakin ve rahat boşlukta olmasından ötürü LPG enjektörleri de bu motorda en rahat ve en verimli şekilde takılmaktadır.

Ben AKL motorunu çok sevdim. Hızlanma ve gaz pedalına tepkisi BCB motordan daha iyi. Ama diğer yandan da BCB motorun LPG'ye uyumu (Cruise Control'un da çalışmasından ötürü) onu da LPG'li zamanda çok sevdim.

İkisinin 100-105 HP arasındaki gücü beni fazlası ile tatmin etti. Yarış yapmayacaksan ve efendi kullanacaksan bu ikiz motorun bu devirde bence değerlerinin bilinmesi gerek.

Selamlar,

Taner Göde

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #32 : 04 Mart 2009, 14:42:32 »
cemele dostum noktayı koydun vallahi konuya :D
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı cemele

  • İleti: 352
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #33 : 04 Mart 2009, 14:50:14 »
vallahi bir suru soru olusuyordu. Yok hangisi daha ekonomik yok daha performansli hatta 8 valf diye uygun cok temiz bir 2001 megane i almadim. Iyikide almamisim GOLF aldim.

Aslinda bu konu en usttler yer alip 8 ve 16 valf hakkinda sorusu olanlarin yeniden konu acmasina gerek kalmaz.

cemele dostum noktayı koydun vallahi konuya :D

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #34 : 04 Mart 2009, 14:51:32 »
ya Golf işte ikisi de
ikisi de süper keyifli. Hehe :D :D :D
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı devran

  • İleti: 965
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #35 : 04 Mart 2009, 19:00:27 »
aynen soruyu sen sormusun yıne en detaylıyı sen yapmısınn  :tamamdir arastırmacılık herzaman ıyıdır bende yorumumu yapmıstım senınkılerle daha da tatmınkar olmuş

Çevrimdışı g_vg

  • İleti: 226
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #36 : 04 Mart 2009, 19:17:02 »
 :tamamdir

Çevrimdışı cemele

  • İleti: 352
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #37 : 04 Mart 2009, 22:34:46 »
Devran kardes
Sorular benim ama cevaplari taner gode isimli arakadas verdi. Ben baska bir platformda bu sorulari yonelttim ve cevaplari o arkadas verdi. En azindan VW stratejisi, 8 ve 16 Valf olayindaki sorularin buyuk kısmına cevap bulduk. Bende burda 8 ve 16 valf konusunda sorusu olacak yada merak eden arkadaslari bilinclendirme amacli buraya kopyaladim.

aynen soruyu sen sormusun yıne en detaylıyı sen yapmısınn  :tamamdir arastırmacılık herzaman ıyıdır bende yorumumu yapmıstım senınkılerle daha da tatmınkar olmuş

Çevrimdışı devran

  • İleti: 965
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
« Yanıtla #38 : 05 Mart 2009, 13:07:52 »
yanı sen cevaplamısınn derken sen yıne detaylı bı bılgı koymussun o anlamda dedım,zaten alıntıdır sıede yazmısın