Yeni yılın bu ilk iş gününde pek fazla ilgi çekici haber yok diyorduk ki bu muhteşem Volkswagen Polo'yu gördük. Bir modifiye harikası olan bu ilk nesil Polo, Alman AME Racing tarafından 1047 beygir güç üreten bir canavar haline getirilmiş.
2009'un son aylarında beşinci nesli ile tanıştığımız Volkswagen Polo 1975 yılından bu yana üretilmekte. Her ne kadar güüncel modeli bir üst sınıf olan Golf'e yaklaşmış olsa da ilk nesli küçük ve bunun sonucu olarakta hafif bir otomobil. 800 ve 1000 cc'lik motorlar ile satışa sunulan ilk nesil Polo'nun BT olarak isimlendirilen
spor modelinde bile 1.2 litrelik bir motor bulunuyordu.
AMEr Racing ise ağır bir modifikasyondan geçirdikleri POol MkI'in motor kompartımanına 1.9 litrelik sıralı dört silindire sahip bir motor yerleştirmişler. Garret GT40R turbo ile desteklenen motora giden hava ise el yapımı intercooler ile soğutuluyor. Audi TT'den alınan dört tekerlekten çekiş sistemi ile donatılan araçtai altı ileri oranlı manuel bir şanzıman kullanılmış. AME Racing tarafından yapılan dinamometre ölçümlerinde çıkan rakamlar ise dudak uçuklatan cinsten: 1047 beygir ve 950 Nm tork.
Bu rakamların pistteki yansımaları ise çok daha etkileyici. 0'dan 100 km/s hıza 2.3 saniyede çıkan Polo, 0-200 km/s hızlanmasını ise 6.3 saniyede tamamlıyor. Bir çok otomobilin son sürati olan 250 km/s'e çıkmak içinse sadece 9 saniyeye ihtiyaç duyuyor. AME Racing bu Polo'yu drag yarışları için hazırladığından son sürat çokta önemli değil. Ama 300 km/s seviyelerine zorlanmadan çıkabileceğini de belirtiyorlar. Çeyrek millik (yaklaşık 400 metre) mesafeyi en kısa sürede geçmesi gereken bir otomobilin süper
sporlar ile başedebilecek maksimum sürati ise yüksek güç ve düşük ağırlığın ne kadar etkili olabileceğini gösteriyor.
Alıntı :
http://otomobil.mynet.com/haberler/1774-1000-beygirlik-volkswagen-polo