haritacı arkadaşım güzel yazmış ama şanzıman yağı hakkında yanılmış,
manuel vites arabalarda şanzıman yağı bozulma vb. gibi sorun çıkmadıkça değiştirilmez
ancak otomatik araçlarda şanzıman yağı ve filtresi 90.000 km de bir değiştirilmelidir deniyor (ama vites değişimlerinde vuruntu sarsılma olmasını istemiyorsanız 40.000-60.000 daha iyi olur)
borada ATF şanzıman yağı kullanılıyor ve değişimde 4 litre yağ gidiyor (litresi 20 tl) + filtre (o da 40-50 civarı)
değiştirmeyen 2 akrabamın arabaları 120-130 im km'de şanzımanı kilitledi aman dikkat
100 lira için 4000 liralık masrafa girmeyin
şanzımanı kontrol için gaza az basarak kaldırın (2000 devirde vites değiştirecek kadar) en çok vuruntu 2000 devirdeki vites değişimlerinde oluyor, biraz daha fazla basarak değişmesini sağlayın eğer devir saatine bakmadan vitesin değiştiğini anlamıyorsanız şanzımanda sorun yoktur, hissediliyorsa yağını filtresini değiştirin sorun büyük ihtimalle gider, bir de 50-60'la giderken gaza sonuna kadar basın kick down yapıp yapmadığına bakın (kick down bir alt vitese alıp arabanın asılması sonra yüksek devirde üst vitese geçmesi)
ikincisi live_dream arkadaşıma da kaçırma hakkında katılmıyorum,
çok dik rampada d'de freni bıraktım 4 saniye gaza basmadım araba hareketsiz kaldı 5. saniyede hafif kaçırma yaptı,
yağını filtresini değiştir kaçırma yapmaz,
otomatik araçlar için önemli bir husus triger seti! eğer zamanında değişmez koparsa baya masraf çıkarır,
ömrü 5 yıl ya da 60-70 bin km.
lpg'de çok sorun çıkmıyor sakin kullanımda lpg 8.5 litre yakıyorum basınca 9.5-10 arası değişiyor (şehir içi dışı karışık)
haritacı arkadaşıma bir konuda da katılıyorum, kalkıncaya kadar biraz hantal ama devirlenince çılgın
boradan sonra ne megane ne focus ne corolla ne civic araba gibi gelmiyor