Gönderen Konu: Hararet prb. Ama biraz farklı.  (Okunma sayısı 5733 defa)

Çevrimdışı otomobilibo

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Hararet prb. Ama biraz farklı.
« : 12 Temmuz 2011, 23:40:09 »
Arkadaşlar selamlar;
Aracı alalı 1 ay kadar oluyor. 105.000km'de '02 Comfortline Aut.
Problem tam olarak şöyle: Trafikte kalıyorum rolantideyken yada rampada çok trafikte kaldığımda hararet bazen 95e kadar cıkıyor ve daha sonra kendisi otomatık olarak dusuyor. Normal oldugunu düşünüyorum ama şöyle bir problemım var bu cok canımı sıkıyor. aracı park edecegım hareret 90derecede 2-3dk sonra kontagı actıgımda hararetın 110derecede oldugunu goruyorum ve arac calısır calısmaz 10 sn kadar bır surede 90a dusuyor hareret. Ben şanzımanın cok ısındıgından dolayı bu problemın kaynaklandıgını dusunuyorum ama ısı bılen sızlersınız. Neden yapabılır bunu? şimdiden degerlı cevaplarınız ıcın tsk ederım.

Logged

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hararet prb. Ama biraz farklı.
« Yanıtla #1 : 12 Temmuz 2011, 23:41:22 »
hararet müşürü ve/veya termostat, sadece biri veya 2si de olabilir

bu arada triger bakımına ne zaman girdi bilmiyorum ama devir daim pompasını da kontrol ettirin
« Son Düzenleme: 12 Temmuz 2011, 23:42:04 Gönderen: boralp »

Çevrimdışı firebir30

  • İleti: 173
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hararet prb. Ama biraz farklı.
« Yanıtla #2 : 24 Temmuz 2011, 01:00:49 »
şanzımanla hararetin bir alakası olmaması lazım. göstergede gördüğün soğutma suyu sıcaklık bilgisini hararet müşüründen alır. bir değiştir çok pahalı bişey değildir. kendin bile değiştirebilirsin...

Çevrimdışı baco05

  • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hararet prb. Ama biraz farklı.
« Yanıtla #3 : 19 Ağustos 2011, 10:41:20 »
Arkadaşlar selamlar;
Aracı alalı 1 ay kadar oluyor. 105.000km'de '02 Comfortline Aut.
Problem tam olarak şöyle: Trafikte kalıyorum rolantideyken yada rampada çok trafikte kaldığımda hararet bazen 95e kadar cıkıyor ve daha sonra kendisi otomatık olarak dusuyor. Normal oldugunu düşünüyorum ama şöyle bir problemım var bu cok canımı sıkıyor. aracı park edecegım hareret 90derecede 2-3dk sonra kontagı actıgımda hararetın 110derecede oldugunu goruyorum ve arac calısır calısmaz 10 sn kadar bır surede 90a dusuyor hareret. Ben şanzımanın cok ısındıgından dolayı bu problemın kaynaklandıgını dusunuyorum ama ısı bılen sızlersınız. Neden yapabılır bunu? şimdiden degerlı cevaplarınız ıcın tsk ederım.

merhaba, aynı problemi bende yaşıyorum. sıcak havalarda ışıklarda durunca hararet 90 nı geçiyor 95 100 e kadar çıkıyor. inip bakıyorum fan çalışmıyor. klimaayı çalıştırıyorum fan çalışsn diye.  ondan sonra bazen 90 a hemn geliyor bazende gelmiyor. arabayı biraz fazla zorladığımda düz yolda yada rampada faketmez ortamda rüzgar yoksa ve hava 30 C nin üzerinde ise klima ve fan çalışsa bile gösterge 90 nı geçior.ustama da göstürdüm servise de götürdüm ama bilgisayarla herhangi bir arıza gözükmüyor.. vw servist devirdayım söküldü bakıldı bir problem yok. fan kontrol panei ve elektrik tesisatında da bir problem yok dendi. geriye termostat ve muşur kaldı birde radyatör var tabi.önce raddyatöre baktıracam yine arıza devam ederse termostat ve muşur değişikliğine gidecem.
siz ne yaptınız arızayı giderebildiğiniz mi?.
ayrıca sitede bu konu hakkında fikri olan arkaadaşlarında yorumlarını bekliyorum...

Çevrimdışı barut

  • İleti: 3003
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İzmir
Ynt: Hararet prb. Ama biraz farklı.
« Yanıtla #4 : 19 Ağustos 2011, 12:19:20 »
çok sıcak havalarda araba park halinde iken soğuması geç olur müşür değişikliği iş görebilir. 95-100 lere gelirse trafikde panik yapmayın kaloriferi sıcak konuma alıp, fanı sonuna kadar açın camlarınızı açmayın unutmayın :)

Çevrimdışı eren401

  • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hararet prb. Ama biraz farklı.
« Yanıtla #5 : 19 Ağustos 2011, 12:29:06 »
Aynı sorun benim arabada da oldu ustaya götürdüm termostatı değiştirdi hiç bir problem kalmadı  :tamamdir
1.6 LPGsiz Boraaa ! Varmı ondan iyisi ?

Çevrimdışı baco05

  • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hararet prb. Ama biraz farklı.
« Yanıtla #6 : 19 Ağustos 2011, 13:04:33 »
çok sıcak havalarda araba park halinde iken soğuması geç olur müşür değişikliği iş görebilir. 95-100 lere gelirse trafikde panik yapmayın kaloriferi sıcak konuma alıp, fanı sonuna kadar açın camlarınızı açmayın unutmayın :)

evet en etkiliside kaloriferi sıcağa alıp çalıştırmak ama şu sıcak yaz gününde birde arabanın sıcağına katlanırsam ne yapıyım ben öyle arabayı  :)

Çevrimdışı baco05

  • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hararet prb. Ama biraz farklı.
« Yanıtla #7 : 19 Ağustos 2011, 13:07:02 »
Aynı sorun benim arabada da oldu ustaya götürdüm termostatı değiştirdi hiç bir problem kalmadı  :tamamdir

en başından beri termostat olma ihtimali vardı ama bunların termostat ve muşur birlikte takılıyor oda çok pahalı. bu yüzden önce ucuz olan ihtamelleri değerlendirdim ama nafile. orjinali 160 tl + 50 işçilik. ama napalım sıkıntıyıçekmektense verelim gitsin parayı.  :)