Gönderen Konu: Pd tdı motora katkısız eurodizel mi?yoksa ince eurodizel mi?  (Okunma sayısı 17979 defa)

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Pd tdı motora katkısız eurodizel mi?yoksa ince eurodizel mi?
« Yanıtla #28 : 05 Ocak 2012, 21:15:29 »
Ver gazı Fatih usta, yansın ortalık anasını satayım..
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Logged

Çevrimdışı 5ani5 mk2

  • İleti: 3105
  • 5anı5 MK'II GTI
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Pd tdı motora katkısız eurodizel mi?yoksa ince eurodizel mi?
« Yanıtla #29 : 05 Ocak 2012, 22:07:04 »
Ver gazı Fatih usta, yansın ortalık anasını satayım..

yaptıgım arabaları forumda sergilesem ortalık yıkılır :D reklam yapmamaya çalışıyorum Ama dizeli olanlar 50 hp yi 2000 bin harcıyarak alabliyolar :) biz atmosferikler 2000 tlye 20 hp anca alıyoruzz imkan varken kullanmak lazım:) bu Passat 200,000 km de maşşaşahh saat giibi oldu:)
Exclusive Garage

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: Pd tdı motora katkısız eurodizel mi?yoksa ince eurodizel mi?
« Yanıtla #30 : 05 Ocak 2012, 22:17:36 »
intercool ile Egr'nin hiç alakası yok.  anladıgım kadarı ile sende intercool yok. intercool takablirsin uzun yolda fayda görürsün fakat hacim büyüdügü için turbo basıncın azda olsa  düşücektir. buda dur kalklarda biraz kayıba sebeb olur .

gelelim yag konusunda yag yaktınıgı sölemek mümkün diill anlattıga göre karter havalandırmadan bahsediyosun onlar yag buharı verir evet ama turbo o şeklde yaglanmaz. yag yaktıgını egsozdan çıkan mavi renkden ve yag çubugunu çektginde ordan üfleme oldugunda anlaşılır.  turbo sisteminde aşırı bi yag var isee bunun nedeni hvalandırma hortumları diil. turbondaki sorundur servetcim...:)

turbo milinde aşınma arttıgı zman motora yag vermeye başlar. en sonunra turbon kırılır. :) yag ile Egr nin emmeye verdigi gaz ile emme manifoldunda aşırı kurum olur ve zivk gibi yapışır. :)

istanbule gel bırak aracı 1.2 hafta sonra gel all :) büyük bi turbo takalım bide intercooll bakımı temizligi Ergr iptalii yapalım 30-40 hp alırız :)



hacım arttıgı ıcın dur kalklarda kayıp olur derken turbonun o hacımı dolduracak kadar buyuk olmamasından dolayı dımı pekı buyuk bı turbo bu işi çözer mi ?

evet sanırım o karter havalandırmasından bahsedıyorum motorun ustune terleme yapıyor zaten. eksozdan mavı duman cıkmıyo aslında dıkkat ettım ama goremedım sadece sıyah cıkıyor :) ama yag cubugunu cektıgı zaman ufleme yapıyor motor zaten 5000 km bır 250 300 gr bazı zaman yarım lt yag katıyorum. turbodakı yagmı kurum mu aslında bılmıyorum şöle anlatayım turbonun borusunu soktum ıcıne elımı surdugumde sımsıyah zıft gıbı bısı geldı ben yag dıye tahmın edıyordum.

 yag ile Egr nin emmeye verdigi gaz ile emme manifoldunda aşırı kurum olur ve zivk gibi yapışır. :) dedın ya sanırım benım elımı surdugumde oydu :)

ıstanbula gelme gıbı durumum malesef yok olsa gelır kalırım hatta orda :) ıntercooler ve buyuk bı turbo ınsanın agzını sulandırıyo gercekten 30 40 bg az degıl arac zaten 75 bg bıde 40 ekle 105 bg edıyo :D benım arac kafa atar o zaman :)

bu egr yı gercekten ıptal etmem gerek benım ama bızım ızmırde bu ısı yapabılecek adam akıllı bı vw dizelcisi yoktur :)
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı 5ani5 mk2

  • İleti: 3105
  • 5anı5 MK'II GTI
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Pd tdı motora katkısız eurodizel mi?yoksa ince eurodizel mi?
« Yanıtla #31 : 05 Ocak 2012, 22:30:45 »

hacım arttıgı ıcın dur kalklarda kayıp olur derken turbonun o hacımı dolduracak kadar buyuk olmamasından dolayı dımı pekı buyuk bı turbo bu işi çözer mi ?

evet sanırım o karter havalandırmasından bahsedıyorum motorun ustune terleme yapıyor zaten. eksozdan mavı duman cıkmıyo aslında dıkkat ettım ama goremedım sadece sıyah cıkıyor :) ama yag cubugunu cektıgı zaman ufleme yapıyor motor zaten 5000 km bır 250 300 gr bazı zaman yarım lt yag katıyorum. turbodakı yagmı kurum mu aslında bılmıyorum şöle anlatayım turbonun borusunu soktum ıcıne elımı surdugumde sımsıyah zıft gıbı bısı geldı ben yag dıye tahmın edıyordum.

 yag ile Egr nin emmeye verdigi gaz ile emme manifoldunda aşırı kurum olur ve zivk gibi yapışır. :) dedın ya sanırım benım elımı surdugumde oydu :)

ıstanbula gelme gıbı durumum malesef yok olsa gelır kalırım hatta orda :) ıntercooler ve buyuk bı turbo ınsanın agzını sulandırıyo gercekten 30 40 bg az degıl arac zaten 75 bg bıde 40 ekle 105 bg edıyo :D benım arac kafa atar o zaman :)

bu egr yı gercekten ıptal etmem gerek benım ama bızım ızmırde bu ısı yapabılecek adam akıllı bı vw dizelcisi yoktur :)

evet intercool ile büyük turbo takılır ise bütün sorunların çözülür:=) yakıtın düşer gidişin degişir :) aracının çok duman atmasının sebebide kurum ve turbonun tam perprmans vermedigidir. silindire hava az girerse karışım zengin olur ve duman atarsın:)

senin arabanda mekanik iptali yeterlii egr eegsoz çıkışına 2  mm lik saç kestirip koyma yeticektir. ama ilk önce temizlik...... :)

 elimden çok dizel geçtii Dizelci olduk :D Ama seviyorumm uraşmayı:) sorunları çözüpp arabanın saglınınan kavuşturmak zevk veriyo:=)

senin motorunnun kompresyonunu ölçmek gerekli. o biriken kurum parçaları koparak sagmanrın arasına doluyo buda yaglamıyo bozuyo ve motorun ömrünü kısartlıyo.gibi bir çok kötü sonuçç meydana geliyoo... 105 hp güzel bir güçç bencede :) ama bence aracın suan 75 diil
65 hp anca üretir.

Exclusive Garage

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: Pd tdı motora katkısız eurodizel mi?yoksa ince eurodizel mi?
« Yanıtla #32 : 05 Ocak 2012, 22:48:30 »
evet intercool ile büyük turbo takılır ise bütün sorunların çözülür:=) yakıtın düşer gidişin degişir :) aracının çok duman atmasının sebebide kurum ve turbonun tam perprmans vermedigidir. silindire hava az girerse karışım zengin olur ve duman atarsın:)

senin arabanda mekanik iptali yeterlii egr eegsoz çıkışına 2  mm lik saç kestirip koyma yeticektir. ama ilk önce temizlik...... :)

 elimden çok dizel geçtii Dizelci olduk :D Ama seviyorumm uraşmayı:) sorunları çözüpp arabanın saglınınan kavuşturmak zevk veriyo:=)

senin motorunnun kompresyonunu ölçmek gerekli. o biriken kurum parçaları koparak sagmanrın arasına doluyo buda yaglamıyo bozuyo ve motorun ömrünü kısartlıyo.gibi bir çok kötü sonuçç meydana geliyoo... 105 hp güzel bir güçç bencede :) ama bence aracın suan 75 diil
65 hp anca üretir.




oyy oyy oyy :) ıntercoolerı dusunuyordum aklımı celdın buyuk turboyuda dusunucem :) benım aracın duman atmasının sebeblerı arasında bu kurum baglama olayı oldugu gıbı benım aracımın pompa ve enjektörlerinde sıkıntı var malesef . ben bı pompacıya gıttım gerızekalı herıf yapamadı bıde o kadar para verdım yapamadı salak adam. ben pompa ve enjektorlerımı duzelttıkten sonra aracıma ıntercoolerı takacaktım aractırdımdı hatta bıraz ama pompam duzelmedıgı ıcın askıda kaldı. :) zengın karısım olayı benım aracta fazla fazla oluyo yanı pompadan dolayı cok mazot manıfoltan dolayıda az hava :)

egr yı kendım ıptal edebılırmıyım pekı :) alet edevat var pederde anlıyo soksem manifoldu falan temızlesem :) bende severım bole araclarla ugrasmayı peder bendende meraklı hatta :)

motorun kompresyonunu olcmek gerek derken neyı kasttettın :)

benım arac 75 ı bırak hatta 65 ı bırak 55 gıbı gıdıyo acıkcası. pompamın bole olması sıkıyo canımı ama ılk pompacıya para doktugum ıcın ıkıncısıne para kalmadı :)

pompa enjektor bakımı buyuk turbo ıntercooler egr ıptalı acık hava fılıtresı eksoz yapmayı dusundugum seyler :)

Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı 5ani5 mk2

  • İleti: 3105
  • 5anı5 MK'II GTI
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Pd tdı motora katkısız eurodizel mi?yoksa ince eurodizel mi?
« Yanıtla #33 : 05 Ocak 2012, 23:25:30 »

oyy oyy oyy :) ıntercoolerı dusunuyordum aklımı celdın buyuk turboyuda dusunucem :) benım aracın duman atmasının sebeblerı arasında bu kurum baglama olayı oldugu gıbı benım aracımın pompa ve enjektörlerinde sıkıntı var malesef . ben bı pompacıya gıttım gerızekalı herıf yapamadı bıde o kadar para verdım yapamadı salak adam. ben pompa ve enjektorlerımı duzelttıkten sonra aracıma ıntercoolerı takacaktım aractırdımdı hatta bıraz ama pompam duzelmedıgı ıcın askıda kaldı. :) zengın karısım olayı benım aracta fazla fazla oluyo yanı pompadan dolayı cok mazot manıfoltan dolayıda az hava :)

egr yı kendım ıptal edebılırmıyım pekı :) alet edevat var pederde anlıyo soksem manifoldu falan temızlesem :) bende severım bole araclarla ugrasmayı peder bendende meraklı hatta :)

motorun kompresyonunu olcmek gerek derken neyı kasttettın :)

benım arac 75 ı bırak hatta 65 ı bırak 55 gıbı gıdıyo acıkcası. pompamın bole olması sıkıyo canımı ama ılk pompacıya para doktugum ıcın ıkıncısıne para kalmadı :)

pompa enjektor bakımı buyuk turbo ıntercooler egr ıptalı acık hava fılıtresı eksoz yapmayı dusundugum seyler :)



sen sökeblirmisin bilmiyorum 1,2 kesim çek ben yarmıcı olurum sana burdan:) senin aracın baya işi var anlaışlan pmpa enjektör filanda girerse daha çok bitce ayırman gerek. o kadar şey yapılıcak ise bence motoru komple indirr. sekman atmak gerkirse sekman at bi honlama yaptır. kapagını subablaını kontrol ettirr. derim :=) egsoz olarak 51 mm düm düz boru çekiceksin. açık filitre dizelde gereksiz ve işe yaramaz. sesde yapmaz :=) kompresyonları derken aracın sıkıştırma basıncını ölçmekden bahsettimm yani motorun mekanik olarak bi hasarı varmı kontrol edilmeli :=)
senin iş egr den başladı komple motora dogru gidiyoo servetim :)
Exclusive Garage

Çevrimdışı 61TS061

  • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
Ynt: Pd tdı motora katkısız eurodizel mi?yoksa ince eurodizel mi?
« Yanıtla #34 : 05 Ocak 2012, 23:33:42 »
bu arada benim konunun ismini değiştirmek lazım ;D amacından saptı ;D
VW BORA 2000 1.9 TDİ COMFORTLİNE

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: Pd tdı motora katkısız eurodizel mi?yoksa ince eurodizel mi?
« Yanıtla #35 : 05 Ocak 2012, 23:55:15 »
sen sökeblirmisin bilmiyorum 1,2 kesim çek ben yarmıcı olurum sana burdan:) senin aracın baya işi var anlaışlan pmpa enjektör filanda girerse daha çok bitce ayırman gerek. o kadar şey yapılıcak ise bence motoru komple indirr. sekman atmak gerkirse sekman at bi honlama yaptır. kapagını subablaını kontrol ettirr. derim :=) egsoz olarak 51 mm düm düz boru çekiceksin. açık filitre dizelde gereksiz ve işe yaramaz. sesde yapmaz :=) kompresyonları derken aracın sıkıştırma basıncını ölçmekden bahsettimm yani motorun mekanik olarak bi hasarı varmı kontrol edilmeli :=)
senin iş egr den başladı komple motora dogru gidiyoo servetim :)



tmm yarın yada yarından sonra sana bırkac cekım gonderırım abı :)
evet aslında ıs cok ama butce yok malesef. :) cok masraf ettım araca bı yere kadar oluyo oda :) motoru kopmle ındıremem su an yanı :)
su pompam ve enjektor olayını bı cozsem gerısı sırayla gelıcek aslında bı yerden baslamak gerekıyo motor konusundada :)

eksoz olarak 51 ıdeal mı ? :)
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Pd tdı motora katkısız eurodizel mi?yoksa ince eurodizel mi?
« Yanıtla #36 : 06 Ocak 2012, 10:04:24 »
bu arada benim konunun ismini değiştirmek lazım ;D amacından saptı ;D

KOnu neydi?  ;D
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı 5ani5 mk2

  • İleti: 3105
  • 5anı5 MK'II GTI
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Pd tdı motora katkısız eurodizel mi?yoksa ince eurodizel mi?
« Yanıtla #37 : 07 Ocak 2012, 00:05:50 »
KOnu neydi?  ;D
bu arada benim konunun ismini değiştirmek lazım ;D amacından saptı ;D

kusura bakma faydalı 1,2 şey söyliyim dedim mazottan girdik komple motor indirdikk :)
Exclusive Garage

Çevrimdışı 61TS061

  • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
Ynt: Pd tdı motora katkısız eurodizel mi?yoksa ince eurodizel mi?
« Yanıtla #38 : 07 Ocak 2012, 11:45:26 »
kusura bakma faydalı 1,2 şey söyliyim dedim mazottan girdik komple motor indirdikk :)
;D aynen öyle
VW BORA 2000 1.9 TDİ COMFORTLİNE

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: Pd tdı motora katkısız eurodizel mi?yoksa ince eurodizel mi?
« Yanıtla #39 : 07 Ocak 2012, 22:16:50 »
kusura bakma faydalı 1,2 şey söyliyim dedim mazottan girdik komple motor indirdikk :)

cok cok faydalı oldun vallahi :) foto cekıp koycaktım buraya ama masallah ızmıre bı yagmur yagıyo bı dursa cekecem o fotografıda :)
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı atilaice

  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Pd tdı motora katkısız eurodizel mi?yoksa ince eurodizel mi?
« Yanıtla #40 : 10 Ocak 2012, 15:52:58 »
ben eski polo'm için full save kullandım birkaç depo. 1000 km gördüm...6r için henüz tedirginim. fakaf ekonomisi farkediliyor.

Çevrimdışı 61TS061

  • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
Ynt: Pd tdı motora katkısız eurodizel mi?yoksa ince eurodizel mi?
« Yanıtla #41 : 10 Ocak 2012, 16:05:31 »
ben eski polo'm için full save kullandım birkaç depo. 1000 km gördüm...6r için henüz tedirginim. fakaf ekonomisi farkediliyor.
pd motorlu polonuzda diğer dizel yakıtlara oranla full save ile  performans düşüklüğü yaşadınız mı?
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2012, 16:06:11 Gönderen: 61TS061 »
VW BORA 2000 1.9 TDİ COMFORTLİNE