Gönderen Konu: mk2 1.6 8v hakkinda??  (Okunma sayısı 4630 defa)

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
mk2 1.6 8v hakkinda??
« : 05 Aralık 2011, 19:24:36 »
dusundum tasindim bu konuyu biraz genisletmek istedim..
simdi bizde bi tane mk2 1.6 8v karburatorlu makine var..
ben bunla ugrasmak istiyorum acayip kasintim var cunki :)
ama haybeye dalip elime alasimda yok yani motoru :)
sizlerinde fikirlerini goruslerini almak istiyorum..
turbo isi en mantiklisi aslinda ama butce cok artiyor turboda..
kol lazim saplamalar lazim piston lazim gomlek lazim vs vs..

bunun yerine atmosferik neler yapilabilir bu motora??
derecelisi yok sanirim piyasada?
mesela bunlarda 1.6 ile 1.8 lerin piston caplari aynimi?
1.8 in krangi eger uyarsa hani kisa kol ile strok artirip hacim alabilirim diye dusunuyorum..
bunun disinda en cok aklima takilan sey 16v kapaklardan herhangi biri uyarmi bendeki motora?
bunu daha once yapan varmi?
eger 16v bir kapak uyarsa hem 16v dan dolayi ustlerde flow cok artar hem de 16v lerin o sanat eseri emme manifoldlarinada kavusmus olurum :D

motora eger bir gelistirmede bulunursam yaza dogru ms ile injeksiyona kesin gecis yaparim..

ha eger bu alternatifler olmazsa arabayi satip ya kr li bi makine yada abf li bi makine bakacaz en son o olacak..




konunun ilk hali:
hali hazirda swaptan vazgecmisken, kendi makinemi guclendirmeyi dusunuyorum..
bu islerde cidden usta olan bir abimle gorustum pazar gecesi..
ben aslinda yamaha r1 karburatorune kafayi takmistim bu aralar, yurtdisinda racing motorlarinin karburatorlerini araclarina baglayanlari ve ciddi guc alanlari gordum vs..
onu sormak icin yanina ugradim bu abimin..
r1 gibi racing karburatorleri ile guc almanin mumkun oldugunu ama kafayi yedirtecek kadar ayar tutturamamamdan bahsetti sagolsun..
bunlarin benzin geri donusu yokmus vs.. her tapa gaz yaptiginda asiri zengine gidip buji islatman mumkun falan dedi.. zaten racinglerde bunu ayarlayan 6-7 tane selenoid varmis falan..
bu da gol degil yani :D

dedim napcaz?
o da dedi ben yanlis hatirlamiyorsam bi ara bi golfu injeksiyona cevirdik biz dedi..
sanirim sendeki makinenin aynisi vardi uzerinde ve vw nin bi emme manifoldu direkt uyuyordu dedi..
kr yada abf sanirim bahsettigi manifold..
simdi benim motora kr nin yada abf nin emmesi uyuyormu?
bunu bilen kimse varmi?
eger uyuyorsa manifold almakla ise baslayacagim, yazin araci tamamen injeksiyona cevirmis ve 100hp lere yakin bir gucu yakalamis olacagim..

artik bu gol olsun be :D
« Son Düzenleme: 07 Aralık 2011, 01:21:09 Gönderen: erdem325 »

Logged

Çevrimdışı STAK67

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 4836
  • Hasan Ali
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 1 Cabriolet
  • Şehir: Ankara
Ynt: ez ye uyan eme manifoldu??
« Yanıtla #1 : 05 Aralık 2011, 19:32:21 »
olm senin motor tam olarak ne şimdi :D 1.8 mi 1.6 mı :D bide para varsa git MS yaptır rahatla :D ne uğraşıyon

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: ez ye uyan eme manifoldu??
« Yanıtla #2 : 05 Aralık 2011, 19:39:10 »
olm senin motor tam olarak ne şimdi :D 1.8 mi 1.6 mı :D bide para varsa git MS yaptır rahatla :D ne uğraşıyon

zaten ms yapcam olum ya :)
ama o emme cok farkediyomus..
ms icin bana her halukarda emme zaten lazim..
vw nin sanat eseri emmeleri eger uyarsa alacagim guc de degisiyor yani :)
ondan kasiyorum :)
yaza kadar malzemeleri toparlicam, yazin sadece yakiti ms e geciricem, ondan sonraki adim ateslemeyide ms e gecirmek..
;)

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk2 1.6 8v hakkinda??
« Yanıtla #3 : 07 Aralık 2011, 01:21:29 »
konuyu genislettim guncel cektim beyler :D

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk2 1.6 8v hakkinda??
« Yanıtla #4 : 12 Ocak 2012, 05:16:22 »
yok abi forumda teknik ne sorsam bos ya  ???
hic mi bir Allah in kulu ugrasmadi bu 1.6 karburatorlu motorla?
hadi yapan yok arastiran edendemi olmadi?

bildiginiz mk2 1.6 karburatorlu golf motoruna uyan baska silindir kapagi yokmu?
kr mesela?
yada baska bir kapak?
vay arkadas konuyu acali ne kadar zaman olmus tik yok..
wortex de falanda elin gevurlari ugrasmamiski karburatorlu makineyle hic..
anlasilan kendim bakacam bu ise..
gidip tek tek cikma kapaklar arasinda cebellesip ogrenecem anlasilan..

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk2 1.6 8v hakkinda??
« Yanıtla #5 : 12 Ocak 2012, 09:05:40 »
valla erdemcim, bende de pn motor var. ben de değişik şeyler araştırdım. 3 seçenek koydum önüme : 1.6 kjet gti, turbo, ve 16v kapak. kjet ustası var,kjet olayı tesisat olayıyla uğraşıcak adam olmadığı için yattı. 16v kapak da maliyet çok yüksek, mesela 2.0 gti kapaklarından düşünmüştüm. geriye turbo kaldı, turbo bulduk sayılır, e manifoldu da yanında, takıcak adam, ayarlıycak adam da var, ama işte ustamla hala kesin ve net olarak karar verebilmiş değiliz, zira burak arkadaşımız bu iş öyle al takla biticek bişi olmadığını söyledi.. bakalım 1-2 gün içinde belli olcak sanırım.

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk2 1.6 8v hakkinda??
« Yanıtla #6 : 12 Ocak 2012, 17:47:08 »
valla erdemcim, bende de pn motor var. ben de değişik şeyler araştırdım. 3 seçenek koydum önüme : 1.6 kjet gti, turbo, ve 16v kapak. kjet ustası var,kjet olayı tesisat olayıyla uğraşıcak adam olmadığı için yattı. 16v kapak da maliyet çok yüksek, mesela 2.0 gti kapaklarından düşünmüştüm. geriye turbo kaldı, turbo bulduk sayılır, e manifoldu da yanında, takıcak adam, ayarlıycak adam da var, ama işte ustamla hala kesin ve net olarak karar verebilmiş değiliz, zira burak arkadaşımız bu iş öyle al takla biticek bişi olmadığını söyledi.. bakalım 1-2 gün içinde belli olcak sanırım.

aynen oyle al tak la bitmiyor maalesef..
turbonun bastigi boosta karsilik yakit ihtiyacini hem karsilayac hem de dengede tutacak yakit isletimi gerek..
siz karburatorlu aracimi turbolayacaksiniz? yoksa injeksiyona gecis yapacakmisiniz?
tahmini basinc ne olacak?
bolt-on mu koyacaksiniz turboyu? yani motor icine girmedenmi?
eger bu sekilde koyarsaniz golf motorunu bilemiyorum ama pek basinc acamazsiniz, acarsanizda milli piyango gibi olabilir yani her an kirabilir..
genelde bolt-on icin saglikli motora dahi en fazla 0.6 bar civari basiliyor diye biliyorum..
ama riskli bence.. bu isin sonunda kol cikarabilir falan dikkat etmek gerek..

birde yurbodan once skstirma dusurmek gerek, kaca dusureceksiniz skstirmayi?
aslinda turbo isi icin on hazirlik iyi olup, birazda iyi butce ayrilirsa cok iyi gucler alinabilir..
ama saglikli basinc acabilmek icin bence en azindan degismesi gerekenler, piston, kol, ana yatak, silindir kapak contasi ve saplamalar..
bunlari uygun olanlariyla degistirirseniz basinc acilir iste o zaman :)
tadindan da yenmez..

ayar kismina aman dikkat edin, turbodan sonra fakire kalirsa motor eger yaptiginiz hersey cope gidebilir, isinin ehli birisiyle calisin bu konuda, sakaya gelmez..

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk2 1.6 8v hakkinda??
« Yanıtla #7 : 12 Ocak 2012, 18:07:26 »
valla turbo işini de geçtik, amcaoglu yanaşmıyor pek ben vebalini alamam dedi :) o yüzden şu an için kjet konusunu kafamda tartyorum.

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk2 1.6 8v hakkinda??
« Yanıtla #8 : 12 Ocak 2012, 18:11:31 »
valla turbo işini de geçtik, amcaoglu yanaşmıyor pek ben vebalini alamam dedi :) o yüzden şu an için kjet konusunu kafamda tartyorum.

abi sizdeki motor ne?
1.6 karburatorlu bi makinemi var?

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk2 1.6 8v hakkinda??
« Yanıtla #9 : 12 Ocak 2012, 18:37:23 »
1.6 pn elektronik karbüratörlü tek nokta enj.

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk2 1.6 8v hakkinda??
« Yanıtla #10 : 12 Ocak 2012, 18:48:00 »
1.6 pn elektronik karbüratörlü tek nokta enj.

himmmm detayli bilgim yok makine hakkinda ama elimden gelen birsey olursa soyleyebilirsiniz arastirrim yani..
k-jet tertibatini komple gecirebiliyormusunuz rahatlikla?
uymasi degismesi gereken birsey falan varmi?

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk2 1.6 8v hakkinda??
« Yanıtla #11 : 12 Ocak 2012, 18:51:51 »
himmmm detayli bilgim yok makine hakkinda ama elimden gelen birsey olursa soyleyebilirsiniz arastirrim yani..
k-jet tertibatini komple gecirebiliyormusunuz rahatlikla?
uymasi degismesi gereken birsey falan varmi?

ecu var arabada, mesela mfa taktım, calısıyor sadece dıs sıcaklık ölçem müşür eksik. o yüzden bildigim kadarı ile kjet ecusuyla aynı olabilir üzerindeki, sadece şu an için plan aşamasında. üstad erşan la hala istişare aşamasındayız :) bana kalsa 16v kapak ama, maliyetler tavan :D

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk2 1.6 8v hakkinda??
« Yanıtla #12 : 12 Ocak 2012, 18:55:05 »
ecu var arabada, mesela mfa taktım, calısıyor sadece dıs sıcaklık ölçem müşür eksik. o yüzden bildigim kadarı ile kjet ecusuyla aynı olabilir üzerindeki, sadece şu an için plan aşamasında. üstad erşan la hala istişare aşamasındayız :) bana kalsa 16v kapak ama, maliyetler tavan :D

himmmm anladim..
16v ustlerde cok farkediyor ama ya..
alt devir gezen icin 8v mantikli olabilir ama 16v bence daha iyi..
kapaklarin flowlarida cok farkli olmali..

biride bana dese artik kardesim senin makineye 16v kapak olur yada olmaz diye keske :D