dusundum tasindim bu konuyu biraz genisletmek istedim..
simdi bizde bi tane mk2 1.6 8v karburatorlu makine var..
ben bunla ugrasmak istiyorum acayip kasintim var cunki
ama haybeye dalip elime alasimda yok yani motoru
sizlerinde fikirlerini goruslerini almak istiyorum..
turbo isi en mantiklisi aslinda ama butce cok artiyor turboda..
kol lazim saplamalar lazim piston lazim gomlek lazim vs vs..
bunun yerine atmosferik neler yapilabilir bu motora??
derecelisi yok sanirim piyasada?
mesela bunlarda 1.6 ile 1.8 lerin piston caplari aynimi?
1.8 in krangi eger uyarsa hani kisa kol ile strok artirip hacim alabilirim diye dusunuyorum..
bunun disinda en cok aklima takilan sey 16v kapaklardan herhangi biri uyarmi bendeki motora?
bunu daha once yapan varmi?
eger 16v bir kapak uyarsa hem 16v dan dolayi ustlerde flow cok artar hem de 16v lerin o sanat eseri emme manifoldlarinada kavusmus olurum
motora eger bir gelistirmede bulunursam yaza dogru ms ile injeksiyona kesin gecis yaparim..
ha eger bu alternatifler olmazsa arabayi satip ya kr li bi makine yada abf li bi makine bakacaz en son o olacak..
konunun ilk hali:
hali hazirda swaptan vazgecmisken, kendi makinemi guclendirmeyi dusunuyorum..
bu islerde cidden usta olan bir abimle gorustum pazar gecesi..
ben aslinda yamaha r1 karburatorune kafayi takmistim bu aralar, yurtdisinda racing motorlarinin karburatorlerini araclarina baglayanlari ve ciddi guc alanlari gordum vs..
onu sormak icin yanina ugradim bu abimin..
r1 gibi racing karburatorleri ile guc almanin mumkun oldugunu ama kafayi yedirtecek kadar ayar tutturamamamdan bahsetti sagolsun..
bunlarin benzin geri donusu yokmus vs.. her tapa gaz yaptiginda asiri zengine gidip buji islatman mumkun falan dedi.. zaten racinglerde bunu ayarlayan 6-7 tane selenoid varmis falan..
bu da gol degil yani
dedim napcaz?
o da dedi ben yanlis hatirlamiyorsam bi ara bi golfu injeksiyona cevirdik biz dedi..
sanirim sendeki makinenin aynisi vardi uzerinde ve vw nin bi emme manifoldu direkt uyuyordu dedi..
kr yada abf sanirim bahsettigi manifold..
simdi benim motora kr nin yada abf nin emmesi uyuyormu?
bunu bilen kimse varmi?
eger uyuyorsa manifold almakla ise baslayacagim, yazin araci tamamen injeksiyona cevirmis ve 100hp lere yakin bir gucu yakalamis olacagim..
artik bu gol olsun be