Gönderen Konu: Koç Ailesi Yine Aynı Senaryoyu Sahneye Koyuyor :(  (Okunma sayısı 5881 defa)

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Üyesi olduğum www.motosiklet.net isimli siteden Okan abimizin paylaşımıdır. Rica ettim beni kırmadı sağolsun, burada da paylaşmak istedim.. Bence konunun özeti budur.

"Koç Ailesi Yine Aynı Senaryoyu Sahneye Koyuyor :(

Sevgili Dostlar,

Lütfen sonuna kadar okuyunuz hikaye uzun ama ibretliktir.

Bilmeyenleriniz vardır , benim en az motosiklet kadar sevdiğim ikinci tutkum ANADOL otomobilleridir , bu tutkumu sadece uzaktan sevmekle sınırlı bırakmayıp Anadol konusunda pekçok platformda aktif görev aldım ve Anadol tarihçesi üzerinde çalıştım. Anadol hikayesi aslında bu ülkede birşeyler yapmaya çalışanların önüne çıkarılan yapay engellemeler için tarih dersi gibidir. O günlerde olanlar bugün tekrar sahneye konmaktadır.
Hükümetin ısrarlı şekilde "yerli otomobil" konusu üzerinde durması ülkemde lisans ile üretim yapan firmaları ve onların yerli ortaklarını ciddi şekilde rahatsız etmektedir bu nedenle yıllar önce yaptıklarını yine yapmak için harekete geçtiler.
Vatan gazetesinin aşağıdaki haberine göre :

http://haber.gazetevatan.com/dev-yat...4495/44/Manset

Koç gurubu Fiat ın desteği ile Albea platformu üzerine kurulacak yerli aracı üretecekmiş. Bu yerli araç projesine vurulacak en büyük darbe olur. İsterseniz Anadol un hikayesine geri dönerek neden bu yargıya sahip olduğumu anlatayım.

1960 lı yılların başlarında başlayan Türkiyenin ilk seri üretim otomobil markası Anadol projesi ,Ford ile yakın iş ilişkisi içinde bulunan ve bazı Ford modelleri için deneme üretimleri yapan Otosan firmasında çalışan birkaç parlak ve geleceği gören genç insana aitti. Bilinenin aksine Sayın Vehbi KOÇ bu projeye çok mesafeli baktı ve hedef üretim sayısı olarak sadece 5000 araç koydu , bu düşük rakam nedeni ile Anadol sac kaporta yerine fiberglass kompozit malzemeden üretilmek zürunda kaldı . Bu malzeme ile üretim için kalıp ve büyük preslere yatırım yapmak gerekmiyor o zamanlar bolca ve ucuza bulunan el emeği ile yapılıyordu. Yani daha baştan Koç ailesi bu projeye sahip çıkmamış ve sermayesini riske sokmamıştı.
1966 yılında sadece 5000 adet üretim hedefi konularak piyasaya çıkan Anadol a halkın talebi o denli yüksek olduki çok kısa süre içinde parasını peşin yatırdığınız Anadol için 6 aylık bekleme süreleri veriliyordu. Devlet büyükleri Vehbi KOÇ a mektup yazıp ön sıradan araç talebi dahi yapıyorlardı.
1973 yılına gelindiğinde ANADOL 6 ayrı model ve iki farklı motor seçeneği ile yılda 10.000 adedin üzerinde üretim sayısına ulaşmıştı. Temel modeli revize ederek oluşturulan modeller ile doyuma ulaşan bu platform artık ömrünün sonuna gelmişti ve Otosan mühendisleri yeni çok daha modern lüks bir model üzerinde çalışmaya başladılar , Aracın dizaynı İtalyan BERTONE firmasının çizimleri ışığında OGLE dizaynın projelendirmesi ile İngiliz RELIANT firmasında yaptırıldı ve FW11 kodu ile 4 adet prototip araç üretildi. 1600-2800 cc arasında farklı motor seçenekleri olan bu modelde klima, elektrikli camlar ,merkezi kilit v.b. gibi o dönem için devrim sayılabilecek yenilikler vardı.

Ancak;
Otosanın yepyeni bir model ile atağa kalkacağını ve ANADOL markası ile büyüyeceğini gören FORD firması KOÇ ailesine durup dururken inanılmaz cazip bir teklifte bulundu . Anadol üretimini durdurması karşılığında o dönemde üretimi biten TAUNUS modelinin fabrikasını bedelsiz olarak getirip Otosana kuracak Türkiyede FORD markası ile Taunus üretimine başlanacaktı. Maalesef plan KOÇ ailesine cazip geldi ve Anadol binek araç üretimine son verildi. Anadol üretimi bittiğinde 5000 adetlik hedefin 20 katından fazla üretim yapılmış 100.000 adedin üzerinde ANADOL banttan inmişti.
TAUNUS Otosanın binek otomobil üretiminde felaketi oldu ve Otosan bir daha "binek araç " üretimi yapmadı tüm kapasite ticari araca yöneldi.

Peki o yıllarda üretilen FW11 kodlu prototip ANADOL lar ne oldu ?. Bunlardan iki tanesi Vehbi beye sunulmak üzere Türkiyeye getirildi ancak FORD dan ballı teklifi alan Vehbi bey "bu araç satmaz elimizde kalır" diyerek projeye noktayı koydu. O prototiplerden bir tanesi şu anda İstanbulda Rahmi Koç müzesinde sergilenmektedir.

Otosan Reliant firmasına FW11 projesini sonlandırdığını ve araçlarla ilgilenmediğini bildirdikten sonra proje diğer üreticilerin ilgisini çekti. Volvo ve Citroen bu model için uzun süre çekiştikten sonra kazanan Citroen oldu.

Sayın Vehbi KOÇ un "satmaz elimizde kalır" dediği FW11 modeli Citroen tarafından BX serisi olarak piyasaya sürüldü ve "TÜM ZAMANLARIN EN ÇOK SATAN CITROEN" i ünvanını 1.500.000 (birbuçuk milyon) adetlik satış adedi ile hala korumaktadır.

Şimdi aynı senaryo FIAT üzerinde sahneye konmakta , üretimden kalkan ALBEA modelini üç beş rötuş ile piyasaya sürerek "YERLİ OTOMOBİL" projesinin dibine dinamit konulmaya çalışılmaktadır.
İhracat şansı sıfır olacak olan bu aracı "kuş serisi" gibi insanımızın önüne sürecek olan zihniyet bize bunu layık görmektedir.

Sevgilerimle"

Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Logged

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: Koç Ailesi Yine Aynı Senaryoyu Sahneye Koyuyor :(
« Yanıtla #1 : 26 Ocak 2012, 11:21:15 »
sanırım devlet büyükleri bu tarz bişiye izin vermez kanaatindeyim. zira "yerli" denilen şey, "yerli" olur, farklı malzemelerin farklı ürünlerinin birleştirilmesiyle değil. zaten şu zamana kadar yapılan bi çok hata karşısında oldukça olumsuz not alan hükümet bir kez daha bu tarz büyük bir hataya düşmez heralde,

ama kimbilir... şike yasası 2 saat içinde meclisten geçtiğine göre...

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
Ynt: Koç Ailesi Yine Aynı Senaryoyu Sahneye Koyuyor :(
« Yanıtla #2 : 26 Ocak 2012, 11:31:35 »
albeanın farını stobunu değiştirip 3-5 ekstra donanım koyup 1.2 -1.3 motorla sürcekler herhalde
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı barut

  • İleti: 3003
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İzmir
Ynt: Koç Ailesi Yine Aynı Senaryoyu Sahneye Koyuyor :(
« Yanıtla #3 : 26 Ocak 2012, 12:04:17 »
Türkiye gibi tüketici toplumu haline getirilen bir Ülkenin, binek araba konusunda ihracat yapacak bir konuma getirmek ne Fiatın işine gelir nede dünyanın. Bu yüzden sadece satışı ülkemiz sınırları içerisinde kalacak bir araba için , vatandaşlara "bakın biz araba bile yaptık/yaptırdık" demek için yürütülen bu tezgahlara kanıp, araba alan ve oy veren çok olur.

Padişahım çok yaşa !!! 

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Koç Ailesi Yine Aynı Senaryoyu Sahneye Koyuyor :(
« Yanıtla #4 : 26 Ocak 2012, 12:47:58 »
Lütfen siyaset meydanı yapmayalım.. Bu memleketin başında Ahmet varkende senaryo aynı mehmet varkende senorya aynı..
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı barut

  • İleti: 3003
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İzmir
Ynt: Koç Ailesi Yine Aynı Senaryoyu Sahneye Koyuyor :(
« Yanıtla #5 : 26 Ocak 2012, 13:10:05 »
Hasan başkası olsa olay yine aynı olacak bak farkındayım. başta ne dedim "Türkiye gibi tüketici toplumu haline getirilen bir Ülke"

Çevrimdışı barthez

  • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Ynt: Koç Ailesi Yine Aynı Senaryoyu Sahneye Koyuyor :(
« Yanıtla #6 : 26 Ocak 2012, 14:05:21 »
Hasan başkası olsa olay yine aynı olacak bak farkındayım. başta ne dedim "Türkiye gibi tüketici toplumu haline getirilen bir Ülke"
tayfun hocam 10 yıl önceki vahşi krizi ve  başbakanın sağlık durumu hakkında yapılan spekülasyonlar neticesinde ülkenin ekonomisinin
ne hallerde olduğunu hiç unutmadım bugün araba yaptık veya yapacağız tartışması inanın benim hoşuma gidiyor  :) yerli otomobil üretme
konusunda da koç grubunun öncü olmasına pek sıcak bakmıyorum. 
golf 4 1,8 Highline

Çevrimdışı barut

  • İleti: 3003
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İzmir
Ynt: Koç Ailesi Yine Aynı Senaryoyu Sahneye Koyuyor :(
« Yanıtla #7 : 26 Ocak 2012, 14:16:16 »
ihracat başarısı olan bir araç için herkesle kavga ederim ama sadece ülkemin sınırlarında kalacaksa gerek yok üretmiyelim kalsın

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Koç Ailesi Yine Aynı Senaryoyu Sahneye Koyuyor :(
« Yanıtla #8 : 26 Ocak 2012, 14:18:52 »
Hiçbirimiz ülkemizdeki büyük potansiyelin farkında değiliz. Mühendis desen var mimar desen var. Hammadde desen var ama üretim yok..
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Koç Ailesi Yine Aynı Senaryoyu Sahneye Koyuyor :(
« Yanıtla #9 : 26 Ocak 2012, 14:21:40 »
Efsane BX serisini merak edenler için..

Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı bkzmn

  • İleti: 188
  • Baki ZAMAN
    • Profili Görüntüle
Ynt: Koç Ailesi Yine Aynı Senaryoyu Sahneye Koyuyor :(
« Yanıtla #10 : 26 Ocak 2012, 15:55:14 »
ben o dönemdeki yazıda yazılan anadollarıda merak ettim

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Koç Ailesi Yine Aynı Senaryoyu Sahneye Koyuyor :(
« Yanıtla #11 : 26 Ocak 2012, 19:29:32 »
Türk'ün Türk'ten başka dostu yoktur. En basit bir olayı örnek göstermek gerekirse, Devrim Arabaları filmini izleyin. İstedikten sonra imkanlar olmadan neler yapılıyor. Ama yerli aracı istemeyenler neler yapıyor, izleyin görün lütfen.

Çevrimdışı mustklc

  • İleti: 1623
    • Profili Görüntüle
Araba binmek içindir..

Çevrimdışı tech_00

  • İleti: 534
    • Profili Görüntüle
Ynt: Koç Ailesi Yine Aynı Senaryoyu Sahneye Koyuyor :(
« Yanıtla #13 : 26 Ocak 2012, 22:04:24 »
Paylaşım güzel teşekkurler...."Herkes okusun ve gereklı mesajı alsın"..