Gönderen Konu: BORA -GOLF Hakkında sormak istediğiniz her konuda yardım için beklerim...  (Okunma sayısı 235774 defa)

Çevrimdışı akın

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Mekatronik34 bey merhaba
aracımla ilgili arızaya bağlı olabilecek motor takozları ve şanzıman kulaklarını değiştirdim.kulağın biri kopma derecesine gelmiş.Fkat rahatsız edici ses  hala devam ediyor.Ardından bir egsozcuya gittim ustamla beraber egsoz de bir problem olmadığını söyledi egsozcu ustam değiştirelim bana bu arıza egzos gibi geliyor dedi ve orta susturucu ve arka susturucuyu yan sanayi değiştirdim 270 ytl ye sorun kalmadı :) araba sıfırgibi oldu 1 aydır arabayla yattım arabayla kalktım helal olsun adamın aldığı paraya  fakat bu deneylerimde ustam senin yorumlarınla cesaret edip bu işlemleri yaptırdı.Servise kalsak adamlar şanzımanı sökeceklerdi.Yardımlarınızdan dolayı çok teşekkür ederim.Ustam ayrıca size teşekkür etti biz onula aynı şeyleri düşünmüşüz dedi Arızanın giderilmesinde bize fikirlerinizle çok yardımcı oldunuz teşekkürler.Bu gün arabama ilk defa keyifli bindim.İlginize çok teşekkürler görüşmek üzere hoşçakalın.

Logged

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
cevabın için çok teşekkür ederim, hemen alıp deneyeceğim, şimdide bir sorum daha olacak, araçla yolda giderken sadece 4. viteste gaz kesiyor, bir kaç defa olmuştu benzindendir dedim enjektör temizleyici filan kattım depoya baya bir götürmştü hatta 95 oktan alıyordum 97 almaya başladım fakat dün yine yolda giderken gaz kesti bende ayağımı gazdan çekmedim araba istop etti 70 le filan gidiyordum 4. viteste yapıyor ama sadece, sence sorun ne olabilir neden sadece 4. viteste yapıyor ve depo çeyreğin üstünde kırmızı nın baya üstündeyken, eğer gaz kestiği zaman ayağımı gazdan çekersem istop etmiyor, yada bana öyle denk geldi çünki çok fazla olmadığı için deneyemedim, ama endişeleniyorum düşünsene 70 az bir hız değil ve viraj esnasında arabanın istop ettiğini düşünürsek karşı yola yada bariyerelere çarpmam söz konusu, yardım edersen sevinirim ne yapmalıyım.Teşekkürler.
Öncelikle geçmiş olsun diyorum.Bahsettiğiniz arıza açıkçası benim başıma hiç gelmedi ve yorum yapmakta oldukça güç olacak fakat 4.viteste olması sizi yanıltmasın şanzımanla alakalı birsey olamaz bence motordan kaynaklanan bir sorun ve bunun vitesle alakası yok sadece size 4. viteste denk gelmıştır size tam anlamıyla arızanın nereden kaynaklandığını söyliyebilmem için arıza test cihazına bağlayıp ordaki verilere bakmam gerkir ama muhtemel arızalar 1.ateşleme bobini 2.hava kütle olçer 3. olarakta hararet müşiri olma ihtimalleri var tabi başka bir çok şeyde bu şekılde stop etmeye neden olabilir fren muşiride buna dahil o nedenle aracınızı test cihazına bağlatın eğer ustanız tam olarak teşhisi yapamazsa bana arızayı cihazda yazdığı gibi yazarsanız size yardımcı olabilirm görüşmek üzere.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
mekatronik 34 kardesim
ben 2004 passat tdi comfortline kullanıcısıyım, bişe oğrenmek istiyorum..
bu arabalarda kara kutu varmış ve arabanın gercek kilometresi, en son hız ne kadar
yaptığını, hatta ne kadar patinaj çektiğini bile gosteriyormuş.. bunu nasıl yapabiliriz?
illa servise mi gitmemiz gerekiyor?
BMW de ole arabayı servise goturmenize gerekte yok? kontak + düğmelerle işi hallediyorlar ve soylenenlere gore vw lerde de bole bişe varmış
nasıl yapılıyor bi fikrin var mı acaba?
Merhaba passi bey
Bahsettiğiniz kara kutuyu açıkçası ilk defa duydum ama hiç bir vw da böle bir kutu yok sadece göstergede aracınızın geçmiş verileri kaydedilir bunları görmek ,içinde vw ların orjinal test cihazlarıyla bazı kodlar girilerek bakılabilir km si düşürülüp yükseltilebilir vb bir çok şey yapılabilir fakat bu kodlamalar yasal olmadığı için servislerdeki çalışan personel dahi nasıl yapılacağını bilmez bmw larda dediğiniz gibi göstergeden bazı değerlere bakılabiliyor bende duymuştum ama vw da aynı şey geçerli değil bence gereksizde bişey ama km den şüpeleniyorum derseniz sanayilerdeki göstergeciler size yardımcı olabilir göstergeyi yakmazlarsa ...
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Mekatronik34 bey merhaba
aracımla ilgili arızaya bağlı olabilecek motor takozları ve şanzıman kulaklarını değiştirdim.kulağın biri kopma derecesine gelmiş.Fkat rahatsız edici ses  hala devam ediyor.Ardından bir egsozcuya gittim ustamla beraber egsoz de bir problem olmadığını söyledi egsozcu ustam değiştirelim bana bu arıza egzos gibi geliyor dedi ve orta susturucu ve arka susturucuyu yan sanayi değiştirdim 270 ytl ye sorun kalmadı :) araba sıfırgibi oldu 1 aydır arabayla yattım arabayla kalktım helal olsun adamın aldığı paraya  fakat bu deneylerimde ustam senin yorumlarınla cesaret edip bu işlemleri yaptırdı.Servise kalsak adamlar şanzımanı sökeceklerdi.Yardımlarınızdan dolayı çok teşekkür ederim.Ustam ayrıca size teşekkür etti biz onula aynı şeyleri düşünmüşüz dedi Arızanın giderilmesinde bize fikirlerinizle çok yardımcı oldunuz teşekkürler.Bu gün arabama ilk defa keyifli bindim.İlginize çok teşekkürler görüşmek üzere hoşçakalın.
Akın bey sizin adınıza çok sevindim umarım bir daha sorun yaşamazsınız ve hep keyifle kullanmak nasip olur temennileriniz içinde ayrıca bende size teşekkür ederim hayırlı günler dilerim.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
bugün hundai getz kullanan arkadaşım enjeksiyonlu araçların sabah soğukken çalıştırdığımızda hemen hareket ettirmemeizi aracın biraz yağlama yapması gerektiğini söyledi.olduğumuz ilde havalar çok soğuk ve  artık buz üzerinde gelip gidiyoruz.ben sabah çalıştırınca hemen aracı yürütüyordum.Şimdi aklım karıştı.En az 1 dk falan beklememeiz gerekiyormu?
Alper bey arkadaşınız doğru olanı yapıyor aslında hepimizinde bildiği gibi motor aşınmalarının yaklaşık %75'i ilk çalışmaa meydana gelmektedir soğuk havalarda motor rahat çalışabilmek için çalışma sıcaklığına gelene kadar zengin karışımla çalışır zengin karışım (yakıt oranının ideal yakıt hava karışımından fazla olması )anlamına gelmektedir.
Yakıt silindirlerdeki yağ filmine etki ettiği için soguk motorda aşınma meydana gelir her sabah en azından 1 dakika rolentide çalıştırmak uzun vadede oluşabilecek aşınmaları min. seviyeye indirmektedir.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı alpergndz

  • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
mekatronik34 bey verdiğiniz bilgiler için teşekkürler...

Çevrimdışı sercy

  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
bende 2001 bora comfortline var, çok memnunum... lakin çok yakıyor... şehir içi 35 Ykr ortalama yakıyor. aracım lpg/li.. lpg'de de ortalama şehir içi 250yakıyor. kafayı yiyecem. bayramda uzun yol yaptım. araç lpg/de gitti ama 1/3 depo da benzin harcadı. ikisinin birden yanması normal mi? gruba yeni katıldım, teşekkürler!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
bende 2001 bora comfortline var, çok memnunum... lakin çok yakıyor... şehir içi 35 Ykr ortalama yakıyor. aracım lpg/li.. lpg'de de ortalama şehir içi 250yakıyor. kafayı yiyecem. bayramda uzun yol yaptım. araç lpg/de gitti ama 1/3 depo da benzin harcadı. ikisinin birden yanması normal mi? gruba yeni katıldım, teşekkürler!
Sercy bey hoşgeldiniz.
Aracınızın ayarlarını kontrol ettirmeniz gerekiyor yani aracınızda arıza ikzı yanmayacak boğaz kelebeği temiz olacak bujileri iyi olacak hava filtresi temiz olacak yani kısacası bakımı tam ayarları düzgün olacak ki  aracınız az yaksın .Zaten kış aylarında soğuktan dolayı aracınız biraz fazla yakar bunuda göz önünde bulundurmak gerekir.
Lpg olayına gelince normalde lpg yakıtıyla benzin aynı oranda olursa yanmaz bence sizin aracınızda enjektörlerden az miktarda yakıt veriyor olabilir lpg sistemlerinden iyi anlayan birisine baktırabilirsiniz.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı passi

  • İleti: 760
    • Profili Görüntüle
Merhaba passi bey
Bahsettiğiniz kara kutuyu açıkçası ilk defa duydum ama hiç bir vw da böle bir kutu yok sadece göstergede aracınızın geçmiş verileri kaydedilir bunları görmek ,içinde vw ların orjinal test cihazlarıyla bazı kodlar girilerek bakılabilir km si düşürülüp yükseltilebilir vb bir çok şey yapılabilir fakat bu kodlamalar yasal olmadığı için servislerdeki çalışan personel dahi nasıl yapılacağını bilmez bmw larda dediğiniz gibi göstergeden bazı değerlere bakılabiliyor bende duymuştum ama vw da aynı şey geçerli değil bence gereksizde bişey ama km den şüpeleniyorum derseniz sanayilerdeki göstergeciler size yardımcı olabilir göstergeyi yakmazlarsa ...

kardeşim teşekkür ederim, km orjinal cünkü hep bn bindim :D
sadece merak etmiştim

Çevrimdışı passi

  • İleti: 760
    • Profili Görüntüle
mekatronik34 bey
bide carbon clean hakkında biraz bilgi verir misin?
son gunlerde epey kafa yorum üzerine ama cesit cesit cevaplar aldım
kimisi yaptırdım arabam fişek gibi gidiyor artık diyor şaşırıyorm
kimisi yaptırdım ama fark yok, kimisi de yaptırdım arabam bozuldu diyor.
para tuzağı olduğunu soyleyen de birçok kişi var aslında, siz biraz bilgi verir misiniz
yapılırsa ii midir yoksa gercekten dedikleri gibi para tuzağı mıdır?
ayrıca arabaya zararı var mıdır?

Çevrimdışı yakkir

  • İleti: 565
  • GAVURDAĞLI
    • Profili Görüntüle
Yakkir bey illaki bora olması gerekmıyor aracınızın ben tüm vw ları çok iyi biliyorum fakat her soruya yetişemeyeceğimden sacede bora konusunu açtım bende bora kullanıcısıyım bu arada :) Eğer sizinde vw sınıfında yani seat skoda ve audi de olabilir bunların hepside kardeş markalar alt yapı tamamen aynı arızaar aynı o nedenle sizde bana sormak istediğinizi özel mesaj atarak sorabilirsiniz beklerim .

Teşekkür ederim şimdilik BEYAZ POLO ile aram iyi ve oldukçada memnunum
En Büyük Kazancınız Sağlığınızdır

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
mekatronik34 bey
bide carbon clean hakkında biraz bilgi verir misin?
son gunlerde epey kafa yorum üzerine ama cesit cesit cevaplar aldım
kimisi yaptırdım arabam fişek gibi gidiyor artık diyor şaşırıyorm
kimisi yaptırdım ama fark yok, kimisi de yaptırdım arabam bozuldu diyor.
para tuzağı olduğunu soyleyen de birçok kişi var aslında, siz biraz bilgi verir misiniz
yapılırsa ii midir yoksa gercekten dedikleri gibi para tuzağı mıdır?
ayrıca arabaya zararı var mıdır?
Karbon illetini kısaca açıklarsak :Karbon birikimi içten yanmalı benzinli ve dizel motorlarda bir HC bileşiği olan yakıtın yanma odasında hava ile yakılması sonucunda meydana gelen kurum adını verdiğimiz karbon depozitlerinin birikmesi ile zaman içinde supap yüzeylerinde, piston yüzeylerinde, yanma odası çeperlerinde ve segmanlar etrafında oluşur. Bu birikimler motorun hava emme kapasitesinde azalma meydana getirir. Hava emme kapasitesi azalan bir motorun  verimi düşer
karbon temizliği her araç için en azından 60 bın km de bır yapılması gerekir fakat kimyasal çözcüler bazı motorlarda etkili olmayabilir ve temizliği motor parçaları sökülerek yapılması gerekir.carbon clean adı verilen temizlik maddesi motora yakıt siteminden bağlanır ve ısısı çok yüksek olan kimyasallarla karbon birik,ntileri yakılarak atılır bunun zararı bazı motorlarda subapların yanmasıyla sonuçlanabilir ayarını iyi tutturmak gerekir bazı motorlarda ise sbap sistemi sogutması kuvvetli olan motorlarda herhangi bir sorun yaşanmaz.Sadeleştirecek olursak daha öncee bu örneği vermişitim eskiden sobalarımızın bacaları tıkandıgında kalorisi çok yüksek olan kok komürlerinden sobamıza atar ve bacadaki karbon kurum birikintilerini yanarak atılmasını sağlardık motorda aynı işlemi yapmış oluyoruz.
Benim tavisyem her karbon temizleme maddesini kullanmamanız vw yetkili servislerinde bg marka karbon temizleme ürünleri var fıransa ve almanyada yıllarca test edilmiş ve vw fabrikasının onay verdiği tek markadır piyasada bulunmuyor çünki yetkili servislerle anlaşmalılar ama siz gidip parakende alabilirsiniz yarım depoya atıp bitene kadar kullanmanız gerekiyor ve bu ürün carbon clean gibi ısı vererek değil çözücülüğü yüksek kimyasallardan oluştugu için kesin temizlik sağlıyor motorunuzun verimini arttırıcı bir özelliği yoktur zaten karbon birikmiş bir araçta 5hp lik bir kayıp ancak olusur bunu anlamakta o kadar kolay değildir size değişiklik olmamış gibi gelebilir ama kesinlikle bir değişiklik olacaktır.Umarım yeterince açıklayabilmişimdir iyi günler dilerim.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı passi

  • İleti: 760
    • Profili Görüntüle
cok teşekkür ederim kardeşim
cok yardımcı oldun eyvallah :tamamdir

Çevrimdışı passi

  • İleti: 760
    • Profili Görüntüle
mekatronik34 kardeşim
aracımıza gecen hafta yazılım yukledik, arac birkaç sefer  westagaten hava kaçırdı turboyu dolduramadı
arabayı kapatıp tekrar çalıştırdığımızda düzelmiş olmasına rağmen canımızı sıktı ve ustamıza sorduğumuzda
maf sensörün arızalı olabileceğini soledi.
ancak maf sensörünü 2 ay once değiştirmiştim. aracımıza cihaza bağladığımızda her hangi bir
arıza kodu yakmadı, sizce sorun ne olabilir?
şimdiden teşekkürler