Gönderen Konu: Lastiklere Nitrojen Gazı Uygulaması  (Okunma sayısı 18522 defa)

Çevrimdışı dj_burak

  • İleti: 1359
  • Burak Çetin
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lastiklere Nitrojen Gazı Uygulaması
« Yanıtla #14 : 05 Haziran 2010, 10:49:27 »
peki onun için normal havayı indirdikten sonra lastiği temizlemek gerekir mi yoksa direk basılabilir mi bide bedeli nedir bu işin ?

Logged

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lastiklere Nitrojen Gazı Uygulaması
« Yanıtla #15 : 05 Haziran 2010, 11:55:23 »
valla 2 aracımızda da uyguladık, yazlıkları takarken bastıkları için bak biz nitrojen basıyoruz fiyatı şudur demediler o yüzden bilmiyorum, ama lastiği temizleme gibi birşey yapmadılar,direkt jantlara yazlıkları taktılar, nitroyu bastılar, balansı da yapıp verdiler, 4 lastik değişimi 15 balans 20 lira olduğuna göre sanmıyorum çok bir şey alsınlar

Çevrimdışı riky73

  • İleti: 63
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lastiklere Nitrojen Gazı Uygulaması
« Yanıtla #16 : 11 Temmuz 2010, 18:39:47 »
Honda'nın servislere gönderdiği dokümanda nitrojenin lüzumsuz olduğu söyleniyor.
« Son Düzenleme: 11 Temmuz 2010, 18:40:38 Gönderen: riky73 »

Çevrimdışı *ZaFeR*

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lastiklere Nitrojen Gazı Uygulaması
« Yanıtla #17 : 31 Temmuz 2010, 17:07:20 »
nitrojenin her alanda kullanım amacı soğutmadır lastiklerin soğutularak yerle temasında ısınmaması sağlanıyor

Çevrimdışı baki çelik

  • İleti: 759
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lastiklere Nitrojen Gazı Uygulaması
« Yanıtla #18 : 21 Kasım 2010, 00:46:05 »
------------------------------------LÜTFEN OKUYUN------------------
Arkadaşlar ben lastik sektöründen gelen biri olarak sizi bilgilendirme lüzumu gördüm öncelikle
*Nitrojen gazının temelde azot gazı olduğunu biliyorsunuz doğrudur ama soğutucu özelliği olduğu yanlıştır şöyleki basit manada nemden arındırılmış kuru havadır azot yani oksijeni alınmış havadır oksijen lastik içindeki basınç ile birleşince nem yani su ortaya çıkar ve bu sac jantlı araçlarda oksitlemeye sebep olur lastiğinizin de uzun zaman içinde aşınasını sağlar ama lastikdeki etkisi jantınızda gösterdiği etkiden daha azdır ve yavaştır bu nedenle farketmezsiniz çelik jantı olanlarda zaten bu sorun sorun değildir  ;D şimdi şu soğutma olayına gelirsek oksijensiz olduğu için refleksleri zayıflayan hava aniden yaz aylarında ısınmayarak kış aylarında da soğumayarak lastiğinizin daha az aşınmasını sağlar ve bu sayede yol tutuşunuza da katkısı olur ama aracın sessiz gitmesini sağlamaz bu tamamen aracınızın ses izalasyonu ve lastiğinizin deseni ve ayrıca hız kodu ile alakalıdır ama bu başka bir konu....Bu nedenlerden dolayı halk arasında soğutucu diye bilinir  ;) yanlıştır kışında işe yarar ama bu sektörde  de çok kasap olduğu için ısrarla olmaz abi diyen çıkacaktır o nedenle siz yaptıracaksanızda yazın muhakkak yaptırın kasabın dediği belki doğrudur diyeninizde kışın yaptırmasın ki aklında bişiy kalmasın  ;D
*yakıt tasarrfufuna gelince normal havadan daha hafif olması nedeniyle ve moleküler yapısının daha büyük olması ve bu sebeple dandirik çin malı siboplarımızdan daha zor kaçması sebebiylede yakıt tasarrufu sağladığı doğrudur şöyleki basıncı düşmüş bir lastiğin sürtünme oranı artacağındandır bu sebep...ancak siz aracınızın periyodik bakımlarını yapmaz gider nitrojen de bastırdım bu araç niye hala fazla yakıyor derseniz ona söylenecek sözüm yok zaten  :bekleriz:
*bütün lastiklerinize bastırıp yola çıktınız ama patlayan 1 lastiğinizin tamirinden sonra hava bastınız ne olur geciktirirseniz bu durumu az önce bahsettiğim sebeplerden dolayı hava basılan lastiğin hava kaçağı örneğin 15 gün sonra 3 birim iken diğer lastiklerde 1 birim olacaktır bu da düz yolda panik fren yaparsanız kaldırıma çıkabileceğiniz anlamına geliyor çünkü araç sürtünmenin en çok olduğu lastiğe doğru çekme yapacaktır ama bu sadece bir olasılık tabi  :saygılar
Bu konularda yardımımı isteyen olursa ben Golf III bölümünde yazıyorum genelde arkadaşlarım orda ya pm atın yada oradan takip edin ki arkadaşlarıma da faydam olsun...teşekkürler....
« Son Düzenleme: 21 Kasım 2010, 00:48:43 Gönderen: baki çelik »

Çevrimdışı nicolaiso

  • İleti: 135
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lastiklere Nitrojen Gazı Uygulaması
« Yanıtla #19 : 21 Kasım 2010, 02:16:27 »
ben  2005 den beri genelde yeni aldıgım lastiklere hep bastırdım .. bu zamana kadar zararını deil yararını gördüm nasıl bi yarar derseniz  aracımın lastikleri ısınmadı lastik ömrü uzadı ve cok sıcak havada veya uzun yolda yol tutuşu arttı cok ısınan lastik yolda geziyo asvaltı tutmuyo ....aracınıza nitrojengazı bastırın bence yararını görürsünüz egerki uzun yol yaparsanız anlarsınız 100 km sonunda lastigi elleyin buz gibi olacaktır...