Gönderen Konu: Konyada başımdan geçen ilginç olay  (Okunma sayısı 14208 defa)

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Konyada başımdan geçen ilginç olay
« Yanıtla #28 : 03 Ocak 2012, 18:21:03 »
Arkadaşımın Megane 2'siyle otobanda 210 giderken yanımızdan bi şahinin hızla geçtiğini gördüm hemde orjinal duruyodu ne jant ne xenomn bildiğini şahin kafadan 240-250 gidiyodu ilerde baktım fren bası yaklaştık bizim hız 230 oldu şahin bastı yine fark koydu bi daha da göremedik zaten :D
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Logged

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Konyada başımdan geçen ilginç olay
« Yanıtla #29 : 03 Ocak 2012, 20:35:29 »
Arkadaşımın Megane 2'siyle otobanda 210 giderken yanımızdan bi şahinin hızla geçtiğini gördüm hemde orjinal duruyodu ne jant ne xenomn bildiğini şahin kafadan 240-250 gidiyodu ilerde baktım fren bası yaklaştık bizim hız 230 oldu şahin bastı yine fark koydu bi daha da göremedik zaten :D

Yok artık..
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı nesquik

  • İleti: 902
    • Profili Görüntüle
Ynt: Konyada başımdan geçen ilginç olay
« Yanıtla #30 : 03 Ocak 2012, 21:23:27 »
Yok artık..
arkadaşın bahsettiği şahin kuştur bence:))
230 ile giden megane hiç duymamıştım..:))
Bir GOLF görürsün<br /><br />Çooook beğenirsin  Kolay  elde edersin  Zor vazgeçersin....
[/font]

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Konyada başımdan geçen ilginç olay
« Yanıtla #31 : 03 Ocak 2012, 21:53:53 »
arkadaşın bahsettiği şahin kuştur bence:))
230 ile giden megane hiç duymamıştım..:))
Ne bileyim senin anlattıklarına göre kendi aracınca Bugattiyi bile geçicen baksana biz söyleyince yalan mı oluyor  :)
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı predator

  • İleti: 323
    • Profili Görüntüle
Ynt: Konyada başımdan geçen ilginç olay
« Yanıtla #32 : 03 Ocak 2012, 22:02:25 »
nesquik seni  Golf mk1' im ile geçerim ama 4. vitese kadar kapışçaz çünkü bende 5 yok  :D

Çevrimdışı 5ani5 mk2

  • İleti: 3105
  • 5anı5 MK'II GTI
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Konyada başımdan geçen ilginç olay
« Yanıtla #33 : 03 Ocak 2012, 22:09:40 »
nesquik senin speclerin neler  ?
Exclusive Garage

Çevrimdışı STAK67

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 4836
  • Hasan Ali
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 1 Cabriolet
  • Şehir: Ankara
Ynt: Konyada başımdan geçen ilginç olay
« Yanıtla #34 : 03 Ocak 2012, 22:13:33 »
http://www.youtube.com/watch?v=N3n1yLEqGjs
mekan konya söz konusu araçlar golf 5 & Şahin :)

Çevrimdışı predator

  • İleti: 323
    • Profili Görüntüle
Ynt: Konyada başımdan geçen ilginç olay
« Yanıtla #35 : 03 Ocak 2012, 22:21:19 »
arkadaşın bahsettiği şahin kuştur bence:))
230 ile giden megane hiç duymamıştım..:))

He bu arada şunuda söyliyeyim 230 ile giden meganda bende vardım. Artı+ içinde ne motoru olursa olsun her türlü şahini geçerim ahkamına karşı içinde şahin motorlu şahinler var bursada ayrodinamiksiz  atmosferik makinalar bursada, buyur gel derim ;)

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
Ynt: Konyada başımdan geçen ilginç olay
« Yanıtla #36 : 03 Ocak 2012, 22:45:10 »
nesquik senin speclerin neler  ?
+1
Anlat bakalım kaputun altında ne yatıyor bu kadar atarlandın
agu mu swapladın en turbolusundan da bize söylemiyosun :)
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı suskun

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 11159
  • Hamit GÜLSOY
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Konyada başımdan geçen ilginç olay
« Yanıtla #37 : 03 Ocak 2012, 23:19:04 »
http://www.youtube.com/watch?v=N3n1yLEqGjs
mekan konya söz konusu araçlar golf 5 & Şahin :)

06 TU 987 iyi bilirim  :saygılar

istiyosan gel sende konu açarsın ankarada başıma gelen ilginç olay diye  ;)

+ başta demiştim ama bu konu uzamasın şahincilerin sohbetine dönmesin diye  :-X
« Son Düzenleme: 03 Ocak 2012, 23:33:57 Gönderen: suskun81 »
H.G WORKS

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: Konyada başımdan geçen ilginç olay
« Yanıtla #38 : 04 Ocak 2012, 02:23:54 »
+1
Anlat bakalım kaputun altında ne yatıyor bu kadar atarlandın
agu mu swapladın en turbolusundan da bize söylemiyosun :)

Okan arkadaş kaputun altındaki önemli değil diyor, sen kaput altındakini soruyorsun. ;)

Yazmıyım yazmıyım diyorum ama, adam halepte 70 arşın atlıyorum demiş, e atla demişler, ama halepte demiş.

Bu teşbihi yaptım zira momentum falan biliyorsun, 2. sayfadan itibaren "airo" demekten de vazgeçmişsin güzel, ama veri "kullanılınca" güzel.

Şimdi olayın çıkış noktasına geleyim, lamborgini motoru olsa da alırım şahini demiştin, gerek yok 150 hp lik motorun 100ünü yere aktarsa yeter demiştim, sen aerodinamik dedin, peki o zaman:

Fd:Sürtünme kuvveti

Cd:Sürtünme katsayısı

V:Akış hızı(aracın hızı+rüzgar)

p:yoğunluk

A:aracın ön kısmının, yani rüzgarın çarptığı kısımın alanı (hemen hemen her araçta birbirine yakındır, hatta golf daha geniş olabilir)

Fd= Cd x V x V x p xA / 2

şimdi lamborghini motoru olsa dediğin için, baz aldığın araçlar egzotik araçlar olduğu için, bugattiden örnek vereyim.Sürtünme katsayısı:0.41, yere inince 0.36,1888 kg http://en.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron

fiat regata 1986, nam-ı değer şahin, sürtünme katsayısı 0.37, ve 1000 kgdan daha hafif http://www.automobile-catalog.com/make/fiat/regata/regata_series_ii_weekend_wagon/1986.html

senin hesaba göre şahinin geçmesi lazım, sürtünme katsayısı daha az?ki bence de haklısın yani, şu anda veyronun sahibine acımaya başladım, o kadar para verdi, kaybedeceği yarışa bak.spor araçların hepsinin sürtünme katsayısı çok mu düşük sanıyorsunuz, belli sebepler var bunun olmaması için.

güzel haberim var, altınızdaki aracın yani golf 4ün r32 versiyonunun sürtünme katsayısı 0.34,spoiler ve yere daha da yaklaştırma ile 0.32ye düşebiliyormuş.kilonuz da ruhsatınızda yazar, 1200 falan olması lazım.yine olan bizim bugattiye oldu. http://www.autozine.org/Graveyard/html/Volkswagen/Golf_Mk4.html

şimdi şahin görünümlü non-stock bir aracı ele alalım.üzerinde abf motor olsun, 2.0 doch, 150 hp.180 nm tork güç üretiyor.Sizin araç 150 nm.Ya da farketmez, dyno verisi olan herhangi bir motor.Bunu birim yolda(kapışma ne kadar sürecekse, örenğin 0-400m) ne kadar kuvvete dönüştüreceğini hesapladıktan sonra her araç için ayrı ayrı ortaya çıkan sürtünme kuvvetimizin farkı bizim net kuvvetimiz olacaktır.Bundan sonrası lise fiziği;

Net kuvvet = kütle x ivme

toparlayalım;

şimdi sürtünme değerleri korkarım birbirine çok yakın bu 2 aracın, doğal olarak oluşacak sürtünme kuvvetleri formülde yerine koyunca birbirine çok yakın.Özellikle düşük hızlarda fark çok çok az.E şahininin motorunun şahine uyguladığı pozitif kuvvet daha fazla, doğal olarak oluşturacağı net kuvvet de daha fazla, neye kaldık neyden kurtarırız mk4 ümüzü? bölelim ağırlıklara, aa pardon ama şahin daha hafifti.E ivme yine şahin görünümlünün daha fazla çıktı.

Momentumdan falan bişey çıkmaz söyleyim, zaten bunu da neye bağladınız onu da anlamış değilim.ama sırf lafınızın arkasında durmak için kalkıp turbo 131 le falan falan anahtarına yarışırsınız, yapmayın diye uzun uzun yazdım ki bu kısaltılmış hali.bir aracı yerinden oynatan motorudur, kimsenin aerodinamiğe, akışa, sürtünmeye lafı yok da yan unsurları "ana unsur" ile kıyaslamayın.
« Son Düzenleme: 04 Ocak 2012, 02:33:15 Gönderen: boralp »

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Konyada başımdan geçen ilginç olay
« Yanıtla #39 : 04 Ocak 2012, 09:45:49 »
gereğinden fazla uzadı konu her sözde cevap hakkı doğuyor
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)