Renault Laguna 4,78 metre uzunluğu ile orta sınıf otomobillerin sınırlarını zorluyor. Ford Mondeo, Toyota Avensis ve VW Passat’ın gerçekten korkmaları gerekiyormu?
4,65 metre den kısa olanlar bu yarışmaya katılmaya cesaret edemiyor. Örneğin Laguna ve Mondeo orta klas otomobillerin üst tabakasında gözü var (Mercedes E gibi). 27900 € ile başlayan Sınav’a katılan 2.0 Dizel motorları ile üst tabakaya erişemiyor ve dediğimiz fiyata bir Renault Laguna 2.0 dCi alınır. Ford Mondeo Titanium X için 30.400 € istiyor. Avensis ve Passat fiyat konusunda aynı sayılır tabiki bu dediğimiz aksesuarlar için geçerli değil. Bu konuda çok fark var, Passat Comfortline alıcılarına 2 bölge klima, bilgisayar ve deri direksiyon veriyor ama bunlar bile taban fiyatın içinde değil. Avensis Executıve’de bu konuda işiniz kolay, kaleminizi cebinizde bırakabilirsiniz aksesuarları hesaplamaya gerek yok, az önce saydıklarımız tümü taban fiyatın içinde.
Sert LagunaKullanış konusunda Ford Mondeo kendini sevdirmesini biliyor. Adaptörlü amörtisörler normal koşullarda tüm asfalt tabakaları ve ara yollar ile baş edebiliyor. Amörtisörü
spor ayarına getirince babalar kendini bir an yarış pistinde zannedebilir. Asfaltın her bozukluğunu kemiğinizde hissedebiliyorsunuz bu ayarda. Laguna da benzeri durum. Laguna ile Franıszlar yumuşak ve salıncak gibi salanan milli arabalar ön yargısına böylece veda ediyor. Taş gibi sert basmakalıp yay ve amörtisörler bire bir asfalt da olanları hissetiriyor. Temiz ve yeni asfalt olsa bile en küçük bozukluğu kayde alıyor.
Passat ise 0,1 saniye de bir ayarı yenileme gibi bir ince hesabı yok. Böylece şoförün eli terlemiyor ve nabzı düşük oluyor. Passat’ın hoş yumuşak direksiyon sistemi hızı artıkça servo desteğini azaltıyor. Araba tam yüklü olursa yayların konfor’u hissedilecek kadar azalıyor ve burada VW eksi puan alıyor. Avensis`de her zaman yaşanıyor sorun, bazen lastik gibi diğer zıplar ve zaman zaman öne arkaya yaylanır.
Avensis rakipleri gibi 2.0 büyüklüğnde motor hacmine sahipa, ama motorun gücün 126 BG ve 300 NM maksimum tork ile geride kalıyor. Passat Ford ile aynı güce sahib olmasına rağmen 1,5 ton ağırlığındaki Ford Passatın sadece arka ışıklarını görebiliyor. Geleneksel olarak Passat TDI yeni pompa mekanizması ile biraz gürler ama daima tasaruflu. Ford ise 1700 devirden aşağı Turbo boşluğu ile savaşıyor ve daha sonra metall sesi ile kendini duyuruyor. Ve Renault ne yapıyor bu ara? Güç ve Rahat çalışma prensipini uygun şekilde birleştiriyor ve karşımıza 150 beygir gücünde 2.0 dCi kokteyl çıkıyor.
Buyurun çekinmeyinPuan olarak japonlu Avensis avrupalı rakiplerin önünde biraz diz çöküyor. Her arabanın farklı avantası olduğu için yarış sonunda birbirlerine yakın duruyorlar. Passat kendine her kondua çok yakın olan Ford’un yanında ve kendinden daha ucuz olan yeni Laguna’nın karşısında küçük avanta sağlayabiliyor.