Gönderen Konu: 2002 Golf Mk IV Comfortline Otomatik  (Okunma sayısı 11990 defa)

Çevrimdışı vp703

  • İleti: 534
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2002 Golf Mk IV Comfortline Otomatik
« Yanıtla #14 : 23 Eylül 2012, 20:55:41 »
para var huzur var diyosun :) abi tamponu boyatmıyoz ki lpg takıyoruz :) 100 krs haftaya aya yıla vurunca çok güzel rakamlar cıkıyo :) o rakamlarla arabayı daha sık bakıma götürebiliriz lastik jant alırız vs vs :)
http://www.vwtr.net/forum/otomobilim/07-vp-703-t29100.0.html

Dünya kadar malın olacağına fındık kadar Turbon olsun

Logged

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2002 Golf Mk IV Comfortline Otomatik
« Yanıtla #15 : 24 Eylül 2012, 00:43:32 »
sağol da ben ondan değil orjinal liği bozuluyo sonuçta anladın 100 krş az yakçak diye taktırmam     :)
valla bilmem ama arkadan biri gömdümü hele bide simit tüpse hava uçarsın  :D :D :D

Aman arkadaşım sen sakın taktırma...LPG çok çok tehlikeli bir olay...Sen tehlikeden uzak dur, benzinle bin aracına,  ....Ayrıca dikkat et, simit lpg li bir araca sen arkadan çarpma, Allah muhafaza seni de götürür lpg
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2012, 00:46:24 Gönderen: ogretmen_ankara »

Çevrimdışı Ahmetsyn41

  • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2002 Golf Mk IV Comfortline Otomatik
« Yanıtla #16 : 24 Eylül 2012, 02:35:46 »
Aman arkadaşım sen sakın taktırma...LPG çok çok tehlikeli bir olay...Sen tehlikeden uzak dur, benzinle bin aracına,  ....Ayrıca dikkat et, simit lpg li bir araca sen arkadan çarpma, Allah muhafaza seni de götürür lpg

hele şükür bizden biri çıktı takılırmı ya sonuçta orijinal bişey değil arabayla birlikte çıkartsalar bi nebze

Çevrimdışı umut_mk4

  • İleti: 869
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2002 Golf Mk IV Comfortline Otomatik
« Yanıtla #17 : 24 Eylül 2012, 17:50:17 »
bende lpgye karsiyım yaklasık 2 senedir benzinle biniyorum. Lpg özellikle rampa cıkarken 1 vites düşürüyor
2015 1.4 125ps highline

Çevrimdışı Ahmetsyn41

  • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2002 Golf Mk IV Comfortline Otomatik
« Yanıtla #18 : 24 Eylül 2012, 19:15:55 »
doğrudur sonuçta bide klima açıksa yandın ;D ;D

Çevrimdışı yescolm

  • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2002 Golf Mk IV Comfortline Otomatik
« Yanıtla #19 : 28 Eylül 2012, 17:21:53 »
bende arabayı alalı 3-4 ay oldu, 2003 otomatik.. şehir içi 9 litre yakıyorum. bayağı tuzlu oluyor.
aldığımdan beri başta babam çevremdeki herkes hemen lpg taktırmamı söylüyor, kendilerince mantıklı sebeplerle beni ikna etmeye çalışıyorlar ama ben hâlâ direniyorum bakalım. lpg bir türlü içime sinmiyor nedense.. şimdilik taktırmayı düşünmüyorum.
size de tavsiyem uzun yıllar binmeyi düşünmüyorsanız 1-2 sene için düşünüyorsan zaten kendini anca amorte edecektir. tabi yaptığınız km'ye bağlı da bu durum... hele bir de işiniz gücünüz varsa bekarsanız ailenizin yanındaysanız ayda 100-150 fazladan vermek çok büyük bir problem değil bence lpg'nin problemlerini göz önüne alınca..

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2002 Golf Mk IV Comfortline Otomatik
« Yanıtla #20 : 29 Eylül 2012, 00:15:18 »
Arabaya benzinle binebilecek kadar zengin değilim, litresi nerdeyse 5 lira oldu benzin. 32 yaşındayım, ortalama 8 yıldır araç sahibiyim. Sadece 1 sene benzinle bindim, kalan 7 senedir de tüm araçlarım da lpg takıp kullandım...Şimdi golf yerine artık başka bir aracım var, benzinli aldım, ilk alır almaz lpg taktırmaya koştum...Allah'a şükür şimdiye kadar lpg den de memnunum...Zaman zaman gider taktırdığım yere gaz sızması varmı diye kontrolünükontrollerini yaptırırım...Yılda ortalama 20 bin civarı yol yaptığımı düşünürsek, benzine katlanmak mantıksız, ama yok ben fazla kullanmıyorum diyorsanız aracı gerek yok, ama şunu belirteyim, ön yargılı da yaklaşılmamalı lpg ye, düzgün montesi yapılmış bir araç size bir sıkıntı çıkarmaz, patlar matlar diye korkusu olan varsa da eğer lpg deposuyla full dolaşmazsınız olur biter, az az gaz alırsınız ve dolayısı ile yüksek basınçta bir gazla dolaşmamış olursunuz...Kazasız belasız sürüşler dilerim herkese

İşte uzmanların değerlendirmesi...
Oto LPG sistemlerinin, standartlara uygun olarak montaj yapıldığında benzin kadar güvenli olduğu, hatta arkadan çarpmalarda hayat kurtarabildiği bildirildi.


Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makina Mühendisliği Bölümü Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, AA muhabirine yaptığı açıklamada, oto LPG sistemleri hakkında tüm literatürlerde, en az benzin kadar güvenli olduğu bilgisinin yer aldığını kaydetti.

Ancak, bunun için LPG sisteminin montajının doğru yapılması gerektiğini söyleyen Aydın, ''tabii ki montajla da bitmiyor. Belli periyotlarda kontrol edilmesi lazım. Örneğin, Karayolları Trafik Yönetmeliğine göre her yıl LPG için 'sızdırmazlık raporu' alınması gerekmekte'' dedi.

Montaj aşamasında sıkça gerçekleştirilen hatalar arasında, motora giden LPG borularının araç içerisinden geçirilmesinin bulunduğunu söyleyen Aydın, aracına LPG montaj ettirenlerin şunlara dikkat etmesi gerektiğini söyledi:

''LPG boruları aracın dışından geçmelidir. Dolum ağzının araç ya da bagaj içerisinde olmaması da gerekmekte. Ayrıca, tankın bulunduğu bagaj içerisinde bir sızıntı durumunda gazın dışarı atılması için havalandırma borusu olmalı. LPG tanklarının 10 yılda bir yenilenmesi gerekiyor. Takılan LPG sisteminin, Avrupa'da geçerli ECR-64 standardına uygun olması lazım. Bu bilgi kitin üzerinde yazmalı. LPG'nin popüler olduğu ilk zamanlar bu standarda uymayan fason kitler vardı. Neyse ki şu anda bu piyasada fason kitler yok.

Ayrıca, 'simit tank' olarak adlandırılan, stepnenin yerine konan tanklar yasak olmasına rağmen halen kullanılmakta. Stepne arabada bulunması gereken zorunlu teçhizattan birisi. LPG tankı konunca, stepne çıkarılıp araçtan kaldırılıyor. Bu nedenle yasaklandı.''

LPG'de geçmişte yaşanan bir başka sıkıntının ise birinci nesil LPG sistemlerinin enjeksiyonlu motorlara uyumsuzluğu olduğunu belirten Aydın, ''şimdi enjeksiyonlu motorlara uygun, gaz püskürtmeli, yani 'sıralı sistem' olarak adlandırılan sistemler çıktı. Sıralı sistemin maliyeti biraz daha fazla ama sıkıntı çıkarmıyor. Zaten Türkiye'de, Avrupa'da da olduğu gibi LPG'nin fiyatı benzinin yarısından daha az. Aracını çok kullanan bir kişi 6 ay 1 yıl gibi bir sürede amorti edip kara geçebiliyor'' dedi.

-''PATLAMA'' ENDİŞESİNE GEREK YOK-

Aydın, çok sayıda trafik kazasında bilirkişilik yaptığına değinerek, şöyle devam etti:

''LPG tankları özel bir saçtan yapılıyor ve benzin deposundan daha dayanıklı. Bazı kazalarda, çarpmanın etkisiyle tankın yerinden kopup uçtuğunu, ancak patlamadığını dahi gördüm. Hatta, Emniyet Müdürlüğü için yaptığımız bir çalışmada, LPG tankına M-16, G-3 ve Kalaşnikof gibi silahlarla, normal ve izli mermi kullanarak ateş ettik. Delindi, ancak, patlamadı. Tank delindiğinde, içerisinde sıvı halde bulunan LPG buharlaşırken, anında buz haline dönüşüp deliği tıkıyor. Çünkü buharlaşmak için ısıya ihtiyacı var ve çevresindeki ısıyı emip anında buz haline geliyor. Yani gaz çıkışı dahi olmuyor.''

Aydın, iyi monte edilmiş bir LPG tankının, arkadan çarpma durumlarında insanların hayatını kurtarabildiğini de ifade ederek, ''burada önemli olan, kurallara uygun şekilde tankın şasiye monte edilmesi. Doğru monte edilirse, çarpan araçla yolcular arasında bir bariyer görevi görebiliyor. Buna birkaç kazada rastladım'' dedi.

LPG'nin patlama değil, benzin gibi yanma özelliği olduğunu ifade eden Aydın, ''LPG sıvı halde borulardan geçip motora gelene kadar sorun yok. Motora geldiğinde gaz haline getirilip, öyle püskürtülüyor. O bölgede sorun çıkması halinde tutuşma ihtimali var. Ama bu durum benzin için de geçerli. Zaten LPG tankındaki regülatörde, kaçak ve kaza gibi durumlarda gazı kesen güvenlik sistemleri mevcut'' dedi.

LPG'nin zehirsiz, ancak, havadan ağır bir gaz olduğunu da ifade eden Aydın, ''Havadan ağır olduğundan, sızıntı durumunda yerde birikmeye başlıyor. Birikip insanın burun seviyesine kadar gelirse, havayı yukarı ittiği için insan oksijen alamayıp ölebiliyor. Bu nedenle yer altlarındaki kapalı otoparklar gibi yerlere LPG'li araçların girmesi yasak'' diye konuştu.
« Son Düzenleme: 29 Eylül 2012, 00:22:22 Gönderen: ogretmen_ankara »

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2002 Golf Mk IV Comfortline Otomatik
« Yanıtla #21 : 29 Eylül 2012, 09:43:55 »
lpg nin bi zararıda motorun çekiş ve ömrünüde bitiriyor (kim bilir daha ne zararı var)  ??? ??? ???
[/quo
lpg konusunun yeri değil fakat görünce cevaplamadan duramıyorm....yukarıda yazılan kanıya nasıl varıldı aracınız lpg de çekmiyormu düzgün ayarlı bakımlı araçta yaklaşık 1 hp fark ediyor dinamo testine gerek yok o zaman :)  size getirelim....


 200000 km aracı lpg ile kullandınız da motor mu bitti ?
 .yada lpg takmadan önce motor durum kontrollerini yaptırdınız sonra 100000 km sonra tekrar kontrol mü ettirdiniz 100000 km aşıntışından daha fazlama mı aşıntı çıktı ?hangi usta kimin motoruna lpg sisteminin getirmiş olduğu fazla aşıntıdan dolayı motor yapmış..lpg olmasaydı daha çok gider di demiş.



olduda böyle bir test yaptınız .sonucun da da haklı çıktınız motorda olması gerekendfen fazla aşıntı mevcurt.
..sistem  100.000 km de tahmini 10.000 tl  kar elde ettiriyor . 300000 km lik motor 100000 yapsa dahi 100000 km deki kar 8000 tl......
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı emirdede

  • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 99 GOLF MK IV AUT.
  • Şehir: Mersin
Ynt: 2002 Golf Mk IV Comfortline Otomatik
« Yanıtla #22 : 02 Ekim 2012, 15:18:22 »
En son bindiğim taksi 418 bin KM de,HYUNDAI Accent adam başından beri LPG li kullanıyorum dedi,BEN de arabam 190 binde sorun yaratır mı diye dertleniyorum   8)

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2002 Golf Mk IV Comfortline Otomatik
« Yanıtla #23 : 02 Ekim 2012, 20:33:04 »
En son bindiğim taksi 418 bin KM de,HYUNDAI Accent adam başından beri LPG li kullanıyorum dedi,BEN de arabam 190 binde sorun yaratır mı diye dertleniyorum   8)

Ben de buna benzer bir örnek vereyim, Ankarada kurbağa  kasa dedikleri toyata coralla taksi 390 binde ve lpg li. Taksiciye motor yaptırdınız mı hiç diye sordum, yok daha ne motoru, hele bi 500 bin olsun belki bi yarım motor attırrım demişti 2 ay önce...

Çevrimdışı yakalı

  • İleti: 275
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2002 Golf Mk IV Comfortline Otomatik
« Yanıtla #24 : 03 Ekim 2012, 09:31:52 »
En son bindiğim taksi 418 bin KM de,HYUNDAI Accent adam başından beri LPG li kullanıyorum dedi,BEN de arabam 190 binde sorun yaratır mı diye dertleniyorum   8)
ankarada bende gördün 600 küsür km hyundai accent. en yüksek km gördüğüm.sordum ne yapıyon diye gerekli bakımlarını yaptırıp eşek gibi biniyom diyo.

Çevrimdışı emirdede

  • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 99 GOLF MK IV AUT.
  • Şehir: Mersin
Ynt: 2002 Golf Mk IV Comfortline Otomatik
« Yanıtla #25 : 03 Ekim 2012, 09:56:35 »
Benim adamda daha hiç rektefe yaptırmadım dedi de.inanmazsınız diye yazmadım   :t

Çevrimdışı emre069

  • İleti: 44
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2002 Golf Mk IV Comfortline Otomatik
« Yanıtla #26 : 03 Ekim 2012, 10:53:56 »
arkadaslar bizim taksi duragımız var aynen 800binde olan ve sadece 1 kere motor yaptıran lpgli eralar var.

Çevrimdışı emirdede

  • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 99 GOLF MK IV AUT.
  • Şehir: Mersin
Ynt: 2002 Golf Mk IV Comfortline Otomatik
« Yanıtla #27 : 03 Ekim 2012, 11:01:32 »
HYUNDAI  ERA mı alsak ne yapsak,800 bin KM bir ömür götürür bizi  >:D