Gönderen Konu: yeni bakım bosch takım:)  (Okunma sayısı 9238 defa)

Çevrimdışı gokhan146

  • İleti: 288
    • Profili Görüntüle
yeni bakım bosch takım:)
« : 25 Temmuz 2012, 21:27:08 »

aracın bakımı için parçlar getirttim. sağ baştan
1: bosch marka distribütör kapağı
2: bosch marka yakıt filtresi
3: yakıt filtresinin arkası :) bosch marka aktif karbon polen filtresi
4: bosch marka yağ filtresi
5: bosch marka ateşleme bobini( aracımdaki çin malı dandik bişey dayanamadım değiştireyim dedim yoksa hiç bir sorunu yok)
6: bosch marka hava filtresi
7: mobil super 2000x1 10 - 40 yağ

bunların dışında ngk marka iridyum buji takımı yarın elime geçecek almanyadaki siteye mail çektim cevabı aşağıdadır..

Gökhan Bey merhaba,

Öncelikle NGK'yı tercih ettiğiniz için ve göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı teşekkür ederiz.
 
Web sitemizden doldurduğunuz contact forma istinaden, talep etmiş olduğunuz bilginin detayları aşağıda tarafınıza sunulmaktadır.
MODEL:         GOLF 3
CYLINDIR:      4
MOTORCODE: AFT
CAPACITY:      1.6
KW:                74
YEARS:          1996-2000

Tavsiye edilen bujiler:
Standart buji: BKUR6ET-10
Iridium buji: BKR6EIX-11

NGK'nın ürettiği iridyum bujiler halihazırda teknolojik olarak var olan en yüksek özellikli çözümü sunmaktadır. İridyum buji diye tabir edilen bujilerde orta elektrot üzerinde lazer kaynağıyla kaynatılmış iridyum bir uç bulunmaktadır. Iridyum asil metali çok sert bir metaldir. Ergime sıcaklığı 2450 C'nin üzerindedir ve kıvılcım erozyonu direnci çok çok yüksektir. Bu sayede elektrotlar arası oluşan kıvılcımlarda kopan mikron mertebesindeki parça kayıplarını engeller. Dolayısıyla bujilerin elektrotlar arası mesafesi, bujinin kullanımı süresince sabit kalır. Kullanım süresince sabit olacak eletrotlar arası mesafenin bir diğer anlamı, ateşleme performansının sabit kalacağıdır. Bu sayede araç performansı ve yakıt tasarrufu sabit kalacağı anlamı çıkar. Standart bir bujiye göre ortalama 2 kat ömre sahiptir.
 
İridyum orta elektrot çok sert bir metalden yapıldığı için sadece 0,6 mm çapında tasarıma olanak sağlar ve iridyum bujiler bu şekilde tasarlanmaktadır. Bu çok düşük çaplı tasarım, kıvılcım atlaması için gerekli olan ateşleme gerilimi gereksinimini önemli ölçüde azaltır ve yanma odasında alev cephesinin daha iyi yayılmasına katkıda bulunur. Diğer taraftan, ince bir uç çevresinde daha fazla hava yakıt karışımının bulunacağı alan demektir.
 
NGK olarak tavsiye ettiğimiz BKR6EIX-11 iridyum bujiyi, güvenle, sorunsuz olarak kullanabilirsiniz.
 
İridyum bujiye geçtiğinizde, aracınız üzerinde bulunan ateşleme kablolarını kullanmaya devam edebilirsiniz. Uyum sağlayacaktır. Fakat kullanım süresine bağlı olarak, yıpranmış ateşleme kablolarını bujilerinizle birlikte değiştirmenizi öneririz. Hala hasarsız, kullanılabilir durumdaysa bir sorun yok. Değiştireceğiniz zaman araç üzerinden çıkan kabloların aynısını tercih edebilirsiniz. NGK'nın aracınız için tavsiye ettiği ateşleme kablosu RC-VW912 modelidir.
 
Aracınızla kazasız ve konforlu sürüşler temenni eder, iyi bir haftasonu dileriz.
 
--
Mit freundlichen Gruessen / Best regards
 
Umit Sahin
 Area Representative
 
« Son Düzenleme: 25 Temmuz 2012, 21:27:41 Gönderen: gokhan146 »

Logged

Çevrimdışı barut

  • İleti: 3003
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İzmir
Ynt: yeni bakım bosch takım:)
« Yanıtla #1 : 26 Temmuz 2012, 08:06:04 »
yakıt değerlerindeki değişimi merak ediyorum  :tamamdir

Çevrimdışı gokhan146

  • İleti: 288
    • Profili Görüntüle
Ynt: yeni bakım bosch takım:)
« Yanıtla #2 : 26 Temmuz 2012, 10:05:04 »
yakıt değerlerindeki değişimi merak ediyorum  :tamamdir
en kısa zamnda bilgilendirme yaparım. benim araçta lpg yok aracı ilk aldığımda lambda sensörü yoktu araçta ve 100km de 12 lt yakıyordu sonra lambda sensörü taktım ve katalizörü değiştirdim şehiriçi 10lt kadar düştü ama inanmayacaksın usta bilgisayarda hararet müşürü arıza göstermez değiştirip boğaz kelebeği adaptasyonu yaptık. şehir içi 8-7.5 lt arası bir şey yakıyor şu an. hararet müşürünü değişince araca binmeye doyamıyorum 20 tllik parça nelere kadirmiş. bu bakımlardan sonra heralde şeh,riçi 100 km 6 lt düşmez :) zannedersem performans artışı yaşarım :sevgi:

Çevrimdışı 5ani5 mk2

  • İleti: 3105
  • 5anı5 MK'II GTI
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: yeni bakım bosch takım:)
« Yanıtla #3 : 26 Temmuz 2012, 21:13:06 »
başarılı birr çalışma bence kalite her zman iyidir :)) hep böle devam 10 tl liik yag filitresinin ucuzunna kaçmak çok yanlışş her 5.6 binde yagını degiştren biri olarak motor içi yağ temizleyiciside kullandım yağ cubugunu çektgimde hala yagımı temiz görmek beni mutlu ediyo sizde kullanınn  :) bizim YAğ biraz pahalı 0-40 kullnıyorum ama yapıcak bişey yok ABF olmasa MK3 e binilmez ::)
« Son Düzenleme: 26 Temmuz 2012, 21:15:17 Gönderen: 5ani5 mk2 »
Exclusive Garage

Çevrimdışı barut

  • İleti: 3003
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İzmir
Ynt: yeni bakım bosch takım:)
« Yanıtla #4 : 27 Temmuz 2012, 08:17:08 »
bizi anında gömdün yine Bilal  >:(

Çevrimdışı 5ani5 mk2

  • İleti: 3105
  • 5anı5 MK'II GTI
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: yeni bakım bosch takım:)
« Yanıtla #5 : 27 Temmuz 2012, 08:58:36 »
bizi anında gömdün yine Bilal  >:(
abi sızin gbi arabsını seven bakan kisiler kesin gtı binmeli herzaman sölerim :)
Exclusive Garage


Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: yeni bakım bosch takım:)
« Yanıtla #7 : 27 Temmuz 2012, 09:53:43 »
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı barut

  • İleti: 3003
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İzmir
Ynt: yeni bakım bosch takım:)
« Yanıtla #8 : 27 Temmuz 2012, 09:55:50 »
valla nizam uzun yolda 15 krş yaparım gti ile :D ama şehiriçinde hatun ne yakar onu düşünemiyom  >:D

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: yeni bakım bosch takım:)
« Yanıtla #9 : 27 Temmuz 2012, 10:18:11 »
valla nizam uzun yolda 15 krş yaparım gti ile :D ama şehiriçinde hatun ne yakar onu düşünemiyom  >:D

1500 devirde o arabayı kullanacaksan alma abi zaten yenge için birşey diyemem, kendimden örnek verirsem ben 50 liraya 200 km yapıyorum ama eşim 170 km te kalıyor :D
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı barut

  • İleti: 3003
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İzmir
Ynt: yeni bakım bosch takım:)
« Yanıtla #10 : 27 Temmuz 2012, 11:40:54 »
yok be Nizam uzunyolda 5. vites 3000 devirde ben 100 yaparken amca 120 yapıyor :D o şanzımanla uzunyolda az yaktırırım

Çevrimdışı gokhan146

  • İleti: 288
    • Profili Görüntüle
Ynt: yeni bakım bosch takım:)
« Yanıtla #11 : 27 Temmuz 2012, 13:25:34 »
aft'ye laf yok bir abf değil ama sonuçta o da bir mk3 gövdesi taşıyor :)

Çevrimdışı 5ani5 mk2

  • İleti: 3105
  • 5anı5 MK'II GTI
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: yeni bakım bosch takım:)
« Yanıtla #12 : 27 Temmuz 2012, 13:42:06 »
aft ye laf yok tqbiikide abf ye geçin derimm :) tayfun abii ankaradaki araçç temizz takasla :) inan yakıtı düşünmesssin ben uzun yolda 6,5 yaktırdgımı bilirim sehir içide yaksın biraz zaten izmiede trafik az istanbuldaki gibi 1 saat trfik çekmiosunn imkanın varken bin gti bin sanada yakışır zaten başka araba aramassın  :)
« Son Düzenleme: 27 Temmuz 2012, 13:44:51 Gönderen: 5ani5 mk2 »
Exclusive Garage

Çevrimdışı barut

  • İleti: 3003
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İzmir
Ynt: yeni bakım bosch takım:)
« Yanıtla #13 : 27 Temmuz 2012, 13:47:35 »
eleman mart ayında almış arabayı 4 ay içinde alınıp satılan araba korkutur beni :D