Gönderen Konu: 1.vitese geçerken takılma sorunu  (Okunma sayısı 33824 defa)

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
1.vitese geçerken takılma sorunu
« : 08 Eylül 2011, 22:15:47 »
Arkadaşlar merhaba.siteye yeni üyeyim.aracım 1.vitese atmak isterken bazen takılıyor.tekrar debriaj a basıp vitese geçirirken bu sorun kalkıyor.ama bunu bi kaç defa yapıyor.acaba sorun nerden kaynaklanır?hangi parçalarına baktırmam gerek.bir de 5.viteste 140 la rampa çıkarken bir türlü 160-170 e basamadım 140 da takıldı kaldı.vites düşürüp bassam acaba 140 ı geçer miydi?bu arada aracım 99 model 1.9 tdı tek kırmızı motor.

Logged

Çevrimdışı suskun

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 11159
  • Hamit GÜLSOY
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #1 : 08 Eylül 2011, 22:25:01 »
baskı balata problemine benziyo  ???
H.G WORKS

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #2 : 09 Eylül 2011, 09:08:13 »
vites kutusu veya vites yatağından da dediler ama bilmiyorum.bulunduğum il de vw servisi yok.

Çevrimdışı kerim_dikmen

  • İleti: 209
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #3 : 09 Eylül 2011, 09:54:47 »
SEKROMEÇLERDEN DOLAYI ARAÇ NORMAL ŞARTLAR ALTINDA YÜKSEK VİTESTEN DOLAYI 1 E KOLAY KOLAY GEÇMEZ FAKAT İLK KALKIŞ ESNASINDA İLK VİTESTE GEÇME SORUNU YAŞIYORSA YİNE SEKROMEÇ DİYECEĞİM. BASKI BALATA DAN OLSA DİĞER VİTESLERDE DE AYNINI YAPAR. BU GOLFLERİN KRONİK HASTALIĞIDIR KAFANA TAKMA
kerim_dikmen

Çevrimdışı ozkan_misirli

  • İleti: 288
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #4 : 09 Eylül 2011, 11:05:15 »
Senkromej sorunu ama sana pahalıya patlar. Çünkü şanzuman komple inmesi gerekiyor. Senkromej 50 lira ama işçilik 300 lira tutuyor. Bende de ikinci vitese geçerken garçlama sesi oluyordu. Baskı balatayı da değiştirmiştim sanzuman inmişken.
Ya yol ol, ya yol ver ya da yoldan çekil

Çevrimdışı umut_mk4

  • İleti: 869
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #5 : 09 Eylül 2011, 16:40:53 »
zaten baskı balata degisirken sanzuman kople ınmiyor mu?
2015 1.4 125ps highline

Çevrimdışı byturel

  • İleti: 207
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #6 : 09 Eylül 2011, 17:33:14 »
Bende de aynı sorun var sadece 2.viteste cartt diye bir ses geliyor. Ama diğer vitesler maşallah şıkır şıkır geçiyor... Bende ki sorun da mı acaba senkromeçlerden ?
"İnsanın kazandığı paradan değil, paranın kazandığı insandan korkulur." Mareşal Fevzi ÇAKMAK.

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #7 : 09 Eylül 2011, 23:03:56 »
fazla oynamaya gerek yok o zaman.bu şekilde çok zararı yok.

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #8 : 10 Eylül 2011, 13:45:38 »
  Arkadaşım benim aracımda 110'luk dizel golf 4.Bak ben bu arabanın motoruyla alakalı sana kitap yazabilirim.Araçla ilgili her türlü arızanı bana sorabilirsin.Şanzumanla ilgili problemin yok aracın 99 model ve tahminimde 200 bin km civarı olmalı,yanlışsa yaz bana.Bu arabalarda 140'da aracın kesme yapıyor ise,1.si turbo ile alakalı ufak hortumlarını kontrol et veya ettir,çatlama,deforme,vs varsa değiştir.2.si Hava filtresinin giriş hortumunda maf senserü yada hava akışmetresi var onu bilgisayara bağlatıp değerlerini kontrol ettir.3.sü isim yapmış veya kalite bi turbocuya git.Aracın turbosu çift kanatçıklı tip turbo olduğundan bahsettiğim kanatlar sıkıştığından 140 km hıza ulaştığında beyin sınırlama getirir ve 140 km hızı geçemezsin.
 Anladığım kadarıyla 140 km hızda kesme sorunu yaşıyorsun.1 ve 2. maddelerde problem yoksa direkt turbocuya git.Olur olmaz tamircilere arabayı oynatma.Problemin çözülecek.
03.06.2005

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #9 : 10 Eylül 2011, 15:41:06 »
Kardeşim çok teşekkür ederim.cep tel ini verebilir misin?ustaya gerek yok sen baya ehilleşmişsin maşallah.bundan sonraki sorularımla alakalı direkt seni arayım.bulunduğum bölgede vw servisi yok ama sanayi ustalarına da oynattırmak istemiyorum.arabamı çok seviyorum temiz çünkü.hızı seviyorum ve 2007 toyota avensis var babamda bundaki zevki o arabada alamıyorum.gaza bastığım anda beni geri itmesine bayılıyorum.turbo da sıkıntı olsa bukadar pratik olur mu?ARABAYI aldığım arkadaş motor ve turbo ile ilgili bütün bakımlarınıyaptırdığını hatta turboyu sıfır ile değiştirdiğini söyledi.ustaya gittim doğruladı.sadece kliması yok ondan muzdaribim.sizi bulmuşken sonradan klima taktırmamı tavsiye edermisin?SİZ hangi şehirdesiniz?

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #10 : 10 Eylül 2011, 16:01:15 »
aracım bu arada 173.000 km de ama 100.000 de sıfırlanmış yani 270.000 km de dediğiniz doğru.bir de sonradan oldu ama arabayı kullanırken arka tekerlerden tümseklerden geçerken gacır gucur sesler geliyor.bunların sebebi ne olabilir.baskı balatalardan olabilir mi yoksa tozlanmadan mı?

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #11 : 11 Eylül 2011, 11:58:48 »
Kardeşim çok teşekkür ederim.cep tel ini verebilir misin?ustaya gerek yok sen baya ehilleşmişsin maşallah.bundan sonraki sorularımla alakalı direkt seni arayım.bulunduğum bölgede vw servisi yok ama sanayi ustalarına da oynattırmak istemiyorum.arabamı çok seviyorum temiz çünkü.hızı seviyorum ve 2007 toyota avensis var babamda bundaki zevki o arabada alamıyorum.gaza bastığım anda beni geri itmesine bayılıyorum.turbo da sıkıntı olsa bukadar pratik olur mu?ARABAYI aldığım arkadaş motor ve turbo ile ilgili bütün bakımlarınıyaptırdığını hatta turboyu sıfır ile değiştirdiğini söyledi.ustaya gittim doğruladı.sadece kliması yok ondan muzdaribim.sizi bulmuşken sonradan klima taktırmamı tavsiye edermisin?SİZ hangi şehirdesiniz?
Kardeşim şimdi ben İstanbul'da ikamet ediyorum.Şimdi turbo sıfır diyosun bununla alakalı sana yazdığım 2. ve 3. alternatifleri kontrol ettir.Sana Konya için tavsiye edebileceğim bi servis vs. yok çünkü o bölgeyi sen biliyosun.Şunu kesinlikle söylemeliyim,bu işi gerçekten iyi yapan bi yer bulmak şart.Kontrol esnasında atlanmaması gereken basit noktalar var.Mesela motorla aracın kasası arasında kalan (turbo tarafındaki) küçük hava hortumlarını ve bağlantı noktalarını erinmeden tek tek kontrol etmen gerekiyor.En ufak bi hortum çatlağı veya tıkanması bu probleme neden olur.Eğer hortumlar ve hortumların bağlandığı 2 adet hava giriş çıkışı bulunan sensör gibi parçalar var bunlardan kesin eminsen,3. alternatife geçmen gerekiyor.Oda hava filtresinin motora bağlanan tarafında hemen çıkışında üzerinde soketli kablo bulunan bi parçamız var.MAF veya hava akışmetresi dediğimiz (muhtemelen orjinalse bosch markadır) bi parçamız var.Bu hava sıcaklığını ve yoğunluğunu ölçerek beyne sinyal gönderen kritik bi parçadır.Bu parçanında bozulmuş olma ihtimali var.Eğer arızalıysa birincisi aracın çekişini hissedilir oranda düşürüp yakıtınıda fazla tüketmene neden olacaktır.Bütün bunları sakin ve emin olarak gerçekten iyi bi ustanın diyagnoz cihazı yardımıyla kontrol etmesi gerekiyor.
03.06.2005

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #12 : 11 Eylül 2011, 12:09:17 »
aracım bu arada 173.000 km de ama 100.000 de sıfırlanmış yani 270.000 km de dediğiniz doğru.bir de sonradan oldu ama arabayı kullanırken arka tekerlerden tümseklerden geçerken gacır gucur sesler geliyor.bunların sebebi ne olabilir.baskı balatalardan olabilir mi yoksa tozlanmadan mı?
Klima ile alakalı soruna gelince bu sana pahalıya mal olur ama yinede araştırmanda fayda var.Gıcırtı tarzındaki sesler önden geliyorsa viraj demir lastiklerinden yapar.Ya yan sanayi parçadan yada lastiklerin ömürlerini tamamlamasından ötürü ses yapar adamı çok gıcık eder.Arka tekerleklerden gıcırtı sesi daha önce hiç kimseden böyle bi şikayet duymadım,ama arkada torsiyon burçları var,bunlar özelliğini kaybettiğinde vuruntu yapar.Gıcırtının sebebi helezon yada arka amortisör takozları olabilir.Bunuda bi rot balansçıya kontrol ettirebilirsin.
03.06.2005

Çevrimdışı etikettt

  • İleti: 223
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #13 : 11 Eylül 2011, 12:26:26 »
aynı sorun bendede vardı araba bıre gecmıyordu  bnde korkmustum sanzıman mı dıe ama sanzımandan degılmıs koray ustta saolsun gel dedı 10 dk lık ısı var kalfası arabaya oturdu ustada alttan bseler yaptı ve duzeldı sımdı kaymak gıbı gecıyor vıteslere
34 ZZ 0898 GOLF 4 2003 MODEL 16V 105HP