Gönderen Konu: Enjektör Ve Silindir Temizliği  (Okunma sayısı 23795 defa)

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: Enjektör Ve Silindir Temizliği
« Yanıtla #14 : 07 Mayıs 2014, 21:14:30 »
siz emme manifoldu egr valfi temizligi yapmissiniz.
sokup temizlemek iyidir buna birsey demiyorum fakat, enjektorlere yaptiginiz sey enjektor temizligi olmuyor maalesef.
keske oyle olsa da temizlesek..
enjektorun temizlige ihtiyac duydugu yer zaten enjektorun ici.
bu temizligi de elle falan yapmak imkansiz.
ultrasonic temizlik ile sokulmusken temizlenebilir sadece, onun disinda temizlemeniz imkansiz.
nette cok bilgi var ultrasonic temizlikle alakali.

Logged

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Enjektör Ve Silindir Temizliği
« Yanıtla #15 : 07 Mayıs 2014, 22:05:03 »
siz emme manifoldu egr valfi temizligi yapmissiniz.
sokup temizlemek iyidir buna birsey demiyorum fakat, enjektorlere yaptiginiz sey enjektor temizligi olmuyor maalesef.
keske oyle olsa da temizlesek..
enjektorun temizlige ihtiyac duydugu yer zaten enjektorun ici.
bu temizligi de elle falan yapmak imkansiz.
ultrasonic temizlik ile sokulmusken temizlenebilir sadece, onun disinda temizlemeniz imkansiz.
nette cok bilgi var ultrasonic temizlikle alakali.

Doğrudur haklısınız bir şey diyemem...
Red Machine!!!

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Enjektör Ve Silindir Temizliği
« Yanıtla #16 : 07 Mayıs 2014, 22:35:47 »
katkilar neden pazarlama tuzagi olsun?
dizellerde duzenli kullanildiginda wurth mesela cok ise yariyor.
4 enjektoru sokup kendiniz neresini temizliyorsunuz ki?
sokup temizletmek iyidir evet ama ultrasonic temizlik yapmak gerekir.

Hocam bende zaten ultrasonic temizlemekten yanayım yani yukarıda arkadaşın bosch servise gidip yaptığı şeyden ok  :tamamdir



Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Enjektör Ve Silindir Temizliği
« Yanıtla #17 : 07 Mayıs 2014, 22:38:02 »
Erdem usta ben aracımda bulunamayan kronik bir sorun üzerine tüm sistemi elden geçirmiştim konusu da vardı ama site bozulunca konular silindi.Kısaca özetleyim gaz kelebeği temizliği için sökmek gerekti ama 2 cıvatası daha önceden yalama yapılmış bu yüzden emme manifoldu ile birlikte hepsini sökmüştüm sonra elimde bulunan bilimum temizlik malzemeleri kimyasallar gerekli ekipmanlar ile birlikte temizliği yaptım hazır sökmüşken enjektörlerden de şüphelendik komple söküp çıkardım enjektörlerin uçları simsiyah kurumdu saatlece weber dahil egr ile birlikte enjektörleri ve diğer tüm mazlemeleri temizledim hortumlar kelepçeler ve diğer bağlantılarıda yeniledim sonra hepsini montajladım. Aracımın arızası başka yerden çıktı ama bahaneyle hepsi elimden geçti.
 Ultrasonic temizlikten anlamam hiç yaptırmadım ama kimse aracımı benden itinalı temizleyemez varsa buyursun gelsin kıyaslamaya açığım. Artısı var mı derseniz Resül size anlatsın aracımı bozuk halde kullanmıştı...
Katkı malzemelerine lafım yok isteyen kullanır istemeyen kullanmaz ben 3 yıl süreyle her yağ değişiminde bor kullanmıştım ama artık kullanmıyorum...Sportline da egr görünür biçimde ayrı bir parça olarak dist.orada gözüküyor 6n AEE lerde ise enjektörlere benzin dağıtan weberin en sağında takılı halde duruyor dist.hemen önünde altta görünür.Tek metal tırnaklı klips ile bağlı.Sökmesi zor değil hava filtresini sökünce enjektörleri görürsün.elektrik fişlerini sök,sonra üzerindeki elektrik kablolama tesisatını plastikten ayır çek enjektörleri parça ile birlikte eline gelsin götür eve istediğin kadar temizle aynı şekilde montajla.Fark mı aracımın torkunu kapasitesine kadar bana hissettiriyor mu yaşına rağmen işte bana göre farkı yeter.Benim tüm sistemim yenilendi tek motor içine girmedik.lpg de devre dışı.Belki bu yüzden nefes alıyor aracım.
Tavsiye ederim...

Abi valla senin araçtan sonra benim sportline gitmiyor gibi gelmeye başladı nerden bindim senin arabaya  :'( :D
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
Ynt: Enjektör Ve Silindir Temizliği
« Yanıtla #18 : 07 Mayıs 2014, 23:03:30 »
Sportline da egr görünür biçimde ayrı bir parça olarak dist.orada gözüküyor 6n AEE lerde ise enjektörlere benzin dağıtan weberin en sağında takılı halde duruyor dist.hemen önünde altta görünür.Tek metal tırnaklı klips ile bağlı.Sökmesi zor değil hava filtresini sökünce enjektörleri görürsün.elektrik fişlerini sök,sonra üzerindeki elektrik kablolama tesisatını plastikten ayır çek enjektörleri parça ile birlikte eline gelsin götür eve istediğin kadar temizle aynı şekilde montajla.Fark mı aracımın torkunu kapasitesine kadar bana hissettiriyor mu yaşına rağmen işte bana göre farkı yeter.Benim tüm sistemim yenilendi tek motor içine girmedik.lpg de devre dışı.Belki bu yüzden nefes alıyor aracım.
Tavsiye ederim...

konu açılmışken anlatayım geçen ay taktım kafaya şu egr yi illa söküp temizlicem neyse dolaştım biraz geldim eve motor sıcak hemen sökmeye başladım filter falan egr yi inceliyorum yav diyorum içimden "bu parçanın benzin hattının üzerinde yani en sonunda ne işi var?" benim bildiğim egr ekzoz manifoldundan gelen sıcak gazın küçük bir kısmını yanma odasına gönderir içerideki yanmayı kolaylaştırıp silindir odasındaki aşırı ısınmayı önler azda yakıt tasarrufu olur benim bildiğim bu... böyle düşünceler eşliğinde tek metal klipsi çıkardım çekiyorum çekiyorum gelmiyor uğraşa uğraşa bir çıktı yerinden o anda hatta hazır olan benzin direk motora ve sıcak olan eksoz çıkışlarına akmazmı bu kadar korktuğumu pek hatırlamam ya alev alsaydı neyapardım çok şükür hiçbişey olmadı ama az kalsın aracı yakacaktık hemen bagajdaki hazır olan suyu döktüm 2 nefeslendim hemen geri taktım... şimdi şunu düşünüyorum sanırım o egr değil kardeşim ne olduğunu araştırmadım ama bilgin var mı yoksa biz yanlış yerdemi arıyoruz?
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Enjektör Ve Silindir Temizliği
« Yanıtla #19 : 07 Mayıs 2014, 23:57:35 »
konu açılmışken anlatayım geçen ay taktım kafaya şu egr yi illa söküp temizlicem neyse dolaştım biraz geldim eve motor sıcak hemen sökmeye başladım filter falan egr yi inceliyorum yav diyorum içimden "bu parçanın benzin hattının üzerinde yani en sonunda ne işi var?" benim bildiğim egr ekzoz manifoldundan gelen sıcak gazın küçük bir kısmını yanma odasına gönderir içerideki yanmayı kolaylaştırıp silindir odasındaki aşırı ısınmayı önler azda yakıt tasarrufu olur benim bildiğim bu... böyle düşünceler eşliğinde tek metal klipsi çıkardım çekiyorum çekiyorum gelmiyor uğraşa uğraşa bir çıktı yerinden o anda hatta hazır olan benzin direk motora ve sıcak olan eksoz çıkışlarına akmazmı bu kadar korktuğumu pek hatırlamam ya alev alsaydı neyapardım çok şükür hiçbişey olmadı ama az kalsın aracı yakacaktık hemen bagajdaki hazır olan suyu döktüm 2 nefeslendim hemen geri taktım... şimdi şunu düşünüyorum sanırım o egr değil kardeşim ne olduğunu araştırmadım ama bilgin var mı yoksa biz yanlış yerdemi arıyoruz?
Öncelikle geçmiş olsun Allah korusun...
Asıl egr valfi doch motorda var ayrı başına bir parça olarak duruyor motorda.Bizim AEE lerde ise egr dediğim yerdeki parça olarak geçiyor.Ben yurtdışı bi forumda araştırma yaparken denk gelmiştim konusuna, yoksa bizim burda AEE de egr söken takan ya da konusu resmi şeklinde yok.Bilirsin birçok konusu oldu farazi bi ton yazı yazıldı resimler eklendi ama kesin bi sonuç anlatım yok.Dediğin doğru tamamiyle işlevinden uzak şekilde.Belki de AEE egr o değil belki de yok ya da illaki bilen ha işte budur diyen varsa resmini çeksin söksün eklesin görelim.Benim forumdan öğrendiğim tarif ettiğim yerdeki parça.Kesinlikle iddia etmiyorum illaki de o diye yanlış anlaşılmasın sakın.
« Son Düzenleme: 07 Mayıs 2014, 23:58:14 Gönderen: bluerose1 »
Red Machine!!!

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Enjektör Ve Silindir Temizliği
« Yanıtla #20 : 08 Mayıs 2014, 02:42:40 »
Bugün Sanayide Lastikler Değişirken Biraz Dolaştım.Enjektörlü Arabalar için Silindir ve Enjektörleri Temizlesi İçin Yakıta Karıştılan Bir Madde Tavsiye Ettiler.Aracım LPG'li Olduğu İçin Kullanmam Gerektigini Söylediler Ama Ben Gene Forum'a Danışmadan Atlamak istemedim.Enjektör Uçları Toplu İğne Kadar oldugu İçin Ve Araç LPG'li Oldugu İçin Uçlar Kurum Bağlamıştır Falan Dediler.Çekişten + Performanstan DAha Fazlasını Alır , Yakıttan Tasaruf Edersin Diyolar Forum Ne Düşünüyor Bunun Hakkında ?
Bu Maddeyi Almak Yerine Carbon Clear Yaptırsak Daha mı İi olur ?

-Büyük İhtimal Var ama Birde Yağ Markası Sorucam Ya Servis Castrol Koymuş İimidir Kötü Müdür Siz ne Önerirsiniz 98 Sportline İçin.

Saygılar
İi Forumlar

 Öncelikle LPG, benzin ve dizel yakıtlara göre daha temiz bir yanma gerçekleştirdiği için kurum oluşumu LPG'de daha düşüktür. Motor ömrünü uzun süre korumak için kurum oluşumunu önlemek çok önemlidir.

 Bunun için yapabileceğiniz en etkili şey öncelikle kaliteli bir yağ kullanımı olmalıdır. Bu aşamada yağlama teknolojisini üreten firmalar ikiye ayrılırlar; birinci grup “kurum zaten oluşacak, kurumun aşındırıcı etkisini azaltacak şekilde formülasyon geliştirelim” diye daha basit düşünen grup, ikinci grup ise, “problem zaten kurumun kendisi, aracın performansındaki süreklilik ve aşınmaya karşı uzun motor ömrü için bu pisliğin motordan motora zarar vermeden yağ değişimleri ile çıkarılması lazım” diyen grup. Bu bakış açısının sonucu olarak kurumların oluşup bağlandıkları tüm yüzeylerden (gömlek, segman boşlukları, piston tacının çevresi, süpap kılavuzları, turbo yatakları vs.) öncelikle temizlenmesi ve daha sonra filtreye ve yağlama kanallarında takılmayacak ve tekrar birbirlerine yapışmayacak kadar (6 mikrondan daha küçük) parçalara bölünerek motor yağı bünyesine alınması ki bu durumda aşınmaya neden olamayacak, filtreyi de kısa zamanda öldürmeyecektir, yağ değişimi ile de motordan atılması sağlanmalıdır.

 Kaliteli yağ kullanımıyla anlattığım gibi kurum problemi büyük ölçüde aşılacaktır. Buna ek olarak her bakımda yakıta karıştırılan enjektör temizleyiciler de faydalı olabilir.

 Castrol iyi mi veya kötü mü ? sorunuzun cevabı ise, Castrol'ün iyi yağını mı kullanıyorsun ? Kötü yağını mı kullanıyorsun ? şeklinde bir soruya çıkıyor. Tahminime göre servisiniz arabanıza piyasada ki en kalitesiz yağlardan olan yarı sentetik yağlardan kullanmaktadır. Sanayide ustaların bu yağ dışındaki diğer yağlar hakkında genelde hiçbir bilgisi yoktur. Eğer Castrol kullanmak istiyorsanız EDGE 5W-40 ürününü kullanmalısınız.

Kaliteli yağ kullanımı sonucunda 1 milyon kilometre kullanılsalar bile motorun ne kadar temiz kalabileceğini aşağıdaki videolardan da görebilirsiniz.
http://youtu.be/cKIeKMWRlZU
http://www.youtube.com/watch?v=fygoGMWgKxU
http://www.youtube.com/watch?v=Nh4CsH3iOcw
« Son Düzenleme: 08 Mayıs 2014, 02:49:27 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı azuçkam

  • İleti: 171
    • Profili Görüntüle
Ynt:
« Yanıtla #21 : 08 Mayıs 2014, 07:09:52 »
Su parcanin resmini bir cekebilir misiniz acaba tam anlayamadim ben bizim araclarda egr yok diye tahmin ediyordum.

SM-N7500Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Enjektör Ve Silindir Temizliği
« Yanıtla #22 : 08 Mayıs 2014, 13:27:27 »
Su parcanin resmini bir cekebilir misiniz acaba tam anlayamadim ben bizim araclarda egr yok diye tahmin ediyordum.

SM-N7500Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Motor kodu: ANV, ANW, AUC
Parça numarası: 030 131 503 F

Motor kodu: APE, AUA
Parça numarası: 030 131 503 M/R




Resimde ki 13 numaralı parça

Hatam varsa düzeltin.
« Son Düzenleme: 08 Mayıs 2014, 13:43:13 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
Ynt: Enjektör Ve Silindir Temizliği
« Yanıtla #23 : 08 Mayıs 2014, 14:38:07 »
Öncelikle geçmiş olsun Allah korusun...
Asıl egr valfi doch motorda var ayrı başına bir parça olarak duruyor motorda.Bizim AEE lerde ise egr dediğim yerdeki parça olarak geçiyor.Ben yurtdışı bi forumda araştırma yaparken denk gelmiştim konusuna, yoksa bizim burda AEE de egr söken takan ya da konusu resmi şeklinde yok.Bilirsin birçok konusu oldu farazi bi ton yazı yazıldı resimler eklendi ama kesin bi sonuç anlatım yok.Dediğin doğru tamamiyle işlevinden uzak şekilde.Belki de AEE egr o değil belki de yok ya da illaki bilen ha işte budur diyen varsa resmini çeksin söksün eklesin görelim.Benim forumdan öğrendiğim tarif ettiğim yerdeki parça.Kesinlikle iddia etmiyorum illaki de o diye yanlış anlaşılmasın sakın.
eyvallah kerdeşim sanırım bizde egr yok.
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
Ynt: Enjektör Ve Silindir Temizliği
« Yanıtla #24 : 08 Mayıs 2014, 14:41:24 »
Öncelikle LPG, benzin ve dizel yakıtlara göre daha temiz bir yanma gerçekleştirdiği için kurum oluşumu LPG'de daha düşüktür. Motor ömrünü uzun süre korumak için kurum oluşumunu önlemek çok önemlidir.

 Bunun için yapabileceğiniz en etkili şey öncelikle kaliteli bir yağ kullanımı olmalıdır. Bu aşamada yağlama teknolojisini üreten firmalar ikiye ayrılırlar; birinci grup “kurum zaten oluşacak, kurumun aşındırıcı etkisini azaltacak şekilde formülasyon geliştirelim” diye daha basit düşünen grup, ikinci grup ise, “problem zaten kurumun kendisi, aracın performansındaki süreklilik ve aşınmaya karşı uzun motor ömrü için bu pisliğin motordan motora zarar vermeden yağ değişimleri ile çıkarılması lazım” diyen grup. Bu bakış açısının sonucu olarak kurumların oluşup bağlandıkları tüm yüzeylerden (gömlek, segman boşlukları, piston tacının çevresi, süpap kılavuzları, turbo yatakları vs.) öncelikle temizlenmesi ve daha sonra filtreye ve yağlama kanallarında takılmayacak ve tekrar birbirlerine yapışmayacak kadar (6 mikrondan daha küçük) parçalara bölünerek motor yağı bünyesine alınması ki bu durumda aşınmaya neden olamayacak, filtreyi de kısa zamanda öldürmeyecektir, yağ değişimi ile de motordan atılması sağlanmalıdır.

 Kaliteli yağ kullanımıyla anlattığım gibi kurum problemi büyük ölçüde aşılacaktır. Buna ek olarak her bakımda yakıta karıştırılan enjektör temizleyiciler de faydalı olabilir.

 Castrol iyi mi veya kötü mü ? sorunuzun cevabı ise, Castrol'ün iyi yağını mı kullanıyorsun ? Kötü yağını mı kullanıyorsun ? şeklinde bir soruya çıkıyor. Tahminime göre servisiniz arabanıza piyasada ki en kalitesiz yağlardan olan yarı sentetik yağlardan kullanmaktadır. Sanayide ustaların bu yağ dışındaki diğer yağlar hakkında genelde hiçbir bilgisi yoktur. Eğer Castrol kullanmak istiyorsanız EDGE 5W-40 ürününü kullanmalısınız.

Kaliteli yağ kullanımı sonucunda 1 milyon kilometre kullanılsalar bile motorun ne kadar temiz kalabileceğini aşağıdaki videolardan da görebilirsiniz.
http://youtu.be/cKIeKMWRlZU
http://www.youtube.com/watch?v=fygoGMWgKxU
http://www.youtube.com/watch?v=Nh4CsH3iOcw
tamamı ile size katılıyorum ve her aklıma geldiğinde kendime çok kızıyorum aracımı alalı 4 yıl 24.000 km oldu ve ben 3 kez yağ değiştim şimdi 4. değişeceğim ilk üçünde tam sentetik kullanmadım diye kendime çok kızmışımdır her konuyu en ince detayına kadar irdeleyen ben bunu nasıl gözden kaçırdım acaba >:( ama artık tam sentetikle yola devam ya 5-40 ya 0-40.
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Enjektör Ve Silindir Temizliği
« Yanıtla #25 : 08 Mayıs 2014, 15:15:40 »
tamamı ile size katılıyorum ve her aklıma geldiğinde kendime çok kızıyorum aracımı alalı 4 yıl 24.000 km oldu ve ben 3 kez yağ değiştim şimdi 4. değişeceğim ilk üçünde tam sentetik kullanmadım diye kendime çok kızmışımdır her konuyu en ince detayına kadar irdeleyen ben bunu nasıl gözden kaçırdım acaba >:( ama artık tam sentetikle yola devam ya 5-40 ya 0-40.

Hocam gözden kaçırdığın bir nokta daha var. Yağ seçimi sadece viskozite seçimi değildir. Üreticinin belirlediği şartnameyi ve istenilen viskoziteyi aynı anda sağlayan ürün kullanmak doğru olandır. Benzinli araçlar için VW 502 00 şartnamesine uygun olan ve low SAPS değerli bir yağ sizin için uygun gözüküyor. Zaten bu şartnameyi karşılayan yağlar xW-40 viskozite de olması lazım, bu da anladığım kadarıyla istediğiniz aralık.
Mobil 1 ESP 0W-40, Castrol EDGE 5W-40, Motul 8100 X-clean 5W-40 ilk aklıma gelenler.
Bu marka yağların xW-40 viskozitesini sağlayan başka yağları da vardır ama yukarıda bahsettiğim kriterlerden dolayı uygun değildir.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
Ynt: Enjektör Ve Silindir Temizliği
« Yanıtla #26 : 08 Mayıs 2014, 15:25:18 »
benim belirlediğim viskozite zaten şartnamede olan viskozite, ayrıca fabrika verilerine bizim iklim şartlarını düşünerek yerine getirmek gerekir örn. bizim pololara fabrika verilerine kalsa 10-40 kullanın diyor ben buna yeterince uymuşum artık uymayı düşünmüyorum ;)  castrol yada diğerlerine güvenim yok bana mobil yeter :tamamdir yinede bilgi için teşekkürler.
« Son Düzenleme: 08 Mayıs 2014, 15:28:36 Gönderen: KAAN60 »
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı azuçkam

  • İleti: 171
    • Profili Görüntüle
Ynt:
« Yanıtla #27 : 08 Mayıs 2014, 16:36:39 »
Himmm aee de yok bu tarz bir parca.

SM-N7500Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi