Daha önceden 'Tecrübeli Golf Sahiplerine Soru Başlığı ' adı altında konuyu aktarmıştım.(Adminler isterlerse o başlığı silebilirler)Aracım 2001 Comf.lpg li,lpg markası Bravo.Araç sabahları soğuk motorda ilk marşta alıyor,hemen çalışıyor.Yine iyice ısınmış sıcak motorda da ilk marşta çalışıyor.Fakat ılık diyebileceğim motorda zor çalışıyor,ancak ikinci-üçüncü marşta alıyor.Aracı benzine aldığımda bi sorun yok hemen çalışıyor.
Benzinde sorun olmamasından dolayı doğal olarak lpg den şüphelendik.LPG yetkili servisi lpg nin bütün aksamlarını kontrol etti,hiç bir sorun yok.Daha sonra özel serviste arabayı bilgisayara soktuk yine bişey çıkmadı.Fakat özel servisteki usta benzin pompasının veya boğaz kelebeğinin arızalı olabileceğini bunun da bilgisayarda gözükmeyebileceğini söyledi.Benzin pompası ve boğaz kelebeğini değişelim bakalım dedi.Ve o kısımları değişti.Aylardan beri devam eden ve yetkili servisin bir türlü bulamadığı sorun çözüldü.İşin ilginç kısmı şu:Aslında sorun lpg den değil.Fakat sorun araç lpg de iken meydana çıkıyor.Yani ikisi aynı şey değil.Yani benzinde iken ortaya çıkmayan küçük bir sorun lpg de iken hemen yüzeye çıkıyor ve bizler de doğal olarak sorunun lpg den kaynaklandığını zannediyoruz.
En kötüsü ise yetkili servisin aracın lpg li olmasından dolayı adeta işin içinden sıyrılıp '' sorun lpg kaynaklıdır'' kolaycılığına kaçması.Dediğim gibi bu geç çalışma meselesinden dolayı defalarca yetkili servise gittim.Benzinde iken araç geç çalışmadığı için sorun lpg de arandı.Fakat sorun benzin pompası ve boğaz kelebeğin de imiş.Ha şunu da söyleyim. Bu adı geçen değişiklikler yapıldıktan sonra sanki arabamın üzerinden bir ton yük kalktı.Yerinden kalkmayan,gaza bastığımda nazlanan araba şimdi şaha kalkıyor.Herkesin merak ettiğini söyleyim.Masraf 800 lira oldu.Gülü seven dikenine katlanır dedik çaresiz.
Bu geç çalışma hastalığının bir çok Golf sahibinin canını sıktığını biliyorum,dileyen olursa ayrıntılı yazabilirim.