Gönderen Konu: BORA -GOLF Hakkında sormak istediğiniz her konuda yardım için beklerim...  (Okunma sayısı 234966 defa)

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
mrh arkadaşlar 2002 bora var elimde yag kontrolu ve katkı koyacaktım yag kapagı açtıgımda kapagın altı paslanmış ve üzerinde tortu oluşmuş sebebi nedir acaba herşey için tşk ederim [email protected] herşey gönlünüzce olsun
Merhaba aloha_klayn
Yağ dolum kapağındaki tortulaşma ve pasa benzer tortular yağ buharının oluşturduğu tortulardır buharlaşma o bölgede yoğun olur boğaz kelebeğinin borusunda kıvrımlı bir bölge vardır yag dolum kapağının hemen altından boğaz kelebeği girişine doğru uzanır ve içinde tek taraflı bir valf vardır bu valf bozulursa veya boru kırılırsa su damlacıkları oluşur su yağ ile birleşince yeşil kahve tonunda çamura benzer. Uzun vadede olursa motorun içine doğru geri akarak yağın bozulmasına neden olabilir onun haricinde bir sorun çıkarmamaktadır korkulacak bir durum değil.
Dikkat ısırır !!!

Logged

Çevrimdışı alpergndz

  • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
sayın @ pasific

bende de 2004 bora pasific var kumandaya basınca tüm camları ve sunroofu kapatıyor.Ayrıca kapıdan anahtar ile camları az açık bırakıp aracı kilitleyebiliyorum.

Ama sunroofu açık ve aracın kapılarını kilitli bir şekilde bırakamıyorum.sanırım bu özellik yok.Arkadaşın 2006 Era sı var sunroofu açıp kağıları kilitli bırakabiliyor.

Çevrimdışı pacific

  • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
dün aksam gri boram daha da karizmatik olsun diye gittim camlarına film çektirdim. en açık siyah renk film kullandılar ama hala muayenede sorun yasarmıyım yasamazmıyım diye de düşünmüyor değilim. yinede pişman değilim muhteşem oldu..

camların otomatik olarak kapanması ile ilgili cvp yazan dostlara cok tesekkürler. kafa karısıklığım hala gitmiş değil netekim. şimdi benim pasifikte bu özellik varmı yokmu? 2005 astrası olan arkadasımın otosunun camları uzaktan kumandasının kilitleme tuşuna uzun bastığında harekete geçiyor basılı tuttugu müddetçe camları kaldırıyordu. sanırım benim karizmatik pasifikimde bu tarz bi güzellik yok  :-\

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
eyup usta slm
tum sorulara sabirla cvp verdigin icin tesekkurler. forumu basindan beri takip ediyorum gercekten cok ogretici.

yaklasik 1 aydir bende bir Bora kullanicisiyim -2004 Pacific Otomatic- aracin yol bilgisayari ile ilgili bir sorum olacak benim. ara sira yol bilgisayar ekranin ust kisminda bir kararma meydana geliyor ama daha sonra kendiliginden duzeliyo. birkac milimetrelik bir kararma yazilari okunaksiz hale de getirmiyor ama gun gectikce ilerlermi diye korkuyorum. acaba bu ekranin tamamen kararmasi soz konusumudur.

birde daha once bi arkadasin araci kilitleyince camlarin otomatik olarak kalkmasi sorusuna verdiginiz cevapta programlamayla alakali cvbini vermistiniz. ben sadece bu ozelligin sadece comfortline modellerinde oldugunu biliyordum kendi aracimda da denedigimde camlar kalkmamisti. tum modellerde bu ozellik mevcut mu acaba?

Simdiden tskler
Merhaba pasific
Sorularına biraz geçte olsa yanıt verebileceğim.
İlk olarak göstergendeki kararma gösterge ekranının arızalmasından kaynaklana bır problem dediğin gibi zamanla komple gidebilir çözümüne gelince malesef yeni gösterge alman gerekir.
2.olarakta boraların pasifc,hıgline ve comfort modellerinde cam kaldırma programlanabilir durumdadır fakat bu tip programlama vw orjinal test cihazını çok iyi bilen birisi tarafından yapılabilir çünki çok karışıktır eger yanlış programlama yapılırsa merkezi kilit yani confort beyni yanabilir.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Ayrıca pasific cam filmi açıkta olsa kapalıda olsa araç muayenesinde hafif kusurlu olarak değerlendiriliyor muayeneye engel değildir hiç bir sorun yaşamazsın.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı alpergndz

  • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
sayın serkan ve eyüp ustalarım

okuldaki öğrencimin velisi Fransadan izne gelecek.Acaba oradan aracıma oksijen sensörü ve hız sabitleyici getirtmek istiyorum.Bunları getirtsem acaba yetkili servis montajını yapar mı?

Oksijen sensörü sorun değil ama hız sabitleyiciyi takar mı yetkili servis?

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Camların otomatik kalkması için aracınıza ekstradan alarm taktırabilir yada bu modülü satın alabilirsiniz.Ayrıca buna ek olarak far sensörü de takılabilir.

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
   Eyüp usta merhabalar...Bayadır foruma giremiyordum,hakikaten açtığınız konu çok iyi gidiyor ve sizleride kutluyorum gerçekten çok hayırlı bir iş yapıyorsunuz.Çoktandır sorucam ama bir türlü soramadım.2001 bora comfortline aracım bazen çok geç çalışıyor yani motor soğuk iken tek marş çalışıyor ve sorun olmuyor.Fakat sıcak iken motor geç çalışma yapıyor ve sanki çalışırken alt karter karter muhafazasına çarpıyor yani acaba motor kulak takozlarından mı yoksa bizim muhafazadan mı kaynaklanıyor anlayamadım.Geç çalışmada diagnozda hararet müşür arızası verdi müşürü değiştirdik fakat arıza düzelmedi.Görüşmek üzere hoşçakal..
03.06.2005

Çevrimdışı AsKaRoGLu

  • İleti: 42
    • Profili Görüntüle
Merhaba benim araba 99 golf comfortline otomatik

Aracımdaki sorun otomatik vitesinde. Sorun şu bazen otomatik vites hiç bir sorun olmadan çalışmakta bazende D konumdayken sadece 3. viteste kalmaktadır.

Sabah araca bindiğimde 3-5 dakika motorun ısınmasını bekliyorum daha sonra D konumuna alıp ilerliyorum ve vites 3 te kalkıyor yol boyunca 3. viteste devam ediyor. işyerine geliyorum. Bazen işyerinde arabaya ihtiyacım oluyor ve tekrar bindiğimde sorun devam ediyor fakat seyir halindeyken ne oluyorsa kendi kendine vitesler atmaya başlıyor ve hiç bir sorun yokmuş gibi gün boyu devam ediyor. Ertesi sabah yine aynı sorun devam ediyor. Bazende sanki sorun yokmuş gibi sabah evden çıkıp kullanabiliyorum.

Araç viteslere geçmediğinde sürekli değil ama arada bir kilometre göstergelerinin bulunduğu yerdeki vites lambaları vites hangi konumdaysa o bölümün koyu yanması gerekiyor ama yanmıyor.

Nedenini bir türlü anlamış değilim :( Konya'da anlayacak düzgün bir ustada yok basit bir arıza yüzünden şansımanın elektronik kısmını değiştirecekler ve kesin çözüm bumu onuda bilmiyorlar. :(

Çevrimdışı scoskun

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
İyi günler eyüp arkadaşım. Forumun gerçekten çok güzel ve bir çok şey öğrendim teşekkür ederim. Benim sorum şöyle : 1 hafta önce motor çalışırken motor kapağını açtım ve motor kapağının deliğinden yukarı doğru hava geldiğini fark ettim bu durum normalmi yoksa motorda bi problemmi var. Gerçi 1 aydan beri biniyorum fakat bir anormallik hissetmedim ama belki de yeni bir Bora kullanıcısı olduğum için farketmemiş olabilirim. Tekrar teşekkür eder hayırlı işler dilerim... :tamamdir

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
sayın serkan ve eyüp ustalarım

okuldaki öğrencimin velisi Fransadan izne gelecek.Acaba oradan aracıma oksijen sensörü ve hız sabitleyici getirtmek istiyorum.Bunları getirtsem acaba yetkili servis montajını yapar mı?

Oksijen sensörü sorun değil ama hız sabitleyiciyi takar mı yetkili servis?
Alper bey yetkili servisler kendi bunyesinde olmayan bir parçayı orjinalda olsa takmazlar çünki bunun sorumluluğu onlara ait çıkacak en ufak sıkıntıda sorumlu olmamak için takmazlar.
Sizin aracınızın kontrol ünitesi hız sabitleme sisteminin alt yapısına sahip olmadığı için taksanız bile çalışmaz programlanamaz.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
   Eyüp usta merhabalar...Bayadır foruma giremiyordum,hakikaten açtığınız konu çok iyi gidiyor ve sizleride kutluyorum gerçekten çok hayırlı bir iş yapıyorsunuz.Çoktandır sorucam ama bir türlü soramadım.2001 bora comfortline aracım bazen çok geç çalışıyor yani motor soğuk iken tek marş çalışıyor ve sorun olmuyor.Fakat sıcak iken motor geç çalışma yapıyor ve sanki çalışırken alt karter karter muhafazasına çarpıyor yani acaba motor kulak takozlarından mı yoksa bizim muhafazadan mı kaynaklanıyor anlayamadım.Geç çalışmada diagnozda hararet müşür arızası verdi müşürü değiştirdik fakat arıza düzelmedi.Görüşmek üzere hoşçakal..
Mustafa bey aracınızın motor kulaklarında sorun oldugunu sanmıyorum aracınız yakıt veya boğaz kelebeğinin kirlenmesi sonucu geç çalışma yapıyorsa motor sarsıntısından dolayı motor muhafazasına çarpıyordur muhafazanın ayakları yamulmuş olabilir onu düzeltmeniz gerekir yakıtınızı değiştirin son olarakta boğaz kelebeğinin temizletip adaptasyon yaptırın.İyi günler dilerim.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Merhaba ASKAROĞLU
Aracınızın 4.vites valfi veya şanzıman kontrol ünitesinden şanzıman içindeki hidrolik üniteye giden kablo tesisatının4.vites valfi kablosunda bir sorun olabilir zaman zaman arızaya geçtiği için vites 4 e geçmediği zamanlarda göstergede tüm vites konumları koyu renkte yanar bu şanzıman kontrol ünitesinde arıza kaydı olduğu anlamaına gelir.
Tavsiyem aracınızı vw servisinde test cihazına bağlatın ve muhtemelen arızanın nedeninin tam olarak test cihazı söyliyecektir yetkili servise götürüp arızanın tespitini yaptırıp fiyat almanızıda tavsiye ederim.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Mekatronik34 arkadaşım tekrardan teşekkür etmek istiyorum verdiğin cevaplardan dolayı.
Karşılıksız bu kadar emek alkışı hakediyor.
Eline emeğine sağlık.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)