Gönderen Konu: Bir şikayetle dünya devini dize getirdi  (Okunma sayısı 6319 defa)

Çevrimdışı suskun

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 11159
  • Hamit GÜLSOY
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Bir şikayetle dünya devini dize getirdi
« : 12 Nisan 2012, 00:00:44 »
Kimi Trabzon’dan kimi İstanbul’dan, kimisi Ankara’dan, İzmir’den yüzlerce insan ‘sıfır araba aldım, boyalı çıktı’ şikayetleriyle yazdı forum sitelerine. Dünya devi araba markalarının sıfır araç, diye sattıkları arabalarının ‘ayıplı’ ürün olduğunu anladıklarında, tüm kapıların yüzlerine kapandığını anlattılar çaresizce. Ne seslerini duyan oldu ne de zararlarını ‘tazmin’ eden.

Bir tek o başardı. 32 yaşında bir öğretmen. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Selcan Çelik. Ankara’dan büyük bir markanın Opal adlı bayisinden 2010 yılında aldığı araç, Mayıs’ta teslim edilmesi gerekirken Temmuz ayında teslim edilince kuşkulandı önce. Aynı markanın bir başka bayisine götürdü aldığı aracı, inceletti ve motor kaputunun sonradan boyandığı söylendi kendisine. Yazılı bir rapor verilmesini istedi ancak bayi vermek istemeyince, el yazısıyla bir kağıda yazmaya ikna etti onları.

Bayiden aldığı bu yazıyla arabayı aldığı kendi bayisine gitti ve aracı iade etmek istediğini söyledi Selcan Öğretmen. Ancak bayi yetkilileri iadenin mümkün olmayacağını, bölge müdürüne durumun bildirileceğini söylediler. Öğretmenin kararlığı halini görünce, “Size sıfır bir araç bulacağız, onun kaputuyla sizinkini değiştireceğiz” dediler. Ancak öğretmen, ‘beni yaktılar, şimdi başkasını yakacaklar, bu haksızlığı kabul etmem mümkün değil’ diyerek reddetti kendisine sunulan bu teklifi.

Bu arada şirketin yurtdışındaki merkezine bildirdi yaşadığı durumu. Oradan gelen baskıyla Türkiye'deki bölge müdürü Ankara’ya gelerek görüştü Selcan Öğretmen ile. Ancak o da boyanın orijinal kalınlığında olduğunu , dilerse 4 bin TL kadar fark vererek 2011 model araç verebileceklerini teklif etti kendisine.

ARABASINA PANKART ASTI, 1 HAFTA DOLAŞTI

Selcan Öğretmen bunu da kabul etmedi. Başına gelen bu durumu protesto etmek için arabanın üzerine bir pankart asarak, 1 hafta Ankara sokaklarında dolaştı. Hakkını mahkemede aramaya karar verdi.

FİRMAYI DA BAYİYİ DE DAVA ETTİ

22 Ekim 2010’da Ankara 7. Tüketici Mahkemesi’ne başvurarak hem bayiyi hem de şirketi dava etti. Dava dilekçesinde, aldığı aracın boya kalınlığının 230 mikron olduğunun bizzat bayi tarafından tespit edildiğini belirterek, fatura bedeli olan 35 bin lirayla birlikte, boya koruma, plaka masrafı, eğitime katkı payı ve sigorta bedeliyle birlikte 36 bin 550 liranın yasal faiziyle birlikte kendisine ödenmesini talep etti.

Davalı şirket vekili ise savunmasında boyanın orijinal olduğunu, bayi tarafından verilen belgenin ‘aracın ayıplı ürün’ olduğu anlamına gelmediğini ileri sürerek davanın reddini istedi.

BİLİRKİŞİ DE TESPİT ETTİ

Dava bilirkişiye intikal etti. Bilirkişi raporunda motor kaput üzerindeki boya kalınlığının 230 mikron olduğu; diğer bölgelerdeki ortalama kalınlığın ise 150-170 mikron olduğu tespiti yapıldı. Standart boya kalınlığının ise 90-160 mikron olduğu anımsatıldı.

VE HÜKÜM: “BU MAL AYIPLIDIR”

Mahkeme, 5 Temmuz 2011 tarihli kararında şirketin itirazını reddederek; bilirkişi raporu ışığında “180-230 mikron kalınlığındaki boya nedeniyle ürünün ayıplı olduğuna” karar verdi. Ayıbın üretimden kaynaklanan ‘gizli ayıp’ olması nedeniyle davacının bir kusuru olmadığı tespitini yaptı.

Ancak aracın satışından sonra yapılan kaza nedeniyle oluşan 350 TL’lik değer azalması düşüldükten sonra Selcan Öğretmen’in ödediği 35 bin 988 TL’nin yasal faiziyle birlikte iadesine hükmetti.

YARGITAY KARARI

7. Tüketici Mahkemesinin bu kararı üzerine bayi ve şirket Yargıtay’a itiraz ettiler. Yargıtay 13. Hukuk Dairesi de Şubat 2012’de ayında aldığı kararında, yapılan itirazın yerinde olmadığına hükmederek, Mahkemenin kararını oybirliğiyle onadı.

ANKARA TİCARET ODASI’NDAN CEZA

Selcan Öğretmen, mahkeme kararıyla da yetinmedi. Ankara Ticaret Odası’na başvurarak, üyesi olan bayiyi şikayet etti. Ankara Ticaret Odası Yönetim Kurulu, Disiplin Kurulunun yaptığı soruşturma neticesinde, ‘satışa arz olunan malların niteliği veya miktarı bakımından gerçeğe aykırı beyanda bulunmak’ ihlali nedeniyle 29 Eylül 2011 tarihli toplantısında bayiye ‘kınama cezası’ verdi.

BİLİNÇLİ TÜKETİCİ ÖDÜLÜ

Selcan Çelik, ‘haklı tüketici’ olarak sürdürdüğü bu mücadelesiyle Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın ‘bilinçli tüketici’ ödülüne layık görüldü. Çelik, Bakan Hayati Yazıcı’nın da katılacağı ve yarın Ankara’da yapılacak 15.Geleneksel Tüketici Ödül töreninde ödülünü alacak.

MUTLAKA KONTROL ETTİRİN SAKIN VAZGEÇMEYİN

Öğretmen Selcan Çelik, bu olayın sadece kendisinin başına gelmediğini belirtirken, mahkemelere intikal etmiş onlarca dosya olduğunu söyledi. “Hakkınızı aramaktan sakın vazgeçmeyin” diyen Çelik, “Bu sadece büyük markalı arabalarda değil, tüm markalarda mümkün. Sıfır araba alacaksanız öncelikle bunu kontrol ettireceğinizi daha baştan firmaya söyleyin. Ve gerçekten de kontrol ettirin. Ayrıca böyle bir durumla karşılaştğınızda mutlaka bulunduğunuz ildeki Ticaret Odalarına şikayet edin. Böylece ilk defada ‘kınama cezası’ verseler bile suçun ikinci kez tekrarında bayilik belgesinin iptaline kadar ceza verebiliyorlar. Şikayet edin ki bayilikleri ellerinden alınsın” dedi.

alıntıdır..
H.G WORKS

Logged

Çevrimdışı alper19

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 2284
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bir şikayetle dünya devini dize getirdi
« Yanıtla #1 : 12 Nisan 2012, 00:39:06 »
helal olsun valla hakkini aramis ve kazanmis

Çevrimdışı STAK67

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 4836
  • Hasan Ali
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 1 Cabriolet
  • Şehir: Ankara
Ynt: Bir şikayetle dünya devini dize getirdi
« Yanıtla #2 : 12 Nisan 2012, 01:06:28 »
helal olsun en iyisini yapmş vazgeçmemiş

Çevrimdışı golfüçyüs

  • İleti: 1215
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: -
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Bir şikayetle dünya devini dize getirdi
« Yanıtla #3 : 12 Nisan 2012, 02:07:11 »
adamın sabrı ve kararlılığı gerçektende takdire şayan

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Bir şikayetle dünya devini dize getirdi
« Yanıtla #4 : 12 Nisan 2012, 04:45:07 »
Helal olsun

Çevrimdışı barut

  • İleti: 3003
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İzmir
Ynt: Bir şikayetle dünya devini dize getirdi
« Yanıtla #5 : 12 Nisan 2012, 08:09:09 »
Bu tip inatçı kişilere hayranım  :tamamdir

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bir şikayetle dünya devini dize getirdi
« Yanıtla #6 : 12 Nisan 2012, 08:51:48 »
aynen. cok guzel bi hareket. herkes yapmalı bence.

Çevrimdışı mustklc

  • İleti: 1623
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bir şikayetle dünya devini dize getirdi
« Yanıtla #7 : 12 Nisan 2012, 10:24:39 »
onu bunu bilmem de bu öğretmen milleti bu tür işlerle çok uğraşıyor. vakitleri boş geliyor sanırım. sen ben olsam uğraşmayız.
Araba binmek içindir..

Çevrimdışı forza26

  • İleti: 129
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bir şikayetle dünya devini dize getirdi
« Yanıtla #8 : 12 Nisan 2012, 19:03:17 »
Araba marka modeli neydi acaba

Çevrimdışı SPoRTeXHauST

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 848
  • Kuzen
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Bir şikayetle dünya devini dize getirdi
« Yanıtla #9 : 12 Nisan 2012, 20:23:31 »
Araba marka modeli neydi acaba

Servis Opal olduğuna göre; Opel, Chevrolet veya Kia'dır.
Vermek istemeseydi, istemeyi de vermezdi.

Çevrimdışı CoX_BoY

  • İleti: 1001
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bir şikayetle dünya devini dize getirdi
« Yanıtla #10 : 13 Nisan 2012, 08:31:42 »
taktiri hakeden bi azim göstermiş meslektaşım tebrik ediyorum endisini.

onu bunu bilmem de bu öğretmen milleti bu tür işlerle çok uğraşıyor. vakitleri boş geliyor sanırım. sen ben olsam uğraşmayız.
vakitimizin boş oldugundan değil aslında öğretmenlerin iş hayatının büyük bir bölümüde yazışma yapmakla geciyor o yüzden bir şikayette bulununca evrakları nasıl takib edeceğimizide iyi biliyoruz  :tamamdir  :tamamdir

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Bir şikayetle dünya devini dize getirdi
« Yanıtla #11 : 13 Nisan 2012, 11:41:21 »
Kıskandım valla. biz olsak vaktimiz yok uğraşamayız deriz..Ama Adam bizi bile düşünmüş; arabanın kaputunu "beni yaktınız şimdi başkalarının canını da yakmayın" diye değiştirtmemiş. Helal
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bir şikayetle dünya devini dize getirdi
« Yanıtla #12 : 13 Nisan 2012, 15:01:11 »
ben de  sıfır arac alırken  yanımda kaportacı götürmüştüm  aynı 2 el alır  gibi kontrol etmiştik.:)
arac kullanıcıya teslim edilene kadar bir çok evreden geciyor bu sırada kaza olabiliyor sonra o araclar çöpe atılmıyor tabiki bazı firmalar 500 tl gibi komik rakamlara sıfır ama ayıplı mal alacak müşterileri bulabiliyor :)
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon