Atmosferik motorlarda vw nin motorları bazı rakiplerine göre biraz daha ağır kalıyor.Özellikle Honda vtec ler 1600 cc de yüksek devir çevirebiliyor ve beygir gücü olarak rakiplerinin biraz daha önünde.Kasanın da golf ve boralara göre de daha hafif olması hatta arada 100 kg den fazla bir farkın olması da daha iyi yürümesini sağlıyor.Fakat tork dersen vw daha fazla tork üretebiliyor.
Tabi ben bunları yazarken arada uçurumlar olduğunu sanmayın sakın.Rollingde uzak doğu araçları 1600 cc de daha başarılı olabiliyor fakat virajda hepsi çuvallaıyor eğer mod işlemleriyle geliştirilmediyse.
Performans konusunda 1600 cc kategorsinde vw grubu biraz geri kalabiliyor fakat diğer konularda özellikle konforda rakiplerinden çok daha üstün.Viraj performansı-yol tutuş-kalite-teknoloji-sağlamlık vs...Sadece performans istiyorum ben diyenler civic 1.6 vtec alacaklar hava filtresi ve egzozla birlikte redline yapacaklar
Bende çok seviyorum vtec sesini fakat olay sadece performanstan ibaret değil.
Haa tabi turbo olayına girmiyorum tsi motorları yazmadım.1.4 tsi 170 hp golf yada jetta piyasada ne 1.6 Vti civic ne de Pug bırakır.Dayanıklılık konusunda herkes laf ediyordu o motorlar 50 bin de 100 binde biter diye şimdi sonucu hep birlikte görüyoruz.Şu anda satılan vw benzinli araçların %75 i tsi motorlu.Sapasağlam çalışıyor.
Vw nin ürün yelpazesi çok geniş.Hem donanım hemde motor seçenekleri bakımından.İlla performans isteyenler ve vw konforu yaşayacam diyenler kesenin ağzını açmak zorunda.