Gönderen Konu: alternatör hakında yardım  (Okunma sayısı 9200 defa)

Çevrimdışı ilker mk2

  • İleti: 329
    • Profili Görüntüle
alternatör hakında yardım
« : 28 Mart 2011, 11:28:07 »
abilerim aracım golf mk2 imzamda olan araç 1.6 turbosuz dizel...
Sorunum şu bizim araçların alnatörleri eski modelmiş ve bizimkinin miladı dolmuş artık kenki kendine zar zor yeter oldu. xenonları acınca devir düşüyo o derece ve ben ufaktanda bi ses sistemi düşünüyorum yakın zamanda ama elektrikciye gittiğimde buna yeni model alternator takalım bu hem eski tip hemde son demlerini yaşıyo dedi bende acaba mk3lerinkini taksak nasıl olur die size sormak istedim uydurabilir miyiz ve işe yarar mı?
Saygılar...

Logged

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: alternatör hakında yardım
« Yanıtla #1 : 28 Mart 2011, 11:48:26 »
abilerim aracım golf mk2 imzamda olan araç 1.6 turbosuz dizel...
Sorunum şu bizim araçların alnatörleri eski modelmiş ve bizimkinin miladı dolmuş artık kenki kendine zar zor yeter oldu. xenonları acınca devir düşüyo o derece ve ben ufaktanda bi ses sistemi düşünüyorum yakın zamanda ama elektrikciye gittiğimde buna yeni model alternator takalım bu hem eski tip hemde son demlerini yaşıyo dedi bende acaba mk3lerinkini taksak nasıl olur die size sormak istedim uydurabilir miyiz ve işe yarar mı?
Saygılar...
İllaki MK3'lerinkisini takmaya gerek yok başka araçlarınkiside uyar yani uydururlar ama MK3'ünküsünüde bi dene  :tamamdir Bizimkiler kara dinamo şarj dinamosu MK3'lerinkisi alternatör aralarındaki fark bizim sarj dinamoları gaz verdikçe kendine gelir alternatörler rolentyde durunca bile sarj ederler  :tamamdir
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı ilker mk2

  • İleti: 329
    • Profili Görüntüle
Ynt: alternatör hakında yardım
« Yanıtla #2 : 28 Mart 2011, 12:09:03 »
anladım Gökhan sağolasın ben en az mk3'le uğraşırız die tahmin ettim ondan onu söyledim yoksa şarj dinamosundan alternatöre geçiyimde hangi aracın olduğu fark etmez:) :)
« Son Düzenleme: 28 Mart 2011, 23:27:28 Gönderen: ilker mk2 »

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: alternatör hakında yardım
« Yanıtla #3 : 29 Mart 2011, 22:39:45 »
anladım Gökhan sağolasın ben en az mk3'le uğraşırız die tahmin ettim ondan onu söyledim yoksa şarj dinamosundan alternatöre geçiyimde hangi aracın olduğu fark etmez:) :)
Özellikle tercihin VALEO-BOSCH olsun BOSCH biraz pahalı gelebilir ama uzun süre arıza vermez ama VALEO'da kaliteli'dir  :tamamdir Bizde 1996 Vento var orjinal VALEO dinamo var üzerinde tahmin ediyorum MK3'lerdede Valeo çıkıyordur sonuçta motorlar aynı ama iyi bir usta rahatlıkla uydurabilir olmadı ben burdan yardımcı olabilirim bizde oto elektrik işi yapıyoruz şarj,marş dinamoları üzerine Bursa'da tanınmış kişiler ustalarım :tamamdir
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı ilker mk2

  • İleti: 329
    • Profili Görüntüle
Ynt: alternatör hakında yardım
« Yanıtla #4 : 30 Mart 2011, 20:28:14 »
Özellikle tercihin VALEO-BOSCH olsun BOSCH biraz pahalı gelebilir ama uzun süre arıza vermez ama VALEO'da kaliteli'dir  :tamamdir Bizde 1996 Vento var orjinal VALEO dinamo var üzerinde tahmin ediyorum MK3'lerdede Valeo çıkıyordur sonuçta motorlar aynı ama iyi bir usta rahatlıkla uydurabilir olmadı ben burdan yardımcı olabilirim bizde oto elektrik işi yapıyoruz şarj,marş dinamoları üzerine Bursa'da tanınmış kişiler ustalarım :tamamdir


sağolasın gökhan bende ustamla konustum haber bekliyorum bakalım bulamazsak yardımlarını beklerim seve seve yardımcı olcağınada eminim forumdan takip ettiğime göre sağolasın :)

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: alternatör hakında yardım
« Yanıtla #5 : 30 Mart 2011, 21:01:26 »
bu konuda benimde aklimda soru isaretleri var..
bizim mk2 nin ustunde kendi alternatoru var, kac amper saat kapasitesi var bilemiyorum ama arac calisirken dahi ses sistemime yuklenince farlar falan kisilmaya basliyor..
aslinda arac uzerindeki aku yetersiz bence, aku sifir ama 60Ah lik..
benim tesisat baya asiliyor yuklenince..
acaba hic akuye dokunmadan yeni model araclarin ozellikle klimali olanlarin 100-120Ah lik falan alternatorlerindenmi koysam diye dusunuyorum..

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: alternatör hakında yardım
« Yanıtla #6 : 31 Mart 2011, 13:20:32 »
bu konuda benimde aklimda soru isaretleri var..
bizim mk2 nin ustunde kendi alternatoru var, kac amper saat kapasitesi var bilemiyorum ama arac calisirken dahi ses sistemime yuklenince farlar falan kisilmaya basliyor..
aslinda arac uzerindeki aku yetersiz bence, aku sifir ama 60Ah lik..
benim tesisat baya asiliyor yuklenince..
acaba hic akuye dokunmadan yeni model araclarin ozellikle klimali olanlarin 100-120Ah lik falan alternatorlerindenmi koysam diye dusunuyorum..

O dediğin sadece akü-şarj dinamosundan yapmaz tabik onlarında etkisi büyük ama malum VW'lerimizin yaşı büyük yani benimki benden bi hayli büyük  :) Kabloların eskimesinden(tesisat zayıflığından)'da olabiliyor benim MK1'imde 90 A akü var ama dinamomun A düşük olduğu için araç çalışsa bile belli bir seviyeye kadar şarj eder fazlasını verirse zaten akü patlar yani ilerde motor tesisatı-komple elektrik tesisatı alıcak olursanız hurdacıdan çıkmacıdan alıcağınıza internetten şemasını çıkartıp elektrikçiye yaptırmanız çok daha sağlıklı olucaktır  :tamamdir
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: alternatör hakında yardım
« Yanıtla #7 : 31 Mart 2011, 13:21:27 »

sağolasın gökhan bende ustamla konustum haber bekliyorum bakalım bulamazsak yardımlarını beklerim seve seve yardımcı olcağınada eminim forumdan takip ettiğime göre sağolasın :)
Tabi ki seve seve yardım ederim burdaki abilerimin arkadaşlarımın bana kaç defa yardımı dokundu ben ufak bi yardımda bulunabilirsem ne mutluı bana yaşasın VW kardeşliği  :sevgi:
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: alternatör hakında yardım
« Yanıtla #8 : 31 Mart 2011, 17:33:21 »
O dediğin sadece akü-şarj dinamosundan yapmaz tabik onlarında etkisi büyük ama malum VW'lerimizin yaşı büyük yani benimki benden bi hayli büyük  :) Kabloların eskimesinden(tesisat zayıflığından)'da olabiliyor benim MK1'imde 90 A akü var ama dinamomun A düşük olduğu için araç çalışsa bile belli bir seviyeye kadar şarj eder fazlasını verirse zaten akü patlar yani ilerde motor tesisatı-komple elektrik tesisatı alıcak olursanız hurdacıdan çıkmacıdan alıcağınıza internetten şemasını çıkartıp elektrikçiye yaptırmanız çok daha sağlıklı olucaktır  :tamamdir

yok tesisatla alakasi yok bu durumun emin ol..
motor calisirken zaten sistem alternatore yuklenir, alternatorde yetersiz gelirse akuye yuklenir..
ki ben zaten ses sistemi icin yapilmasi gerektigi gibi parmak kalinliginda kablolarla taa akuden aldim anfiye goturdum enerji hattimi..

bu aracin normal olarak alternator kapasitesi cok dusuk, sese asilinca akuyede binmeye basliyor nefesini kesiyor elektrik sisteminin..
hem alternator hemde aku ufak olunca kacinilmaz oluyor farlarin falan kisilmasi..
sana soyle anlatayim, akun full sarj durumunda ornegin, sen mars yaptin arac calisti alternator devreye girdi, daha sonra yuklendin sese, anfinin akim ihtiyacini alternator karsilayamamaya basladigi icin ani asilmalarda akudende enerji somurmeye baslar..
e alternator zaten bi taraftan anfiye akim yetistirmeye calisirken bi taraftanda akuyu sarj edemiyor :)
ara sira muzigi kesip akuyu sarja biraksak belki idare eder ama kardesim arabayi calistirmadan sese asilan bi adam :D
hal boyle oluncada sorun oluyor bizim icin bu durum :)

buarada akunun sarj olma seviyesiyle alternatorun de bir etkisi yok.. alternator kapasitesi sadece sarj olma suresini etkiler, sarj seviyesini etkilemez..

yani vel hasil-i kelam bana amper kapasitesi buyuk alternator lazim :)
100Ah falan bi alternator hem sistemi besler hem akuyu sarj eder..
tek dezavantaji motora cok biner, biraz fazla yaktirir ama ne yapayim artik :)

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: alternatör hakında yardım
« Yanıtla #9 : 31 Mart 2011, 19:40:45 »
yok tesisatla alakasi yok bu durumun emin ol..
motor calisirken zaten sistem alternatore yuklenir, alternatorde yetersiz gelirse akuye yuklenir..
ki ben zaten ses sistemi icin yapilmasi gerektigi gibi parmak kalinliginda kablolarla taa akuden aldim anfiye goturdum enerji hattimi..

bu aracin normal olarak alternator kapasitesi cok dusuk, sese asilinca akuyede binmeye basliyor nefesini kesiyor elektrik sisteminin..
hem alternator hemde aku ufak olunca kacinilmaz oluyor farlarin falan kisilmasi..
sana soyle anlatayim, akun full sarj durumunda ornegin, sen mars yaptin arac calisti alternator devreye girdi, daha sonra yuklendin sese, anfinin akim ihtiyacini alternator karsilayamamaya basladigi icin ani asilmalarda akudende enerji somurmeye baslar..
e alternator zaten bi taraftan anfiye akim yetistirmeye calisirken bi taraftanda akuyu sarj edemiyor :)
ara sira muzigi kesip akuyu sarja biraksak belki idare eder ama kardesim arabayi calistirmadan sese asilan bi adam :D
hal boyle oluncada sorun oluyor bizim icin bu durum :)

buarada akunun sarj olma seviyesiyle alternatorun de bir etkisi yok.. alternator kapasitesi sadece sarj olma suresini etkiler, sarj seviyesini etkilemez..

yani vel hasil-i kelam bana amper kapasitesi buyuk alternator lazim :)
100Ah falan bi alternator hem sistemi besler hem akuyu sarj eder..
tek dezavantaji motora cok biner, biraz fazla yaktirir ama ne yapayim artik :)
Söylediklerinde gayet doğrusun  :tamamdir Benden sana tavsiye yeni şarj dinamosu yerine yeni akü al 72 A akü+sraj dinamo kablolarını yenilettir ki iyi akım geçirebilsin bide şarj dinamona bakım yaptır  uzun süre sıkıntı yaratmaz  :tamamdir
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: alternatör hakında yardım
« Yanıtla #10 : 31 Mart 2011, 20:42:04 »
Söylediklerinde gayet doğrusun  :tamamdir Benden sana tavsiye yeni şarj dinamosu yerine yeni akü al 72 A akü+sraj dinamo kablolarını yenilettir ki iyi akım geçirebilsin bide şarj dinamona bakım yaptır  uzun süre sıkıntı yaratmaz  :tamamdir

72 Ah aku de bir isime yaramazki :)
mercedeste iken sistemim 180Ah aku kullaniyordum..
ki mercedes i babam cogunlukla kullandigi ve o anfi acmadigi icin akuyu sarj edebiliyorduk..
golfu en cok kardesim kullaniyor, yani ben golfe o 180Ah akuyu dahi taksam o alternatorle birsey degismeyecek..
farlarin gidip gelmesi azalir, ama ufaklik surekli dinledigi icin 180Ah akude zayiflayinca alternatorun basina gelen isler yine ayni olacak :)

gerci zaten 180Ah akuyu golfde koyacak yer de yok o da ayri mevzuu :) :)
ben en iyisi alternatoru buyuteyim kurtulayim kokten bu sorundan..
arac calisirken hem sistemi besler hemde rahat rahat akuyu sarj eder..
ses sistemi tam kapasitede 50 amper cekiyor nerdeyse..
ustundeki alternator muhtemelen 35Ah falandir diye tahmin ediyorum..

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: alternatör hakında yardım
« Yanıtla #11 : 31 Mart 2011, 21:06:44 »
Sen Merco'ya 180 A aküyü nereye koydun  :t Biz 180 A Ford cargo 2521'lere takıyoruz  :D Bide seninki W115 bizde W126 var onda bile orjinal 88A taktım amacın ne senin napmaya çalışıyon nedir bu israf nerde bu devlet nerde buı millet :D
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: alternatör hakında yardım
« Yanıtla #12 : 31 Mart 2011, 21:30:21 »
bende 180Ah akuyu zaten TIR dan sokup koydum :)
bagaja koydum tabiiki :D
bu arada merco demeyelim aliniyor ;)

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: alternatör hakında yardım
« Yanıtla #13 : 31 Mart 2011, 21:59:19 »
bende 180Ah akuyu zaten TIR dan sokup koydum :)
bagaja koydum tabiiki :D
bu arada merco demeyelim aliniyor ;)

115'lerde akü bagaj damı yoksa motor içinde mi ?
ob ein leben nach dem cabrio ist ???